12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Oto boyasının korunması hakkında bilinmesi gerekenler

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    . .
    Ersal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2007
    Mesajlar
    1.018
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 341

    Standart Oto boyasının korunması hakkında bilinmesi gerekenler

    ARACINIZDA KUŞ PİSLİĞİ GÖRDÜĞÜNÜZDE ÜŞENMEYİN VE HEMEN TEMİZLEYİN!
    Kuş pisliğinin aracınızın boyasına zarar verme süresi aracınızın boyasına ve kuşun cinsine göre 6 saat ile 2 gündür. Bu süre içerisinde kuş pisiliği aracın boyasını yakar. Bu hasar pasta işlemi ile geçirilemez tek çözümü aracın tekrar boyanmasıdır. Aracın boyanması hem pahalı bir işlemdir hem de aracın değerini düşürür. Yapılan boya ise asla orijinalinin yerini tutmaz. Dolayısıyla, görür görmez üşenmeden temizlenmesi gerekir.


    KUŞ PİSLİĞİ NASIL TEMİZLENMELİDİR!
    Önce su döküp bir süre bekleyin, bir süre sonra bastırmadan dairesel hareketlerle biraz silin ve çıkana kadar bu işleme devam edin. Asla fazla bastırmayın veya pisliği yaymayın. Acele ederseniz pislik çıkar çizik kalır. Boya Koruması olan aracınızda kuş pisliği yüzeye tutunamayacağından ıslak bir mendil ile kolayca silinir. Aracınız zarar görmez.


    ARACINIZI REÇİNESİ OLAN AĞAÇLARDAN UZAK TUTUN!
    Ağaç reçinesinin boyaya zarar verme süresi çok kısa olabilir. Ağaç reçinesi kuruduğunda boyayı yakmış olabilir. Yanan ve kabaran boya ancak aracın tekrar boyanması ile düzeltilebilir. Aracın boyanması hem pahalı bir işlemdir hem de aracın değerini düşürür. Yapılan boya asla orijinalinin yerini tutmaz. Dolayısıyla, mecbur kalmadıkça aracınızı asla reçinesi olan bir ağacın altına bırakmayın. Bırakmaya mecbur kalırsanız aracınızı titizlikle kontrol edin ve reçineyi hemen temizleyin.


    AĞAÇ REÇİNESİ NASIL TEMİZLENMELİDİR?
    Aracınızda mutlaka ıslak mendil bulundurun. Şayet reçine kurumamışsa ıslak mendil ile bastırmadan ve yaymadan reçineyi almaya çalışın. Ağaç reçinesi kurumuşsa kuş pisliğini temizlemedeki yöntemi uygulayın.


    ARAÇ CAMLARINDA OLUŞAN KİREÇ LEKELERİ NASIL ÖNLENİR?
    Görünmese de her yüzey gözeneklere sahiptir. Suların çok kireçli olduğu ülkemizde hemen kurulanmayan camlarda zamanla kireç lekeleri camın gözeneklerine işleyerek kalıcı hale gelir. Oluşan lekeler için araç camları sık sık sirkeli su ile temizlenmelidir.

    ARACINIZI FIRÇAYLA VE BENZİNLİKTEKİ OTOMATİK YIKAMA MAKİNELERİNDE YIKATMAMAYA ÖZEN GÖSTERİN!
    Aracınız fırçasız, köpükle veya süngerle ve uygun bir kimyasalla temizlenmelidir. Fırçalı ve benzinlikteki gibi otomatik yıkama makineleri aracınızı her defasında kesinlikle çizer, üzerindeki verniği alır, matlaştırır. Dolayısıyla aracınız kuş pisliği, ağaç reçinesi, güneş ışınları ve nem gibi dış etkenlere karşı savunmasız hale gelir. Aracınız kısa sürede çok kötü görünüm alır. Eski görünümüne kavuşması neredeyse imkânsızdır.


