Kesinikle gp alırım diyemem ama,
Hakettiği fiyata satsam uygun fiyata dizel gp almayı düşünebilirdim...
Sonuçta arabanın sıkıntıları var ama sınıfında fiyat-performans oranı oldukça yüksek...
E albenisi de var...
Printable View
Kesinikle gp alırım diyemem ama,
Hakettiği fiyata satsam uygun fiyata dizel gp almayı düşünebilirdim...
Sonuçta arabanın sıkıntıları var ama sınıfında fiyat-performans oranı oldukça yüksek...
E albenisi de var...
ben 23 yıllık tofaş çalışanıyım.benim punto almamın sebebi tofaş aracı aldığım zaman bize belli bir indirim avantajımız var.o yüzden bana cazip geldi.fakat dışarıdaki müşteriler içinde fiat araçlarının fiyatı diğer markalara nazaran ucuz,ucuz araçların arasında en eli yüzü düzgün ve opsiyon seçenekleri puntoda oldugu için o yüzden tercih ediliyor.gerçekçi olalım bana şahsen aynı özellikte, aynı fiyata wolsvagen,opel gibi markalardan seçenek olsa direk o araçları tercih ederim.hem servislerinde adam gibi muamele görürüm.hem kaliteli araca binmiş olurum.
Bu da yanlış zaten yani nsanlar Fiatı ucuz diye tercih ediyor ama aynı segmentte Fiat sadece premium markalardan ucuz.Aynı segmentteki tüm markalarla yaklaşık aynı fiyatta satılmakta araçlar.Serviste de aynı durum geçerli.İnsanlar Fiat alınca sanki kuş serisi araçlar gibi servisten 50TL ye çıkabileceklerini sanıyor.Ancak periyodik bakım faturalarını görünce hayal kırıklığına uğruyorlar doğal olarak,
Tofaşın tek eksikliği hep söylediğim gibi vizyonu.Bu noktada Tofaş çalışanlarına büyük iş düşmekte.Umarım marka imajını sadece hakkettiği yere getirebilirler Türkiyede.Şuandaki marka imajı yukarda söylenen ucuz araç, ucuz servisle sınırlı sadece, kaldı ki bu da doğru değil zaten :)
benim aracım 120 hp dinamik aynı özellikteki bir aracı git wolsvagenden almayı dene size kaç tl fiyat çıkaracaklar çok merak ediyorum.bunu öğrenince kendi söylediklerini kendin çürütmüş olacaksın.servisler aynı fiyat olabilir. fakat bursadaki wolsvogen servisi mükemmel çalışıyor.bunu keşke fiat servislerindede görebilsek.
Ümit Bey, ben açıkçası Türkiyedeki Doğuş Otoyu diğer bayi ve distribütörlerden çok ayrı tutuyorum.Bunu çok defa da dile getirdim.Yani kastettiğim şey Doğuş Otonun Türkiyede kar marjını çok yüksek tutmasıdır.Yurtdışında aynı donanım ve motor seçenekleriyle bir Fiesta, Corsa, Punto, Polo arasında ya da bir Bravo, 308, Megane, Golf arasındaki fiyat farklarının Türkiyedekinin aksine ne kadar az olduğunu görürseniz çürütülecek şeyin benim söylediklerim olmadığını anlarsınız,
Ben zaten Türkiyedeki genel durumu dile getirdim yoksa siz tabiki VW nin servisinden ya da aracından memnun olabilirsiniz.Kaldıki bence de VW güzel araçlar üreten bir markadır.
Benim demek istediğim şey bizim insanlarımız bir doğan bir şahin alıyorlarsa bunun nedenini ucuz araç ve ucuz servise bağlamaları.Yoksa bir punto bir bravo alıyorlarsa bunu ucuz araç ya da ucuz servis diye almamaları gerektiği.Çünkü ne araç ucuz ne servis ucuz.Zaten ucuz olmasını gerektirecek hiçbirşey de yok Tofaşın Vizyonu dışında,
Siz de bir Tofaş çalışanı olarak (Servis, bayi, fabrika...) bence çalıştığınız kurumu ve araçlarını kötülemek yerine daha da ileri götürmelisiniz ki insanların Fiata bakış açıları değişmeye başlasın tabi sizinkinden sonra...
şimdi ben tofaş çalışanıyım diye adamların başarısını göz ardı etmem mümkün değil.bir kere golfle ne puntoyu nede bravoyu kıyaslamak mümkün değil. gerçekten bir golf süper kendini kanıtlamış bir araç.bakıyorsun golfe bizim araçlarla motor gücü, opsiyonları neredeyse aynı ama aralarında çok büyük fiyat farkı var.buda wv kaliteli malzeme kullanmasından ileri geliyor.benim fiat veya tofaşı kötülemek gibi bir niyetim yok.
servislere gelince en basitinde bir örnek vereyim, randevu aldığım halde servise girince ben bir müşteri olarak yetkili kişi arıyorsam,oradakiler beni karşılamıyorsa ben bunları söylerim.bir wv servisine girince benim kapım açılıp,hoş geldiniz dedikleri zaman ben mutlu oluyorsam fiat servisinde bunu niye göremiyorum.bu farkı dile getirince niye alınılıyor.böyle davransınlar onlarıda taktir edeyim.
Balık baştan kokar. Bence Türkiye Tofaş-Fiat zihniyetini değiştirmeli. Bu şekilde memnuniyetsiz giderse bundan 5 sene sonra iyice herkesi kendilerinden soğutacaklar.
Ayrıca eskiden ucuz arabalar üretip satılıyordu. Servisler ve parçaları ucuzdu.O zamanın şartları bunu gerektiriyordu. Fiat bu avantajınıda yavaş yavaş ortadan kaldırıyor. Madem çıtayı yükseltiyorsun o zaman kaliteyide yükseltmen gerekiyor.
Fiat = Ucuz, parça ucuz, servis ucuz
Artık böyle birşey yok. Zaten bir dahaki arabam büyük ihtimalle VW olacak.
4. Fiat arabam ve bir daha asla diyorum.
Ben Fiat' tan sıfır araba almaya gittim. Adamlar 19.500 liraya sattıkları arabanın orjinal
olanın sıfır araba alacağım halde benden 15.000 liraya almaya çalıştılar. Adam kazıklanırda bu kadar kazıklanmaz.
2 ay garantiden değişmesi gereken bagaj kapağı tertibatını bekledim. Defalarca gittim. Bir parçayı temin edemediler. Gittim sanayiye adam bir yayı düzeltti. Bu kadarmı zordu yani. Ben bundan ne anlıyorum sen beni başından atıyorsun.
Adam baskı balatası bitmiş arabanın debriyajından ses geliyor dediğim halde bana herşey normal bir ses yok diyor.
Serviste Rot balans yaptırdığım araba yolda şerit değiştiriyor diyorum adam havalar sıcak ondandır diyor.
Adam parçayı eğer bizde taktırmazsan sana yedek parçanı satmam diyor. Arabamın yedek parçasını zorla tartışıp alıyorum.
Ben servise gidip 45 dakika birisi benimle ilgilenicekmi diye müşteri temsilcisinin gözüne bakıyorum. Adama sesleniyorum bana dönüp bakmıyor.
Servise araba bırakıyorum. Bizim fırça ile yıkamaya kıyamadığımız arabayı adam resmen çamurlu pis kokan bir suyla yıkıyor.
Sonra beni arayıp zorla telefonda bize iyi puan veren diyen bir zihniyetle konuşuyorum. Kendilerinden memnun olmadığımı söylediğim halde.
Son yaşadığım ekspertiz rezaleti ve Tofaş genel müdürlüğünün bu konuda takındığı tavır zaten bir felaket. Bir kurumun çalışanları, müşteri temsilcileri sorun çözmek yerine sürekli bir savunma psikolojisi içinde ise ben durup düşünürüm.
Şansımı çok zorladım. Artık Fiat konusunda daha fazla kendimi zorlamayacağım. Kimse kalkıp bunca şeyden sonra bana Fiat kalitesinden bahsetmesin.
Herkesin tercihi kendine ama benim tercihim olmayacak.
Ümit Bey, siz benim ne demek istediğimi anlamamışsınız maalesef,
-Kimsenin başarısını gözardı edin demedim ben
-Ben Poloyla Puntoyu, Bravoyla Golfü çok rahat kıyaslarım.''Artılarını eksilerini'' en ince ayrıntısına kadar ''objektif'' olarak ortaya koyabilirim.İçerideki malzeme kalitesinin fiyata etki edeceği rakam en fazla 100-200 Euro olur.Ne hikmetse VW yurtdışında 300-500 Euro daha pahalı (hadi biz buna kaliteli diyelim) ama Türkiyede 2000-3000 Euro daha mı kaliteli:)Demekki bizlere farklı araçlar geliyor
-Servisiniz kötüyse servisinizi değiştirin ya da şikayet edin.Türkiyede kötülenen birçok VW, Opel, Fiat Servisi var.Sizi karşılamıyorlarsa -tabiki size hak veriyorum- sizi karşılayacak bir servise gitmeniz gerekiyor.Örneğin benim servisim çok iyi, hiçbir VW Servisinin gösteremeyeceği ilgi ve alaka ve teknik bilgiye sahipler:)
-Son olarak ben araç üreticisi ya da Tofaş Çalışanı olmadığım için hiçbir şekilde alınganlık gösteremem.Sadece fikirlerimi her türlü psikolojik etkiden uzak son derece objektif ve bilimsel olarak aktarmaya çalışırım hep...
Neden müşteriler servis değiştireceği yerde bu kurum Servislerinin hizmet kalitesini değiştirmiyor?
bazı şirketler vardır,kendilerini kanıtlamışlardır.bmw,audi gibi bunları alırken kalitenin yanında bir marka bedeli diyelim biz buna o farkıda ödersiniz.sadece araç sektöründe degil her sektörde böyle markalar vardır.bu firmalardan bir ürün alırken kaliteli oldugundan eminsinizdir.içinizde kaliteyle ilgili böyle bir süpe yoktur.buda firmanın kendini ispat etmesinden kaynaklanır.ben diğer araba markalarını değilde benim gönlümde wv olduğu için o firmadan örnek verdim.benim içinde wv o firmalar gibi kendini ispat edmiş bir firmadır.benim açımdan fiat bana böyle bir güven vermedi.bu müşterinin hatası değil firmanın hatasıdır.bunu ortadan kaldırmakta,bu firmanın daha kaliteli araç üreterek , güler yüzlü ve daha iyi hizmet vererek gerçekleşir.
Fırat, iş yine müşteri de bitiyor kötü servisi araca maledip başka markaya yönelmek yerine sorunun serviste bittiğini kavrayıp servisin değişimini (Yani düzelmesini) en azından şikayet mekanizmasını kullanarak sağlamak gerekmekte.Yine bir değişim olmaz ise bu durumda en azından bizim araçlar için olayda sadece Tofaşı suçlamak en mantıklısı.Tabi yurtdışına da şikayet etme imkanımız var.Çevremdeki insanlar bunu da uygularlar.Bu sayede Fransadan Oyak-Renaulta binlerce euro ceza verdiren tanıdığım bile var tabi haklı bir gerekçeyle,
BMW, Audi, Volvo, Alfa Romeo gibi firmaların yeri bende de ayrıdır.Zaten öyle de olmak durumunda.Bunlar her sınıfta premium markalar üreten firmalar.Ancak Fiat, VW, Renault, Ford, Peugeot, Opel gibi firmaların bir segmentteki üretimleri gerek kalite,donanım, tasarım gerekse güvenlik, teknoloji olarak birbirlerine her açıdan hiçbir şekilde üstünlük kuramayacak markalardır.Birisinin tasarımı iyidir, diğerinin iç mekan işçilik kalitesi, birinin motoru iyidir diğerinin donanımı.Bu firmalardan sadece bir tanesini her anlamda üstün görmek sadece beğenimizin ve toplumun bakış açısının bir sonucudur...
Fiat son dönemde grandepunto,linea,bravo,fiorino ve yeni dobloyla Türkiyedeki o ucuz ve kalitesiz imajını değiştirmeye başladı.
Saydığım araçlar içinde hiç biri kalitesiz değildir..
Ama arkadaşlara da katılmamak mümkün değil kuş serisinin ömrü çok uzun tutuldu (sanki muhteşem araçlardı da) ve kuş serisinin üzerine tempra,uno,tipo serilerini getirdiler döneminin tasarım harikası araçları ülkemin bozuk yollarında heba olup gitti( tempra-uno-tipo serisi ön takım bakımından fiatın Türkiyede sattığı en zayıf araçlardır).
Daha sonra ise insanların başına palio,marea,brava,siena gibi mekanik arızalarla dolu modelleri bela ettiler..(Palio yu dışarıda tutuyorum;gerçi onun sedanıda Albea)
Şimdi ise Fiatın araç portföyüne bakın evo,bravo,linea,fiorino,doblo...
Fiat çok geç kalmış olsa da artık değişim içine girdi ve bundan sonra da kaliteli araçları gelecektir.En yakın da ise Bravonun sedan versiyonu yeni bir isimle lansman edilecekmiş.Linea nın üst segmentte abisi olacak bu model focus-fluence gibi modellerle rekabet edebilecek..
Servis konusuna da gelince her servisin iyi olması elbette mümkün değil ayrıca siz şikayet etmezseniz Fiatın ve de Tofaşın bundan nasıl haberi olabilir ki..
Şahsen ben şikayetimi yaptım ve çok şey değişti servisimde...
^^Ama şu büyük gerçek FİAT araba da yolculuklar hep rahat olmuştur ve de FİAT bir tutukudur^^
Opeli bilmiyorum ama Wv servislerindeki tutuma bir kere ben de sahit olmustum. Eminim Fiat'in en ilgisiz servisi bile bu adamlardan daha ilgililerdir...
vw servıste ılgı alaka ıyı olabılır ama arabaların sorunları maddı anlamda bızım araclardan daha pahalı.bakım ucretlerı ve fsı motorların sorunları..cevremde ne kadar vw grubu aracı olan varsa hepsı bır sekılde sıkayetcı.bızım passat habıre arıza uyarısı,yan komsumda jetta tsı o da sorunlu,arkadasımın 2.0 tdı octavıa sı o da komple motor,sanzıman,turbo degıstırdı.ılgı alaka da onemlı ama sorunsuz bınebılecegımız araca bınmek daha onemlı..
Ben GP mi yılbaşında aldım. GP yi tercih nedenim 30.300 TL ye dizel, otomatik, esp, yokuş desteği olan, fena sayılmayacak bir bg gücü (90 bg benimki) başka araç bulamamamdı. Yaris 40.000 TL ve Esp bile yoktu corsa aynı özelliklerde 36.000 TL idi. polo o boş haliyle 40.000 TL gibi bir rakamdı. i20 dizel otomatik çok yakıyordu , colt ikinci eli zayıf, jazz dizel yok, fransız arabalarını sevmiyorum zaten, ford fiesta dizel otomatik yoktu ve son olarak evo dizel otomatik yoktu. Yani bu paraya (30.300 TL) bu özellikler yoktu:)
Galiba GP dizel 90 bg otomatik son arabayı ben aldım. istanbulda aramadığım bayi kalmadı sadece gökerde vardı.
Arabamdan memnunum sadece yokuşlarda otomatikte iken bazen aptallaşıyor. onun dışında perfect the grande
Bir arkadaş 80.000 TL olsa bile GP alırdım demiş valla o para bende olsa anında BMW 3.20d alırdım.
Valla benim bu paylasımda ki düşüncem; önemli olanın alırken ki gördügümüz şeylerin olmadıgı yönünde..Esas nokta arabaya bakarken ki plastik, işçilik, dizayn degil yani..Bunlar zaten yakından bakılınca anlasılan seyler..Önemli olan iş bittikten sonraki ilgi ve alaka..Bence fiat müşteri memnuniyetini ön planda tutsun ve muadillerinden hissedilir seviyede bi tatmin saglasın çok fazla diğer marka kullanıcısı zamanla fiat a geçer..Ama gelelim şuan ki çizgilerine.Ben şuan arabamdan memnunum ama sıkıntı cıkartıyo..Servis halledemiyo öle oluyo böle oluyo..Sonraki arabamı kesinlikle fiat almam bidaha da hiç fiat araca binmem..Günümüzün en önemli gerekliligi olan müşteri memnuniyetini en ön planda tutmaları lazım..Yoksa ne çıkarlar ne batarlar..Böle taksilerle ucuz modellerle dönüp dururlar..