Linea punto şasesine sahip değil. Kendi şasesi var türk tasarımı fakat pek iyi tasarlanmamış. Punto şasesine benzer bir şase olsaydı okadar leylek olmazdı bence. Tofaş argede linea tasarlanırken abim orada stajdaydı. Bilgileri uydurma vermiyorum. :D
Printable View
Çünkü şaseyide gördüm. Bantta yürürkende gördüm. Kaynak teknolojisini de gördüm. İçindeki bazı parçaları bizde üretiğimiz için parça temin kalitesinide gördüm. Bu araba kulladıkları sac malzemenin kalitesinin dp 600 ve 1200 ayarında olduğu ve bu malzemelerin alfa da kullanıldığını ilk defa Fiatın bu kaliteye fiat logosu altındaki arabasında (dodge, ferrari, alfa gibi logolu araclarından kullanıyordu. Fiat logolu araclarında kullanmıyordu.) kullandığını biliyorum. Bizim line veridiğim çamurluk tutan parçanın aynısı italya gp için üretiyor. Onla parçalarımızı karşılaştırdığımızda eğer biz italyanın üretiiği kalite Tofaş a veriyor olsaydık Tofaş bizi kapı dışı ederdi ordan biliyorum. Bizim parçalrımızda tek bir leke istemezler iken italyanların parçasında çapaktan geçilmiyordu. Ordan biliyorum. Anlatacak çok şeyim var aslında. Saygılar..
Leyleklik aslında çokta kötü birşey değil...bir önceki aracım palio 2004 idi birkere altını sürttüm sürteceğim derdim olmadı ki şahsen outdoor*u seven araziye çıkan amatör balığa meraklı biriyimdir...GP *yi şehir içi tümseklerden geçerken tırsarak kullanıyorum...Linea olsaydı ver coşkuyu ...:)) ...her lineada yolda aynı tepkileri vermez beyler active başka emotion başka ... lastik ebatları farklı (15-16 inc) fren disk çapları farklı motorlar izolasyon aracın toplam ağırlığı farklıdır zahmet edip*te bir bakın teknik verilere ve donanımlara...Yani şimdi bir veya active 1,4 77 hp*yi test eden bir arkadaş 1,6 mjt veya 1,4 t-jet emotion hakkında çok fikir sahibi olamaz...hiç birşey (teknik anlamda) bilinmiyorsa kendi içindeki (linea) fiyat farkına bakmak bile yeterli...Bu fiat aralığı gözönüne alındığında bu araç sanki hem b hemde c segmentlerine oynuyor gibi 30 000-40 000 tl...neyse corollanın baz modelleride (en düşük fiyatlısı) donanım iç mekan ön torpido gb 40 000 ve üzeri fiyatları hak ettiğini sanmıyorum...
kesinlikle fiyatları uçurmuşlar...en çok uçuran da vw. toyota da son zamanlarda aldı başını gidiyor... fahiş fiyatlar resmen.. hayatta etmez o paraları.
Linea öyle veya böyle acaip çok satıyor. Sadece şirketler değil aileler de çok tercih ediyor lineayı.
abi tipten kaybetme linea için söylenmiş herhalde :D
Yapilinca lineada cok hos oluyor bu arada
fıat türkiyede lüx bir d sınıfı sedan üretecek o zaman görücez bakacaz incelicez kaliteyi.ben şahsen türk mühendislerine güveniyorum.izmirde bir çok yabancı araba parçası üreten firma var.kendimde portekizli bir firmada çalışıtyorum.ve yabancılar türklerin işçiliğini çok beyeniyor.
ne zaman üretecekmiş :) fiat yani tofaş kaliteli üretmeseydi opel doblo yu istemezdi 6 ay sonra yeni doblo opel markasıyla üretilmeye başlanacağına göre tofaş da artık kaliteli araç yapabiliyor
Türkiye'de üretilen araçların kaput aralıklarında ve iç işçiliklerinde sorunlar oluyor. Neye göre birinci seçilmiş bilemiyorum tabii ki.. Ben Avrupa'da üretilen araçla, Türkiye'de üretilen aracın dikkatlice bakıldığında kolaylıkla ayırt edilebileceğini düşünüyorum, en azından ben ayırt edebiliyorum.
bence şuan ülkemizde yapılan araçları kötü görmeyelim.İtalya'dan daha iyi üretiliyor burada.Fiat ın en iyi fabrikası ödülünü aldı
tek sorun leylek olmasi ve sizin icin sorun ise, alirsiniz 3 cm yada 5 cm yay olur biter, isteyen varsa linea ilede test surusune cikalim, gelsin binsin yanimiza bakalim yol tutusu nasil test edelim :D
Kalite ve FIAT'in gelisimiyle ilgili olarak MONT'u inceleyebilirsiniz ;)
Chrysler i alınca üst sınıfta güzel ürünler çıkmaya başladı
yerli otomobil üreticilerini ve çıkan araçları küçümsemek bence bizim insanımıza ve yaptığı işe saygısızlık olur.Şu anda bu fabrikalar dünyada en kaliteli ürün yapanlar arasında ve yeni projelerde tercih ediliyorlar.Yabancı hayranlığını bırakıp mantıklı düşünmeliyiz.
Üretimimiz çok iyi olabilir fakat tasarım konusunda bir hayli geriyiz.
Çok güzel yazmışsınız.:thumbs_up2: Yol tutuşu kötü diyenlere inanamıyorum. Linea forumda da ayrıntılarıyla yazdığım gibi, 2 yıldır Linea kullanıyorum ve Çetin Emeç Bulvarı'ndaki slalom yaptıran altgeçitte ben hergün frensiz ve hızla giderken, birçok üst sınıf arabanın sahibinin yüzlerce metre arkamda kaldığını görüyorum. Hem de ben hiçbir şekilde riske girmeyen birisiyim. Her Linea aynı değil. 185 lastik ve 15 jant kullanan arkadaşlardan birçoğu, hızlı giderken virajlarda yol tutuşundan şikayetçiler. Bizim orijinal lastikler ise 195/55/16 ve hem şehir içinde hem de şehir dışında güven veriyor. Lastikler bile farklı: baz araçlarda Pirelli P250, bizimkilerde Turanza takılı. Ayrıca T-Jet'in süspansiyonu bile farklı. Görmek isteyen arkadaşlara her zaman kanıtlayabilirim. Zaten yolda benimle karşılaşanların Linea' ya bakışları ile baz versiyon Linea ile karşılaşanların Linea'ya bakışları 180 derece farklıdır. Maalesef Türkiye' deki marka model bakış zihniyeti böyle. Hepsini aynı kefeye koyma durumu sözkonusu. Yine de eskisine göre epey gelişme de var. Satışlardan da bu belli. Sadece Abdi İbrahim'in 2 yılda 2 parti olarak aldığı Linea sayısı 2000x2=4000'den fazla. Tüm filosunu Linea yapmış, hem de emotion kalitesinde.:)
Bir arkadaşımızın verdiği bilgiye göre C sınıfı 1.çeyrek satışları: 1.Fluance 5836, 2.Corolla 4984, 3.Linea 4324, 4.Jetta 4003, 5.Civic 2421
Not: Eski arabam da Palio Weekend'di ve o da yüksekti. Hiçbir zararını görmedim, tam tersi çok iyiliğini gördüm.:ÇŞimdiki sahibi olan kayınbirader de çok memnun. Heryer çukur ve tümsekle dolu...:boxin:
Birşey daha unutmuşum: Geçen yıl 2 kez Gebze'ye gittim ve otoyolda 130-165 arasında gezindim. Virajlarda bile hiçbir yol tutuşu sorunu yaşamadım. Yokuşlarda zaten boy ölçüşemeyeceği araba çok az. Sayısız deneyimimiz var. Yanından geçtiğim (çoğu yukarıda adı geçen marka ve modeller) bazı sürücüler gerçekten şoka giriyorlar.:wallbash: Bazıları peşime takılıp ikinci bir şoka daha girmeyi tercih ediyorlar.:wallbash: Çoğu virajlarda ya da yokuşlarda pes ettiler.:wallbash: Çok nadir benim de yenilgiyi kabullendiğim de olmadı değil. Örneğin Insignia Turbo.:shocking: Bizim perişan olduğumuz tek yer benzinlikler.:hammer00: Fiat, T-Jet'e LPG taktırmamıza izin vermiyor.:@
Tasarım olayı çok farklı bir durum. Sonuçta Fiat içinde ferrarisinden alfasına bir çok markayı barındırıyor. FErrarinin tasarınmına ayılıp bayılıyoruz ordan elemanlarına tasarlata bilir fiat. Ama ne düşünüyor bilmem. Tasarım olatyı birde kişiden kişiye değişen bir durum. Bir aracın tasarımı sana hoş gelirken bana gelmez. Bunuda unutmayalım. Sonuç bir çok firma bazen tasarım kosusunda sıkıntıya düşmüştür. Gp lerimizi tasarlayan arkadaş Chevrolet e lacettiyi tasarlayan, Lamborginiye traktör tasarlayan aynı şeklinde son Ford mustengi tasarlayan çalışan arkadaş. Zaman zaman böyle tıkınıp farklı fikirlere kaydıklarıda oluyor.
Lineya gelince. Linea oluşumu ; aslında Gp nin sedan versiyonun Türkiye de üretilmesine karar vermişlerdi. Ben hatırlıyorum Gpnin arkası kapalı hali bursada gezdi. Sonra bu olayı rafa kaldırdılar. Sonra bizimkiler baskı kurdu italyaya bize araç lazım diye. Tofaş yeniden devreye almıştıki (tasarımlar ile oynadılar gp sedanı görtüsünden çıkartmaya kara verdiler.) gene durdurruldu. Sonra nasıl olsuda bir şekilde anlaşıldı. ve mevcut tasaranan şase üstünden yeni bir araç yapalım diyerek tasarlandı. o nedenle gp yi andıran hatlara hala sahip. Arka tampon ve etek olarak sade kalmış bir araba. Lakin yakında yeni linea gelecek ve sizleri şaşırtacak. O kısımlara revizyon yapılıyor.
Şahsen t-jet linea alma arefesindeyken bazı nedenlerden dolayı (duygusal) olmadı...görüşlerinizin tamamına katılıyorum...t-jet test amaçlı kullandım... zehir...:) ...LPG olayını hiç düşünmeyin takın gitsin ve keyfini sürün...bir arkadaş aynısını yaptı ve gayet memnun...problem yok diyor...bundan sonraki hedefim 1,6 mjt Bravo olur Linea olur kısmet...güle güle kullanın :)
Linea*nın ablası :) Marea*ların Golf*ü düşürdüğü komik bir duruma bakıverin adam neye uğradığını şaşırmıştır herhalde...her kuşun(leyleğin) eti de yenmez herşey göründüğü gibide değildir...:)
YouTube - fiat marea vs golf
fiat bayisine gittim alacağım araba dizel albea idi aklımın ucunda punto evo dizel yoktu. satıcıya sordum ; hangisi ithal punto evo ve bravo dedi. böylece evo ya karar kıldık. yerli ile ithal arasındaki fark gözle görülebilecek kadar açık ve net idi...
kıyasladığınız elma -armut değil elma - kiraz olmuş...:) farklı segmentlerin arabaları...
sen önyargılısın ben tofaşda çalışıyorum ve linea nın puntodan daha kaliteli ve daha sağlam olduğunu biliyorum zaten şu anda tofaş fıat ın fabrikaları arasında ilk 2 içinde yani bilmeden kafadan sallamasyon fikirlerle anlamayan insanlarında değişik düşüncelere kapılmasını sağlamayın ki daha öncedende söyledim bu fabrikada fıorıno yanında peugeot ve cıtroen e de araç üretiliyor opel de yeni doblonun opel markası altında çıkması için anlaşma yaptı bunlar hangisinin kaliteli olduğunun göstergesi değilmi
senin tofaş fabrikasında çalışman gerçekleri değiştirmez. linea dan bahsetmediğim alıntıda belli ama onada açıklık getireyim. lineanın tasarımı içler acısı kopyala yapıştır gibi önü punto arkası başka bir aracın arkası gibi bütünlük sağlanamamış
bende yerli üretimi destekleyen biriydim bir önceki aracım tipo 1.6 slx ie idi yerli üretimdi(bu aracımda motoruyla ilgili sorun yaşamadım). işallah ben yanılıyorum dur
Ali kardeş farkettiysen biz zevkleri tartışmıyoruz bu konuda özellikle....KALİTE ...işçilik özellikle ve malzeme tabii ki...bende 5 inci FİAT-TOFAŞ*ımı kullanmaktayım...bir önceki palio idi ondan önceki tipo sx 1.4 i.e punto 2 ve uno sx babamın brava elx gibi gibi...neyin ne olduğunu bizde görüyoruz...Bahsettiğiniz albea basit donanımsız hatta çelimsiz gibi görsenizde kalite anlamında bizim GP ve EVO dan iyidir...kaldıki gp ile albea linea kıyaslanmaz...olsa olsa rakipleri clio 2 polo corsa i20 yaris gibi araçlar olur...
sen bayiye gittim hangisi ithal bunların diye sordum dedin madem türk olan belli oluyordu neden sordun hangisi diye zaten kaliteli olan türk üretim olan olduğuna göre anlamanda imkansızdı ben görünüşten tipden falan bahsetmedim zaten kaliteden sağlamlıkdan söz ettim önyargılarını değiştirmelisin bence
Kalite ve işçilikten bahsediyorsunuz ama bir GP ile Linea' nın en basitinden konsoldaki havalandırma ızgaralarını karşılaştırın derim. Linea' dakilerin bir çoğundaki havalandırma gözünde bulunan plastiklerin içten kırıldığını ve yamulduğunu görürsünüz. Aracın klimasından çıkan havaya bile dayanamayacak kadar dandik plastik kullanılan bir aracın hangi kalitesinden bahsediyorsunuz allah aşkına.
karşılaştıralım arkadaşım ki ben bunların hepsini karşılaştırdım ben gp kullanıyorum linealarıda fabrikada yeterince inceleme fırsatı buluyorum param yetseydi kesinlikle linea tercihim olurdu puntoda güzel araba kötülmiyorum ama linea daha kaliteli konforlu tabi emotıon ve dinamik olanlarından bahsediyorum konuyuda daha fazla uzatmanın anlamı yok açın inceleyin tofaş fiat fabrikaları arasında kaçıncı sırada italyanlar kaçıncı sırada linealarda duydunuzmu sıfır ken kalorifer peteklerinin gıcırtı sesini direksiyon arızasını arka kapıların ayarsızlığını bağaj kapağından su aldığını vs. vs ben puntoyu aldım 4 gün sonra servise götürdüm direksiyon altından gelen ses yüzünden neyse herkesin kendi görüşü tercihi değiştiremeyiz ya
arkadaşlar bende 2008 t-jet emotion linea var.Açık söylüyorum, kullanırken ayrı bir keyif alıyorum.motor gücüyle, genişliğiyle ve full donanımıyla beni kesti.
Nasıl yaniii...? Vatandaş sizin verdiiğnizin 10 000 tl üstü veriyor malum diğer markalara kesmiyorda sizi kesti yaniii...budurrr...sizi tanımam etmem ...ama bunları bizler söylüyoruz taraflı davrandığımızı yorum yaptığımızı düşünüyor bazı arkadaşlar...güle güle kullanın...
Çok teşekkürler. Linea forumumuzda birçok T-Jet sahibi LPG taktırdı. Hepsi de memnun. Fiat' ın bu konudaki tavrı çok kötü ve çok yavaş davranıyorlar. Benim taktırmamamın nedeni 5 yıllık garanti. 3 yıl daha beklemek zorundayım. Fiat' ın izni çıkarsa Birmot' ta hemen taktırırım. Çünkü Müslüm Bey LPG montajı yapmıyor. :(
Yeterli param olsaydı ben de Bravo alacaktım. Çünkü hem bagajı büyük hem de hatchback. Bunları birarada barındıran nadir modellerden birisi. Benim en sevdiğim model aslında station wagon, ancak önceki arabam olan Palio Weekend' den sonra Dacia Logan MCV' den başka alabileceğim uygun bir araba çıkmadı. Onun kalitesi de bizimkilere göre çok düşük...
arkadaşlar bende linea kullandım ve şuandaki aracım gp kesinlikle bilseydim lineadan gp ye geçiş yapmazdım gp çok sorunlu bir araba varsın lineada sorunlu olsun ama hiçdeğilse onu biz yapıyoruz buda benim içim (+) demek hiç değilse milli duygularımı bastırmış olurum :)
2 yıldır Linea kullanıyorum ve hiçbir plastik bölümü kırılmadı. Hem de gün boyu güneşte kalmasına rağmen. Çevremde de çok sayıda Linea var. Sizin söylediğiniz de gerçek, ancak 2009 modellerden öncekiler öyleydi. 2009' dan itibaren sorun yok. Öncekilerde torpido kapağı da sarsıntıda açılıyormuş, kapılarda ayar bozulması, amortisör takozu sorunu vb oluyormuş. Bizde hiçbiri olmadı.
Lüks araçlarda bile ilk üretimlerde bazı sorunlar oluyor, eğer ilgileniliyorsa ve çözülüyorsa fazla abartmamak gerek. Bizim seride de birkaç kişide sol arka kapı cam krikosu arızalandı ve garantiden hemen değiştirildi. Garantisi olanların havalandırma ızgaraları bile ücretsiz değiştirildi (kendiliğinden kırılanlar). Şikayet sitelerine bakarsanız, arıza ve şikayet sayısı ve satış rakamları göz önüne alındığında, Fiat otomobilleri çok da kötü durumda değiller. Benim üyesi olduğum şikayet sitesinde ilk sıralarda Opel ve Volkswagen geliyor, sonra da Fiat. Geçen yıla göre bir sıra yükselmişiz.:siritma: Renault' da gelişme var, satış çok şikayet azalmış. Ben birşey almayı düşündüğümde, öncelikle buradaki yorumları okuyorum. Tavsiye ederim.
Bu arada şunu da söylemek gerekir ki; rakip firmalar da kasıtlı haberler yayabiliyorlar. 1.6 Linea hakkında yazılan bir yazıya Linea forum olarak tepki gösterdik ve bizim caddede (Ankara' nın en dik caddelerinden birisi-%20 eğimli) 5 kişiyle 0' dan kalkıp 4. vitese kadar değiştirdik.:X (Arkadaşın yeni Corolla'sı 1. vitesle yavaş yavaş çıkabiliyor. Ben 3. vitesle hızla çıkabiliyorum). Karayolunda test yaparken, yokuşta 2. vitese kadar düştüğünü söyleyen şarlatana da en iyi yanıtı vermiş olduk. Torku en yüksek arabaya bile tork konusunda çamur atma cesaretini gösterdiler. (290/1500) Videosu sitemizde var. İşyerimizde engelleme olduğundan linkini veremiyorum. Fiat Linea, Fiat Linea Fun , Fiat Linea Türkiye, Fiatlineatr, Linea, Fiat Buradan ulaşılabilir.
Aslında iki forum ortak bir buluşma düzenlesek de birbirlerimizin arabalarını incelesek, kullansak, birçok yanlış fikrin ortadan kalktığını görebileceğiz. Bu fiyata bu kalite ve donanıma sahip araba çok nadir. Dacia Logan MCV için Linea' mızdan daha fazla para istediler. (Baz versiyonları çok ucuz).Hem de kalite, donanım ve performans buna göre içler acısı durumdayken. Sadece Hyundai Matrix hoşuma gitmişti. Donanım ve kalite çok iyiydi. Hem de dizeldi. Onun da bagajı bize göre yetersizdi. Sadece bagaj için almadım.
Selamlar...
linea kötü araba değil üstelik 1.6 motor çok güçlü ama tercih meselesidir..ben punto sevevrim mesela ama bu lineayı kötü bi araba yapmaz