selam arkadaşlar.. ben aşırı soğuklarda düz park yerinde el frenini kullanmıyorum, el freninin donması daha kötü, bu yüzden 1. viteste bırakıyorum. sabah ise gerçekten çok ağırlaştığını farkettim.. birkaç dakikaya kendine geldi..
Printable View
selam arkadaşlar.. ben aşırı soğuklarda düz park yerinde el frenini kullanmıyorum, el freninin donması daha kötü, bu yüzden 1. viteste bırakıyorum. sabah ise gerçekten çok ağırlaştığını farkettim.. birkaç dakikaya kendine geldi..
Aynı sorun bende de olmuştu. Vites kabloları üreten bir firmada proses mühendisi olarak çalıştığım için deneyimlerinden yola çıkarak size vites kablosunun preslendiği bölgeden kayma yaptığını, dolayısı ile oluşan boşluğa su dolduğunu ve araç ısınınca suyun eridiğini ve ileride aynı sorunu tekrar ve tekrar yapacağını bildirmek isterim. Dilerseniz bir mail ile daha sonra resimli de açıklama yapabilirim.
Aracınızın garantisi var ise direk vites kablolarını değiştirmelerini isteyin. Tecrübe ile sabittir. Vites dondu şikeyeti ile giderseniz muhtemelen değiştirmeyecekler.
Kablolara belli bir kuvvet uygulayacak test yapılıyor. Araçta da bir insanın maksimum uygulayacağı kuvvet 100 kg yu geçmiyor. Kablolar da bu kuvvetlere dayanıklı olarak üretilmekte. (Araç pozisyonuna göre bu değer 72 kg ile 100 kg arasında değişir). Bu nedenle bir sorun olacağını tahmin etmiyorum.
Su elbette girdiği yerden buharlaşacak ancak daha sonra yine aynı sorun oluşur. Direk kabloyu değiştirmek gerekli. Çünkü kablo kaplamalı bir kablo ve içerisinde teller bulunmakta. Zamanla bu kaplama çekebiliyor, teller dışarı çıkabiliyor, yada teller preslendiği parçanın içerisinden belli bir mesafe çıkıyor. Her iki durumda da sonuçta teller dışarısı ile temas halinde olduğu için su dolduğu durumda donarsa kablo vitesten şanzımana iletimi sağlamıyor.
merhaba,
biraz araştırma fırsatım oldu bu konuyu özellikle iskandinav ülkelerinde 1.3 ve 1.9 dizel motorlarda çok sık rastlanan bir problemmiş halattlar donuyormuş anlık çözüm sıcak su dökmek (sanırım vites körüğünü söküp dökülecek), kalıcı çözüm ise halatların kuruduktan sonra soğuğa karşı dayanımlı sprey greslerle yağlanması, bu yöntemle problemden kurtulan oldukça fazla kullanıcı var
Bugün aynı sorun benim de başıma geldi Bursada.Sadece 1 ve 2 ya geçiyordu araba.Telaşlandım servisi aradım .Biraz devam edin çözülür dediler.300-500 metreden sonra herşey normale döndü
merak ettiğim bir şey daha sorucam abicim; ben serviste vites halatlarını degişimi için fiyat aldım ve bana 500-600 tl civarı bir fiyat verdiler. bana halatları degiştirdiklerinde bile tekrar aynı sorun zamanla olabilir dediler. ben halatları degiştirmesem ve şanzıman yagımın bakımlarını zamanında yaptırsam bana extra bir sorun cıkartırmı merak ediyorum. -10 -20 lerde aracı biraz beklayip öyle yola cıkıcaz artık :) baska yolu yok
Bu sabah -10 derecede iken tamamen aynı şeyi bende yaşadım.
debriyaj kütük gibi olmuştu, vites geçmiyordu, 10 km sonra normale döndü ama ilk etapta çok zor oldu. Motor sesi arttı sadece biraz.
ben doğudayım aynı problem benımde başıma geliyor el frenını cwekmeden park ediyorum. sabah kalktıgımda vites kolu donmus oluyor . çalıştırdıktan sonra bir iki dakıka bekleyıp hareket edıyorum yaklaşık 3-5 km de vites cözülüyor. onun dısında soğuk havanın puntoya hiç bir yan etkısı yok tek marşta çalıştırabılşıyorum. bazı arkadaslar kışın 2-3 ay punto iş görmüyor demışte..
arkadaşlar bir şey sormak istiyorum, malum günlerdir kış var araba yarıya kadar kar doldu servis de varken aracı çıkartmıyorum, hareket ettirmesek bile arabayı biraz rölantide çalıştırmak gerekir mi? böyle bir ihtiyaç var mıdır arkadaşlar?
2-3 günde bir 10 dakika çalıştırmak en azından psikolojik olarak sizi rahatlatır hem de akünüz şarj olur, motor ısınır... ama konuyla ilgili olarak vites donmasına ben artık alıştım artık arabayı 1. viteste ve çalıştırdıktan sonra yürüyebilecek konumda yani önü boş şekilde park ediyorum daha siteden çıkmadan vites çözünüyor
bendede bu sabah oldu gece don vardı aracı 1.viteste bırakmıstım sabh arba maşallah çalıstı ama vites donmustu babam eski kamyoncu oldugundan onu aradım arabayı ileri geri hareket ettir dedi (ön tarafı binaya bakıyordu geri vitesede geçmiyor) işe yaramadı debriyaja defalarca bastım cektim olmadı babam halatlara sıcak su dök dedi ama ben yetlrini bilmediğimden yapamdım servis de halatlar donmustur dedi hava ısınınca normale döner dedi ama ben birsey soracam bazı zamanlar havanın iyi olduğu zamnlarda da 1. vitese geçerken sıkıntı çıkarıyordu acaba yağından mı kaynaklanıyor ne yapmalıyım arkadaşın dediği gibi halatlar pahalı iş
yağını değiştirip olumlu sonuc alan var mı beraberinde yağ olarak ne tavsiye edersiniz yaklasık fiyatı ne kadarsır