Benzinliye göre fiyatı 3-5 bin lira arasında farklılık gösteren yeni nesil dizel araç sahiplerinin, temiz yakıt kullanmalarının yanı sıra olası arızalarda, özellikle başta Çin menşeli olmak üzere kalitesiz yan sanayi yerine orijinal yedek parça kullanılmasına dikkat etmeleri gerektiği bildirildi.
Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölüm Başkanı ve Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, benzinlilere göre yakıtta önemli düzeyde avantaj yaratan dizel araçlara olan talebin dünyada olduğu gibi Türkiye'de de son yıllarda hızla arttığını söyledi.
Pazar ve rekabetin artmasının ardından firmaların yaptıkları yatırımlarla artık yeni nesil dizel araç üretimine yöneldiklerini belirten Prof. Dr. Aydın, ''Üretimi yapılan yeni araçlarda 3. nesil püskürtme sistemleri ile yeni nesil turbo üniteler kullanılıyor. Böylece, dizel motorlar güçlendi, egzos emisyonları da benzinli araçlara göre düşürüldü'' dedi.
"Dizel motorun ömrü 2 milyon kilometreyi bulabilir"
Prof. Dr. Aydın, ''dizel araçların 100 bin kilometreden sonra genelde motorda sorun çıkardıkları'' yönündeki görüşlerin de gerçeği yansıtmadığını, ancak araç sahiplerinin temiz yakıtın yanı sıra olası arızalarda orijinal parça kullanılması, yakıt, yağ ve su seviyeleri konusunda duyarlı olması gerektiğini bildirdi.
Bunlara dikkat edilmemesi durumunda aracın 5 bin kilometrede bile arızalanabileceğini anlatan Aydın, şöyle konuştu:
'Yeni nesil dizel araçların motorları oldukça hassas. Bu nedenle kükürt oranı 50 PPM'in altında olan motorin kullanılmalı. Kalitesiz yakıtın kullanılması durumunda motorda en az 4-5 bin lira arasında değişen masraf çıkabilir. Gösterge tablolarındaki tüm uyarılar araç sahipleri tarafından dikkate alınmalı.
Hava yapmaması için yakıt kontrolüne azami önem verilmeli. Yakıtı son aşamasına kadar tüketmek yerine uyarı sinyalini görür görmez yakıt alınmalı.'
Kadir Aydın, temiz yakıt kullanılması, yağına ve suyuna bakılması durumunda bir dizel otomobilin motor ömrünün 300-400 bin kilometre, otobüsün ise 1,5-2 milyon kilometre arasında olabileceğini sözlerine ekledi.
KAYNAK: https://otomobil.mynet.com/haberler/1808-dizel-kullanicilarina-tavsiyeler
nerdeyse benzinli dizel pompa fiyatları eşitlendiarada az fark kaldı yılda enaz 80-90 bin yapıcaksınki o farkı örtmeye çalışasın
![]()
alırken pahalı aldığın için satarkende belli oranda pahalı satacağın için yılda şu kadar km yaparsan amorti ediyor die pek düşünmüyorum satarken amorti ediyor kullandığın yanına kar kalıyor die düşünüyorum![]()
("Dizel motorun ömrü 2 milyon kilometreyi bulabilir"
şirkette şu anda bir scanıa vabisimiz ve vvolvo fh 12 miz var
vabis 1.760.000 km de
volvo ise 1.400.000 km de
vabisin motoru gitmek üzere eli kulağında her gün haber bekliyoruz yağ eksiltme sorunu
çok arttı her bin km de şu anda 10 litre kadar yağ eksiltiyor
motordaki aşınma en üst seviyede şu anda zaten kullanınca anlıyorsunuz kompresör
yani kısaca motor freni denilen olay yok kadar az ayağınızı gazdan çektiğinizde
sanki boştaymış gibi akıyor araç buda motordaki aşınmadan kaynaklanıyor
volvo da ise şu anda bin kmde 2 litre gibi bir eksiltme var
merak içindeyiz bakalım hangisi daha fazla gidecek hatta ben patronla iddaya bile girdim bana göre volvo geçecek onu
ama siz bu kilometreleri otomobilden beklemeyin 300,000 çevirirse ne mutlu size
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
daha önce reno 19 dizelim vardı 227bin km de sattım normal yağı 20-50 olmasına rağmen ve benim 10-40 kullanmama rağmen 10bin km de neredeyse hiç yağ eksiltmiyordu ilk balatalarını 120 bin de debriyajıda 200bin de değiştirmiştim heralde 500 bin km yapardım eğer dursaydı
arkadaşlar motor ömrünü tamamlayınca araç hangi işlemlerden geçecek?
günümüz rakamlarıyla ne kadara malolacak? motorun gitmesi demek turbonun miladını doldurması mı yoksa pistonların aşınması mı? konuyu açabilir miyiz biraz?
