nerhal61 Nickli Üyeden Alıntı
Araba bu, kapıda duracağına, ya da bi yere gitmen gerektiğinde gideceksin. 10 bin dediğin 12 olur 15 olur bunu pek kestiremezsin. Sadece cok km yapmam benzinli yeter dersen uzun vadede üzülebilirsin. Dizele 3-4 bin lira fazla para vereceksin. Ben bu aradaki farkla 2-3 sene benzin parasına gezip satarım dersen bu da bir tasarruftur.
10 km civarı günlük kullanım yapacağım diyorsun. Ayda taş çatlasa 300 km eder. Ama diger yandan yılda maks. 10bin km yaparım da diyorsun. Yani gezeceksin de...Yani ayda en fazla 1000 km yaparım bunun 300ü kısa mesafe diyorsun.Yanlışsam düzelt. Bu 300 için dizelden ekonomi bekleme, kısa mesafede bişey sağlamaz (yani ciddi anlamda), ama kalan 700 km için sen bir depo harcarsın 135 TL ben benzinli 77 lik le 175 lira harcarım. Bu da senede 500 lira cebinde demek. Bu kaba hesap senin ayda 1000 km yaptıgın varsayılarak tabi. Yani dizele 3 bin lira fazla para vermek yerine bununla neredeyse 6 yıl gezebiliyorsun. Satarken senin benzinli aracın 5 bin lira deger kaybeder, dizel ise 2 bin civarında (kabaca).
Özetle ;
Tamamen senin kullanımına göre söylüyorum genelleme değil...
Benzinli bir multiair alırsan dizel almana göre aradaki ilk alımdaki farkı 3 yıl gezerek kapatmış olursun. 3 yıl sonra satacaksan neredeyse fitsin. Sonrasında ise eksiye girmeye başlarsın. 3 yıl sonrasında satmayacaksan turbo arızası, genel arızalar, bakım masraflarının artması acısından dizelin riskleri olacak. O tarihte benzinli aracına tüp taktırırsan aracın ömürlük olur (iyi bir kit ve montajcı bulmak kaydıyla :) )
Ben olsam...
Yine 77 lik benzinli alırdım ;)