Hocam yagmurun yola etkisi tartismaya acik bibdurum. Ben bridstone lastigi oneririm..
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
arkadaşlar 13 haziran günü çorumdan samsuna acil gitmemiz gerekiyordu. yağmur yavaş yavaş başlamamıştı. Trafik polisini solladım tamda bu esnada viraja denk geldik hızım 130 civarı idi. araba arkadan kaymaya başladı ilk dört beş manevram iyiydi sonrasında tam tur dönmeye başladı kontrolden çıktı geri geri tarlaya uçtuk refüjde yan yattı araç. Polis manevraların iyiydi fakat sonunda gaza basman gerekirken fren bastın dedi ilk defa böyle bir durumla karşılaşmama rağmen arkada eşim ve çocuğum olduğundan bu sefer dondum kaldım farkında olmadan frene basmışım. aracım 2011 model 94 binde kışları kış lastiği kullanıyorum yazları ise ön tarafa stepnenin yanına bir tane daha sıfır alarak ön ikiyi sıfırlamıştım arkalar aracın orjinal lastiği .continantel bayi arka lastiklerin yüzde altmış demişti benim anlamadığım yüzde altmış lastik nasıl kayma eğilimi gösterdi. şimdi baktığımda kenar dişlerin azaldığını ve fazlasıyla kılcal çatlak olduğunu görüyorum. lastik bayi orta su kanalından ölçüm yaptı sizce doğru yerden mi ölçtü. şimdi arkaya iki tane continental alarak devam mı etmeliyim (önler %90 ) yoksa 4 ünüde sıfırlamalımıyım önereceğiniz marka var mıdır?
Hocam yagmurun yola etkisi tartismaya acik bibdurum. Ben bridstone lastigi oneririm..
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk
Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var
Normalde lastik ön arka değil alındığı zaman komple 4 lastikde değişmesi gerekir. Gerek lastiğin deseni şeklinden gerekse yol tutmasından dolayı.
bu arada fiat kötü marka diyenlere şaşırıyorum bir yıl boyunca sürekli 60 km servis yolu olan bir yere her gün gidiş geliş yaptım toplamda o yıl 20 bin km büyük çukurlu yollarda mecburen hızlı kullanarak araç kullandım ve şuan 94 binde aracım hala rot balansçıya götürdüğümde rotta gram hata vermiyor z rot filan hiç değişim yapılmadı ön takımda gram ses yok. o gün amasyaya kadar araçla devam ettim 70 i geçtiği gibi inanılmaz titriyordu rot balansçıya gittim aracın şişik lastiğin yanakarından dünya taş çıkardı içinden bir sürü çamur çıkardı tekrar balans yaptı arabada başka hiç bir sıkıntı yok dedi araçda hiç çekme filan yok. üstüne karadeniz turumuza devam ettik batuma kadar o kazanın üstüne devam ettim 2500 km yol yaptım gram sıkıntı çıkarmadı helal olsun evoma diyorum
Ben size iki hatalı olduğunuz durumu söyleyeyim
1-) Lastikleri takım halinde değiştirmemek.
2-) 130 ile viraja girmek.
İçinde ailen olduğu sürece,hele ki hava yağmurluysa 130 ile viraja girmemelisiniz. Çok geçmiş olsun. Kimsede bir şey yoktur umarım.
2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz
Punto Forum - www.grandepuntotr.com
Allah korumuş şükretmek lazım daha büyük facialar olabilirdi. Önemli olan hatalardan ders çıkarıp birdaha yapmamak. Geçmiş olsun.
teşekkürler allah razı olsun. ben ilk kaymada arabadakilere (eşim,arkadaşım )sıkı tutunmaları takla atacağımızı söyledim hiç umudum yoktu verilmiş sadakamız varmış.
Hocam ne olursa olsun yagmurlu havada ne lastik olursa olsun hizinizi %50 azaltin.. Cok buyuk gecmis olsun... Allah beterinden saklasin. Dunya mali dunyada kalir caniniza bisry olmasinda
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk
Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var
Geçmiş olsun. Ben de yaz kış kışlıklarla geziyorum, kışın süper ama yaza girince lastikler yolu bırakıyor. Kışın ıslak zemindeki duruşumdan yazın daha uzunda duruyor araç. Lastiklerinizi yazlık lastiklerle ve 4 ü aynı desen olacak şekilde değiştirin, ha ben neden yapmıyorum; duygusallıktan![]()
Geçmiş olsun allah beterinden korusun
punto nun yol tutuşu fena değildir ama sizde iyice abartmışsınız 130 la viraja girmek ne demek ? ben focus la bile 120 nin üzerinde cesaret edemem viraja girmeye punto ya hangi lastiği takarsanız takın max viraja girmeniz gereken hız 90 ı geçmemelidir.
Geçmiş olsun hemşerim Allah sevdiklerine bağışlamış
Evvelden Bade-i Aşk İle Mestiz
Geçmiş olsun; anlattığınızdan çıkardığıma göre gerçekten verilmiş sadakanız varmış.
Mobil cihazımdan gönderildi
geçmiş olsun ama altınızdaki ne merso ne bmw yani aman diyorum hız felakettir zaten aslında hiç bir araçla ülkemizin yollarında o virajlara o hızla girilmez sakin gitmek gerek
Geçmiş olsun. Daha dikkatli olmanızı dilerim. Hız felakettir.
Çok geçmiş olsun Allah beterinden saklasın.
Muhtemelen aracınızda esp yok, eğer olsa idi çok rahat toparlar yolunuza devam edebilirdiniz.
Arkadaşlar herşeyi söylemiş zatenBana da geçmiş olsun demek düşüyor
![]()
4 Sıfır Lastikle bile belirli bir hızla ciddi su bikintisine girdiğinizde, ya da yağmurun yeni bağladığı anlarda aynı şeyi yaşayabilirdiniz.
Yani yaşadığınız şey tek başına lastikle alakalı değil.
1-)Yolun o kadar su tutmaması gerekiyor, göllenmemesi gerekiyor.
2-)Normallerin dışında şiddetli bir yağmur yağıyor ve yoldaki su yavaş boşalıyorsa, sizin daha yavaş gitmeniz gerekiyor
3-)Yağmur yeni başladığında yavaş gitmek gerekiyor.
Yoldaki eğim hatsı sebebi ile aynı olayı hafif bir virajda, düzlük sayılır, giderken yaşadık.
Tekirdağ çevre yolunda, 205/55/16 7mm lastiklerle MEganeII ile, ~100km hızla giderken.
Yeni yol ama meğilini doğru yapmamışlar resmen gölün içine girmiş araç. Yeni yapılan otobanvari bir yoldan beklenmeyecek olay.
Ufak bir kontrolsüzlük ile iki tur atıp durduk. Yoldan çıkmadık bir sorun yaşamadık allahtan. Ama aynı göllenme bir virajda olsaydı belkide biz de yan yatacaktık. Belkide taklalar atacaktık.
***Yani sonuç olarak yağmurda yollara güven olmaz, yavaş gitmek lazım![]()
Konu celenlee tarafından (17/06/2014 Saat 11:51 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri