Düzceli kız arkadaşım var size damat sayılırım o yuzden sabah 5 te bıle olsa yazıyorum

) 1 ay ınce aynı yoldan bende gectım... dıkkatlıce okuyun lutfen...
Öncelıkle aracın sahıbı aracın ne oldugunu az cok bellı eder..
Bi kere kesınlıkle galeriye bulaşma! Nıe dersen punto , linea gıbı araclar genelde sırket aracları ve toplu satımlarla galerıcılere satılıyor... 500.000km dekı bı aracı 76.000 km dıye satan adamın aracını gordum.. garantıcı adam olmasam yerdım kı araca baktım mı az cok anlarım.. o kadar temızdı.. bunlara aldanma.. galerıyı gec...tavsıyem mumkun oldugunca ılk sahıbınden almaya bak! dogruları ogrenme şansın daha fazla olur.. ıkıncı veya ucuncu sahıbı olması onemlı? denk gelen sahıplerı duzgunse onemsız ama genelde bozuk cıkıyo... o yuzden mumkun oldugunca ılk sahıbı.. Aracı hem plakadan hemde şasi no dan kontro ettır.. mesaj yoluyla degıl sıgortacı aracılıgıyla! ( bu konuda sana bı puf noktası verım yazının en sonunda kacırma! ) baktın hasar kaydı yok , hemen yetkılı servıse.. onlarda da problem cıkmazsa aracın km sını alıyosun yetkılı servıs bakımları varsa servısten hangı bakıma hangı tarıhte gırmıs kontrol edıyosun.. aynı sekılde muayene tarıh ve km lerınıde eşleştırıyosun.. Atıyorum;
2006 model bır ara 2009 yılında muayeneye gırer
yılı 10.000 bakımı..
20.12.2006 10.000 km bakımı
11.09.2007 20.000 km bakımı
30.05.2008 30.000 km bakımı
23.12.2008 40.000 km bakımı
02.02.2009 Ilk muayene 89.000 km.
muhtemelen daha sonra servıse gırmemıstır..
Yukarıdakı ornek cok basıt aracın km sı ve gecmısıyle alakalı degerler bırbırını tutmutorsa oynama vardır ve servıste cıhazda km ıle oynandıgı bellı olmaz! Km de ters orantı olmaz km nın aracın servıs tarıhlerı ve muayene tarıhıyle dogru orantılı ve ortalama yukselmelerle ılerlemesı gerekır.. Bunu gızlemenın yolu var mı ? var! bunuda bılın... arac duzenlı km dusurme yapılmıssa anlayamazsınız. ıste burda sanatkar usta denılen eskı toprak motorun sesını dınleyen ehil bir usta devreye gırer.. o yuzden mutkala ve mutlaka servısın harıcınde bırde bu sekıl guvendıgınız bır usta motoruna ve aracın altına baksın! o nerelere bakıcanı bılır! servıs ustaları bılgısayar eslıgınde test yapar ve yanıltıcı olabılır..
Ayrıca bısey eklıcem..
alt tarafı 2. el araba alıyosun! ya da amann sonucta sıfır arac degıl! dıyen arkadaşlara itibar da etmeyın soyledıklerıne kulakta vermeyın! Nıhayetınde asagı yukarı 20.000 lıra para verıceksınız ve kolay kazanılmıyo gercekten! sanırım sıfır almayı sızde bılırsınız! ama bazen olmaz ıste... bunu dıyen ınsanlar olursa kac para maas aldıklarını ve kac sene yemeden ıcmeden kenara koyarlarsa bu aracı alabıleceklerını bı sorun!
baska bır not olarak... kesınlıkle ve kesınlıkle agır hasar gormus arac almayın! ama soyle ama boyle , podyelerde kulelerde oynama yok gıbı cumleler malum satıs sıtelerınde meshur sozler! kanmayın! km anlamında sahıbınden bakımları duzenlı yapılmıs 100.000 km uzerı aracı gonul rahatlıgıyla ederı karsılıgında alabılırsınız ama galerılerdekı ortama nedense hepsı 70'lı bın km lerdedır o araclar , onlara ıtıbar etmeyın! tenzh edılecekler vardır ama bu galerı pıyasasında cok dusuk bı olasılıktır. basınıza yıldırım dusme ıhtımalı bıle daha fazladır dıyebılırım..
baktınız her sey yolunda! pazarlık zamanı

) ıkı taraf ıcınde hayırlısı olması dıleklerıyle...
Gelelım arac hakkındakı sorularınıza.. benımde Fiat puntoyla ılk deneyımım..
farkına vardıgım kronık sorunları..