    ARACINIZI NASIL YIKAMALISINIZ?
    Aracınızı kendiniz yıkadığınız zaman araç için üretilmiş olan şampuanlardan faydalanın. Bulaşık deterjanı iyi köpürür fakat uzun vadede zarar verir. İki adet süngerinizin olması en iyisidir. Süngerin bir tanesi ile aracınızın boyasını diğeri ile jantlarını temizleyin. Her ne kadar süngeri yıkasanız da mutlaka gözeneklerinde çamur ve toprak parçaları kalır. Dolayısıyla süngerleri asla karıştırmayın. Süngerleri çok uzun süre kullanmayın. 10–15 yıkamada bir değiştirin. Aracı yıkamaya başlamadan önce mutlaka araç üzerindeki çamuru alın. Mümkünse basınçlı su makinesi kullanın. Güneş altında yıkama yapmayın.

    ARAÇTA PARLAKLIK KAYBININ NEDENLERİ NELERDİR?
    Aracın fırça ve benzeri sert aparatlarla yıkanması, uygun olmayan yıkama maddelerinin kullanılması, yıkandıktan sonra ıslak olması, güneş altında yıkanması, güneşin altında uzun süre beklemesi aracın verniğinin çıkmasına ve boyasının matlaşmasına, renginin solmasına neden olur.


    PASTA CİLADAN SONRA ARACIMA GÜNEŞTE BAKILDIĞINDA BEYAZ GÖLGELER/DALGALAR (HARELER VAR)!
    Pasta ve cila işleminin profesyonel kişilerce ve makinelerle yapılmalıdır. Piyasadan ucuz diye bilinçsizce alınan ve tarafınızdan yapılan pasta veya cila işlemi, pastanın veya cilanın boya üzerine homojen olarak yedirilememesine bağlı olarak hareler bırakır. Çözümü profesyonel kişiler tarafından bu hareler için özel üretilmiş olan pastanın hare başlığı ile uygulanmasıdır. Özellikle koyu renk araçlarda bu sorun çok sık yaşanır. Ucuza yapıyorlar diye çizik giderme işleminin bu işi bilmeyen yerlere yaptırılması çok daha fazla masraflı olur.



    ÇİZİK GİDERME VEYA PASTA İŞLEMİ NEDİR? CİLA YA DA BOYA KORUMA ZARARLI MIDIR?
    Cila ya da boya koruma hiçbir şekilde aracınızın boyasına zarar vermez. Pasta gibi boya üzerindeki katmanın alınması değil tam tersine boya üzerine katman ilave edilmesidir.

    Cilalama işlemi bir nevi boya korumadır, fakat boya koruma için kullanılan malzemeden daha niteliksiz bir malzemedir. Dolayısıyla kuş pisiliği, ağaç reçinesi, güneş ışığı, basınçlı yıkama gibi etkenlerin hiçbirine dayanamaz. Aracınızı en iyi koşullarda muhafaza etseniz bile cilanın ömrü 1 ayı geçmez. En iyi boya korumayı yaptığını iddia edenler korumanın 1 yıl dayanacağını söylerler fakat bunun için garanti veremezler. Sizce neden? Çünkü ne güneş ışınlarına ne de basınçlı yıkamaya dayanamazlar ve her yıkanışta suyla akıp giderler.

    Her yıl boya koruma yaptırmaya gittiğinizde aracınızı pasta işlemine sokarlar pasta işlemi bir nevi zımparalama işlemidir. Dolayısıyla çiziğin çevresi çiziğin derinliği ile eşitlenir. Bu işlemin sık yapılması metalik araçlarda boyanın üzerindeki verniğin ya da opak araçlarda boyanın incelmesine neden olur.

    Aracınız “0”km veya yeni ise pasta işleminin yapılmasına kesinlikle gerek yoktur.
    Konu Ersal tarafından (20/03/2011 Saat 16:46 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 18 kişi Ersal'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Lastik Hakkında Bilinmesi Gerekenler...
    GrandeTalha tarafından Lastik ve Jant forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 24/04/2013, 16:59
  2. Aracı Muayene Götürmeden Önce Bilinmesi Gerekenler..
    StrawBeeRy tarafından Araç Muayene forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 41
    Son Mesaj: 19/02/2013, 17:32
  3. Araç Kullanırken Bilinmesi Gerekenler..
    StrawBeeRy tarafından Makale forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20/09/2012, 01:42
  4. Dizeller için ilk tüv de gerekenler
    ione tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 17/12/2009, 00:40
  5. == R/C Hakkında Bilmeniz Gerekenler ==
    Bülent A. tarafından Hobi forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 05/06/2007, 22:38

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com