Umarım soru işaretleri olan arkadaşlara yardımcı olur. Eski bildiklerimizi unutmak açısından.
Link : Araç boş viteste az yakar mı? - YouTube
LİNKE TIKLA....
Umarım soru işaretleri olan arkadaşlara yardımcı olur. Eski bildiklerimizi unutmak açısından.
Link : Araç boş viteste az yakar mı? - YouTube
LİNKE TIKLA....
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
Bu sürekli gündeme gelen bir konu daha öncede bir golf de bunu yapmışlardı ve aynen bu şekilde oldu. Bende merak edip punto evo da denedim bende boşta iken ''0'' gösterdi tabi doğal olarak kafam karışmadı değil. Lpg li araçta denedim o zamanda devir en düşükte kaldığından benzine geçiyo ve benzini yediğini gördüm. Sonuçta boşa atmak yanlış bir iş onu net biliyoruz güvenlik adına. Paylaşım için teşekkürler...
Evolar hareket halindeyken "0lt/100km" gösteriyor muydu ya?
Malum GP lerde 2.0'ın altında anlık tüketim göstermiyor![]()
0 bile olsa 2.0
0.5 bile olsa 2.0 gösteriyor.
Yani bizim araçlarımızda bunu görsel olarak tespit edemiyoruz.
Ben bu olayı,2007 yılında - henüz araç kullanmaya başlamamışken , Renault Master servis aracında gördüğümde, kafamda şimşekler çakmıştı
Şöfer koltuğuna oturduğumdan beri de yeterli eğim olan yerlerde yakıt tüketmem![]()
Ama nedense benim punto yokuşlarda çok devir kaybediyor bu şekilde viteste indiğimdeFire'ın şanzımanındaki dişli oranlarının büyük olması yüzünden büyük ihtimalle!!!!
Evet malesef evolarda da 0 a inmiyor.Boşta da olsa viteste de olsa 2.0 olarak gösteriyor.
SENİ ÇOK SEVİYORUM ÇANAKKALE !
Bence olaya şu açıdan bakmak lazım trafikde diş yokuşları inerken aracı vitesde bırakmak daha mantıklı dizel araç için konuşuyorum; özellikle de devir 2,000dd civarı seyrederken aracı 3. veya 4. viteste bırakarak yakşalık 700-8000m lık veya 1 km lik yokuşu inmek daha iyi olur. Ama uzun yolda adana otobanındaki gibi 3-5km lik iniş yerlerinde boşa atılabilir. Bence konuyu öncelikle şehir-içi / dışı olarak ayırt etmektde fayda var.
Kişisel fikrim aracı boşa atmanın aman aman bir kâr getirmediği yönünde hele ki şehiriçinde. En güzeli her zaman vitesde kullanmak.
aracı boşa çok nadir alırım zaten...ama yakıt tüketiminin boşta iken fazla olması ilginç...
Keyif BMW'Dir...
Boşa atınca motor stop etmesin diye motora sürekli yakıt pompalanıyor.
Ama yokuşta vitese taktığınızda aracın ağırlığı ile araç gidiyor, tekerler dönüyor, tekerleri dönüşü şanzıman ile direkt motorun dönmesini besliyor. Yani motor sürekli kompresyonda kalıyor ve yakıta ihtiyaç duymadan dönmeye devam ediyor..
Yokuş yeterli değilse motor kompresyonu yüzünden devriniz düşer ve yavaşlarsınız. Yeterli olan yokuşlarda ise neredeyse sabit devirde ve sabit hızda araç yokuşu bitirir. Daha dik yokuşlar da da haliyle hızlanır.
Dik inişler genelde dik çıkışlara gebe olduğu için, bu tarz yokuşları inerken hiç frenlemem, hatta yokuş sonunda gaza yarım gaz sabit basmaya başlarım ve hızlanabildiğim kadar hızlanırım ve o yarım gaz ile yokuşu en ekonomik şekilde çıkmış olurum.
Nam-i diger cut off.
