Fiat Chrysler işbirliği sonucu şuna benzer bir araç olabilir;
https://www.gannett-cdn.com/-mm-/d9c...H015-002TW.jpg
Printable View
Fiat Chrysler işbirliği sonucu şuna benzer bir araç olabilir;
https://www.gannett-cdn.com/-mm-/d9c...H015-002TW.jpg
Ya siz hep kodomanları düşünüyorsunuz. Birazda alt tabakaya araç düşünün :). Şaka bir yana fiatın teknolojik olarak şuan piyasadaki araçlardan daha iyi bir araç üreteceğini düşünüyorum. Yaptığı yeniliklerle hep bir adım önde. Bazı arkadaşlar işin bu kısmını atlıyor gerçi ama gerçek bu. Örneğin tipoları ilk çıkarttığında piyasada dijital ekranlı dijital klimalı araç yoktu. Yoktu derken premium markalar haricinde yoktu. 2006 model puntolar piyasaya çıktığında abs abd uzaktan kumanda elektrikli aynaların standart olduğu segmendinde araç yoktu. Fiatın 2006 da standart olarak verdiği donanımı bir çok marka şurda 1 2 senedir veriyor. Yeni çıkacak modellerde standart olmasada mesafe kontrollü aktif hız sabitlemeyi bekliyorum. Standart olarak da 4 airbag, cc, esp standart olur diye düşünüyorum.
İç tasarım müşteriden epey beğeni aldı :)
Punto devam edecek mi? (Sergio Marchionne’den alıntı)
Fiat tüm modellerini 500 serisi olarak düzenlemek kararını verdi. Punto’da bu stratejiye uygun olarak 2015’te yerini halefine bırakacak.
Fiat 500 ailesinin genişlemesi, Ford Fiesta’yı yakalayamayan Fiat Punto’nun halefinin tanıtımıyla 2015 yılında başlayacak.
Punto’nun halefi,500 serisinin standart tasarımındaki gibi kısa kaportaya, önde çift bölümlü farlara, B ve C sütunlarında keskin ve dik hatlara sahip olacak ve 500L’de olduğu gibi Punto platformu üretilecek.
Fiat tasarım grubu başkanı Lorenzo Ramaciotti; yeni beş kapılı model için medyada birçok söylentiler bulunduğunu ama gerçeğin ise 500 konseptinin genişletilmesi olduğunu, Punto yerine çıkarılacak yeni 500 modelinin önümüzdeki yıl tanıtılacağını belirtiyor.
Fiat, 2007’de küçük şehir otomobili 500 ile Avrupa pazarında bir canlanma görünce sonraki yıllar içinde üstü açılabilir 500C, şık donanımlı Abarth 500, çok amaçlı pratik bir uygulama olan 500L, yedi koltuklu 500L MPV ve arazi için 500L Trekking modellerini pazara sundu.
Fiat tasarım grubu başkanı Lorenzo Ramaciotti, başka modellere girmek gibi bir planlarının olmadığını, bunlardan başka sadece 500 standardı üzerine bir SUV düşünüldüğünü belirtiyor.
Fiat; Punto, Bravo gibi önceki modellerinde daha heyecan verici ancak daha sınırlı beğenilere yönelik bir strateji izlerken 2007’den itibaren yaşadığı gelişmeler üzerine yeni stratejisini kullanım kolaylığı, pratiklik olarak belirleyerek iki önemli markası 500 ve Panda üzerine kurmuştur.
Halen Punto’nun dünya üzerindeki tüm kullanıcılar tarafından düzgün bir araba olarak kabul ediliyor ve %33’ü üç kapılı olarak tercih ediliyor. Yeni 500 serisi 5 kapılı arabanın segmentinde önemli bir yere sahip olacağı öngörülmekte, ancak Fiat, tam analiz edilmemiş bölgelerde yanlış bir hareket yaparsa bunun şirket için tam bir felaket olması da mümkün.
(Sanırım, Koç grubu Türkiye’de herhangi bir inisiyatife sahip değil ya da tamamen Ford’a ağırlık verdikleri için artık Fiat ve Tofaş’ı pek önemsemiyorlar. Bu da benim notum.)