çok teşekkürler.kaza bela hepimizden uzak olsun
Printable View
sevgili Tayfun yeni astranın dizelini eleştiriyoruz.dizel seçeneği benzinli gibi 2 3 tane olsaydı eleştirmezdik. yeni astrayı beğenmiyoruz gibi bir durum yok,aksine tipi hoş.yazdığın gibi herkesin fikri zevki farklı.50 60 liralık astranın fiyatıda uygun ekonomik bir araç için.fabrika verisi 175 ben 180 190 gider diye düşünüyordum 220 230 diye düzelttin,araç hakkında yanılmışız.
Atilla hocam 175 çok düşük benim araç bile 180-200 gidiyor ki o araba 95 lik 5 beygir fazla euro 5 motor torku daha yüksek o kadar düşük olacağını sanmıyorum evet dediğiniz gibi 1.6 dizel belki hoş olabilirdi ama işte dizel olunca işin içine ekonomi giriyor bence bu sebeple 1.6 koymamışlardır..
Tayfun 1.3 multijet 95 lik punto evo,fiorino ve şimdide aveo olmak üzere üçüncü aracımı kullanıyorum.O 5hp lik fazla ve yüksek tork arabaya biraz daha ataklık sağlıyor vebirazda rampada işe yarıyor,son sürate etkisi yok.gördüğün gibi 95 lik multijet sevdiğim bir motor.kapasitesi belli
biz ne kadar teori varsayım konuşsakta düzde yapacağı fabrika verisi kadardır,onun üzeride yoldaki eğimdir.200 ün üzerine çıkması için hacı Osman bayırı gibi bir yol lazım.neyse 1.3 multijetlerimizin keyfini çıkaralım.uzun yolda 150 160 yetiyor bana hemde cüzdanı fazla üzmüyor.
öncelikle hayırlı olsun.Dün aracı test ettim. Otomatik benzinli. İlk olarak hangi viteste olduğunu yazmıyor.Manuelde gösteriyor otomatikte göstermiyor.
Dış görünüşü tasarrımı cok güzel, ön gögüste cok begendim el frenin oldugu yeri begenmedim. Kalkısta hantal kalıyor.PErformansı yeterli degil, 100 beygir dediler arac icin ama punto 95 lik daha atak bundan. Ama bu aracın dizeli güzel olur kanısındayım. Güle güle kullanın.Bu arada diger marka fiyatlarını bilmiyorum ama 39 lira da cok gibi
Motorunu kendisi üretmeyen bir markaya 39.000 tl vermeyi kendime yediremem. Toplama araba diye bunlara denir (örneğin Opel gibi) ...
opelin cdti motorundan kastediyorsanız multijet motor fiat ve general motors'un ortaklaşa çalışarak geliştirdiği bir motor, yanılmıyorsam polonyada fiat ve gm powertrain diye firma kurup multijet motoru geliştirdiler, her iki firmada ortaktı. fiat motoru multijet diye lanse etti, gm'de opelde cdti olarak.
sonra fiat gm'nin içinde bulunduğu ekonomik durumu fırsata çevirdi ve gm'nin haklarını satın aldı.
sonuçta fiatta powertraine para ödeyip motor alıyor opel'de chevrolet'de, tata'da ford'da (yanılma payım olabilir ama fordun bir modelinde de bu multijet motorlardan kullanılmıştı, ayrıca tata quadrajet adıyla bu motoru kullanmakta)
Bilgi için teşekkürler, ben multijet motorların ana çıkışının fiat tarafından yapıldığını biliyordum ama yanılmış olabilir. Bu durum Opel örneği biraz yanlış oldu ama bu Chevrolet'ler tam anlamıyla toplama araç geliyor bana ve bu sebeple 39.000 TL edecek bir yanlarını görmüyorum.
Tipi çok güzel, tasarım şık ama ederi nedir tartışılır.
o araba 39 bin lira değil öncelikle, genelde bu yanılgıya düşünüyoruz devlete ödediğimiz vergiyle arabadan beklentileri yükseltmeyelim. sonuçta arkadaş bu arabayı alırken ödediği yaklaşık 16-17 bin liralık vergiyi ödesede ödemesede aynı aracı alacaktı (gerçi ödememe gibi şansımız yokta, neyse)
türkiye'ye gelen chevroletler gm'nin eski daewoo fabrikasını satın alıp marka değerinden ötürü kendi ismini vermesinden kaynaklanıyor. sonuçta o araca muadili olan kore araçları gözüyle bakmak gerekli, benimde gözümde her ne kadar arkasında chevrolet (gm) olsada bir hyundai, kia gibi kore araçlarından bir farkı yok ama son dönemde hyundai olsun, kia olsun büyük bir değişim içerisindeler, aynı şekilde chevrolet (daewoo)'de bu piyasada tutunma adına değişim içerisinde.
piyasada var olmanın birinci şartı kalite ise chevroletin hakkını vereceğini düşünüyorum
Multijetler Fiat ve GM in evliliği döneminde üretildi.Fiat GM ile bağını koparırken multijeti GM a vermeye devam edeceğini belirtti.Yani GM bu teknolojiyi Fiattan kopardı.Sonuçta şuanda mjtd dışında herhangi bir bağ kalmadı.
Bu arada Powertrain Fiata ait.Doğru adı ise Fiat Powertrain yani FPT dir ;)
Oğuzhan, Fiatla GM u mu kastettin? Dediğim gibi zaten arada bir bağ kalmadı.Zaten GM özellikle dizel konusunda başka markalara bağlı kalmak durumunda.Fiatın dizel motor deneyiminden yararlandı zamanında.GM-Opel, PSA dan yararlanabilir dediğin gibi:) PSA da dizel konusunda çok iyi durumda.Üçüncü olarak Renault Dizeli de hesaba katabiliriz...
zaten opel kafasızlığı yüzünden bu halde. güzelim astra j'yi 1,3 dizele mahkum ediyor, neden? çünkü elinde motor yok. 1,7 dte diye bi motor var ama o da isuzu'nun sanırım ve 1,3 motorla arasında 5 beygir fark var. insignia gibi bir güzelliği var ama 2,0 motordan başka dizel seçeneği yok. neyseki bi-turbo modelini geliştirebildide 2,0 cdti 194 hp gibi göz ardı edilmeyecek bir güç ortaya çıktı. alan en azından bastımmı gidiyor der :D
astra j sedan'la 1,6 dizel gelecek deniyor ama benim pek umudum yok, heleki fuarda çıkan astra ve meriva 1,4 turbo fabrikasyon lpg ve zafira 1,6 turbo cng seçenekleri gündeme alındığına göre. muhtemelen psa grubu ile olan anlaşmanın meyvelerini toplayana kadar böyle bir çözüm buldular. zira verimsiz motorlar yüzünden türkiyede opel (özellikle dizel konusunda) ciddi bir pazar kaybıyla karşı karşıya
konu aveo lzt idi, güzel dağıttık konuyu :D
Haklısın Oğuzhan, 1.7 de isuzu temelli bir motor,
Konuyu biraz dağıttık:) Atila Beye kazasız sürüşler tekrardan :)