Bu sistem artik neredeyse tum araclarda mevcut. (Beyinli tsbir ettigimiz turler) Arac viteste iken gazdan ayaginizi cektiginizde gaz akisi kesilir ve motor kendi kinetik enerjisi ile donmeye dev eder.
Motor belli bir devrin altina dustugu zaman ise bir sensor bunu algilar ve motorun stop etmemesi icin yakit akisina devam eder.
Sent my GT-I9100 using 2
Oz Büyücüsü
buradaki aracta ortalama tüketim 0 lt fakat bızım araclarımıza 2.0lt altına düşmüyor bunu anlayabilmiş değilim.
ben de şöyle bişey paylaşayım. düz yolda örneğin ışıklara yaklaşırken iyice yavaşlayınca boşa aldığımda tüketim 4-5 lt arasında gösteriyor. Ama süratle giderken yokuş aşağı boşa aldığımda 2.0 lt gösteriyor. Bunu nasıl izah edersiniz.
Şöyle ederiz : Siz aracınızla 4. viteste gidiyosunuz. Konya Ovasındasınız ve mevlana şekeri almışsınız bir taraftanda mevlana şekeri yiyosunuz. 100 m ilerde bir lamba gördünüz ve lamba yeşil ışıktan sarıya ve kırmızıya geçti. siz doğal olarak yakınlaşıyosunuz ve ort. 40 m civarında hızınıza göre değişir tabiki ayağınızı fren pedalına atıyosunuz. Yaww arkadaş vitesi küçültmekle kim uğraşcak. Vitesi boşa alıyım diyosunuz. Hemde şu şekeri yiyeyyim diyosun. Sonra göstergeleye gözlerimizi zoomluyoruz. 4-3,5-3-2.00 olarak düşer.... Ancak ilk boşa aldığın saniyede rakamlarda anlık bi yükselme olabilir. Muhtemelen kısa mesafe kaldığından yüksek değer gösteriyıo göstergeniz. Mizahi yazayım dedim. saygılar.![]()
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
Dipnot : arac bostayken daha kolay hizlanir , viteste iken hizlanmaz. Dogal olarak sehirici aracimi bosta kullaniorm daha rahat akip gitmesi icin. Cok az bi yakit farki war bostayken ile vitesteyken.ben zaten kullanimim ile fazlasiyla kapatiorum o farki.
S e l l e k t ö r ü ç a k P u n t o ' n a y o l a ç . . .
Test edilen araclar ya golf ya a3 ya da bu klassman luks araclar.dipleri yiosa bu testi benm puntoda yapsinlar ; ) 70 kaaat vermis almis a1 ' i bu de 0.5 lik yakit farkini hesapliolar.bu programlar bize gore diil arkadaslar ; )
S e l l e k t ö r ü ç a k P u n t o ' n a y o l a ç . . .
adamın söylediği 2003 ve üzeri araçlarda geçerli 2003 yılından itibaren gaz teli sistemi kalktı
Cutoff'la
Vites bosta iken rolantide calisir gibi yakit akisi devam ediyor. Viteste iken ise yakit akisi kesilip yalnizca motorun kinetik enersijiyle gidiyor.
Birde sunu deneyin: Dusuk hizlarda, cok hafif egimlerde 2. veya 3. viteslerde deneyin ayni seyi bu sefer 2.0 degilde daha fazla yakit gosterir. Cunku cutoff belli bir devir ve hizda devrede oluyor. Aracin stop etmemesi icin benzin akisi olmak zorunda belli bir hiz ve devire dusunce arac
Sent my GT-I9100 using 2
Konu Luc tarafından (21/06/2012 Saat 01:20 ) değiştirilmiştir.
Oz Büyücüsü
hafif eğimli ve uzun bir yede ben herzaman boşa alırım ve bu bence daha faydalıdır. Çünkü vitesde araba akmazken boşa alınca araba meğile göre daha güzel ivmeleniyor... Çok dik rampada vitesde olması iyidir tabiki.
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri