16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Şasi Burulma Direnci

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart Şasi Burulma Direnci

    Zonda Roadster: 18,000 Nm/degree

    Aston Martin DB9 Coupe: 27,000 Nm/deg

    Aston Martin DB9 Convertible: 15,500 Nm/deg

    Aston Martin Rapide: 28,000 Nm/deg

    Bugatti Veyron: 60,000 Nm/degree

    Chrysler Crossfire: 20,140 Nm/deg

    Chrysler Durango: 6,800 Nm/deg

    Dodge Viper Coupe: 7,600 Nm/deg

    Ford GT40 MkI 17,000: Nm/deg

    Ford Mustang 2003: 16,000 Nm/deg

    Ford Mustang 2005: 21,000 Nm/deg

    Ford Mustang Convertible: (2003) 4,800 Nm/deg

    Ford Mustang Convertible: (2005) 9,500 Nm/deg

    Jaguar X-Type Sedan: 22,000 Nm/deg

    Jaguar X-Type Estate: 16,319 Nm/deg

    Koenigsegg : 28.100 Nm/degree

    Lotus Elan: 7,900 Nm/deg

    Lotus Elan GRP body: 8,900 Nm/deg

    Lotus Elise 10,000 Nm/deg

    Lotus Elise 111s: 11,000 Nm/deg

    Lotus Esprit SE Turbo: 5,850 Nm/deg

    McLaren F1: 13,500 Nm/deg

    Mini (2003): 24,500 Nm/deg

    Pagani Zonda C12 S: 26,300 Nm/deg

    Pagani Zonda F : 27,000 Nm/degree

    Porsche 911 Turbo (2000): 13,500 Nm/deg

    Porsche 959: 12,900 Nm/deg

    Rolls-royce Phantom: 40,000 Nm/degree

    Volvo S60: 20,000 Nm/deg

    Audi R8: 40,000 Nm/deg

    Audi TT Coupe: 19,000 Nm/deg

    Audi A2: 11,900 Nm/deg

    Audi A8: 25,000 Nm/deg

    Audi TT: 10,000 Nm/deg (22Hz)

    Golf V GTI: 25,000 Nm/deg

    Ferrari F360: 14,439 Nm/deg

    Ferrari 360 Spider: 8,500 Nm/deg

    Ferrari 355: 10,224 kgm/deg (bending: 727 kg/mm)

    Ferrari 430: 1,842 kgm/deg

    Ferrari F50: 34,600 Nm/deg

    Maserati Quatroporte: 18.000 nm/deg

    Renault Sport Spider: 10,000 Nm/deg

    Volvo S80: 18,600 Nm/deg

    Koenigsegg CC-8: 28,100 Nm/deg

    Porsche 911 Turbo 996: 27,000 Nm/deg

    Porsche 911 Turbo 996 Convertible: 11,600 Nm/deg

    Porsche 911 Carrera Type 99: 33,000 Nm/deg

    Porsche Carrera GT: 26,000Nm/deg

    Lotus Elise S2 Exige (2004): 10,500 Nm/deg

    Volkswagen Fox: 17,941 Nm/deg

    VW Phaeton: 37,000 Nm/degree

    Lambo Gallardo: 23,000 Nm/deg

    Lambo Murcielago: 20,000 Nm/deg

    Lamborghini Aventador: 35,000 Nm/deg

    Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale: 35,000 Nm/deg

    Ford GT: 27,100 Nm/deg

    Mazda Rx-8: 30,000 Nm/deg

    Mazda Rx-7: ~15,000 Nm/deg

    Fiat Grande Punto 3-door: 19,700 Nm/degree

    Fiat Grande Punto 5-door: 16,500 Nm/degree


    Saab 9-3 Sportcombi - 21,000 Nm/degree

    Opel Astra - 12,000 Nm/degree

    Bugatti EB110 - 19,000 Nm/degree

    Land rover lander 2 - 28,000 Nm/degree

    RR Phantom - 40,500 Nm/degree

    Ford Focus 3d: 19.600 Nm/deg

    Ford Focus 5d: 17.900 Nm/deg

    VW Passat (2006) : 32,400 Nm/deg

    BMW E39 5: 24,000Nm/deg

    BMW E60 5: 24,000Nm/deg

    BMW F10 5: 37,500Nm/deg

    BMW X5 (2004): 23,100 Nm/degree

    BMW E70 X5: 28,000Nm/deg

    BMW E90: 22,500 Nm/deg

    BMW M Coupe: 32,000Nm/degree

    BMW E36 Touring: 10,900 Nm/deg

    BMW E36 Z3: 5,600 Nm/deg

    BMW E46 Sedan 18,000 Nm/deg

    BMW E46 Sedan 13,000 Nm/deg

    BMW E46 Wagon 14,000 Nm/deg

    BMW E46 Coupe 12,500 Nm/deg

    BMW E46 Convertible: 10,500 Nm/deg

    BMW Z4: 14,500 Nm/deg

    Bentley Azure: 18,000Nm/deg

    Lexus LF-A: 39,130 Nm/deg

    Chevrolet Cruze: 17,660 Nm/deg


    Şimdi bu değerler neyi ifade ediyor?
    alıntı olarak açıklama:



    sasi burulma direnci olarak cevirilen mefhum ingilizce'de torsional rigidity ya da torsional stiffness diye gecer,

    king kong'a falan girmeden,

    buzluktan cikardiginiz icindeki buz kuplerini cikartmak icin iki ucundan turup farkli yonlere dogru kivirdiginiz buz kabinin uyguladiginiz kuvvete karsi gosterdigi direnc o buz kabinin burulma direncidir.

    ayni durumu 4 tekerlekli bir arac icin dusunurseniz bunun en onemli etkisinin yol tutusa oldugunu (yumusak ve sert suspansiyonun yol tutusa etkisinde oldugu gibi) gorebilirsiniz. eger sase esnerse suspansiyon etkisi gostrecek ve yol tutus ozelligi kaybolacaktir.

    bu yuzden kemikli, saglam yapisi ve "sase saglamligi" ile bilinen araclardan ornegin land rover discovery3 20.000 gibi bir degerde iken, nispeten narin bilinen supersporlar cok daha yuksektir.

    hatta ayni yil uretilen land rover range rover (ki discovery serisine gore daha az arazi, daha cok yol ve hiz on planda tutularak uretilmistir) burulma direnci de 32.000 nm/derece'dir.
    buradan şu sonuç çıkıyor ki 3 kapılı grande puntonun şasisi daha rijit yani esneme payı daha az. buda aracın viraj esnasında daha az esnediğini, teker açılarının daha az bozulduğunu ve yol tutuşunun daha iyi olduğunun gösterir. şasi rijitliği yol tutuş için önemlidir. tabi şasisi çok rijit olan aracın yol tutuşu mükemmel diye birşey yoktur.
    Konu Du Hast tarafından (25/11/2011 Saat 00:37 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 11 kişi Du Hast'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Punto Şasi problemi
    puntoevoikibinonbir tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 22/01/2012, 23:47
  2. Punto evo motor şasi no
    aydintap tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 30/01/2011, 18:12
  3. Şasi ve motor no hakkında
    tarrega tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 18/09/2010, 16:20
  4. Şasi Direnci
    mhecc tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 15/06/2007, 19:22

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com