Dikkat ettiğim her açtığınız konu farklı başlıklar altında da olsa aynı kapıya çıkıyor. Bu paraya bu araba alınırmıda toplanıyor. Yine gördüğüm o ki burası puntonun sitesi ve bu markaya gönül vermiş tüketiciler aynı çatı altında toplanıyor araçlarını sevmekle kalmıyor ve iyimser yaklaşımlar sergiliyorlar. Para sahibindir ve tutkunun bedeli gücün yettiği oranda sınırlıdır. 2011 modelde 1000 tl 2012 modelde 2400 tl haziran ayı satş listesine göre oluşan fark anormal değildir. 1980 li yıllarda araba almak gayrimenkule yatırım gibiydi. Olaki artış devam ederse tarih tekerrürden ibarettir dedirtebilir. Araç sahipleri buna memnun olur ama sıfır alacak olanları bu rakamlar zorlayabilir. Kazançlar değişkendir ama. Sıfır dizel 5.20d 180.000 tl plakayı takın ertesi gün satın zararınız eder bir punto evo.Bu tercihi ve zararı önemsemeyen kitleyi yadırgamak,eleştirmek nasıl ki sağlıklı yaklaşım değilse 40.000 tl ye full evo alanıda yargılamak yanlış olacaktır. Bu tip kamuoyu yoklaması yaratacak başlıkların da biz tüketicilere geri kazanımı emin olun olmayacaktır. Dediğim gibi tutkunun bedelini belirlemek zordur. Akaryakıt ve vergide zirvede bir toplumuz. Bir kendimize birde devlete alıyoruz her araba satın alışında. Kurda yerinde saymıyor. Artışın en fazla fiat modellerinde punto ya yansımış olması lokomotif model olması ve birazda stok eritme çabası ile alakalı ki bunu diğer başlıklarda detaylı izah etmiştim.
Yer imleri