Dizel araçlar turbolu olduğu için ilk çalışmadan sonra 15-20 sn turbonun yağlanması için beklemek gerekir aynı şekilde stop etmeden önce de 15 20 sn turbo kanallarında kalan havanın boşalmasını beklemek turbonun ömrü için faydalıdır.
Arkadaşlar,
Dizel araçlarda araç çalıştırıldıktan sonra hemen hareket edilmemesi
tavsiye edilmektedir.Bu doğrumudur? Nekadar beklenmelidir? ve aksi takdirde ne gibi zararlar verebilir?
Konu hakkında bilgisi olan varmı? Olumlu/olumsuz tecrübesi olan varmı?
Teşekkürler,
Saygılarımla,
![]()
Dizel araçlar turbolu olduğu için ilk çalışmadan sonra 15-20 sn turbonun yağlanması için beklemek gerekir aynı şekilde stop etmeden önce de 15 20 sn turbo kanallarında kalan havanın boşalmasını beklemek turbonun ömrü için faydalıdır.
Punto Evo 1.3 Multijet 75 Hp Active
Evet! Kabaca anlatayım. Turbo dizel araçlar ilk çalıştırıldığında belli bir süre rölantide çalışması gerekir. Çünkü turbo çalışmadan önce turboya yağın ulaşması gerekmekte. Eğer araç çalışır çalışmaz turboya yüklenirseniz henüz turboda yağlama olmadığından yakarsınız. Aynı şekilde motor stop etmeden yine rölantide bir miktar çalışması gerekir çünkü motor stop ettiğinde yağlamada kesilir fakat turbo dönmeye devam eder turbonun boşalması gerekir.
Şuanda yaşıyorum o tecrübeyiCitroen c4 dizel var babamda 2010 model otomatik 40000km de turbosu arızalandı ve garantiden değiştirmiyorlar sırf bu nedenle kullanıcı hatası diyorlar. Ona uğraşıyoruz...
çok faydalı bilgiler teşekkürler.
her zaman ilk hareket edeceğimde de stop edeceğimde de 1 dakika bekliyorum...
Keyif BMW'Dir...
ben benzinlide bile bekliyorum yahuözellikle uzun yol sonrası.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri