10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Turbolu Araçlar İle İlgili Önemli Bir Bilgi..

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart Turbolu Araçlar İle İlgili Önemli Bir Bilgi..




    O yüzden çalışma sitemi değilde turbo'nun zarar görmemesi ile alakalı bildiğim nacizane bilgilerimi paylaşmak istedim sizlerle.

    Zamanında zırhlı araçlarla ilgili uzmanlık kursu almıştım sene 2006'da. Orada Turbo'dan da bahsedilmişti, eciğini cücüğünü öğretmişlerdi sağolsun hocalarımız ****

    Arkadaşlar Turbo'nun içinde iki adet çark vardır. Bu çarklar birbirlerine ters istikamette dönerler.

    Salyangoz içindeki çarklardan biri sağa doğru dönerken diğeri de tam ters istikamette sola doğru döner.

    Biri kirli egzos gazının hızla dışarı atılmasını sağlarken, aynı anda diğer çarkta temiz hava emerek silindirlere temiz hava gönderilmesini sağlar.

    Turbolar dünya standartlarında motor devrinin 6 katı hızla çalışırlar. Örneğin motor devri 3.000 iken turbonun devir hızı 18.000, motor devri 5.000 iken turbonun devir kat sayısı ise 30.000 civarlarındadır.

    O yüzden turbolu araçlarımızı aracın devri yüksek iken stop ettikten sonra, bir süre daha turbodan gelen fan sesi gibi bir ses duyarız.

    Ancak bu ses, belki bize basit gelen ancak yapmış olduğumuz ciddi bir hatanın sesidir. Turbonun içindeki çarklar birbirine bir mil vasıtası ile bağlıdır, bu mil ve turbonun içindeki parçalar, motor yağ kartelinden yağlanmakta, bu sayede hem soğuma sağlanmakta, hemde aşınma önlenmektedir.

    Eğer aracımızı yüksek devirlerde stop edersek, örneğin 5.000 devirde stop ettik. Turbo yaklaşık 6 kat daha fazla hızla 30.000 devirlerde çalıştığı için çarklar halen dönmeye devam edecektir.

    Ancak motoru stop ettiğimiz için yağlanma duracak, böylece halen dönmekte olan turbo çarklarımızı birbirine bağlayan mil ve parçalar bir müddet daha yağsız, kuru kuru ve ısınarak çalışmaya devam edecektir. Bu da ileriki yakın zamanlarda % 90 turbo'nun arızalanmasına neden olacaktır.

    Bilenler bilir, Subaru'nun turbolu araçlarında, fabrika orjinalinde aracın kontağını kapatıp, kontak anahtarını üzerinden alıp, kapıları kilitleseniz bile aracın motoru yaklaşık 1 dk. daha rölantide çalışmaya devam etmekte ve daha sonra kendiliğinden stop etmektedir.

    İşte burda firmanın amacı turbo sisteminin minimum seviyede yavaşlamasını sağlamak ve zarar görmesini önlemektir.

    Sonuç olarak ne yapıyoruz ? Turbolu araçlarımızın kıymetini biliyoruz ve verilen bilgiler doğrultusunda bilinçli bir şekilde uzun ömürlü kullanıyoruz ****
    Başınızı ağrıttıysam affola. Okuduğunuz için sağolun

    alıntıdır..

  2. Bu mesajı için 16 kişi StrawBeeRy'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Manifold ve Egr temizliği hakkında bilgi (önemli)
    nightblue tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 19/06/2012, 18:28
  2. Önemli bilgi: İstanbul Buluşması
    nightblue tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 18/04/2012, 18:50
  3. Motor Yıkatma İle İlgili Ufacık Bilgi :)
    evo51 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 08/12/2010, 03:07
  4. Servisten Araçla İlgili Bilgi Vermiyorlar
    HasanAliz tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 30/03/2009, 19:36
  5. Sticker İle İlgili
    unik06 tarafından İstek, Öneri, Şikayet forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 11/01/2007, 21:03

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com