Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizeller Gerçekten Çok mu atak ?



recep_1994_35
19/10/2008, 20:58
Arkadaşlar şimdiye kadar hiç dizel araç kullanmadıgım için bilmiyorum :S herkes dizel araçların çok atak oldugunu savunuyor ama internnetten baktıgımda 0-100 km hızlanmaları hiç de öyle degil :S Bu nasıl oluyor bir türlü anlamadım :S

ABNEW
19/10/2008, 21:22
Arkadaşlar şimdiye kadar hiç dizel araç kullanmadıgım için bilmiyorum :S herkes dizel araçların çok atak oldugunu savunuyor ama internnetten baktıgımda 0-100 km hızlanmaları hiç de öyle degil :S Bu nasıl oluyor bir türlü anlamadım :S

Dizeller turbo ve gelişmiş yakıt besleme sistemleri sonucu ekonomikliklerinin yanında performansa da kavuşmuşlardır.Ancak 1250cc lik küçük bir makineden çok da fazla birşey beklememek gerekir.Zaten sınıf ortalamalarında hatta daha da iyi performansları var...

Er-NnN
19/10/2008, 21:35
aslında o ataklık biraz da histen kaynaklanıyo... :)

turbonun devreye girdii zamanda torkun fırlamasındaki his ataklık olarak yorumlanıyo ama bunun yanında benzinlilere de performans olarak gayet de yakınlar... :)

akin78
19/10/2008, 23:14
Fena değiller açıkcası ama çok atak birşey istiyorsan t-jet ler daha uygun olabilir.

ERC
19/10/2008, 23:21
arda abinin dediklerine bende birseyler eklemek istiyorum.dizel araclarin torkulari yuksek olduklarindan dolayi 1500 devirden itibaran maksimum torku verdikleri icin vites degistirmeden hizlanmayi saglar ve yuksek torklari sayesinde cabuk hizlanirlar ama yuksek devir ceviremedikleri icin hizlanma istekleri uzun surmez kisacasin saman alevi gibilerdir kucuk devirlerde is bitiricilerdir,sehir ici kullanimina cok uygundur...

dejavu
20/10/2008, 00:05
1248 cc diesel bir motor ve sınıfını düşünürsek performansı bence fazlasıyla yeterli... şunu hiç unutma 1248 cc diesel 1100 kilodan fazlalar... şahinler unolar tipolar palio ların 950 kilo civarı olduğunu düşünürsek aradaki 150-200 kiloluk farka rağmen bu araçların çogu ve benzerleri kafa kafaya zor gider bu motorlarla... zaten bunada hergün hepimiz şahidiz ve yaşıyoruz. bana göre bu motorun en avantajlı yönü ( iki tane ) birisi çok ekonomik olması diğeri ise rampalarda araç doluda olsa çok iyi iş görmesi... daha dün akşam aracın bagajına 50 şer kiloluk iki patates çuvalı (bagajda 100 kilo yük) araçta ben dahil 3 kişi sağlam bir rampada ilerliyorum.. yandaki eniştem motor yemiyo galiba deyince ben duramadım gaza yüklemdim o rampada o yükle bir şahlanışı varki bir çok rc araçlar (benzinli) bunu zor yapar cinsten di..

bu motoru doğru kullandığında 1248 cc lik diesel motor hakkını fazlasıyla veriyor.. bu motordan 2000 cc lik bir motorun gösterdiği bir performansıda beklemek biraz akıl işi olmasa gerek..

ha şunu da söylim.. aracıma binem bazı arkadaşlar sanki bu araç benim 1600 cc benzinli aracımdan daha seri sözlerini birkaç defa duymuşluğum var.. bu duygular hissi de olsa demekki var bişeyler...

Ziyaretçi047
20/10/2008, 00:43
yüksek tork sebebiyle o hissiyat oluşuyor insanlarda. Fakat açıklaması şu. Bizim araçlar yüksek torku çok hızlı bir şekilde hissettiriyor fakat o kadar. 2 saniye sonra torkdan eser kalmamaya başlıyor ve beygir zaten yok.

Yani evet turbo dizeller atak ama çok kısa süren atakları var. