2009 modellerdeki düzeltilmiş versiyon daha sert diye yazılmış, ben şimdi daha önceki versiyonları merak ettim; bundan daha yumuşak nasıl olur bir direksiyon? :ermm:
Printable View
2009 modellerdeki düzeltilmiş versiyon daha sert diye yazılmış, ben şimdi daha önceki versiyonları merak ettim; bundan daha yumuşak nasıl olur bir direksiyon? :ermm:
Valla ben serviste 2009 model aracı denedim.direksiyonu sertti.benim eski city ise tabiri caizse üflesen dönecek gibiydi.Yani arızadan dolayı falan değil kendi orj.hali öyleydi.şimdiye kadar yeni direksiyonun sertliğine alışamadım.Puntom'un en o ana kadar en çok hoşuma giden özelliğin bu city modu olduğunuda belirtmek isterim.Bendeki arıza sağa ve sola ilk turda hafif bir titreme şeklindeydi.
arkadaşlar aynı sorunu bende yaşıyorum benim aracımda 2006 model,garantiside doldu ,bakımlarıda serviste yaptırmadım dışarda yapıldı,direksiyona dışarda baktırdım motorun degişmesi gerek dedi , ayar yaparak düzeltmeye çalıştı ama daha kötü şuan ,nasıl bir yol izleyecegiz fikri olan varsa sevinirim
KATILIYORUM. beinm araçta 2006 benimde garanti bitti ama bi kaç servisle görüstüm ve degiştirdim . sizde bi kaç yerle görüsün bence ve müsteri hizmetleriyle de.
Cengiz geçmiş olsun.Servise danış inşallah sorun hallolur.İstersen çıkma parça da bulabilirsin.En azından daha ucuza gelir ama garanti olmaz.
Arkadaşlar 2006 1.4 puntomda tam 4 kez hareket halindeyken direksiyon kilitlenmesi yaşadim.servise her gittiğimde ariza bilgisinin cihaz taraan okunamadiğini bundan dolayi bir şey olmadiği söylendi.iki ay önce araci tekrar servise götürdüm fabrikadan uzman birisinin gelip aracima bakacaği söylendi. Daha sonra kiti değiştirdiler
Benim aracım 2006 nisan çıkışlı multijet punto. Direksiyon ikaz lambası ilk kez 2009 ocak ayında havanın çok soğuk olduğu bir zamanda yandı. Bunun üzerine aracı durdurup tekrar çalıştırdım ve osrun düzeldi. Ancak birkaç dakika sonra tekrar hata verdi. Gene aynı işlemi uyguladım ve birkaç dakika sonra kırmızı direksiyon sembolu yanarak gene hata verdi. Hata verdiğinde direksiyonum city modu kapalı durumdakinden bile daha sert/ağır oluyordu. Ancak buna rağmen herhangi bir kilitlenme olmadı. Bunun üzerine ben de havalar düzelene kadar aracımı city modu düğmesini kapatarak kullandım ve hiçbir sorun yaşamadım.
Daha sonraki arıza 2009 mart sıralarında uzun yolda iken meydana geldi. Hava sıcaklığı bahar mevsimine göre normal seviyelerdeydi. Genellikle uzun yolda city modunu kapalı kullanırım ancak mola yerinde park yerinden çıkarken kısa süreliğine açmayı tercih ettim. Hata üzerine motoru durdurup tekrar çalıştırdım. Hata düzeldi ve city modunu kapatıp yola o şekilde devam ettim. Yol boyunca herhangi bir problem olmadı.
Birkaç hafta sonra havalar daha da ısınınca city modunu tekrar açtım ve yaz ayları boyunca aracımı hep city modu açık olarak kullandım. Herhangi bir problemle de karşılaşmadım.
Bir sonraki arıza 2009 aralık ayında meydana geldi. Ilık ve yağışlı bir hava vardı ve ben aracı iki gün boyunca hiç kullanmamıştım. Sağa viraj sırasında direksiyon lambası yandı. Birkaç kez aracı durdurup tekrar çalıştırdım, ancak bir süre sonra hata tekrarlıyordu. Hatta city modunu kapatmama rağmen ilk kez arıza ışığı tekrar yandı. Yani city düğmesine basmak veya basmamak durumu değiştirmiyordu. O gün aracı derhal parka çektim. Ertesi gün tekrar kullanmaya başladım ve bir süre city modu kapalı kullandım.
En son arıza birkaç gün önce meydana geldi. Gene araç iki gün boyunca kullanılmamıştı. Hata bir kez oldu motor durdurulup tekrar çalıştırınca düzeldi ve bir daha tekrarlamadı.
Bir de benim direksiyonumdan herhangi bir ses de gelmiyor. Tüm bu bilgiler ışığında aklıma akünün zayıflaması ile böyle bir hata oluşabilir mi sorusu geliyor. Aküm orijinal ve 4-5 yıllık var. Şu anda marş motorunu sorunsuz çalıştırıyor ama acaba soğuk günlerde ve birkaç gün kullanılmadığında şarjı azalıp direksiyon motorunun ihtiyacı olan akımı (özellikle daha fazla akım çekildiği söylenen city modunda) sağlayamayarak hata veriyor olabilir mi?
Bu konuda görüşlerinizi yazarsanız sevinirim.
anlattıklarına göre soğuktan etkilendiği ortada
ama büyük ihtimal ile sorun cıty de şarzdan falan olsa aracın şarz lambasıda yanar diye düşünüyorum bir de aracın modelinin sabıkalı 2006 model olması da cıty motoru ihtimalini kuvvetlendiriyor
daha fazla zorlamadan servise git değişim yapıyorlar şu anda zaten
geçmiş olsun
en güzeli sorun çıksın yada çıkmasın topluca fiatı mahkemeye vermek... bugun sizin yarın bizim başımıza gelebilir... başımıza gelmemiş olabilir ama bu gelmeyeçeği anlamınada gelmez... kronik sorun deniyor ve fiat hiçbirşey yapmıyorsa vede hukuk devletinde yaşıyorsak elbette çalacak kapılarımız vardır... unutmayalım arkadaşlar can taşıyoruz bile bilede lades denmez... bir elin nesi var iki elin sesi var mantığıyla hareket edip sorunlarımızı çözmüyorlarsa çözdürmesini bilelim... birşey yapılacaksa maddi manevi hertürlü desteğe hazırım yeterki birleşelim...
Şimdi düşüncelerinize saygı duymak istiyorum belirtemedende geçemicem;
Fiat bu hatasını kabul etti(mahkemelik bir durum yok)
Fiat markası 2006-2007 yılında ürettiği grandepuntoaraçların birçoğuna kendi döndü ve dediki;
Kronik olan city motorunuzu kontrol için servisimize bekler herhangi bir sorunda ücretsiz değişimini yapmaktayız..
Ayrıca fiat aramadan önce servislere bu sebeble giden arkadaşlarımızın %90ı bu arızayı cebiden bir kuruş ödemeden değiştirdi(Garantisi bitmiş olanlar dahil)..
Yani kısacası Fiat büyük bir firma hatasını anlayıp en güzel yoldan özürünü diledi..Bu olayda en sevindirici olay bu sıkıntı yüzünden hiçbir can kaybının yaşanmaması..
Saygılarımla..
direk akü yü değiştirmek sorunu halletmeyebilir yada sorun akü kaynaklı olmayabilir
benim şahsi düşüncem cıty de sorun olduğu yönünde
ancak akünüzün durumunu bir kontrol ettirip sonra değiştirin boşuna masraf yapmayın
sorunun kaynağını tam anlamadan
Aynı olay daha önce kullandığım stilo araçımda vardı (akü 4 yıllık) kontol edildi,akünün değişmesi gerektiği söylendi yeni akü aldım sorun çözüldü belki aynı durum punto araçlardada geçerli
arkadaşlar aracı aldıgımda city motor arızasından haberim yoktu.siteye üye oldugum zaman aracın kronik sorunu city motoru oldugunu ögrendim.servise detaylı bir şekilde sordum.bursa birmotan aldıgım bilgiye göre city motoru eski bir sorun oldugunu 2008 modellerde iyileştirme yapıldıgını sorunun ortadan kalktıgını söylediler.
ayrıca city düğmesini devamlı açık bırakmanın sakıncası olmadıgını,zaten araç belli bir hıza çıktıktan sonra city düğmesi açık olsa dahi city sistemi devre dışı kalıp direksiyonun sertleştigini söylediler.
doğrudur. sorun çözüldü fakat yine de hassas bir sistemdir. Ülkenin malum yol yapısı narin sistemlere pek yaramıyor. Kaldırıma çıkma vs. durumlarda sistem hasar görebilir dikkatli kullanın.
Arkadaşlar bu yazıyı yazalı daha 4 ay olmuş ama direksiyonum tekrar sapıtmalara başladı.. değişen city motorundan sonra bir süre direksiyon sert gelmişti. sonra tekrar yumuşadı.. bu aralar ise direksiyonu sıkıca tutup sağa sola hızlı hızlı yaklaşık 15-20 derece açılarla sallayınca zaten yumuşak olan direksiyon birden bire kuş gibi oluyor.. resmen direksiyonun yumuşadığını hissedebiliyorum.. ve bu esnada ön taraftan lak lak ses geliyor..
servis yolu göründü yine.. 4 ayda bir city motoru daha bitmiş olabilir mi çok merak ediyorum doğrusu..
biraz para biriktirsem ilk işim sessiz bi araba alıp kurtulmak şu takırtı makinasından..
O ''lak lak'' sesinin city motoruyla bir alaksı yok. Krank Miliyle alakalı bir durum. Direksiyon kutusunun alt tarafından sıkılması gerekiyor. Çok basit bir işlem. Direksiyonun hafifleşmesi ise City Motorunun direksiyona alışmsıyla alakalı.City motoru değişen bütün araçların böyle..