turbonun ömrü daha kısadır
turbo motordan bağımsız bir parçadır
motor gittiğinde ise
yapılacak işlemler
blok rektifiye edilecek
grank ta sorun varsa ona bakılacak
piston sekman gömlek kol yatak burçları değişecek
yağ pompası değişecek ( genelde bozuk olmasa bile değiştiriliyor )
çünki ileride bozulursa yine değişmek için motor indiriliyor
bunlar büyük işler bir sürü ıvır zıvır işte
daha fazla açarsak sabahı ederiz bu akşam![]()
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
vay başıma gelenler, benim ısık hiç sönmüyor nerdeyse. dibe gelio 20lik atıorm devamHava yapmaması için yakıt kontrolüne azami önem verilmeli. Yakıtı son aşamasına kadar tüketmek yerine uyarı sinyalini görür görmez yakıt alınmalı.'![]()
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)
aman sercan aylık 150 lira limit belirle deponu doldur git.. pislikle uğraşma sonra.yazık etme güzelim arabaya![]()
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)
coşkun abi bu mesajında zannedersem yanılmışsın abi.gp nin motorlarının tamamında dizel ve benzinlilerde ve günümüz motorlarının tamamına yakınında yağ pompası için motor indirmeye gerek duymuyoruz biz abi.yani bir servis gözüyle yorumladım aslına bakarsan.
ama kamyonlar ve otobüsler için birşey diyemem o konuda sen tabikide bizlerden tecrübelisin.
mesela multijetlerde yap pompa değişimi kadar zahmetli bişiy yoktur.![]()
o zaman karteri açıptamı değiştiriyorsunuz
bizim araçlarda farklı olabilir ama yanılmıyorsam motor yapıldığı zaman
yağ pompasını değiştiriyorsunuz genelde dimi
bir de nasıl değiştirdiğinizi açıklarsan bilgi sahibi olmamız açısından iyi olur
aslında anlatmak istediğim hazır motor yapılırken yağ pompasıda değişirse ileride senin anlattığın o zahmetli işi yapmaya gerek kalmıyor anlamında söyledim motor indirilir derken komple sökülür anlamında söylemek istemedim
bilgilendirme için teşekkürler
Konu GP COSKUN tarafından (08/02/2010 Saat 11:45 ) değiştirilmiştir.
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
evet coşkun abi genelde dediğin şekilde abi.karteri açıpta değişiyor.en azından benim gördüğüm genel olarak alfa romeo ve fiat grubunun benzinlilerinde anlattığın şekilde karter açılıp değiştiriliyor.ama abi gel gör ki sende bilirsin bu multijetlerin yağ pompaları aman allahım diyorum.tam bir bela abi.anlatmak istediğin mantıklı abi tabikide her motor yapıldığında yapılan işlemin yeterliliği bakımından yağ pompasının değişimi illaki sağlıklı ve mantıklı bir iş olur.kesinlikle doğru ve gerekli bir tespit abi.bende teşekkür ederim abi.
peki benzinle çalışan motorların ömürleri ne kadardır??
aslında hem dizelin hem benzinlinin ömrü birbirine yakındır fakat
kullanım ve düzenli bakım en büyük etkendir
fıre motorla normal şartlarda 200-400 bin çevirebilirsiniz
hatta 280 bin de bir ticari taksi var üstelik lpg li
aralarındaki en büyük fark dizel km çevirdikçe bakım maliyetleri artabilir
örneğin enjektör ,pompa,turbo gibi
birde şimdi yeni nesil düz pompa olmayan elektronik yıldız pompa mevcut olan multijetlere özellikle gençlerin performans adına yükledikleri
chıp -box -gibi performans artırmak zaten dar devir aralığında çalışan dizel motorlara büyük yük bindirmekte gömlek aşınmaları piston tepelerinin aşınmaları biyel kollarının ve grankın zorlanması neticesinde ömürlerini kısaltmaktadır
yine aynı şekilde benzinli motorlardada performans dına yazılım yüklemeleri
chıp + nos eklemeleri redlıne kadar zorlamalar motorun aşınmasına ve zorlanmasına sebeb olmaktadır tüm bunlar motorun ömrü için hayati değer taşıyan unsurlardır
benzinli ve dizel motorun karekteristik özelliklerinden kaynaklanan ömür kısalmalarıda vardır
bunlara örnek verecek olursak
mesala dizel motorlu bir araçla gençlerin yaptığı 5 ten 3 çekme
4 ten 2 ye çekme yada aşırı motor freni ile yavaşlama taktiği karşısında dizel motor benzinli kadar dayanıklı değildir dar devir aralığında çalışabilen motor kolayca aşınabilir yada en çok ve en sık karşılaşılan dizel arızası kol çıkartma diye adlandırılan pistonun motor bloğunu patlatarak göz açması arızası meydana gelir bu tip zorlamaya benzinli motor daha dayanıklıdır
bunun karşısında da benzinli motorun zayıf olduğu durum ise mesela conta yakmış bir benzinli motor pistonun tepesine biriken suyu atmakta zorlanır bu zorlama sonucunda çok kolay piston kolunu eğebilir ve motor kitleyebilir
hatta bu arızayla derin su birikintilerinden hızlı geçmeye kaltığınızdada
karşılaşabilirsiniz hava filtresi suyu emer de pistonun tepesine emme manifoldundan verirse anında piston kolunu eğer ve oracıkta motorunuz kitler
yada triger kayışını zamanında değiştirmez iseniz triger kopar araç sente atlar ve subapları eğerve motorunuz ömrünü tamamlar
kısaca benzinli olsun dizel olsun motor ömrünü etkileyen başlıca faktör kullanım ve bakımdır
bakımını zamanında yaptırır aracınızın motorunu üzmeden yormadan kullanırsanız 400 binli km leri görebilirsiniz
Konu GP COSKUN tarafından (10/02/2010 Saat 00:30 ) değiştirilmiştir.
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Çoşkunum varsın olsun 200000 km olsun dizel olsun![]()
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri