doğru tercih :)
Printable View
Boşver kader utansın. Era gibi kaliten-tipin olacağına hız kurallarına uygun olarak paşa paşa seyret daha iyi. Hem ekonomi yaparsın hem de daha uzun yaşarsın. Acelesi olan da t-jet alsın:thumbup1:
hyundai var da fiat a mı laf atıyor? birde o kadar tasarruflu benzinli bir motora..kızman lazımdı :D
era nekadar yakıyor acaba?piyasada nerdeyse en az yakan bizim arabalar maşallah:)bu paraya en iyisi:)sıkma canını.geç olsun güç olmasın alırsın inş. istediğin arabayı.
hyundai era benzinlinin çok yaktığını duymuştum... bence zengin değilsek yakıt önemli... az yaksın ama varsın performansı olmasın... ben 100 ün üzerine çıkmadım çıkmam da...hem sürat iyi bişey değil,hem de yol yok zaten...
ben puntonun birtek direksıyonundan tırsıyorum..utandırırsa ordan..cıty dıreksıyon kutusu mıl vs sorunları.....
bugun 3. viteste 125 yaptı...performasla ılgılı sıkıntım yok...kalkıslarda ağır kalsa da sonra iyi.....oncekı 1,6 corollamı aratmıyor
1.4 olup starjette var 95 beygir
1.4 olup tjette var 120 beygir
alırken ne istediğimizi iyi bilmemiz lazım
hem az yaksın hem çok kaçsın olmuyor maalesef birisinden feragat etmemiz gerekli
fıre motor tamamiyle ekonomi için üretilmiş bir motor
kullanmayı bilirseniz ş.içinde 5 lt ile dolaşırsınız ortalamada
ama gidip accent le yürümeye kalkarsanız tabiki ağar kalırısınız
şaka falan heralde şimdide bu hyundaiciler cıktı basımıza :D yahu o eranın tek rakibi var oda symbol.albea bile cok daha guzel bir araç.kaldıki punto peeh :D
arkadaş geçen gün hundai accent blue nun tanıtımını izledim
ceo su çıktı konuşma yaptı ve aynen söylediği cümle şu
accenti artık taksi imajından kurtarmamız lazım
hiç olmassa bizim araçlar tek tük olsada taksi piyasasın da değil
Atilla bey puntolarda problem yok bunlar tasarruflu araçlar . Ama yinede başka bir araç seni yada beni geçer yanı araçın 90 bg yada 105 lık olması önemli değil bizim araçlarımız genelde tasarruflu hız tatmin edecek kadar fazla değil .
Ağzı olan konuşuyor işte.
utanmaya gerek yok puntonun kalitesi eraya fark atıyor.motor tasarruf odaklı performans değil bunu unutmayın
ayrıca oyle bir kanı olusmuski sanki era'nın v6 motoru var yanii :D
Aracı pazartesi aldım ama 5 gündür tez hazırladığımdan daha kapısını açıp oturamamıştım sabah 2 saat çıktım, dolaştım biraz usta bir şoför olmamama rağmen dikkatimi çeken şeyler oldu.
- Kesinlikle acemi şoförüm bunun farkındayım o yüzden hızla falan işim olmaz en azından şu aşamada.
- İlk kez e-5'e çıktım orta şeride geçmeyi gözüm kesmedi herkesin sinyal falan vermeden şerit değiştirdiğini görünce zaten Haliç köprüsünden girip çağlayandan çıkacaktım o 4. vites 90'a kadar çıktım.
- Bilmiyorum sizde de öyle mi ama daha önce memlekette kartal - clio vs. kullandım kartalın debriyajı yukarıya çok yakın kavrıyordu, clio nispteden daha ortada ama punto 1 cm ayağımı kaldırmadan araba hareketleniyor. Otoparkta farkettim bunu ve trafik olan yerlerde dikkat ettim çünkü milim kaldırsam araba hareketleniyor. Ya araç durur ya da kontrol edemem öndekine vururum diye dikkkat etmeye çalıştım. Gerçi Çağlayandan dönünce Kasımpaşa içinde trafik vardı altta debriyaj çok iyi oluyor sadece 1 cm ayağımı kaldırarak yaklaşık 1-2 metre gitmem gereken yerlerde yavaş yavaş gaza basmadan dahi ilerledim.
- Birisi bana şu yol bilgisayarını mutlaka anlatsın. Menüye falan bastım bir şey çıktı ama yakıt tüketimidir kaç km yol yapmışım falan göremiyorum, kurcaladım biraz ama pek üstüne düşmedim.
- Acemi şoför için olabilecek en kötü şey oldu, bizim burda Kulaksıza (bilenler anlayacaktır dediğim yeri) çıkarken çok dik bi yokuş vardır Zindanarkası - Kulaksız arası 100 metre ama kaptırdın mı çıkarsın, durursan baya zor olur kalkması ve 2 araba yanyana anca geçer. Tam yokuşun ortasına yaklaşmıştım ki karşıdan otobüs geldi ve durmadı! O durmadığı için mecbur hafif sağa yanaşıp ben durmak zorunda kaldım. Öyle dik bir yokuşta arkama çok yaklaşan taksiciye de bayağı bir sövdüm. Neyse otobüs geçince dedim bu araba burdan zor kalkar tek çare el freni. El frensiz kalmak ne kadarlık şoför olursanız olun çok zordur orda. El freniyle kalktım ama en azından aracı durdurmadığım için kendime biraz daha güvenim geldi. =)
era seri ama bi çoğunda turbo problem çıkarıyo, daha yeni değiştirdi arkadaşım 800tl masraf çıktı aracı 4000km küsürde. kronikmiş turbo problemi onlarda. e nolcak 110 hp araç dayanıyo turboya, sonra gümlüyo turbo değil mi :)
erada şekil bile yok az yaksa ne olur hele birde trafikte diklenen era görmeyim bundan sonra ...sorum olacak yol bil nasıl sıfırlanır?bulamadım
1.4 fire tasarruf için gayet yeterli bir motor benimtek sorunum vites oranlarında oldu 3 ten 4 de attığımda motor devri düşmüyor sanki vites değiştirmemişim gibi bağırmaya dewam ediyordu. Multijet'ten indikten sonra fire gitmiyor gibi geliyor:) Yaşasın multijet
1.4 fire uzun yolda dayanılmaz bir çile başka bir şey değil. Şehir içi için ideal.
Neden bu kadar etkilendiniz ve utandınız onu anlamadım :D ? Her aracın kendine göre bir limiti var. O arkadaş da Subaru'nun yanında mı utanıyor mesela ?
1.6 m jet gelse görürüm diyen arkadaşlar hyundai de 128 hp dizele geçti haberiniz olsun :)
arkadaşlar bir önceki aracım hyundai getz' di, ondan öncede era kullanmıştım, motorları gerçekten çok iyiydi, son kullandığım getz 97 ps 1.4 16v motora sahipti ki harika bir performansı vardı, ne zaman bu aracı sattım ve uzun bir araştırma sonucumda aradığım araca kavuştum, bırakın motoru içine oturduğunuzda bile puntolardaki hava bir başka, malzeme kalitesi mükemmel, ayrıca dış gürünüşü getz ve eraya açık ara fark atar diyorum.
Ayrıca şunuda ekleyeyim o eracıyı bi gönder bakalım yanıma bi bakalım araba nasıl gidiyormuş, alsın boyunun ölçüsünü :)
bence o eracıya punto diye başka bişi satmışlar... :))) çok ayıp puntosundan utanırmı insan... :)
3 sene boyunca grande punto 1,4 fire motor kullandım , şuan sıfır km benzinli polo 1,2 70 beygir kullanıyorum , motor hacmi ve beygir düşük olmasına rağmen polo da aynı güç hissediliyor, yani işin özü 1,4 fire beklenen performansı hiç bir zaman veren bir araç olmamıştır, motor hariç diğer kısımlarından memnundum o ayrı.
era kullanan arkadaş GP nin içine oturmuşmu hiç?? Allah aşkına era nın göğüsündeki ne rezil bir tasarımdır yahu.
ayrıca 1.4 fire motor ekonomi motorudur. tüpsüz era ya binen var mı bir bakın cayır cayır yakıyor 1.4 ü bile.
altı üstü era arkadaşlar yapmayın yahuu. bi motoru var başkada bişeyi yok. ne kaporta, ne dizayn, ne teknik özellik. ince bi sacdan yapılmış kutunun içine motor koyup satıyolar işte.
anlatmak istedigim hem ekonomikler hemde gerektiginde(bos otobanda)200e yaklasiyorlar,az yakar cok kacar sozunun artik sahibi puntolar.eski bir 320i kullanicisi olarak tabiki baska araclarin farkindayim ama puntoyla mutluyum,hem bedava gezdiriyor ,yolu bos buluncada
Bırakın şu araba milliyetçiliğini.. Benim babam senin babanı döver tavırlarını.. Aracınızın keyfini çıkarın, bırakın ne derlerse desinler.
ben de hiç iddia etmiyorum gp nin süper bi araç olduğunu ama hyundai ile karşılaştırıp da utanacak ne olabilir ki? Kore malı mı yoksa İtalyan malı mı diye sorduğumuzda ucuz parça+işçilik daha çok hyundai de var. Sanatkar ve bilimsel yaklaşım bence Fiat'ta var (her ne kadar bazı konularda Türkiye'yi kazıkladıklarını düşünsem de)
Bence utandığınız için kendinizden utanın benzinli alacağınıza dizel alsaydınız ayrıca neyle neyin karşılaştırmasını yapıyorsunuz?
aracı alırken çok araştırdım, getz, accent, mitsubishi colt, subaru impreza (araç olsa alıyordum valla) :) , yeni fiesta, chevrolet aveo - cruze , toyota auris , yeni mazda 2 , ve 1-2 araç daha baktım sanırım ama yakıtı en uygun olan ve tipi güzel olan punto'yu tercih ettim. aslında fiat alınmaz mantığı çok doğru. nedeni ise yedek parça fiyatının yüksek olması, müşteri hizmetlerinin hizmetin anlamını bilmemesi, servis çalışanlarının yeterli bilgiye sahip olmaması , araçlarının kronik sorunları vs... vs...
ancak belirli bir kaç kriter neticesinde bu aracı almaya karar verdim. yakıtı şehir içi kullanım için gayet iyi seviyede, şehir dışında ise hiç kullanmadım aslında yorumum yok. donanımı ise kendi sınıfındaki çoğu araçta yok , tabi bu kriteri fiyatına göre değerlendirdim. bu arada zaten araca yine 600 lira kadar zam gelmiş az önce gördüm.
1.4 fire motor kullanıcıları bence keyfine baksın, sonuçta yarış arabası değil bu. gittiği kadar gider, yetmiyorsa demek ki araba değiştirme zamanı gelmiştir. aracı durduk yere kötülemeye gerek yok, kendinize ve kullanıcılarına zarar veriyorsunuz aracı kötüleyerek. adamlar bu motorun yetersiz olduğunu düşünse zaten koymaz , eco mode açık kullananlar kapatıp öyle kullansın arabayı bi görsün seriliği. ben alıştım, memnunum ama işte fiat olması nedeniyle 5 yıl sıkıntı çekeceğim kesin. keşke en baştan bulaşmasaydım diyorum marka tercihinden dolayı, ama artık çok geç. araçtan da memnun olmasam zaten satarım gider 5 yıl beklemeden. bir daha fiat'a asla yanaşmam. ne yapalım kısmetimiz buymuş.
saydığınız araçların parçaları daha pahalı puntodan
en azından sağlamlık konusunda kendini kanıtlamış markalar var onların içinde. birinin parçası 3 yılda bozuluyorsa fiat'ın 3 ay'da bozuluyor. hoş biraz şans işi bu ama fiat'ın bu markalara göre çok çok ucuz olması lazım bence. ayrıca tek kriter de parça fiyatları değildi... benim için 1. önemli husus YAKIT.
subaru olsa alıyordum yakıtı fazla olmasına rağmen o ayrı mesele... parça fiyatının da üstüne pek düşmedim çünkü sonuçta 4 yıl garantili. 5. yıl sonunda Allah izin verirse satıp değiştiririm...
yorumunuz için teşekkür ederim...
utanıyosan altında o aracın ne ısı var? sempatızanı deılsen burda ne ısın var? mılletın vaktını bosa harcama
getz accent onların da parça ömürleri hemen hemen aynı.Japon araçlarında da genelde stok olmadığı için uzun süre parça bekiyorsunuz.Fiat ın parçalarını bulmak kolay.
Bende özllikle 1.4 fire motor seçtim tüpe uyumu az yakması sorunsuz olması . 180 i de gördü araç. Bana maksimum 150 yeter zaten gerek yok . ailmle yola çıkıyorum hiç bir sollamada zorlanmıyorum. Birde tüp taktırsam dizel gibi tasarruflu olacak araç .