Arkadaşlar mazot fiyatları malum benzin fiyatına yaklaştı. Bu durumla alakalı olarak artık haber konuları oluşmaya başladı. Buyrun yorum sizlerin....
Link : Otomobil alırken nelere dikkat etmeli? - En Son Otomobil Haberleri - HTEkonomi
Arkadaşlar mazot fiyatları malum benzin fiyatına yaklaştı. Bu durumla alakalı olarak artık haber konuları oluşmaya başladı. Buyrun yorum sizlerin....
Link : Otomobil alırken nelere dikkat etmeli? - En Son Otomobil Haberleri - HTEkonomi
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
Simdi 50 tl lik benzinle gidilen km , 50 tl dizel ile gidilen km ye esitmidir ?
HTC One cihazımdan gönderildi
Dizel daha fazla km yapar...
HTC One cihazımdan gönderildi
7000-8000tl dizel motor farkı var. ikinci elde pahalı satarsın deniliyor ama fazla km yapan dizel pek makbul değil, benzinli fiyatına veya 1000-2000tl fazlasına anca gidiyor.
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
tamamen yalan haber,bi kere benzinle dizelin tüketim farkı %5 değil daha yüksektir. ve şu anda çoğu dizel aracın egsoz emisyonu aynı hacimdeki benzinli araçtan daha düşüktür.
Her 2 motorunda kendine göre artısı eksisi var.dizel için konuşursam şu anda bana göre tek eksisi şu soğuk kış günlerinde sabah motorun geç ısınması,artısına gelirsek bi depoyla şehiriçi 800 km yol gidebilmek,lpg olduğunu düşünürsek 2 veya 3 kere lpg almam gerekicekti vs. gibi
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
Çünkü common rail injection dizel motorlar hassastır. Kilometre yükseldikçe arıza verme oranı artar bu yüzden alıcılar pek sıcak bakmaz. Hele ben hiç bir motor türünde sıcak bakmam sadece motorda değil bir çok parçada da sıkıntılı oluyor. 140 bin küsürde arka
daşın beyaz civic i vardı çok iyidi avantajlı fiyata vericem dedi ben ne yaptım km çok dedim aynı fiyat bandında yine puntolandım gittim 30800 km. garantisi devam eden 2011 punto evo multiair aldım çok memnunum ÇOK ŞÜKÜR.
1.3 mj punto varken neyini düşünecekmişiz ki? arabayı eşşek niyetine süren taksiciler 800 bin km yapıyor motoru bitiremiyor, ben ölene kadar o kilometreyi yapamam, benim hesaplarıma göre önceki benzinli arabamın yarısı kadar yakıta para veriyorum, mazot 9 tl olursa o zaman benzinle eşitlenir ( mazotu 3.90 a alıyorum)
Konu knidos111 tarafından (12/12/2013 Saat 20:05 ) değiştirilmiştir.
skoda forumda neler konuşuluyor, birde punto foruma bak yazıklar olsun...
750 000 km diyo- Skoda Forum ve Yard?mla?ma Platformu / Skoda Turkey
bu da linea forumdan
https://www.fiatlinea.org/fiat_linea...ru-t387.0.html
Konu knidos111 tarafından (12/12/2013 Saat 21:52 ) değiştirilmiştir.
Benzinli araç satmak için uydurulan yalan haberlerden.
Dizel benzini geçse bile dizel kullanırım.Benzinli aracımla 4. vites 80 le çıktığım rampayı 5. vites
120 ile çıkıyorum.Dizel araba yokuşu da aynen düz yolmuş gibi çıkıyor.Geçen gün otobanda denedim 180 yaptı.O hızda 17 litre gösteriyordu fire benzinli aracım.Multijette 9.5 litre gösteriyor.3 yıl fire benzinli punto kullandım ve sağlamlığından,sorunsuzluğundan çok memmun kaldım ama multijet kullandıktan sonra bu motor geçekten övüldüğü kadar varmış diyorum şimdi.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Benzin dizele gore daha cabuk yandigi icin benzinli aracta dizel aracta ayni lt yaksa bile dizel daha fazla km gider.
Ikincisi de bende sifir benzinli araba aldim ikinci el dizel araba almaktan sa dedim aldim her gun 50₺ lik benzin aliyordum dizel arabaya gectim 7 ay sonra simdi 3 gunde bir 50₺ lik mazot aliyorum gittigim yol ayni hizim ayni hersey ayni neden boyle ? O yuzden dizel ekonomi ve turbo beslemeli oldugu icinde kullanimi rahat uzun yolda![]()
Sent my iPhone using
punto 1,4 fire 77 HP aracımı 5 yıl kullandım, şimdiki aracım 1.3 mjet 95 HP, dizel yalnızca %5 fazla gider diyen arkadaşları kınıyorumdizel ile şehir içi 800 km erişebilirken benzinli punto en fazla 550 - 575 km gidiyordu aynı güzergahta. yakıt fiyatları aynı olsa bile %40 fark var!! daha fazla yol gidiyorsun.. artı, rampaki verdiği tat ivmelenmesi gerçekten değişilmez. tek dezavantajı soğukta biraz geç ısınması..
Arkadaşlar hemen değil ama yakın gelecekte benzinde avantaj olmak zorunda. Çünkü Türkiye'de işlenen ham petrolde benzin ve mazot eşit üretiliyor mazotun kullanım alanları 1.Lojistik sektörü 2.Ulaşım sektörü 3. Dizel otomobiller 4. Askeriye 5. Deniz Taşımacılığı = Peki ya benzinli araçlar sadce otomobiller ki Türkiye'de benzinli araçların önemli kısmıda LPG'li.
Bunca fazla benzin ne oluyor dersiniz ki benzin uzun süre depolanamaz çünkü bozulur. Yurdışına çok ucuz fiyattan veriliyor ve karşılığında dünya fiyatlarına göre PAHALIYA MAZOT alınıyor ( Elin oğlu da fırsatçı tabii.)
Bu kadar bilgiyide daha dün TPAO'de bu konuda en çok yetkili görevde olanlardan biri olan arkadaşımla konuştum değişim zorunlu olacak dedi.
Ayrıca önceki aracım mujtijet 90 Hp idi performans konusunda multiair 105 HP de şu an kullanıyorum. Açıkçası Fire motoru bilmem ama ikiside performanslı multiair multijet i aratmıyor.
Tabi bende özledim yol biligisayarından 800 küsür km. menzil görmeyi)) ama multiair de ekonomik sayılır fire kadar yakmıyor bence.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri