2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Konu: Doğalgazla çalışan ilk araba Türkiye'de

  1. #1
    Hakan Onur
    narkoz30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/12/2008
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.406
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1020

    Teknik Konu Doğalgazla çalışan ilk araba Türkiye'de

    Doğalgazla çalışan ilk araba Türkiye'de

    LPG’ye göre bile yüzde 30 tasarruf sağlayan Volkswagen Caddy Maxi modeli otomobil Türkiye’de görücüye çıktı..




    Volkswagen'in Polonya fabrikasında üretilen doğal gaz ile çalışan Volkswagen Caddy Maxi modeli, 3. Gas Turkey 2010 Fuarında yer alan Akfel Mühendislik standında sergileniyor.
    Akfen Mühendislik'e bağlı Gastrans'ın Koordinatörü Bilal Şaki, sergiledikleri araca ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, Akfel grup olarak 15 yıldır doğal gaz ile ilgili çalışmalarının olduğunu, özellikle son dönemlerde doğal gazlı araçların kullanımının artırılmasına yönelik projeler sürdürdüklerini ifade etti.

    Akfel Mühendislik, İGDAŞ ve Doğuş otomotiv olarak sektöre yeni bir açılım sağlamak ve doğal gazlı araçların satışını yaygınlaştırmak amacıyla doğal gaz ile çalışan bir Volkswagen Caddy Maxi modelinin, İGDAŞ'ın acil servis ve hizmetlerinde kullanmak için tedarik edildiğini kaydeden Şaki, aracın en önemli özelliğinin, dönüşüm sisteminin tamamen doğal gazlı olarak gerçekleştirilmesi olduğunu dile getirdi.

    Şaki, araçta 5 adet doğal gaz tüpü olduğunu ve bu tüplerin bagaj hacmini küçültmediğini dile getirerek, daha sonra doğal gaz dönüşümü gerçekleştirilen arabalarda bagajın bir kısmının tüp için ayrıldığına dikkati çekti.

    Sonradan dönüştürülen arabaların maksimum 200-250 kilometre yol alabildiğini, fuara getirdikleri Volkswagen Caddy Maxi'nin ise doğal gaz ile 570, benzinle 130 kilometre olmak üzere toplamda 700 kilometre yol alabildiğini belirten Şaki, aracın, dizel versiyonu ile de bir fiyat farkının bulunmadığını kaydetti.

    ''BU YIL İÇERİSİNDE 2-3 TANE DAHA YENİ DOĞAL GAZ DOLUM TESİSİ YAPILABİLİR''

    Şaki, projeleri hakkında şunları anlattı:

    ''Avrupa Birliği'nde (AB) kısa vadede toplam araç sayısının yüzde 20'sinin doğal gazla çalışan araba olması hedefleniyor. Ülkemizde de AB normlarına uyarak böyle bir hedefe ulaşmak mümkündür. 2008 yılında yayımlanan Enerji Verimliliği Yönetmeliği'nde doğal gazın boru hattıyla ulaştığı şehirlerde toplu taşımacılığın yapılması öngörülüyor. Biz de bu doğrultuda Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'yle gerçekleştirdiğimiz bir proje ile Kocaeli'de bir doğal gaz dolum istasyonu açtık. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi de 45 adet doğal gazlı otobüs aldı. Yaklaşık yüzde 30 civarında yakıt tasarrufu yaptıklarını belirtiyorlar. Toplu taşım, maliyet açısından ciddi etkileri olan bir hizmet. Doğal gaz, otobüslerde dizele göre yüzde 30 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor. Dolum istasyonları için hemen hemen tüm büyükşehir belediyelerinden talep söz konusu. Bu yıl içerisinde 2-3 tane daha yeni doğal gaz dolum tesisi yapılabilir. Otobüs üreticileriyle de yaptığımız değerlendirmelerde sektörün alternatif yakıtlara yönelmek istediğini görüyoruz.''

    Doğal gaz yakıtının otomobillerde LPG'ye göre daha güvenli ve tasarruflu olduğuna işaret eden Şaki, ''1 litre LPG yaklaşık 6 bin 600 kilokalori enerjiye sahip. 1 metreküp doğal gaz 9 bin 155 kilokalori enerjiye sahip. Tabela fiyatları aynı olsa dahi doğal gaz yakıtının oluşturacağı tasarruf, LPG'ye göre yüzde 30 düzeyinde. Ülkemizin hemen hemen bütün şehirlerine doğal gaz oluşmuş durumda. İstenildiği zaman doğal gaz bireysel tüketicinin hizmetine sunulabilir. Şu anda Türkiye'de bulunan bütün akaryakıt istasyonlarına doğal gaz dolumu entegre edilebilir. En önemli nokta, doğal gaz dolum tesislerinin kurulması. Şu anda piyasada bulunan araçların doğal gaza dönüşümleri de gerçekleşebiliyor. Biz bu konuda ekipman sağlıyoruz.''

    Kaynak: Bugün gazetesi

  2. #2
    Buğra Varol
    Fiassa_199 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/08/2009
    Mesajlar
    109
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34 AJ 1722
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    Volkswagen, Türkiye'de bir ilk değil. Yanılmıyorsam bundan bir 4 yıl önce FIAT, Albea'ya CNG kiti yaptırıyordu. Ama o da deneme amaçlı kaldı.

    Zira Türkiye'de benzin ve dizel alternatif yakıtlar aklımıza gelirse bir tek LPG (bildiğiniz tüpgaz) var. CNG yani doğalgaz sadece konut ısıtmasında kullanılıyor (İETT ve EGO'nun otobüsleri dışında), biyobenzin (E85 ve E100) ile biyodizelin (bitki yağlarından elde edilen mazot) lafını eden yok. Hibrid araçlar vergiden muaf olmadığı için fiyatları lüks SUV'larla yarışıyor. Elektrikli araç deseniz, 100-150 km menzili var en fazla (bataryalar), o yüzden de tutulacağını sanmıyorum, üstelik hibrid araçlar kadar pahalı (Mitsubishi i-MIEV'in fiyatı 34000 €)... O yüzden fosil kaynaklı LPG-Benzin-Dizel üçgenini kullanmaya devam!
    Sedicivalvole Diesel

Benzer Konular

  1. Pegasus Havayollarında çalışan var mı?
    Budweiser tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 29/08/2012, 13:41
  2. maliyede çalışan varmı?
    Misafir047 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23/11/2011, 13:59
  3. Bor ile çalışan araba
    zafermutlu tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 06/11/2010, 16:32
  4. Hava ile çalışan otomobil
    negative tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 20/07/2007, 02:20
  5. Hava ile Çalışan Motor
    the_Algn tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 04/06/2007, 09:20

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com