Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Dizel kullanıcılarına tavsiyeler

  1. #1
    Furkan Aras Alağaç
    Staje-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Mesajlar
    49
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 31

    Standart Dizel kullanıcılarına tavsiyeler

    Benzinliye göre fiyatı 3-5 bin lira arasında farklılık gösteren yeni nesil dizel araç sahiplerinin, temiz yakıt kullanmalarının yanı sıra olası arızalarda, özellikle başta Çin menşeli olmak üzere kalitesiz yan sanayi yerine orijinal yedek parça kullanılmasına dikkat etmeleri gerektiği bildirildi.

    Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölüm Başkanı ve Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, benzinlilere göre yakıtta önemli düzeyde avantaj yaratan dizel araçlara olan talebin dünyada olduğu gibi Türkiye'de de son yıllarda hızla arttığını söyledi.

    Pazar ve rekabetin artmasının ardından firmaların yaptıkları yatırımlarla artık yeni nesil dizel araç üretimine yöneldiklerini belirten Prof. Dr. Aydın, ''Üretimi yapılan yeni araçlarda 3. nesil püskürtme sistemleri ile yeni nesil turbo üniteler kullanılıyor. Böylece, dizel motorlar güçlendi, egzos emisyonları da benzinli araçlara göre düşürüldü'' dedi.

    "Dizel motorun ömrü 2 milyon kilometreyi bulabilir"

    Prof. Dr. Aydın, ''dizel araçların 100 bin kilometreden sonra genelde motorda sorun çıkardıkları'' yönündeki görüşlerin de gerçeği yansıtmadığını, ancak araç sahiplerinin temiz yakıtın yanı sıra olası arızalarda orijinal parça kullanılması, yakıt, yağ ve su seviyeleri konusunda duyarlı olması gerektiğini bildirdi.

    Bunlara dikkat edilmemesi durumunda aracın 5 bin kilometrede bile arızalanabileceğini anlatan Aydın, şöyle konuştu:

    'Yeni nesil dizel araçların motorları oldukça hassas. Bu nedenle kükürt oranı 50 PPM'in altında olan motorin kullanılmalı. Kalitesiz yakıtın kullanılması durumunda motorda en az 4-5 bin lira arasında değişen masraf çıkabilir. Gösterge tablolarındaki tüm uyarılar araç sahipleri tarafından dikkate alınmalı.

    Hava yapmaması için yakıt kontrolüne azami önem verilmeli. Yakıtı son aşamasına kadar tüketmek yerine uyarı sinyalini görür görmez yakıt alınmalı.'

    Kadir Aydın, temiz yakıt kullanılması, yağına ve suyuna bakılması durumunda bir dizel otomobilin motor ömrünün 300-400 bin kilometre, otobüsün ise 1,5-2 milyon kilometre arasında olabileceğini sözlerine ekledi.


    KAYNAK: https://otomobil.mynet.com/haberler/1808-dizel-kullanicilarina-tavsiyeler

  2. Bu mesajı için 14 kişi Staje-R'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    nerdeyse benzinli dizel pompa fiyatları eşitlendi arada az fark kaldı yılda enaz 80-90 bin yapıcaksınki o farkı örtmeye çalışasın

  4. Bu mesajı için 2 kişi KaGaN'ye teşekkür etti:


  5. #3
    güven gültekin
    güvengültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/12/2007
    Yaş
    40
    Mesajlar
    85
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    alırken pahalı aldığın için satarkende belli oranda pahalı satacağın için yılda şu kadar km yaparsan amorti ediyor die pek düşünmüyorum satarken amorti ediyor kullandığın yanına kar kalıyor die düşünüyorum

  6. Bu mesajı için 2 kişi güvengültekin'ye teşekkür etti:


  7. #4
    zafr gvn
    zafer0060 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/12/2009
    Mesajlar
    49
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 14

    Standart

    Alıntı güvengültekin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    alırken pahalı aldığın için satarkende belli oranda pahalı satacağın için yılda şu kadar km yaparsan amorti ediyor die pek düşünmüyorum satarken amorti ediyor kullandığın yanına kar kalıyor die düşünüyorum

    daha önce bütün araçlarım benzinliydi ilk defa bi diesel araç aldım ve keşke daha önceden alsaydım diye düsünüyorum önce ki araçlarımda her ay ortalama 250-300 lira benzin parası verirken suanda 100 130 lira civarı veriyorum.

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #5
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    ("Dizel motorun ömrü 2 milyon kilometreyi bulabilir&quot

    şirkette şu anda bir scanıa vabisimiz ve vvolvo fh 12 miz var
    vabis 1.760.000 km de
    volvo ise 1.400.000 km de
    vabisin motoru gitmek üzere eli kulağında her gün haber bekliyoruz yağ eksiltme sorunu
    çok arttı her bin km de şu anda 10 litre kadar yağ eksiltiyor
    motordaki aşınma en üst seviyede şu anda zaten kullanınca anlıyorsunuz kompresör
    yani kısaca motor freni denilen olay yok kadar az ayağınızı gazdan çektiğinizde
    sanki boştaymış gibi akıyor araç buda motordaki aşınmadan kaynaklanıyor
    volvo da ise şu anda bin kmde 2 litre gibi bir eksiltme var
    merak içindeyiz bakalım hangisi daha fazla gidecek hatta ben patronla iddaya bile girdim bana göre volvo geçecek onu
    ama siz bu kilometreleri otomobilden beklemeyin 300,000 çevirirse ne mutlu size


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  10. Bu mesajı için 5 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  11. #6
    İbrahim Öğretmen yanında Albea Sole Prem.Plus
    Moderatör ibrahim06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/02/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.749
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 1131

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ("Dizel motorun ömrü 2 milyon kilometreyi bulabilir&quot

    şirkette şu anda bir scanıa vabisimiz ve vvolvo fh 12 miz var
    vabis 1.760.000 km de
    volvo ise 1.400.000 km de

    ama siz bu kilometreleri otomobilden beklemeyin 300,000 çevirirse ne mutlu size

    Çok haklısınız.

  12. Bu mesajı için 2 kişi ibrahim06'ye teşekkür etti:


  13. #7
    güven gültekin
    güvengültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/12/2007
    Yaş
    40
    Mesajlar
    85
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    daha önce reno 19 dizelim vardı 227bin km de sattım normal yağı 20-50 olmasına rağmen ve benim 10-40 kullanmama rağmen 10bin km de neredeyse hiç yağ eksiltmiyordu ilk balatalarını 120 bin de debriyajıda 200bin de değiştirmiştim heralde 500 bin km yapardım eğer dursaydı

  14. Bu mesajı için 3 kişi güvengültekin'ye teşekkür etti:


  15. #8
    Sertaç Sertaç
    smartmavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2009
    Mesajlar
    1.845
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    arkadaşlar motor ömrünü tamamlayınca araç hangi işlemlerden geçecek?

    günümüz rakamlarıyla ne kadara malolacak? motorun gitmesi demek turbonun miladını doldurması mı yoksa pistonların aşınması mı? konuyu açabilir miyiz biraz?

  16. #9
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı smartmavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motor ömrünü tamamlayınca araç hangi işlemlerden geçecek?

    günümüz rakamlarıyla ne kadara malolacak? motorun gitmesi demek turbonun miladını doldurması mı yoksa pistonların aşınması mı? konuyu açabilir miyiz biraz?

    turbonun ömrü daha kısadır
    turbo motordan bağımsız bir parçadır
    motor gittiğinde ise
    yapılacak işlemler
    blok rektifiye edilecek
    grank ta sorun varsa ona bakılacak
    piston sekman gömlek kol yatak burçları değişecek
    yağ pompası değişecek ( genelde bozuk olmasa bile değiştiriliyor )
    çünki ileride bozulursa yine değişmek için motor indiriliyor
    bunlar büyük işler bir sürü ıvır zıvır işte
    daha fazla açarsak sabahı ederiz bu akşam


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  17. Bu mesajı için 4 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  18. #10
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    Hava yapmaması için yakıt kontrolüne azami önem verilmeli. Yakıtı son aşamasına kadar tüketmek yerine uyarı sinyalini görür görmez yakıt alınmalı.'
    vay başıma gelenler, benim ısık hiç sönmüyor nerdeyse. dibe gelio 20lik atıorm devam


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  19. #11
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    aman sercan aylık 150 lira limit belirle deponu doldur git.. pislikle uğraşma sonra.yazık etme güzelim arabaya

  20. #12
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    Alıntı KaGaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aman sercan aylık 150 lira limit belirle deponu doldur git.. pislikle uğraşma sonra.yazık etme güzelim arabaya
    Ne yalan solim önceden hep fulluyordum ama biraz limitlerimi aştım elime geçen parayı kart borcuna yatırıyorum :/ ondan pek alamıorm bu aralar.
    Sizde beni heveslendiriyorsunuz yok 18 jant tak yok spacer tak yay tak, yok bilmemne , aaaa


