civic alıcak durumunuz varsa neden yakıt giderinizi düşünürsünüz ki
Printable View
civic alıcak durumunuz varsa neden yakıt giderinizi düşünürsünüz ki
Sadece yakıt değil, sıfır alıp benzinliyi birde satmaya kalkarsa hem zor satar hem de elden çıkarabilmek için iyi fiyat kırmak zorunda kalır. Bu durumda benzinli olacaksa 2012 2. el almak mantıklı olabilir ki al-sat zararı minimum olusun. Piyasa şartları dizel saplantısı yarattı tüketicide.
Tüplü işler kesinlikle risk. Aşağıdaki son duyduğum haberin halen etkisindeyim...
https://www.sabah.com.tr/Yasam/2012/...arak-can-verdi
Yakıt olarak benzin ve mazot farkı size kalmış. Ancak kalite olarak bütçeniz de müsaitse banko Honda. 2005 modelini (Japonya üretimi) 2010 yılına kadar 5 yıl kullandım. Servise yıllık bakımdan yıllık bakıma gittim sadece. A'dan Z'ye en ufak bir sorun yaşamadım. Yok farıymış, yok motoruymuş, otomatikse yok şanzımanıymış, yok oradan buradan ses geliyormuş gibi şikayetleriniz olmaz kısacası sizi asla üzmez.
5 yıllık 102.000 km.deki 2005 model Civic marka aracımı 2010 yılında internete ilan verdikten 2 gün sonra piyasa fiyatıyla sattım. 4 kapıda çizikten dolayı boyalıydı. Bazı markaların alıcısı var. Honda da bunlardan biri. Zaten bilen alıyor. Honda da ikinci elde sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
LPG'li araç sizi yorar, Benzinin litresi 4.5 TL olmuş.. daha büyük bir araca ihtiyaç varsa yine dizel olmalı.. sonuçta aracı almakla bitmiyor, yakıt koyup gezmek lazım..
valla arkadasımda lpg li bir arac var honda hic yormuyor adam gazını koyuyor yoluna gidiyor..
2005 model civic uzun yolda 170 kuruş civarında yakmıs gayette memnun..
motor sesi
ruzgar sesi
asvalt sesi
bunlardan en azından bizden daha uzakta :)
Adam ferrariye lpg taktırıyor.Gerçi elinden almışlar ama:))
İnanın bana bu konuda yanlış düşünüyorsunuz..... Dizel yada benzinli hiç farketmiyor....Bi kere Sıfır km alıyosanız 5-6 bin tlyi gözden çıkaracaksınız.Birde kredi kullandıysanız e bide bu kredi faizliyse varın zararı siz hesaplayın.....İŞTE BURADA bi durmamız gerekiyor. Enson zarar kelimesini kullanmıştım. Dikkat ederseniz konuyu açan arkadaş kar yada zarar dememiş...Ki mesajlarına bakıyorum habire konfor konfor diye adamcağızın göbeği çatlamış. Bu durumda konuyu açan arkadaşımızın ilk tercihi mali kayıpları (size göre) değil, alacağı aracın konforu... Mevzu bahis konforsa kesinlikle ve kesinlikle kime sorarsanız sorun size benzinli aracı tavsiye edecektir. Zaten Honda firması dizel araç üretmiyor.....''' Sizce neden japonlar dizelle uğraşmıyor----sorun sıkıntı sevmeyen bir firmaa'''
Benim tavsiyem: Eğer dizel alacaksanız (Multijetin motor başarılarını kabul ederek söylüyorum) kesinlikle Fiatın dizelini tercih etmeyiniz. Kabine çok fazla motor sesi alıyor ve sarsıntı diğer araçlara göre daha fazla. Fakat tercihiniz benzinliden yana olacaksa HOnda kesinlikle mantıklı ve doğru bir tercih.
2. Elde değer kaybına gelelim. 2. elde normal sıfır km alınan bi araç satarken nedir 5.000 değer kaybına uğrar ve satarsınız....Ve dersiniz ki 5.000 eksiğine sattım gitti. Ancak Fiat ta üzülerek söylüyorum ki böyle bi durum yok. aracınızın anahtarınızı elinize aldığınız an aracınız 6-7-8 bin tl aşağısına düşüyor.... Ancak bu durum diğer avrupa araçlarda yok, yada yok denecek kadar az....Hemen diceksiniz ki arkadaşım senın aracın benzinli....Hayır efendim dizel araçlardada aynı durum söz konusu....Bi çok örneğini bizzat gördüm....Fiat logosu varmı kardeşim. 6-7-8 bin aşağısına gidiyor. Mesela bende 35.000 ye bitirdim. Şuan 30.000 desem millet burun kıvırıyo.
Sonuç sizin yorumunuz kendinizce elbette doğrudur. Ancak benim izlenimlerim böyle.... Şu devirde de dizel benzinli çoookk amannn amann bir fark kalmadı. Kullanıcıya göre talep değişiklik gösterbiliyor. Ancak Konforsa BENZİNNN Hayırlı Forumlar.
bence zevkler tartışılmaz ama bu iş elma ile armutun karşılaştırılması gibi olmuş. ben önceki kasa civic i çok beğeniyordum ama türkiyede toplanmış bir japon arabası alırmıyım bilemiyorum. ben evom dan çok memnunum. bazı eksikleri olabilir ama dizel olması performansı görünümü çok hoşuma gitmektedir. 1 çocuğu olan bir aile olarak bize hem şehir içinde kullanımı kolay hem uzun yolda güvenli ve konforu ile çok destek olan bir araçtır. düşünce sizindir. aileye yeni katılan bir bebek bile arabanın kullanışlılığını değiştirebilmektedir. karar sizin. 1220 kg lık evo mu??? 1220 kg lik civic sedan mı :((((
Eğer bütçeniz yetiyorsa alır paşalar gibi binersiniz. Yakıtı sorun ederim derseniz de takarsınız bir LPG, paşalar gibi binmeye devam edersiniz...
Selam. Ben kullandığım bütün arabalarımı sıfır aldım. Kar-zarar işlerine dokunurken de banka faizi vs.. hiç düşünmedim. Araç aldığınız rakama göre ve sıfırına göre ne kadar değer kaybetmiş ve satılık pozisyonunda ne kadar hızlı ve minimum zararlı elden çıkar bunlara bakarım. Kriterlerim budur.
Araca sıfır aldığınız ve plakayı taktığınız gün 2. elde %18 değer kaybeder. Bu oran Fiat ekspertiz ve galericilerin kriteridir ama piyasa bunu kabullenmiş ve kurallaşmıştır. Yani kabala 5-6 bin tl eksiğine gider dedikmi hata başlar ki her aracın sıfır fiyatı modeline ve markasına göre farklı değer taşır. Geçen her yıla da araçtan yaştan dolayı ilk 3 yıl 2000 sonra her yıl için 1000 tl düşer ve bir noktada takılır kalır.
Japon dizelle uğraşmıyor (2000cc altında) ama 2012 modellerinde dizele geçiş yaptılar, cünkü acımasız piyasa sektöründe satış sayıları hedefin çok altında kaldı. Bunu istatistikleri ile bu forumda daha önce paylaşmıştı arkadaşlar. Arıza yapmayan ya da yapmayacak araç ise yoktur. Japonda pahalı parçaların yanında basit bir örnekle ön sağ kapının ayna ve aradaki kol düğmeleri stokta yok. Önce Belçika'dan orada da yoksa Japonyadan sipariş üstüne 30 iş gününde geliyor.
Satın aldığınız aracın gelişmiş servis ağı ve bol yedek parça bulundurması da elbette seçimde önem kazanıyor. 2006 yılından beri ödüle doymayan ve otomobil test dergilerinde 100.000 km yi sıfır hata ile geçen kaç motor duydunuz multijet gibi? Bunu bilen Opelde multijet dedi araçlarında...
Dizel-benzili motor piyasasına kullandığımız aracın şövanistliğini yapmadan yaklaştığımızda; Fiatın lokomotif modeli olan punto nun Mersin bayiisindeki satış çizgisini sorduğumda, Her 10 araçta 7 dizel,2 fire 1 tane de multiiar satıldığını öğrendim. Türkiye genelinde bu profil benzeşiyor. Benzinli fiyatına satılan Bravo ve Linea'dan bahsetmiyorum. Bu profil 2. elde aynı. Dizel punto sahibinden de hızla alıca bulurken, ya da galericiler direk alırken benzinlide zaman zaman zaman ilanlar zararına da olsa aylarca bekliyor.
Bu forumda ilk multiair Bravoyu ben aldım ve resimleriyle paylaştım. Bir ay önce 2 ay nette 1 ay kadar da galeride bekletip zor sattım. Hadi o Bravonun kaderiyse öğretmen arkadaşa aldığımız multiair dynamıc Punto evo da aynı akibeti yaşadı... Halbuki 2009 vergi indiriminde aldığım gp 1.3 multijet fun'ı yarım saatte satabilmiştim.
Uzun sözün kısası verdiğimiz fikirler yaşadıklarımızın aynasıdır. Cümleler örneklerle uzatılabilir. Dizel-benzinli farkı sadece litredeki fiyat farkı değil, 100 km de çok daha az tüketimle değerlendirilmelidir. Daha önce yazdığım gibi 150cc scooter aracımla aynı yakıyor diye motora binmez oldum. :)
Şurada haklısınız, konuyu açan arkadaş işin kar-zarar kısmına hiç eğilmemiş. Para onun, istediği gibi değerlendirmek kendi bileceği iş. Biz sadece farklı pencereler açtık. Saygılar.
@VICEROY, @biancoangelo çok güzel bilgiler vermişsiniz çok teşekkürler.