Alıntı since1453 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
FURKAN BEY TEKNİK OLARAK BİLGİM YOK SADECE YORUM YAPICAM ;

araç yarı otomatik olduğuna göre robot bizim yerimize debriyaja basıyor.aşırı dur kalkta debriyaj ısınıyor.düz vites araç tan bağlantı kurarsak durduğumuzda hatta çok yavaşladiğimizda debriyaja basmak zorundayız FRENE BASIP durduğumuzda robot debriyaja basmaya devam ediyor.

S&S çaliştiği zamn debriyajı bırakıyor araç.

Servistede bu yorumu yaptım onayladılar
Yoruma OK de Çıkarım biraz yanlış.

*Debriyaja tam basılıyken baskı balata boşta dönmeye başlar, o yüzden baskı balata ısınmaz

*Araç boşta, debriyaj basılmıyorken ise. Debriyaj Volana tam yapışmış şekildedir. Ancak şanzıman tarafından boşta olduğu için yine ısınma yapmaz.

**Isınma olayı debriyaja basılma ve çekilme işlemi esnasında meydana gelir. Motor/Volan devri ile şanzımanın devrinin eşitlenmesi sürecinde. (Kavrama Sürecinde)

O yüzden dedim, S&S olsa da olmasa da debriyaj balatasının ısınmasına etkisi olmasa gerek diye.

Debriyajın tam basılı olarak durmasının sakıncası debrijay bilyasına/rulmanına dır.
Onun da kalkışlardaki titremeye bir etkisi olmadığı kanısındayım. Bir kaç Ustamız var forumda, söylediklerimde hata varsa eğer düzeltinler lütfen.