olabiliritesi yüksek hayaller :)
Printable View
Bu forumda aktif olarak nerden baksanız 100-200 kişi var. Herkes fiata mail atsın v12 500 beygir motor üretsinler türkiye için özel :D Satın alalım bizde
1.4 135hp olanı getirseler kaç kişi alır?
Hesap yapıyorlar, satış öngörüsü yapıyorlar. Demek ki kurtarmıyor, garanti maliyetleri, yedek parça stok maliyeti.
ben alırım niye almayımki ? 1.4 motor verigsi az 135 beygirde iyi kaçar yani. Beygir yüksek diye çok yakcak diye bişey yok
bi tek senin almanla, 100 kişinin almasıyla olmuyor bu işler.
Fiat kullanıp, fiat forumunda takılan adamın zihniyeti "lineaya 45 desinler sesli gülerim" oldukça, daha siz çok beklersiniz yeni teknoloji motorları, abarth'ları.
Fiat motor ürün gamı en geniş firmalardan biri, belki en iyisi. Ancak Türk tüketicisinin talepleri doğrultusunda geliyor bu pazara araçlar. Az adetli satışlar olacaksa, hiç bir firma o yükün altına girmez, o riski almaz.
bir de pazarın durumu var tabi. rakiplerin öyle bir ürünü yok piyasada, getirip pahalı imajı yaratmak var insanların gözünde. baksana fiat'a o para verilmez mantığı hala var.
fiatın çok eskiden dino diye bir arabası vardı v6 dökme demirdendir :) ama fiat ; ferrari ve daha sonra alfa ve lancia'yı aldıktan sonra hız olayını kapatmıştır :) son olarak efsane olsun diye fiat coupe 'yi oluşturmuş ve sonraki araçların hepsinde "sporda olsa" düşük motor ortalama beygir koymuştur , çünkü hız istiyorsan alfadan 1.4 turbo 177 beygir alabilirsin , dahada hızlı istiyorsan lancia delta HPE 2.8 motorlusunu getirtebilirsiniz , tabi bunlar maalesef paraya bakıyor , o yüzden performans açısından gene fiatın ortaklığında alfa yada lancia ekonomik açıdan ise fiatı tercih ediyoruz nitekim fiat ticari ve ekonomik aracları sayesinde büyük bir kalkınma göstermiştir.. yani spor bi araba yapsa alfa ve lancia ' aya rehabet azalır , ama bence bir adet yeni nesil bir v6 dino yapsalar süper olur :)
Yiğit, bu noktada Tofaşı çok eleştirmişimdir ben:) Bunlarda maalesef vizyon problemi var.Tamam ''Lineaya 45000TL ye gülerim'' zihniyeti var bu ülkede ama insanlarımız cahil ve önyargılı.Bunu kırmak için maliyet hesapları aksini söylese bile Tofaşın yine de yüksek hacim ve güçlü model ve motorları Türkiyeye getirmek zorunda.Puntonun 1.4 multiair turbolu versiyonunu (Vergi farkı bile yokken) Türkiyeye getirmek Tofaş için devede kulaktır.Hatta bu bile değildir.Sonuçta bu modelle diğer modellerin eşleşen parça sayısı %95tir...
Ancak bu sayede Fiatın imajı yükselebilir ama bunun maliyeti yüksek... bu model satmaz denirse Fiat, Tofaş kaynaklı imaj sıkıntısını hiçbir zaman aşamaz Türkiyede...
t-jet sport ilk çıktığında 210hp alınacağını düşünmezdik heralde pek..Yaptık oldu :) ayrıca t-jet sportlar var zaten türkiyede birsürü..neden onlar varken evo m.air sport u bu kadar istiyorsunuz =) bir eski nesil t-jet motor kesinlikle çok daha basit ve kullanışlı..