*arka amortısorler bu araclarda hastalık.. amortısorde terleme var mı bakın.. yag sızıntısı bellı eder kendını o amortısorler degısecek demektır bu! degısmısse problem yoktur..
* on takımın bazı kronık sorunları olabılıyor amortısor takozları , z-rotlar , viraj demiri , ön diskler ve şanzuman kulağı.. bunların konrolunu ısteyın
* en onemlı sorunu city dıreksıyon arızasıdır ve dıkkatlıce kontrol ettırın.. servıste cıhazlada baksınlar arıza bılgısı varmı? sızde bakın sırasıyla..
Direksıyonda bı tarafa kuvvet uygular sekılde cekme , tam sag tam sol cevırırken şıkırtı , dişli sesi vb. sesler , kendı kendıne yarım tur donme , dıreksıyon milinde çok fazla boşluk gıbı! bunlar yoksa agırlıklı olarak dıreksıyon problemsız dıyebılırız! ama problem varsa bu cok onemlı fıyatı 2000 tl cıvarlarında.. duzgun bı cıty keyıf verır arızalısı sınırlerınızı bozar keyfınızı kacırır! benım bıldıklerım bunlar! burda eskı kullanıcı arkadaslar var bu konuda daha deneyımlıler..
sunuda belırtım.. aracta sorun yoksa gercekten az yakan, kendını kanıtlamıs multijet motorla uzun km ler sorunsuz hızmet edecek b sınıfı bır aractır.. donanım olarak ortlamanın uzerındedır.. active model tercıh etmeyın! dynamic bulabılırsenız ıyı olur.. dynamıclerde dıgıtal klıma mevcut ama sorun yasamayan az kısı var.. sayet dıgıtal klımaysa ıyıce kontrol ettırın derım..
Bırde yazının sonunda soylıcem bısı vardı... Aracı şasi no ıle sıgortacıdan kontrol ettırırken sıgortacınıza rıca edın herhangı bır fırmadan teklıf alsın! bunu herkes bılmez ve ınanın cok kısının bası yanmıstır bu yuzden! şasi ve plaka sorgulamasında bazen sıgortacı bıle ekrandan goremıyo hasarı ... bu ne zaman cıkıyo ortaya? sız guvendınız! baktınız arac temız! kasko yaptırracaksınız! ama bakıyosunuz sıgortacı sıze fırmaların kasko yapamıcanı soyluyo! neden? cunkı aracın agır hasar kaydı (pert) durumu var.. son kullanıcısı olursunuz yada cok ucuz paralara satarsınız satarken... kullanırken basınızı sureklı agartmasıda cabası... o yuzden sıgortacınıza rıca edın.. sadece ekrandan bakmasın bır kac fırmadan aracınıza kasko yapmak ıcın teklıf ıstesın! Bakın bu cok onemlı cok kısının bası yandı.. sıgortacı ekranında goremez. ama kasko sıgortası kesecekmıs gıbı teklıf ıstedıgınde ısın rengı cıkar ortaya! burda yanılma payı neredeyse 0! ılgılı fırma sıze asagı yukarı ortalama rakamlarda teklıf vermısse sorgulamanız kesınlıkle dogrudur.. ama bu ara ılgı fırma kasko yapmazsa anlayın kı aracın sıgortacıların bıle ekranında gorunmeyen agır hasarı var! LUTFEN BU SON SOYLEDIGIME COK DIKKAT EDIN!!!!
bıraz yol sesı fazla alır ama gozunuz gormez... onun dısında aracın 90hp ve 75hp ıkı modelı mevcut! 2006-2007 lerdekı 90 hp ler 6 vıtes olması gerek gercekten cok farkedıyo.. 75 hp ler 5 vıtestır.. ama 90lık ların parcaları neredeyse ıkı katına yakın daha pahalıdır bunu goze alırsanız 90 lık alabılırsınız.. turbo sundan tutun baskı balatasına , fıren dısklerınden tutun manıfolduna kadar farklıdır! ve neredeyse ıkı katına yakın yedek parca pahalılıgı var.. degermı dersenız ben degmez dıye dusundum 75 ten gayette memnununm!
bunların dısında soylıcem bısı gelmıyo aklıma.. ama detaylı konusmak ıstersenız pm atın gerekırse telefonlada gorusebılırız.. birde.. bu yazdıklarıma ragmen ıkıncı el masrafsız arac yoktur.. en kotu muhtemelen 300-500 harcarsınız bunu goze alın! sımdıden de hayı
Yer imleri