motoru zorlama mevzusu eskidendi
ustalar yeni araçlar için rodaj döneminin bile olmadığını söylüyor tabii ne kadar doğru bilinmes ama sen sıradan davran özel bişey yapmanın bence lüzumu yok..
0 araç kullanımı ile ilgili tavsiyelerinizi alabilir miyim?kimisi motoru zorlamak lazım diyor,kimisi ise tam tersini söylüyor..Konu hakkında kesin bilgisi olan var mı?
motoru zorlama mevzusu eskidendi
ustalar yeni araçlar için rodaj döneminin bile olmadığını söylüyor tabii ne kadar doğru bilinmes ama sen sıradan davran özel bişey yapmanın bence lüzumu yok..
o t o b i y o g r a f i :
2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /
█▌█ █ ▌▌▌║│
Arabaya kız gibi davranmak lazım tabiri caizse..![]()
This is not personel, just business..
dizel araçlarda ortalama kaç devirde kullanıyorsunuz...
valla ben 1 aydır kullanıyorum hiçte öyle 0 araba muamelesi yapmadım alışsın şimdiden yüksek devirleresaat tam ortaya gelince (takriben 30 - 35 arası ) atıyorum vitesi.
Sıfır arabaya vurcan kırbacı vurcan kırbacı ki kendine gelecek.![]()
ilk 2000 km çok zorlamamakta fayda var ama sonrasınca hiç acımayacaksın![]()
Aracı alır almaz sehirlerarası yola çıkmam gerekecek,o yüzden merak ettim ne yapmam gerektiğini..
Arabayı eğer uzun yolda olduğu gibi sabit devirde rodaja maruz bırakırsanız araba sağırlaşır. Gömlekler içerisinde pistonların bıraktıkları izler her devirde farklı olur. O yüzden en güzel rodaj yeri istanbulun sıkışık trafiğidirbütün devirlere maruz kalır araç, hem gaza basarsın hem bol bol hızlanma yaparsın. En makul rodaj şekli budur. Hatta rodajın çok önemli olduğu eski zamanlarda araçları ilk 4000-5000 km uzun yola çıkarmayın diyede uyarırlardı.
rodaj süresince aracı zorlma dip gaz gitme ani kalkış veya fren yapma 2500 d/dk üstüne pek çıkmamaya çalış aracın turbo dizel olduğu için aracı kullandıktan sonra 15 -20 sn rolantide beklesin sonra istop et buda turbonun sağlığı için rodaj bitince istedğin gibi takılama rodaj bittikten sonrada aracı kullandıktn sonra 15 20 sn geç istop etki turbonmun ömrü uzun olsun bunu sürekli yapman gerekir sadece rodaj süresince deil
çok zorlamadan kullan gitsin.kardeş bence çok fazla etken degil bu rodaj olayı araçlarda.ben herzamanki gibi kullanıyorum şu 4500 km de
dİZEL araç sa devri abartmadan yükselt sonuçta turbo beslemeli bir araç fazlada kasma derim..
sakin kullanım 2500de at vitesi seri kullanmak istersen 3500-4000..ü geçme..
tabi bu dizel için
1 ay evveline kadar alfaromeo kullanıcı olarak bu dediklerim bana biraz utanc verici oluyor ama ne edem gözü kör olsun bu benzin fiyatlarının yosam 7-8000 deviri görmeden vitesmi deişitirilir(7-8000 i sakın GP de denemeyin ! (zaten araç izin vermes ama siz yinede denemeyin)
o t o b i y o g r a f i :
2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /
█▌█ █ ▌▌▌║│
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri