Click gibi bi sistem var....
Printable View
Dualogic'te ben boşa alıp ayak frende çalıştırıyorum her ihtimale karşı, yani bir nevi debriyaja basmış oluyorum sanırım.
Kitapçıkta da boşa alarak çalıştırmak daha iyi olur yazıyor. Zaten arkadaşlar söylemiş, viteste çalıştırmak için frene basmak zorundasınız, bu durumda da boşa atıyor vites kendini.
walla hocam, o kadar yıl araç kullanıyorum çokda dikkat etmediğim bi konu, viteste ise genelde debriyaja basarım boşa almam çalıştırırken, dikkat etmek lazım...
Dediğim o işte, marş zaten basmıyor dualogic boşa atana kadar ;)
Vites kolunun posizyonu önemli değil, her şekilde önce boşa atıyor sonra marş basıyor.
Ben sabahları 4-5 saniye (mecburen) bekliyorum vites boşa geçene kadar :) Malum dualogic robotu, basıncını ayarlayana kadar boşa geçiremiyor, ve marş bu süreçte basmıyor.
puntoyu bakalım ne olacak diye viteste bile çalıştırdım, zorlada olsa çalıştı :D
vites boşta bile olsa şanızman içinde dönen parçalar olacaktır o yüzden her zaman debriyaja basılması çalışmayı kolaylaştırır marş motoruna aküye daha az yük binmesini sağlar.
debriyaja basarak marş sırasında bilyenin kaybedeceği ömür ise baskı balatanın normal ömrü altına düşmez bence. yani bu noktada bir kayıp yok.
focusta debriyaja basmadan çalışmıyor, frenden bağımsız.
Aveo debriyaja basılmazsa çalışmıyor.
2-3 Ay rulmanı bozuk bir servisle yolculuk yaptım, adam her debriyaja bastığında deli gibi bilyenin sesi geliyordu :) Baskı balatanın durumu daha gider diye değiştirmiyordu :) Rulmanı koruma içgüdüsü burdan geliyor :p
Marşa daha az yük binme olayını birkaç yerde daha okudum, muhtemelen akü ömrünü de uzatmış olur bu hareket.
***Bu arada, Dualogicler, Vİtesi N'ye aldığınızda, frene basmadan çalışıyor bugün bir test ettim. Merak edenlere duyrulur.
ya servis şöförleri ilginç yada bu servis arabaları ilginç, bi şöför vardı yokuşta kırmızı ışık beklerken hep yarım debriyajda bekliyordu. sürekli 2. viteste kalkıyordu :)
tabi bilya baskı balatadan önce dağılmaz derken sürekli debriyaja basmanın bunu yapmayacağını söylemiyorum sadece marş süresi bunu yaşatmaz(bunu ima ettiğiniz için değil dip not olarak yazdım)
Nasıl çalıştırılması gerektiği aracın kitapçığında yazıyor.
Basmanın faydası vardır diye biliyorum. 5 yıldır dizel araç kullanıyorum mazda b2500 de bile basarak çalıştırılması için uyarmışlardı bizi yararı fazladır.
Benim golf te debriyaja basmadan calistirmak imkansiz...
Sent my GT-9500 Galaxy S4 using 2
şahsen çalıştırırken ve stop ederken mutlaka debriyaja basarım opel ustaları da volan ın ömrü açısından öneriyorlar opel araçlara..
vitezi kontrol ettikten sonra debriyaja basmanın bir gereği oldugunu düşünmüyorum.
Ben sadece otomatik araçta debriyaja basmam..Debriyajı bulsam basarım ama koymamışlar..
Servis şöförleri genelde kalkıştan sonra geçilmemek için 2. Viteste kalkıyor :) bende merak edip sormuştum :)
Bende Basarak Çalışdırıyorum Farklı Farklı Düşünceler var ama hangisi doğru yetkili servisine sorayım musait olunca merak ettim : ))
debriyaja basmadan araç çalıştırmak motora şanzıman dişlilerinden dolayı ekstra bir yük getirir. siz aracı boşa da almış olsanız şanzıman içindeki vites dişlilerinin karşılığı olan dişlileri de marş motoru üzerinden çevirmeye çalışır bu da marş motoruna ve aküye ekstra yük getirir. özellikle de soğuk kış günlerinde koyulaşmış olan şanzıman yağı ve geceden sabaha süzülen yağdan dolayı yağsız olan dişliler sürtünmeyi bir hayli arttırdığından marş motoru kömürleri ve kollektörü üzerinde gereksiz yüke neden olur bu da normalden daha kısa sürede aşınmasına ve değişime sebep olur. asıl can alıcı kısım biz bunu ne kadar sürede hissederiz. burada önemli olan baskı kısmında da marş kısmında da montaj işçiliği düzgün montajda her iki kısımda da sorun oluşmaz ancak herhangi birinde yapılacak olan en ufak bir malzeme ya da işçilik hatası o sistemin daha erken arıza yapmasına neden olur. özellikle marş motorunda dişlinin ileri geri hareketini sağlayan parçanın metal olmayan polyemit kestamit tarzı malzemeden oluştuğu düşünülürse debriyaja basarak çalıştırmanın daha sağlıklı olduğu ortaya çıkar. ayrıca ilk çalıştırmada soğuk olan motor debriyajsız çalışmada üzerinde yukarıda bahsettiğim yükler oluşacağından daha fazla yakıt sarf eder tabi bunun miktarı nedir bilinmez. veya şöyle de deneyebilirsiniz geceden bıraktığınız aracınızı sabah debriyajla çalıştırdınız motor devrini aldı zengin karışımla 1500 d/dk çalışıyor debriyajı bıraktınız devir 1300d/dk ya indi bu inişin sebebi motora vermiş olduğunuz yükten kaynaklıdır. tabi bu dediğim çok kısa zaman aralığında denenecek bir durum çünkü motor çalıştıktan sonra ısınmaya başlaması ve yağlanmadan dolayı özellikle yaz aylarında devir çabuk düştüğünden fark edilemeyebilir ama kış aylarında oldukça rahat fark ediliyor. yanlışım varsa düzeltilebilir benim bildiğim bu kadar.