senden ders almamız lazım abi :) ekonomi dersi :D
Printable View
estağfurullah
gayet basit
çok kalabalık yolları seçmiyorum
2000-2200 devir aralığında kullanıyorum
ani duruş ve kalkışlardan kaçınıyorum
çok kısa mesafelerde aracı kullanmıyorum
gerisi kendiliğinden geliyor 600-650 km arası oynuyor
ama kış şartlarında düşüyor bu kilometre
1 depoyla izmir şehir içi 805 km. ama bu depo 650 görmez sanırım çünkü ankaralıları takip etmek zor iş be kardeşim :)
Benim araç sürekli çok yakıyor, sebebi ise yolda çamur gördüğümde sürekli yön değiştirmem :)
Ş.içi 650-700 km arasında kullanıma bağlı olarak değişiyor.
son depo deneyimi :)
en son po dan aldığım vmax ile 737 km de ışık yandı. tamamen ankara şehir içi ve 2700-3500 devir aralığında kullandım. yer yer sert kullandığım oldu ama sakin kullanımda 750 km'yi çok rahat görebileceğime eminim :)
ekonomik kullanımda 30 ytl 200 km yaptım tam depo daha dolduramadım
50 ytlilk benzin alaraktan 180 km yaptım normal kullanım ile benzinli 1.4 77 hp yani 160 ytlye depo doluyor desek ortalama 550 kmye tekabül ediyor şehir içi
şehiriçi 675 şehirdışı 895 rekorum.
Abi arabayi temmuz 2009 da aldigimda 95 tl doluodu 600 km godiodu, simdi 100 tl atiom seri kullanmama ragmen en az 500 km gidiom bu devirde normal galiba :))
benim araçta sıralı zavoli lpg sistemi var 2 ay oldu taktılaralı opet aygazdan aldıgım 80 tl lik lpg ile antalya-adana geldim ve aracımı da devirli kullanırım sizce bu nasıl :)) bu arada antalya -adana arası otobus ücreti 60 tl şehir içi dolmuş ücreti de 1,5 tl artık siz hesap edin gerisini 8 saatte adanaya geldim
en son verim bir depoyla şehir içi 620 km.
ya arkadaşlar bu şehiriçi benzinli araçlarla 600 'lü kilometrelerden bahseden arkadaşlara sesleniyorum ben oldukça ekonomik kullanıyorum bunada eminim pek deneyemedim ama dizelle şehir içi izmir trafiğinde 650_700 km zor çıkar kanaatindeyim siz benzinlilerle nasıl başarıyosunuz bunları hele de bir kaç tane T-JET ve STARJET çi arkadaş gördüm özellikle onlara sormak istiyorum...
ben hiç inanmıyorum bu değerlere hakan
dün gece fulledim depoyu 126 liralık aldı
yaptığım yol 349 km
şehiriçi kısa mesafeli kullandım hep
3000 deviride bi kere geçtiysem...
heralde benim araba çiğ benzin atıyo ya da depoda delik falan var
arabam 28000de daha
atiker duy beniiiiiiiiiiiiiiiiiii:)
depomu geçen ay fullemiştim bugün tekrar fulledim 36,60 litre aldı 615 km yapmışım şehir içi. 112 tl
Az önce yakıt aldım 565 km 95 lira. 250 km şehirler arası geri kalan şehir içi yalnız bizim burda yokuş çok şehir arası falan ama şehiriçinden pek farkı yok nasıl sizce.ortalama tüketimde 5.3
bütün bilgiler yol bilgisayarından öyle hesap falan yapmıyorum. sadece kullanım tarzı ve yol şartları.mesela bu depoyu agresif kullandım ortalama yakıt değeri 7.6/100 km oldu. ama motoru da canlandırmak gerek ara sıra.
bende bugün fatihten güzelceye deneme amaçlı bir sürüş yaptım ekonomik anlamda sabah saatleri olduğu için trafik yoktu güzergah boyunca ortalama hızım 80 ve genelde 85-95 arası kullandım beşinci viteste.
ortalama yakıt tüketimi 5.5/100 km...
ARACLARDA YAKIT TASARRUFU NASIL OLUYOR?...
Agresif kullanmayın
Agresif sürüşte, ölçülü sürüşle karşılaştırıldığında üç kata kadar daha fazla yakıt kullanılıyor. Özellikle şehir trafiğinde çok sert gaz ya da frenden sakının.
Yüksek viteslerde kullanın
Vites ne kadar yüksek olursa motor hızı da o kadar düşük olur. Bu, yakıt verimliliğini artırabilir. Otomatik vitesli araçlar, araba yeterli hızlanmayı gerçekleştirdiğ i zaman sürücü gaz pedalını hafifçe bırakırsa vitesler arasında daha çabuk geçiş yapar. Araçlarda vites değişimi 2000-2500 civarında olmalı.
Aşırı hız yapmayın
Araç ne kadar hızlı giderse o kadar fazla rüzgar direnciyle karşılaşır. Hız limitinden yalnızca 8 km/saat daha hızlı gitmek, yakıt tüketimini yüzde 23 artırır. Bazı araçlarda 130 km/s hızdaki yakıt tüketimi 80 km/s'ye göre neredeyse iki kat fazladır.
Motorun bakımını yapın
İyi ayar yapılmış bir motor yakıt tasarrufunu yüzde 4'e kadar geliştirebilir. Yağ ve bakım konusunda her zaman üreticinin tavsiyelerini uygulayın.
Lastik basıncı önemli
Doğru şişirilmiş tekerlekler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını da azaltır. 69 milibar değerinin tam altında şişirilmiş bir tekerlek yakıt verimliliğini yüzde 3'e kadar düşürebilir.
Aşırı ağırlık taşımayın
Bir aracın içinde taşınan ekstra her 45 kilogram için yakıt verimliliği yüzde iki oranında düşebilir. Bu nedenle bagajda ve arka koltukta gereksiz eşyalar taşımayın.
Portbagajı kaldırın
Portbagaj ya da tavan çubukları kullanılmıyorsa sökülmeli. Bunlar, aracın aerodinamik etkinliğini olumsuz olarak etkileyerek araçta yüzde 5'e varan oranda yakıt tasarrufunu azaltır.
Boşta çalıştırmayın
Boşta çalıştırma işlemi aracı hiçbir yere götürmez ancak yine de yakıt harcar. Bir kuyrukta beklerken ya da birisini beklerken aracı sürmeniz gereken zamana kadar motoru kapatın.
Klimayı tutumlu kullanın
Klima tesisatı motora ek bir yük getirir ve kullanım sırasında fazladan yakıt kullanır. Ilık günlerde klimayı açmak yerine havalandırmayı kullanın.
Hava filtresini kontrol edin
Tıkanmış bir hava filtresinin değiştirilmesi, motorun korunmasına yardımcı olurken aynı zamanda yakıt tasarrufunu da yüzde 10 değerine kadar artırır.
Hızı dengeli tutun
Tamamen durmaktansa yanan kırmızı ışık yeşile dönene kadar daha erken yavaşlayın ve o hızda devam edin. Ayrıca bir tepenin başlangıç noktasına ulaşmadan önce hızınızı biraz artırın ve ardından motoru daha sert çalıştırmaya gerek kalmadan hızının aracı tepeye çıkarmasına izin verin.
Yokuştan boşta inmeyin
Yokuş yeterince dikse, gaz vermeden viteste inmek motora giden yakıtın tamamen kesilmesini sağlar. Motor, çalışması için yakıt gerekmediğini algılayarak yakıtı tamamen keser ve bu sayede eğime bağlı olarak sıfır yakıt tüketimiyle inmek mümkün olabilir. Araç boştayken daha çok yakıt tüketir.