GP lerimizde maalesef dönme eğilimi çok yüksek....Yağışlı havada biraz hızlı kalktım ve araç aynen 360 derece dönmeye başladı...kaldırıma çıkıyordum az kalsın.......
Printable View
GP lerimizde maalesef dönme eğilimi çok yüksek....Yağışlı havada biraz hızlı kalktım ve araç aynen 360 derece dönmeye başladı...kaldırıma çıkıyordum az kalsın.......
Dün ben de Ankara-Karabük yolundaydım. Ama son model mondeo ile...Bilmediğiniz yollarda temkinli gitmek iyidir ama asfalt öylesine cıvık olmuş ve erimişti ki...Bu yolu bilenler bilir, sağlı sollu virajlar, hızlanıp sonunda keskin virajla dönülen yollar. Araba üst sınıf bir araba...Yol bir yerde 100 le giderken viraja gireceğimi anladım ve motor freni ve cok az frenle düz olarak hızımı 70 lere düşürdüm, viraj herkesin de kabul edebileceği, dönülebilir bir viraj idi, ama asfalt o noktada öyle bir erimiş idi ki, arabanın arkası gitmeye başladı,gaza dokundum ama kaymaya devam,o anda ucu toplarken azcık frene dokundum ki ön de kaydı, sonuç olarak karşıdan da araba geliyordu ve ciddi tehlike atlattım.
Evo da ise ben esp yi devreye sokacak hamlelere girmedim, ama arkadaşıma aldıgımız gp (evo degil) ile limitleri zorladık boş bir yerde ve tak tak vuran esp yi hissettik.
O anda siz belki de bunu hissetmediniz. Öte yandan lastik havalarınızı kontrol ettirin. İyi tutunma için lastik havalarını 30lara belki de 29 lara çekebilirsiniz yaz aylarında...Ülkenin birçok yerine gidiyorum ve otobanlar hariç yollarımız yazın cok cok kötü arkadaşlar. Bölünmemiş yollarda 120 yi katiyen geçmeyin. En ideali de 90..
Keyifli sürüşler
doğru dedin kardeş... olaydan sonra lastik basınçlarına baktım ön ve arka 4 tekerde 43 çıktı...
sinir oldum..daha 20 günlük araç fabrika çıkışı 43 şişirmişler...
hemen ön 33 arka 30 yaptım..
peki yüksek basınç savrulmada bu kadar katkı yapar mı ki????
Yapar...Hava basıncı yüksek olduğundan tekerlerkler yere tam anlamıyla yüzeysel olarak tutunamaz. tekeler şiştikçe sadece orta kısımları bombe yaparak tutunur buda savrulmalara neden olur. Ayrıca sıfır alınan araca yapılacak ilk işlem lastik basınçlarını kontrol ettirmektir. Çünki araçlar tır ile taşınacağından ve oto satış bayilerinde bekleyeceğinden yüksek basınç değerleri ile şişirilir...
ilk aldıgımda 45 hava varmış işe giderken 70-75km hızla viraja girdim FSM den çekmeköy sapağı yoluna bilenler vardır keskinde değil ilk girişi araba 4 teker üzerinde kaydı zor topladım devam ettim yol tutus hakkında cok sey okumustum forumda ve ilk o zaman pişman oldum yanlış yaptım dedim Fiat almakla satarım diye düsünmedi değilim.sonradan anladım lastikler fazla şişirilmiş şimdi aynı yere 100km kızla giriyom arac remen yatıyo mükemmel yol tutuşu var.
öncelikle konuyu açan arkadaşa geçmiş, bir o kadar da ders olsun.
hız kurallarına riayet etmeyen,
keskinliğini tahmin edemediği viraja,
hız konusunda tedbir almadan giren,
kullandığı aracın teknolojik özelliklerine güvenerek,
güvenli sürüşü elden bırakan zihniyeti kınıyorum.
aslolan insandır, araç değil.
sen güvenli sürüşü elden bırakırsan, değil 5 yıldız, 15 yıldız lı araçlarda bile kaza yaparsın.
önce sürücü üzerine düşen görevi yapmalı, kurallara riayet etmeli.
bu noktadan sonra olabilecek kaza ihtimallerine karşı aracına güvenmelidir.
saygılarımla.
Bu arada ESP bağımlılık yapıyor bilginize 2001 den beri ESP araçlar kullanıyorum o kadar alıştım ki şimdi ESP siz bir araç ile kesinlikle seri gidemiyorum Ancak puntom daki ESp den gayet memnunum her ihtiyacım olduğundan bazen ASR ve MSR ile birlikte gayet güzel görevini yaptı bu güne kadar. Hill Hollderdan biraz şikayetim var bazen ben bayırlarda ondan hızlı davranıp gidicem diyorum o daha tutucam tık Stop... Ama onada baya alıştım önce bekliyorum bıraksın sonra devam Bükemedik öpücez napalım :)
fren hidroliği ile sol amortisör ortasına denk gelen yerde kocaman ESP yazıyor mu kontrol etmeni tavsiye ederim..
arkalar kampana ise esp devreye girse dahi tak tak ses duymazsın..
defalarca devreye girdi ama tak tak sesini arkadan duymadım hiç..
lastik sesi duyman da esp devreye girmemiştir demek değildir..
Bu arada ESP var ise devreye girdiği zaman göstergedeki Ünlem işareti yanıyor.
Yani Katalogda öyle diyor :)
yanıp yanıp sönüyor..
Geçmiş olsun...bu rumdan vazife çıkaracağına eminim.
43psi havayla araba teslim edilirmi? bu showroomlar ne yapıyor, bir kaza olsa ne olacak??!! fabrika uyarmıyormu acaba?
Esp tek tekere ya da gerekirse iki tekere fren yaptirir, siz gazlamaya devam ederseniz de asr yi devreye sokup gaz keser. Esp yuksek suratlerde daha verimlidir, cunku hiz arttikca kasa uzerindeki agirlik transferi daha kolay hale gelir.
Luks araba ile ucuz araba arasindaki fark suspansiyondur. Sizin suspansiyonunuz ne kadar yolu tutmaya hevesliyse espnin etkisi o kadar iyi gorulur.
Demem o ki, esp niz devreye girmistir girmesine ancak bu araclarin suspansiyonlari luks araclardaki gibi olmadigindan viraj cizgisine oturmus dahi olsaniz suspansiyon salinimi devam ettiginden ya da kasa bir yana yattigindan hissedememis olabilirsiniz.
punto ların yol tutuşu sınıfına göre iyi ancak yinede ölçülerini bilmek abartmamak lazım sonuçta b sınıfı araçlar benim yol tutuş konusunda gördüğüm en berbat araba palio idi resmen fırıldak gibi dönmeye heran hazırdı.
Öncelikle çok geçmiş olsun benim aracımda esp asr gibi güvenlik önlemleri var esp malesef en ufak kaymada devreye girmiyor arkayı baya bir bırakıyor belli bir açıya gelene kadar devreye girmiyor biraz pilotaja kalıyor birgün otobanda 140 km ile giderken çok ani bir manevra yapmam gerekti frene asılıp tam tur sağ sol yaptım ve esp ozaman devreye girdi hatta bir süre direksiyonu benden aldı bile diyebilirim hatta ben hayatımı orada espye borçluyum pilotajımla savrulsa toplayabilecek durumda değildim kamyonun lastiği olduğu gibi fırlayıp sol şeride fırlamıştı sol şerit baya bir karıştı size tavsiyem boş bir yerde trafiğe kapalı bir alanda test etmeniz en azından ne zaman devreye girdiğini anlayabilirsiniz onun dışında kavşaklarda falan gaza asılıp direksiyonu kırınca arkayı bırakıyor ve devreye girdiği zaman direksiyonda hissedebilirsiniz esp yi bayada bir takır tukur ses yapar gösterge panelinde sarı ok içinde araç işareti yanıp yanıp söner burada önemli olan bir konuda lastik basıncınız lastikleriniz durumu araç içerisinde ki ağırlık durumu rüzgar yönü vsvsvsvs ayrıca 43 psı hava basan hangi özürlü ise tedavi edebilmeleri için FİAT'a bildirin !!!!!
Butun showroomlar bunu yapar araba dimdik dursun diye basiyorlar havayi. Arkadas gecen sene birmottan sifir linea aldi o da 40 in uzerindeydi. Arabayi bi cikartti kutur kutur gidiyodu bozuk yolda :)
Puntonun viraj kabiliyeti çoğu C sınıfı araçtan daha iyi.Esp'li bir punto C ve D sınıfı araçların girdiği virajlara rahatlıkla girer.
katılıyorum viraja girmede sıkıntı yokda lastiklerin taban genişliği önemli ama arkadaşımın astra j si var 215 taban benim punto 185 viraja aynı hızda giriyoruz özellikle arkadan puntomda savrulma var geçenlerde eski 1998 opel corsa emanet aldım arkadaşımdan araba acayip savruluyor az sert girdimmi kavşağı hızlı döndüm mü arkayı atıyor puntoyla çok rahat dönülüyordu
punto evomda esp yok ama uzun yolda 2 kere viraja sert girdim ilkinde bariyere çarpma korkusunu yaşadım aklımda deli sorular nasıl yaparım çarparsam direksiyonu çevirerek paralel gideyim diye kesinlikle frene basmamak gerekli araç öne yığılarak bariyere doğru ağırlık kayıyor dönmek zorlaşıyor diğerinde ise yolda hafif tümseklik varmış araç yükseldi viraja girdim dedim uçtum aha ondan sonra daha sert girmiyorum hiç gereği yok 2 kere ölüm korkusu yaşadım yani :)
Çoğu sapak ve virajlara girerken hızımızın kaç km olması gerektiği tabelalarda belirtiliyor. O rakamın üzerine 10 daha koyup gitsek bile sıkıntı olmuyor. Göz göre göre şartları zorlayıp adrenalin yaşamamak lazım. Araçlarımızın yol tutuşu genel itibariyle iyi. Ama olası bir kaza ihtimalini yok ederek insan hayatını kurtaran esp vs. donanım değil tedbirli ve her daim dikkatli sürüştür.