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  21. #13
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    Alıntı bravo_sercan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne yalan solim önceden hep fulluyordum ama biraz limitlerimi aştım elime geçen parayı kart borcuna yatırıyorum :/ ondan pek alamıorm bu aralar.
    Sizde beni heveslendiriyorsunuz yok 18 jant tak yok spacer tak yay tak, yok bilmemne , aaaa
    ozman önce temel ihtiyaçlar sercan arabayı nasılsa güzelleştirirsin.dikkat et aman fazla açılma toparlaması zor oluyor sonra

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #14
    murat değirmenci
    muratde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    267
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    35 BYZ 84
    Edilen teşekkür: 124

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yağ pompası değişecek ( genelde bozuk olmasa bile değiştiriliyor )
    çünki ileride bozulursa yine değişmek için motor indiriliyor
    coşkun abi bu mesajında zannedersem yanılmışsın abi.gp nin motorlarının tamamında dizel ve benzinlilerde ve günümüz motorlarının tamamına yakınında yağ pompası için motor indirmeye gerek duymuyoruz biz abi. yani bir servis gözüyle yorumladım aslına bakarsan.

    ama kamyonlar ve otobüsler için birşey diyemem o konuda sen tabikide bizlerden tecrübelisin.

    mesela multijetlerde yap pompa değişimi kadar zahmetli bişiy yoktur.

  24. #15
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı muratde Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    coşkun abi bu mesajında zannedersem yanılmışsın abi.gp nin motorlarının tamamında dizel ve benzinlilerde ve günümüz motorlarının tamamına yakınında yağ pompası için motor indirmeye gerek duymuyoruz biz abi. yani bir servis gözüyle yorumladım aslına bakarsan.

    ama kamyonlar ve otobüsler için birşey diyemem o konuda sen tabikide bizlerden tecrübelisin.

    mesela multijetlerde yap pompa değişimi kadar zahmetli bişiy yoktur.


    o zaman karteri açıptamı değiştiriyorsunuz
    bizim araçlarda farklı olabilir ama yanılmıyorsam motor yapıldığı zaman
    yağ pompasını değiştiriyorsunuz genelde dimi
    bir de nasıl değiştirdiğinizi açıklarsan bilgi sahibi olmamız açısından iyi olur
    aslında anlatmak istediğim hazır motor yapılırken yağ pompasıda değişirse ileride senin anlattığın o zahmetli işi yapmaya gerek kalmıyor anlamında söyledim motor indirilir derken komple sökülür anlamında söylemek istemedim
    bilgilendirme için teşekkürler
    Konu GP COSKUN tarafından (08/02/2010 Saat 11:45 ) değiştirilmiştir.


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  25. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  26. #16
    murat değirmenci
    muratde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    267
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    35 BYZ 84
    Edilen teşekkür: 124

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman karteri açıptamı değiştiriyorsunuz
    bizim araçlarda farklı olabilir ama yanılmıyorsam motor yapıldığı zaman
    yağ pompasını değiştiriyorsunuz genelde dimi
    bir de nasıl değiştirdiğinizi açıklarsan bilgi sahibi olmamız açısından iyi olur
    aslında anlatmak istediğim hazır motor yapılırken yağ pompasıda değişirse ileride senin anlattığın o zahmetli işi yapmaya gerek kalmıyor anlamında söyledim motor indirilir derken komple sökülür anlamında söylemek istemedim
    bilgilendirme için teşekkürler
    evet coşkun abi genelde dediğin şekilde abi.karteri açıpta değişiyor.en azından benim gördüğüm genel olarak alfa romeo ve fiat grubunun benzinlilerinde anlattığın şekilde karter açılıp değiştiriliyor.ama abi gel gör ki sende bilirsin bu multijetlerin yağ pompaları aman allahım diyorum.tam bir bela abi.anlatmak istediğin mantıklı abi tabikide her motor yapıldığında yapılan işlemin yeterliliği bakımından yağ pompasının değişimi illaki sağlıklı ve mantıklı bir iş olur.kesinlikle doğru ve gerekli bir tespit abi.bende teşekkür ederim abi.

  27. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  28. #17
    alper yonar
    Dynamic Üye alperyonar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2009
    Mesajlar
    1.429
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 YN 5**
    Edilen teşekkür: 356

    Standart

    peki benzinle çalışan motorların ömürleri ne kadardır??

  29. #18
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı alperyonar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki benzinle çalışan motorların ömürleri ne kadardır??


    aslında hem dizelin hem benzinlinin ömrü birbirine yakındır fakat
    kullanım ve düzenli bakım en büyük etkendir
    fıre motorla normal şartlarda 200-400 bin çevirebilirsiniz
    hatta 280 bin de bir ticari taksi var üstelik lpg li
    aralarındaki en büyük fark dizel km çevirdikçe bakım maliyetleri artabilir
    örneğin enjektör ,pompa,turbo gibi
    birde şimdi yeni nesil düz pompa olmayan elektronik yıldız pompa mevcut olan multijetlere özellikle gençlerin performans adına yükledikleri
    chıp -box -gibi performans artırmak zaten dar devir aralığında çalışan dizel motorlara büyük yük bindirmekte gömlek aşınmaları piston tepelerinin aşınmaları biyel kollarının ve grankın zorlanması neticesinde ömürlerini kısaltmaktadır
    yine aynı şekilde benzinli motorlardada performans dına yazılım yüklemeleri
    chıp + nos eklemeleri redlıne kadar zorlamalar motorun aşınmasına ve zorlanmasına sebeb olmaktadır tüm bunlar motorun ömrü için hayati değer taşıyan unsurlardır
    benzinli ve dizel motorun karekteristik özelliklerinden kaynaklanan ömür kısalmalarıda vardır
    bunlara örnek verecek olursak
    mesala dizel motorlu bir araçla gençlerin yaptığı 5 ten 3 çekme
    4 ten 2 ye çekme yada aşırı motor freni ile yavaşlama taktiği karşısında dizel motor benzinli kadar dayanıklı değildir dar devir aralığında çalışabilen motor kolayca aşınabilir yada en çok ve en sık karşılaşılan dizel arızası kol çıkartma diye adlandırılan pistonun motor bloğunu patlatarak göz açması arızası meydana gelir bu tip zorlamaya benzinli motor daha dayanıklıdır
    bunun karşısında da benzinli motorun zayıf olduğu durum ise mesela conta yakmış bir benzinli motor pistonun tepesine biriken suyu atmakta zorlanır bu zorlama sonucunda çok kolay piston kolunu eğebilir ve motor kitleyebilir
    hatta bu arızayla derin su birikintilerinden hızlı geçmeye kaltığınızdada
    karşılaşabilirsiniz hava filtresi suyu emer de pistonun tepesine emme manifoldundan verirse anında piston kolunu eğer ve oracıkta motorunuz kitler
    yada triger kayışını zamanında değiştirmez iseniz triger kopar araç sente atlar ve subapları eğerve motorunuz ömrünü tamamlar
    kısaca benzinli olsun dizel olsun motor ömrünü etkileyen başlıca faktör kullanım ve bakımdır
    bakımını zamanında yaptırır aracınızın motorunu üzmeden yormadan kullanırsanız 400 binli km leri görebilirsiniz
    Konu GP COSKUN tarafından (10/02/2010 Saat 00:30 ) değiştirilmiştir.


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  30. Bu mesajı için 7 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  31. #19
    Alp BELGEN
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 326

    Standart

    Çoşkunum varsın olsun 200000 km olsun dizel olsun
    Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
    Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
    Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
    Clio RS 190 HP
    ve Şimdi...
    Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...

  32. #20
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı Alp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çoşkunum varsın olsun 200000 km olsun dizel olsun

    tabi canım alp
    zaten çoğu kullanıcı 150 bine gelmeden satıyor
    ondan sonrakilerinde şansına artık
    ama senin araca ben kefilim 200 bini rahat çevirir
    kullanış tarzını gördüğüm için söylüyorum


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  33. Bu mesaj için teşekkür edenler:

    Alp

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Dizel Araç Kullananlara Tavsiyeler
    StrawBeeRy tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 02/08/2011, 22:45
  2. Acemi Puntocuya tavsiyeler?
    nacres tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 07/11/2010, 22:21
  3. önemli tavsiyeler
    alpimmm tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 25/09/2010, 14:52
  4. Iyi Bir Sürüş Için Tavsiyeler
    Misafir2 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 01/09/2007, 13:49
  5. Iyi Bir Sürüş Için Tavsiyeler
    Misafir2 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 27/08/2007, 17:27

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com