Olmaz, Punto ile Bravo'nun üretimini bitiremezler. Mümkün değil bunu yapmaları, Bu FIAT'ın sonu demek, bayide bir tek FIAT mont, Doblo, Fiorino, Linea ve Albea'nın yerine gelecek olan araç olacak. Punto ve Bravo?
Yok, isyan çıkar vallahi.
Printable View
Olmaz, Punto ile Bravo'nun üretimini bitiremezler. Mümkün değil bunu yapmaları, Bu FIAT'ın sonu demek, bayide bir tek FIAT mont, Doblo, Fiorino, Linea ve Albea'nın yerine gelecek olan araç olacak. Punto ve Bravo?
Yok, isyan çıkar vallahi.
Banti kaldirmalari imkansiz degisim olur ultra punto super punto diye fakat kalkmayi unutun bravo icin kesin bisi soyleyemem ama onuda kaldiramazlar gibime geliyor . Punto bu saatten sonra kult oldu kolay kolay kaldiramazlar bastan yaratilmis bir puntoya hazir olun derim ;)
Kimse korkmasin bu araclar asla elde kalacak araclar degildir ..
fiat efsanesini yeniden canlandıran otomobil olan puntoyu silemezler silmeyi göze alamazlar
mehmetin dediği gibi sadece isminin yanına birşeyler ekleyip devam edilir
hele bu satış rakkamlarına ulaşmış bir aracı gözden çıkarmak aptallık olur bence
Bana sanki artık sedan modellere ağırlık vereceklermiş gibi geldi linea yenilenecek ve belki marea gibi modeller tekrar güncellenip piyasaya sürülecek. Fiat sanki Renault a özeniyor megan ve fluence çok tuttu ya halbuki hb otomobillerde çok iyi bir yere gelmişti bu kulvarı boş bırakmazsa kendi karına olur.
Şu linkleri dayanak göstererek fiata mail atalım ne yaptığınızın farkındamısınız diye.
LİNK
1
Fiat's product plan 2010-2014 - (Fiat) - SAMAR
2
AUTO NOVITA': NUOVI MODELLI FIAT 2011, 2012, 2013
Bekleyelim görelim 3 yıl gibi bir zaman dilimi var. Herşey olabilir.
2012 de B sınıfı için yeni bir aracı piyasaya süreceklerimiş. Bence Grande Punto ile elde ettiği başarıları dikkate alır.
Yeni aracın dış tasarımını kendi tasarımcıları yerine yine bir tasarım ustasına (Giugiaro gibi) verse iyi eder, Punto Evo da yaptıkları değişiklikler aracın bütünlüğüne ve tarzına hiç yakışmamıştı.
Giugiaro nun bir tarzı var, bu tarzı Maserati de de, Punto da da görmek mümkün.
https://www.carautoportal.com/car-im...coupe-2005.jpg
Aşağıdaki gibi bir tasarımını B sınıfı bir araç olarak üretseler benim hiç bir itirazım olmaz:
Italdesign-Giugiaro Namir Hybrid Concept Animated Video - Photos
Bekleyip görmek lazım. GP uzun süre üretilmeye devam ederse mi ikinci eli daha değerli olur yoksa üretimden kalkarsa mı onu da bilmek zor.
GP nasıl olsa tutuldu ve seveni de çok. GP piyasada daha fazla çoğalmadan üretimi durdurulursa ikinci eli daha da değerli olabilir.
Yeni gelecek aracın zamanlaması da uygun. Düşünün, GP nin çıkışı 2006, yaygınlaşması 2008. 2012 yılında GP yi değiştirmek isteyen büyük bir kesim olacak. FIAT bu kullanıcılara bir araç sunmak zorunda. Mevcut GP / PE leri her sene yolduğu ve daha donanımsız bir şekilde piyasaya sürdüğü düşünülürse bu kullanıcı kesmini anca GP çizgisinde olan yeni bir araç paklar.
Eğer FIAT bu pazarlama taktiğini doğru uygulayabilirse bundan hepimiz karlı çıkabiliriz.
Bence yine spor görünümlü, hibrit kullanıma uygun bir araç gelecek ve bir çoğumuz bu yeni aracı satın alacağız. Bu gün GP sahibi olanlar o yıllarda daha da bir çoluğa çocuğa karışacağı için bagaj hacmi daha büyük bir araç olabilir, hatchback yerine lift back, sedan ve hatch back arası bir şey gelebilir.
arkadaşlar bir çoğumuz sinirlenmişiz ama sakin olun bu gayet doğal birşey aynı arabayı yıllarca üretecek olurlarsa aracın satışı düşer ve 2. el değeri gün geçtikçe değer kaybeder eski araçları ele alalım hangi marka araç var var 50 yıldır üretilen?
VW kaplumbağalar efsana olmuş araçlardır hala kullanan insanlar var ve düzgün bir tosba alıyım desen 10.000 tl civarlarında bunun sebebide efsane araç olmasıdır eğer o araç halen üretiliyor olsaydı şu an o tosbalardan bir tane bulunmazdı.
bence üretimi durdurulsun GRANDE PUNTO efsane olsun yerine daha sportif araçlar çıksın
bence punto yeni bir isimle çıkar.ama bravonun yerine croma hazırlandı şu an fiatta.ben öyle biliyorum en azından.ayrıca puntonun satış başarısı o kadar çabuk vazgeçilebilecek bir ürün olmadıgını gösteriyor.keza aynı segmentte yer alan corsa ve polo bile puntonun satış rakamlarını yakalayamıyor.bence ne fiat nede tofaş pazardaki bu üstünlügünden vazgeçmez.kalkıpta palio puntonun yerine geçecek degilya.
Yeni punto az çok şekillenmiş.
Adam 2013 te şu anki kasaların üretimden kalkacağını söylüyor. Yeni kasaların isminin Punto Bravo olmayacağına dair bişey var mı? Yok. rahat olun...
Arkadaşlar Şu link bütün değişiklikleri detaylarıyla anlatıyor. New C HB in isminin ne olacağı belli değil. Aynı isim (Bravo) devam eder mi yoksa amerikan pazarına ayrı avrupa pazarına ayrı isimle mi girerler belli değil.
PUNTO EVO İSE LİNKTE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ KASA DEĞİŞTİREREK AYNEN DEVAM EDİYOR. PANDA DA AYNI ŞEKİLDE LİNEA DA::: Zaten panda avrupada EN AZ Punto kadar satan bi model.
bence asıl bomba haber C sınıfı sedan üretilecek olması. Linea baya devam edecek, bu ayrı bir model olacak
https://www.fiatgroup.com/en-us/shai...ay_forward.pdf
Elbette herkesin görüşü, fikri, olaylara bakış açısı ve değerlendirmesi farklı.
Benim için aracın kasasının değişecek olması çok önemli değil. Ancak modelin üretiminin duracak olması çok önemli. Tüm markaların modellerinin kasaları değişiyor ama çoğunun model ismi aynı kalıyor. Elbette kalmayanlar ve sürekli yeni modeller çıkaran firmalar da var ancak onlara da bakış açım farklı değil.
Elbette 5 yıl keyifle kullanacağım bir araç almak isterim. Ancak, kredi ile, borç ödeyerek sahip olacağım herhangi bir malın, daha borcu bitmeden piyasadan silinmesi, değerini aşırı derecede kaybedecek olması benim rahatsız eder. Böyle bir mala da para bağlayabilecek kadar zengin değilim. Tabi ki içimizde bu şekilde düşünen ve bunu önemsemeyen arkadaşlar da vardır ancak dediğim gibi benim düşüncem tersi yönde. Yani ben, maaşlı çalışan bir insan olarak sadece zevk alıyorum, çok beğendim diye, 2 yıl sonra üretimi duracak birşeye 40-50 bin TL para verecek kadar zengin değilim. Verene saygı duyarım, kendi tercihidir bundan rahatsız olmaz. Durumu vardır, keyfi için harcar. Ama model yenilenirken kaybedilen değer ile modelin tamamen ortadan kaldırıldığında olacak olan zararın çok farklı olacağını düşünüyorum. Stilo'nun durumu ortada. Çok beğendiğim ve hiç yerini hak etmeyen bir araç. Ne durumda şu an? Burada birbirimize fikir verirken, örneğin demiyor muyuz aman Focus alma yeni kasası geliyor, aman şunu alma kasa değişecek diye. O zaman FIAT'ın bu yaptığını nasıl bu kadar normal karşılayabiliyor insanlar bunu anlayamıyorum.
