bakımları duzgun yapıldıgı surece bır sorun olmaz bence...her 10 bın km yag yag fıltresı ve hava fıltresı....
Arkadaşlar geçen gün şahit olduğum güzel bir durumu sizlerle paylaşmak istedim. Arkadaşla birlikte biryere gidecektik, çok uzak olmadığı için taksiyle gidelim dedik. Bindik ve gözüm hemen km'ye takıldıtam 375000 km'de, taksi ne marka dersiniz? tabi ki Fiat Albea multijet. Taksiciyle başladık muhabbete
ben hemen turbo ünitesini sordum ne zaman değiştirdin diye 15-20 bin km. önce değiştirdiğini söyledi ve ben daha da şaşırdım. Yani turboyu 350000 binde değiştirmiş ve bir arızada yaşamamış şimdiye kadar. Enjektörleri düzenli olarak temizlettiğini söyledi. Eveet bu durum karşısında arabamı şimdi daha da çok seviyorum
Multijet motorlar süper gerçekten.
bakımları duzgun yapıldıgı surece bır sorun olmaz bence...her 10 bın km yag yag fıltresı ve hava fıltresı....
TÜRKİYE,ATATÜRK Ü ALLAH A BORÇLUSUN.GERİ KALAN HERŞEYİ DE ATATÜRK E......
SIZ ULKENIN SEREFINI KORUYUN...O SIZIN GELECEGINIZI KORUR..!!!!
Müslüm bey mazot filtresini 20 binde birmi değiştirmek gerek. 75 bg ve 90 bg multijetlerin yakıt filtreleri farklımıdır? Yazabilirseniz sevinirim. Multijetler bencede güzel. Güzel olmasa taksiciler kullanmaz![]()
Yakıt filtresi 20000km de 1 değişmekte, 90 ve 75bg lik filtreler birbirinden farklı...
ben geçenlerde 500.000 km devirmiş albea gördüm yaw
bnde 1000000 km yapmış audi gördüm![]()
Yağına suyuna zamanında bakarsa koly koly bir şey olmaz..
Benim Punto 2000 model ve tam 273846 km de degisen tek sey 10 gun once ariza veren EPS (yag-filtre-amortisor-vs haric)
Cengiz bey sizin aracınızda iyiymiş gerçekten, maşallah diyelim. Arkadaşlar bu durum karşısında benim asıl şaşırdığım olay turbonun 350000 km'ye kadar hizmet etmiş olması. Ben 150000 km'de falan turbo değişimi gerekir diye biliyordum ama bu takside tam 350000 km'de değişmiş (tabi ne kadar doğrudur bilinmez ama). Birde turboyu servisten 500 TL'ye satın alıp dışarıda bildiği bir ustaya değişimi yaptırmış. Tabi ki çok daha yüksek km'de olan araçlarda vardır ama ben buna ilk kez şahit oldum.
ben turboyu 10.000km de bitiririm. babam eminim 1.000.000km boyunca kullanır. turbo ömrü tamamen kullanımla alakalı.
Turbolar oldukça hassas üretimler.Yağ ve filtre değişiminin zamanında ve uygun parçalarla yapılması, turbonun fazla zorlanmaması (özellikle de araç soğukken) ve motoru durdurmadan bir miktar rolantide çalıştırmak turbo için yapılabilecek en iyi şeyler...
Ah ah Bizim Fire lar falanda gidermiki 350.000 km falan !!
Hız Felaket Değil Kabiliyettir ...
Evet özellikle uzun yoldan geldikten sonra birkaç dakika rölantide çalıştırmak çok faydalı gerçekten. Arda'nın bahsettiği hususlara dikkat edilirse turbomuzun uzun ömürlü olacağını düşünüyorum.
150.000 km fire motor palio gördüm taş gibiydi hala. hiç bir sorun yoktu sadece debraj değişmiş.
1.4 Fire Dynamic | Exotic Red | 17" T-jet Jant(205/40/17 Lassa İmpetus Sport) | 5cm Eibach Sportline | H4 Xenon 8000K | H1 Xenon 8000K | Spoiler + Maşpiye | Light Black Film | Rockford Fosgate PUNCH P2 | JBL GTO-6707C Kompenant x2 | Xetec 3506 6 Kanal Anfi
arcı 1500- 2000 devirde kullanmak turboya zarar verebilirmi acaba.bi arkadaşım dizellerin yüksek devirde kullanılması gerektiğini yoksa turboların arıza yaptığını söylemişti.aynı arkadaş şehirdışı benim arabayla 100 km de 6.2 yakmıştı yalnız))yüksek devri biraz abartmış heralde.öyle hız falanda yapmamış.
Dizelin yüksek devirle kullanılması zaten bu makinaların üretim amacıyla çelişmekte.Bir motor dolayısıyla turbo ne kadar yüksek devirle kullanılırsa o kadar çok yıpranma olur.Dolayısıyla turbo dizeller yüksek devirde kullanılır demek çok yanlış.Zaten maksimum torklarını 1500-1750d/d da üreten modern turbo dizellere 4000-5000 devir çevirtmenin hiçbir anlamı yok.Sadece erken aşınma ve yüksek tüketim getirir bu hareket.Tabi kısa süreli olarak üst devirler zorlanabilir.
Motoru zorlamadan en düşük devirde ve en yüksek viteste ilerlemek uzun ömürlü ve ekonomik kullanımın temel şartıdır.
Turbonun zarar görmemesi için yapılacak ön önemli şeyler, motoru durdurmadan bir miktar rolantide çalıştırmak, yağ ve filtresini zamanında değiştrimek ve motor soğukken (benzinli-dizel) üst devirlere çıkmamaktan ibaret...
Tam tersi. Turboyu ne kadar az kullanırsan ne kadar az basınç bastırırsan ömrü tabi ki daha uzun olur. 3 turbo patlatmış biri olarak bana güven fazla basma.
kendım ıcın konusuyum aynı arabaya okadar kılometreyı yapmıs olsam arabaya binişimi mı hayal edemıyorum kesın bastonla veya yaşlı bı şekılde tıtreyerek bınerdım heralde. ozamana kadarda punto mılat olur ucan grandepunto xxl cıkardı))) pupuhahahah (1.000.000km)
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri