merhaba arkadaşlar

sonunda 2007 getzimi fiat yetkili servisine takasa verip sıfır eski kasa doblo aldım.
getzim dizel 4 silindir komple boyalı sol arka kapı değişmiş 130.000 km de bayaada pis yağ lekeli 5-6 yeri vuruk idi. 16.000 tl bedel biçtiler.

aldığım araçta 2012 doblo 1.3 multijet safeline. onada kredili fiyatına 33.500 tl dediler.
yani 33.500-16.000 / 24 = ayda 730 tl 24 ay taksitle getzi doblo ile takas ettim.

tabi şimdi diyeceksiniz neden yeni kasa doblo almadın ? tabiki maliyet maliyet maliyet
bütün gün sanayideyim, fiat servisinde çalışan arkadaşlardan da bir allah ın kulu yeni kasa dobloyu tavsiye etmedi. gerek yakıt tüketimi gerek kronik sorunları gerek bağımsız süspansiyonun henüz oturmamış bir sistem olması gerek eski dobloya göre aşırı ağır olması parçalarının pahalı olması bunda etken.

ve elbette eski doblonun oturmuş bir araba olması ve parçalarının neredeyse bakkalda bile bulunabilecek olması bakımlarının uygun olması en büyük etkenlerden biri.

birde doblo kullanan arkadaşlar sanki direksiyon biraz ağır gibi geldi bana. acaba aracın daha 3 kilometre olmasından mı yoksa lastik havalarından mı anlayamadım. sizde de böyle mi ?

bir aralar benzinli doblo kullanmıştım. tüy gibiydi direksiyon inşallah yenilerinde direksiyon daha sert değildir...