Bu forumda daha önce de FIAT'ın bu politikası tartışıldı. Herkesin kendine göre fikri var ve ona göre davranıyor. Bence de FIAT'ın bu yaptığı, hele hele piyasada kendine güzel bir yer edinmeye başlarken ve insanların FIAT algısı değişirken, çok akılsızca yapılmış bir uygulama. Bravo üzerinden devam et. Modelinin bir değeri olsun. FIAT en kötü zamanlarını Grande Punto ile atlattı. Marka değerini korudu. Hala FIAT'ı yeniden ayağa kaldıran model olarak değerlendirilir. Sen tut, bu modeli de tarihe göm. Bence hiç doğru ve akıl karı bir uygulama değil. Modelinin adı kalsın. Bu bu kadar zor mu? En azından eski kasa Punto, yeni kasa Punto dersin.
Ondan sonra tüm forumlarda konuşulur, tartışılır, niye VW'yi insanlar bu kadar tutuyor, niye piyasası bu kadar yüksek diye. Bence FIAT aldığı son karar ile bunun en büyük cevabını verdi. Bir model çıkar, başarılı olmasını sağla, insanların gözünde belli bir yere gel ve ondan sonra modeli tarihe göm, farklı bir model çıkartarak aynı şeylere yeniden başla.
Konu ile ilgili benim şahsi fikirlerim bu yönde. Kimseyi kırmak ya da yargılamak için yazmadım. Sadece FIAT'ın bu politikasının bana göre yanlış olduğunu anlatmak istedim. Çok beğendiğim bir aracı FIAT'ın saçma sapan pazarlama stratejileri ve anlayışı yüzünden almayacak ya da alamayacak olmam beni gerçekten rahatsız ediyor. Bugün Bravo için kaporamı veriyordum ancak bu haberin üzerine tekrar düşünmeye başladım. Eminim ki bu forumdan olan ya da olmayan, Bravo yada Punto almak isteyen birçok insan da bu şekilde düşünecektir.
Yukardaki tabloda grande punto 2013te bitiyor. Muhtemelen 2013ten sonra Evonun durumu seçenekleri azaltmak olacak. Tıpkı Şuan grande ountonun başına gelenler gibi.
2013te bravo da bitiyor.
https://img363.yukle.tc/images/6592adsiz.JPG
https://img363.yukle.tc/images/3604adsiz2.JPG
Grande Punto tip itibariyle devrim yapan bi araçtı. Uygun fiyata süper tipli bir araba (fukara maseratisi) alınabileceğini gösterdi ve çok da iyi sattı.Onun zamanındaki Corsa, Fiesta, Getz gibi araçların tipleri iğrenç ötesiydi. Punto'yu örnek alarak Fiesta , Corsa, Hyundai (i20) yeni yuvarlak hatlı kasa çıkardılar.
Bana göre Golf gibi, Polo gibi klasik olmaya aday bi araba Puntomuz.Ama Fiat firması Punto'nun o muhteşem dizaynını taşıyabilecek bir firma olamadı malesefki.
Evo çıkartılarak tipi çirkinleştirildi.Evo yerine GP ' nin içine yatırım yapsalar efsane olurdu.
Ule punto Fiat firmasını batmaktan kurtaran modeldir. Başka bi punto cıkartırlar heralde daha değişik bravoya yaptıkları gibi gerçi yenilenecekte yazmamış. Belki daha hoş modellerde çıkartabilir..
Arkadaşlar iyi güzel ama şöyle birşey var. Fiat otomobillerini ülkelere göre satıyor yani şu anda ülkemizde satılmayan birsürü fiat modeli var bu arabaların bir kısmını şu linkte görebilirsiniz: Fiat / Showroom Yani demek istediğim ülkemizde bu kadar tutmuş bir modelin üretimine son vermez Fiat yani galiba :)
kuş serisi fiatın tofaşa verdiği hiç üretmediği kalıplarıdır.asıl kalıplar regata olarak italyada üretilmiştir.
Kuş serisi için sadece üretim lisansı vermiştir bunlar sadece tofaş üretimidir.
Özdem sana katılıyorum fiat puntodan vazgeçmez bu modelle atılım yapmıştır ve hemen yeni kasa üretimine geçecektir.
belki elektrikli bir puntodan bahsedilecek olamaz mı?
Fiat'ın bu politikasına gıcık oluyorum. Zırt pırt yeni isimle model çıkıyor, hem kendiisne zarar hemde bize. Üretimden kalkmış araç durumuna geldiği için, araçlarımızın 2. el değeride düşüyor. Bak vosvosa bi Golf var bi passat vs. Aynı aracın yeni kasalarını çıkartıyorlar sürekli. 2. el değerleride düşmüyor inasanların kafalarıda karışmıyor.
gp her zaman gp dir. gp kalacaktır.
Ülkemizde sevilen bir kasa punto hele gp artık gençlerin 206 sevdasını bitiren araç oldu. bu şekilde devam eder gp de evoda uzun yıllar satılır tr de
FIAT - Movidos pela paixão
şurada brezilyada satılan modeller var evo yok ama stilo 2011 modeli de var yani 6 sene önce üretimi biten araç brezilyada var hatta 1990 ların uno su hala satışta idi 2010 a kadar
yapsınlar artık yeni bişey evo da ara model makyaj gibi oldu çünkü..
punto kalkacagını sanmıyorum. evo tutulursa makyajla isim degiştirir. bravo makyajda gelebilir komple degişebilirde fazla tutulmadıgı kesin c segmentinde.. ama puntonun devamı gelir kesin evo satışları bildigim kadarıyla iyi durumda.. ben isim bile buldum büyütsünler şu aracı biraz daha grande punto evo desinler...
linea da makyaj yapılıyor şu an zaten. plan doğru.
Punto nun üretimden kalkmasına gerçekten inanamıyorum.Çünkü gerçekten tasarım harikası bir araba.Geçenlerde 300 km lik (k.maraş-nurdağı-g.antep )yol yaptım.Özellikle maraş ve nurdağında çok az punto gördüm.Orada da inanın aracı durdurduğum birçok yerde insanların çok fazla dikkatini çekiyordu.Hala insanlar grande punto ve ounto evo gibii araçların fıat markasına ait olamayacağı yönünde önyargıları var gerçekten.
umarım grande punto hiç bitmez:(
eğer fıat bunları da bıtırırse bir defa daha bindiği dalı kesmiş olur...
2013 de gelicek diye gözüken "citycar" ı merak ettim
fiat italyada hala daha eski kasa punto yu üretiyorken bu kasanın üretimini mi durduracak hayatta olmaz. türkiye ye gelmiye bilir ona bir şey diyemem
Bence punto kalkacak ve yepyeni şaşırtan bir kasa ile karşımıza tekrardan punto olarak geri dönecek tıpkı palıo daki gibi.
Fiat B segmentinden vazgeçemez.Belki adı değişir (Bu bile çok zor) Endişelenmeye gerek yok :)
Böyle yaparak 2. elde değer kaybına sebebiyet veriyorlar , bakın vw ye golf polo passat arabaların ölüleri bile para ediyor.
bencede yanlış bir karar punto kalkarsa fiatta baya zorlanır bence oturmuş bir marka nasıl karkar ya aklım almıyor
2010 yılında palio 2011 de üretimden kalkıyor diye haber yapılmıştı.Ama şu an palionun 2012 modelleri satılıyor..