Alıntı ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Valla bence motor teknolojisinde fıat aldı başını gidiyor.Kim ne derse desin küçük hacimden yüksek verim elde etmede şu anda avrupalı üreticilerin hepsinin önünde.
1.4 lük multiair motorlar hem lpg bağlanabilmesi hem de tsi kadar teferruatlı olmayıp düşük yakıt tüketimiyle tsi den önde
Multijet motorlar sağlamlığı ve düşük vergisiyle sadece fıat kullanıcıları değil birçok marka forumunda takdir ediliyor.
0.9 motor da zaten 4.9 litre fabrika verisiyle dıesellerden bile az tüketimi yakalamış durumda.Eğer türkiyeye getirilir ve tanıtımı iyi yapılırsa punto çok iyi satış rakamları yakalayabilir.

Şu örnek bile aradaki farkı çarpıcı biçimde ortaya koyuyor.

Opel astra 1.4 140 hp benzinli motor.
Şehiriçi 7.8 lt
şehirdışı 4.8 lt
tork 200

Fıat Bravo 1.4 140 hp multair benzinli motor
Şehiriçi 7.3 lt
şehirdışı 4.8 lt
tork 230(tork farkı bariz)

Vw Golf 1.4 122 hp tsı benzinli motor
Şehiriçi 8.2 lt
şehirdışı 5.1 lt
tork 200

Üstelik fıat bravo yu kullananlar fabrika verilerini rahatlıkla yakaladıklarını söylerken Opel astra kullananlar fabrika verilerine göre bayağı fazla yaktıklarını söylüyorlar.
kesınlıkle dogru....

Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İnsanlarımız hacime odaklandığı için yanılgılar olmakta maalesef.0.9 u duyan bu ne, gitmez bu der Ancak dikkat edilmesi gereken bg, tork, ağırlık, aktarma gibi bilimsel kriterler..
Alıntı byspayn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Merakla beklediğim motor FIRE'dan kat kat iyi olacağını düşünüyorum. İlk test sürüşü yapan ben olurum sanırım bu araçla İnşallah gelir Türkiyeye en kısa zamanda. Kasada değişiklik olmayacaktır kanımca çünkü 2012 punto daha yeni çıktı. İtalyada twinair özel ayrı bir araç olarak satılıyor. Türkiyeyede öyle gelebilir belki...
Alıntı since1453 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
emrah by ne stok eritmesi Allah aşkına......1,4 fire motor da bile kasalar ağir gelirken ön yargı bukadar yüksekken 0,9 motor 3-5 yıl kendini kabul ettirmez.....yeni bir motor kronik sorunu lpg uyumu vb. bütün konular kapalı kutu.çok az cengaver cesaret edipte alır çok iyi bile olsa kendini kabul ettirmesi 3 yıldan aşşaiğ olmaz
adamlar sorunsuz fire motoru biranda bitiricek yeni bir motorla kumar oyniycak mantıklı bakmak lazım yorum yaparken bile
Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Şu motor bu kadar ağır aracı nasıl götürecek gibi eski çağ yorumları yapmayıp işin gerçeğini sorsak ve kabul etsek ne güzel olacak.
Aracın çekiş gücü hissi motorun torkuna, volanın tasarımına, vites ve son dişli oranlarına, tekerlek çapına ve az da olsa ön-arka çekiş durumuna göre değişiklik gösterir.

Aynı motordan aynı araba ağırlığında iki versiyon yaratabilirsiniz, biri uzun yolda az yakar diğeri düşük hızlarda seri olabilir. Bunlar tamamen yukarıda bahsettiğim aktarma organlarının tasarımına bağlıdır.

Benzer biçimde, bir araç seçin 1.4 fire olsun. Sonra bu motoru çıkartın yerine bu yeni 1.0 motoru koyun. Eğer bu yeni motorun tork eğrisi eskisinin üstünde ise, bu haliyle bu araç daha seri olur. (burada geri kalan tüm değişkenleri sabitlemiş bulunduk).

Yani yok efendim 400cc daha ufak bir motor nasıl olur böyle demeyin, iphone aldığınız zaman "aa ekrana dokundum algıladı, nasıl yani" demediğimiz gibi .

Bence bu motorda soru işareti hacmi değil, 2 silindir olması. 4 silindirlerin daha az titreşimli çalışması gibi bir gerçek vardı yanlış hatırlamıyorsam. İnternette 4 ve 2 silindir farkı diye aratırsanız güzel detaylar çıkabilir, özellikle ingilizce sitelerde.

Dip Not: Motorları maksimum tork değelerine göre kıyaslamak yerine bulabilirseniz tork eğrilerine göre (ya da maks. torkun oluştuğu rpm aralığına göre) kıyaslayın. Bir motor 200 diğeri 210 Nm tork üretirken, 200'lük olan motor bunu çok daha geniş bir rpm bandına yayabiliyorsa, o motor kanımca daha iyidir.
Alıntı byspayn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Valla FIRE'dan çok daha güzel duruyor motor kaputu altında
Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
düz yolda 75 hp multijet dizelden daha iyi gidecektir.
beygiri daha fazla ve daha çok devir çevirebiliyor. düz yolda her türlü 75 hp multijeti yer ancak işin içine yük ve yokuş girerse multijet dumana boğar.
kesınlıkle ortalıgı yakar satıs rakamlarıyle bu motor...kı testte okmustum 1.3 75 lık dızelın ıvmelenmesını herkes begenır bu arac ondan bıraz daha ıyı ıvmelenıyormus tabı daha sonra nefesı kesılıyormus...bence sehırıc muthıs bı secenek olur...