Maşallah iyi sabır varmış
Bende arada gaza gelip yavas kullanayım diyorum mazota bı dünya zam geldi bari yavas gidip tasarruf edeyim ama nafile arkadan tirlar bile korna çalıyor vaz geciyorum
Ortalama suan itibariyle 7.5
Sent from my iPhone using
arkadaşlar 2000 2200 devir arasında vites değiştiriyorum sollama yada ani hızlanmalar hariç gaza fazla yüklenmiyorum 1.2.viteste fazla gezinmemeye çalışıyorum şehir içi 5.4 tüketimim var. Sizce 2000-2200 devir aralığı iyimidir yoksa aracı biraz zorlamalımıyım
Maşallah iyi sabır varmış
Bende arada gaza gelip yavas kullanayım diyorum mazota bı dünya zam geldi bari yavas gidip tasarruf edeyim ama nafile arkadan tirlar bile korna çalıyor vaz geciyorum
Ortalama suan itibariyle 7.5
Sent from my iPhone using
sadece gaza yavas basıyorum yavas gidiyorum demedim ki arkadan uçan yoksa sol şerit benim her zaman
bende arada bir gaza geliyorum ortalama 6.8lt.
1.8 in altına düşürmemeye gayret edin deviri..çok da zorlamayın çünkü dizel devirli kullanılmalı..ateşleme sistemi olmadığı için sıkıştırma ile mazot yakıldığı için devir de lazım..
2500 devirde bir üst vitese geçip, normal seyir halinde de 2000-2200 devirde kalın...
1.3 mjet için tavsiyem 3000 vites değişimi, 2500 normal seyir.
uzun süre 2000 devirde kullanmak aracın motorunu boğar.
ör:
şuan 4. vites 2000 devirde kac km gittiğini bir kenara yaz aracını 1 yıl boyunca 2000 devirde kullan. bir yılın sonunda aynı yolda 4. vitesle 2000 devirde tekrar git kac km yaptığını bir yıl öncesiyle karşılaştır. aracın daha yavaş gittiğini göreceksin. + yokuşlarda çekişinin düştüğünü fark edeceksin.
yakıtında gözle görülür bir fark olmayacak. motoru açık olan araç daha az yakar.
2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
2009 Gümüş Multijet active
2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic
yol durumuna araç durumuna bağlı olarak her araçta farklılık gösterir...ama genelde 2500-3000 arası vites atın...
sabit hızda gidecekseniz yine araca yol ve yük durumuna bağlı olarak uygun deviri yakalayın...uygun devir genelde maks torkun olduğu devirdir...
2000-2400 uygundur...
ali
2000 devire geldiğinde değilde 2200 ila 2500 devir arasında vites değişimini tercih et ki
vitesi büyülttüğünde 1800 rpm nin altına düşmeden motor yığılıp bayılmadan toparlayabilsin
seyir esnasında 2000 devir uygundur
dizel motorlar düşük devir bandında çalışırar
dizel motor için 2000 devir ile seyretmek düşük devir anlamına gelmez ki zaten turbonun devreye girmesi gereken egsoz basıncını bile 1750 devirde sağlayabiliyor motor
2000 devir seyir esnasında uygun vites değişimi için 2500 lü devirler
eğer rampa çıkıyor ise araç ve vitesi büyültmeyi düşünüyorsanız 3000 hatta rampanın eğimine göre 3500 e kadar çıkıp sonra vitesinizi büyültün
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
ben ne halt ediyom bilmiyom 9,9 ortalama....
benim şuan 13.3 lt arkadaşlar Ama gidişimi görseniz şaşırırsınız fire motor gitmiyo diyorlar bide pehhh sol şeritten çıktığım yok 175 180 arası uzun süre gittim mercedesler arkamdan geliyordu geçmek isteyen olmuyor onnumara ama çok yakıyo :p
dediğiniz gibi kullanıyorum 5.8 ortalamam var suan
3.000 standarttır. Boğuk boğuk gezmek hiç tarzım değildir. Heleki dizel motoru devirli kullan derdi babam
Tipo 1.6 SLXie MPI & Grande Punto 1.4 Fire & Bravo T-Jet Dynamic
Coşkun bey .Bu dedikleriniz 6 ileri vites m.jet için de geçerli dir öyle değil mi.Bir de şunu merak ediyorum 100 km hızda düz yolda araba 6. viteste mi olmalı yoksa 5 mi.&. vites için 110-120 km hız mı beklenmeli
6. vites için 110-120 km hız mı beklenmeli
iyi güzel de arkadaşlar shift özelliği saçma o zaman. motor ısınınca devreye giriyor ve 1900 gibi vites yükselt diyor hep??
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri