Toyota GT 86: Tutku geri döndü
Toyota GT 86'nın dünya lansmanı 2011 Tokyo Motor Show'da yapıldı. Toyota’nın sabırsızlıkla beklenen GT 86 otomobilinin büyük beğeni toplayan dünya lansmanı 30 Kasım 2011'de Tokyo Motor Show'da gerçekleştirildi. Piyasadaki en kompakt 4 koltuklu spor otomobil olan GT 86 gerçek sürüş keyfini sunacak biçimde tasarlanmıştır.
GT 86 ayrıca dünyadaki motoru önde ve arkadan itişli tek otomobildir. Otomobil bu haliyle çok alçak bir ağırlık merkezi ve optimum bir güç-ağırlık oranı sunmaktadır. Otomobilin benzersiz güç aktarım sistemi, Toyota'nın güç geliştirici D-4S teknolojisine sahip 200 DIN HP 2,0 litre 4 silindirli boxer tipi motor ile donatılmıştır. Otomobil bu denli güçlü olmasına rağmen yakıt tüketimi ve C02 düzeyleri oldukça düşük. Altı vitesli bir şanzıman seçeneği mevcuttur: kısa bir vites kolu yardımıyla hızlı, sorunsuz geçiş sağlayan manuel veya direksiyona monte edilmiş vites kumanda düğmeli otomatik şanzıman. GT 86'nın cesur, basit ancak ikonik tasarımı yeni Toyota tasarım dilinin iki temel kavramını barındırmaktadır. ‘Yüksek Öncelikli’ ön tasarımda daha büyük bir alt ızgara ve sıra dışı, iddialı bir alt bölüm tasarımı dikkat çekerken, ‘Keskin Görünüm’ yaklaşımıyla keskin, zekice ve göz alıcı bir görünüm hedeflenmektedir. Otomobilin agresif, spor görünümü özel olarak tasarlanmış 17 inç alüminyum alaşımlı jantlar, ‘86’ piston logoları, krom kaplı çift arka egzoz ve LED farlarla desteklenmiştir. Direksiyonun arkasında her şey sürücünün doğal bir uzantısı olacak biçimde tasarlanmıştır. Ön konsol göstergeleri spor sürüş sırasında her şeyi tek bakışta görme imkanı sağlarken, koltuklar ivmeye bağlı olarak tüm yönlerden gelen g-kuvvetlerine karşı maksimum destek sunar. Araç Denge Kontrol Sistemi kapatılabilir, böylece aracın tüm kontrolü sürücüye geçer ve saf bir sürüş deneyimi yaşanabilir. GT 86, Toyota'nın ikonik, efsanevi yarış otomobili geçmişini kusursuz biçimde yansıtıyor. Bu geçmiş ta 1960'ların Sports 800'üne, öne monte edilmiş boxer tipi motorlu ve arkadan itişli ilk otomobile kadar uzanıyor. Ardından klasik yarış otomobili tasarımına sahip Toyota 2000GT geldi. 1980'lerde, yarış tutkunları Toyota AE 86 ile ödüllendirildi: saf sürüş keyfinden asla taviz vermeyen ve GT 86'nın asıl ilham kaynağı olan yarış otomobili. Gurur dolu bir yarış otomobili tarihi. Ve yeni GT 86 ile nefes kesen bir gelecek.
Toyota GT 86 Driving Scenes - YouTube
Yer imleri