Yıllardır türkiye'ye türk insanına yakıtı az parçası ucuz sorunsuz diye kakaladıkları clio'lar kazalarda öyle dağılıyor ki içindekikler için fazlaca ölümcül olabiliyor.Kalite algısı düşük dedikleri fıat bile taksiciler sayesinde peynir ekmek gibi satan albea'yı sırf marka imajını yükseltme adına kaldımasına rağmen güvenlikte öncü firma olarak lanse edilen renault sırf satış rakamları iyi diye inatla süsleyip püsleyerek piyasaya arz ediyor.Bu arabaya 50000 tl verene gerçekten şaşıyorum.(Üst versiyon fiyatı 50000'i buluyor)Arabanın öyle ince sacı var ki kapının hafifliğinden kapının açılırken karton gibi hafiflik geliyor insanın eline.Buyrun doblo'nun çarptığı clio symbol
Bu da Passat'ın çarptığı Clio. Clio'dan 3 ölü çıkmış;
Fotoğrafları tam yükleyemedim ama bakmak isteyen aşağıdaki linke tıkladığında forum sayfasında herşey mevcut
-https://forum.donanimhaber.com/m_97346344/tm.htm
Konu ykaya1983 tarafından (18/09/2014 Saat 23:59 ) değiştirilmiştir.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Symbol doblo kazasını gördüm symbole şasi koymayı unutmuşlar![]()
Bence arabalara haksızlık yapmayın. Her aracın belli mukavemetli yerleri vardır. Tamamiyle vuruş açısına vurduğu yere göre değişir. Emin olun puntoya o şekilde vursaydı puntoda da aynı etki görünürdü.
Reno bencede kağıt tamam ama passat da 160km hızla vurmuş bunuda göz önünde bulundurmak lazım.
Passatın hızının çoook yüksek olduğunu da eklemek lazım...Linea da buna yakın bir tepki gösterecktir bence o hızlarda.
Tek problem ise bu Symbolde perde hava yastıkları yok.
Darbeye bakarsanız ve 3 ölü varsa muhtemel sıkışma ve kafa darbeleri yüzündendir.
Allah korusun, cidden güvenlik donanımları yüksek araçlara binmek lazım.
Yoksa saçı şasesi bir yere kadar..
Ama doblo'nun sağlamlığına zaten diyecek birşey yok![]()
Konu celenlee tarafından (19/09/2014 Saat 11:23 ) değiştirilmiştir.
clioya yandan girmişler yapcak bişey yok...çarpanda alman yani bırakta olsun o kadartam tersi olsa passatta o kadar arıza olmaz ama clio gene pert olur sağlam değil arkadaş bu arabaların kasası. ekonomi arabası az yaksın gerisini boşver...
Dünü hatırla, bugünü yaşa,yarını düşün....
Clio tamamda passatın en sağlam denilecek yeri baya bir dağılmış..Yani Pasat o hale geldiyse cliodaki o hasar çok normal...Sonuçta kapını orda,passatın motorunu destekleyen koruyan şaseye bağlı demirlerden yok..
Arkadaşlar doblo'nun arkadan çarptığı clio'yu görmediniz galiba.Bu kazada clio'nun durumu nerede normal Allah aşkına.Punto olsa da aynısı olur denilmiş.Symbol'un güvenlik testi var mı,veya hiç symbol'ün kapısını elinizle kapatıp açtınız mı?Punto'nun kasasıyla symbol'ün kasası arasında dağlar kadar fark var.950 kilo kasa ağırlığı ile resmen kağıt gibi.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Doblo'nun çarptığı clio bu sayfada..
Passat ve Clio kaza
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Buna kimsenin itirazı olamaz zaten, kesinlikle Linea, Symbolden daha sağlam bir araç.
Ama nereye kadar?? Bu ölçülemiyor bence.
Yandan aynı kazada buna yakın bir deformasyona uğrayacağını düşünüyorum.
Artısı perde hava yastıkları olur, daha ne olsun, bunlar can kurtarıyor zaten.
150 tane değişken var tabii, sadece fotoğraflara bakarak çıkarım yapmak çok sağlıklı olmaz. Ama bu tabii ki Clio'nun pek de sağlam bir araç olmadığı gerçeğini değiştirmiyor
Passat en sağlam noktasından Clio'nun en zayıf noktalarından birine vurmuş.
Passat 160 km hızla vursa var yaaa o arabayı koparır dı ve hatta passatta dağılırdı. Hızı max 60 km 100 km fazladan sıkılmış.
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
Forumdan bir arkadaşımız vardı puntosu ile kaza yapmıştı 160 km hızla belki hatırlayanız vardır gri bir araç idi. Onu gördükten sonra araçlarımızın kıymetini anladım fiat bazı şeyleri bozuk yapsada güvenlik konusunda ciddi yatırımları olan bir frima örneğin linea doblo zaten güvenli bir araç seçildi ki örneğini eniştem ile yaşadım 550 metre uçurumdan uçtu doblo ile çok şükür hayatta sadece kafatasındaki kemik kırıldı ki araçtan inip 550 metre uçurumdan yukarıya tırmandı kazadan sonra bir dacia olsaydı ya o araba ? ...
Konu teo53 tarafından (20/09/2014 Saat 04:06 ) değiştirilmiştir.
kazali araclarin resimlerine bakip kiyaslamak dogru degil. Kazada hiz-aracin ilk darbe alan kismi-darbeden sonra aracin savrulma bicimi gibi her kazada sabit olmayan degiskenler varken clio-punto kiyaslamasi yapmak haksizlik.
Eski aracim focusa sehir icinde bir skoda arkadan carpti. Resmen buyuk kaza yapmis gibi iceri göçertti. Sonra ben arabayla yuksek suratte arabayi kaydirip bariyerlere vurdum, havada takla atıp 3 metre asagidaki camura saplantim. Arabanin sadece amortisorleri patladi ve sag arka kapi icine goçtu. Yoldan gecenler haricinde kimse takla attigima inanmadi.
Halbuki 2.kaza daha buyuk bir kazaydi ama oluş şekli açisindan ilk kazaya gore daha az kaporta hasarim vardi.
biR derdiM vaR biN dermanA değişmeM
Forum Sayfasında okuduğum bu yorum gece gece sesli güldürdü vallahi
'' Hatta 160 ile passat kaza yapmış olsaydı, şöför aracı bırakır 100 ile yoluna devam ederdi''
symbol ün rakibi Albea dır ondada aynı sonuç olurdu bence punto sınıfına göre güvenlik olarak iyi bence 2 kere kaza yaptım sıkıntısı yok bence ama bravomda önşasi demirirn üstünde köpük tarzı bişey fardı puntoda o yok dikkatimi çekti
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri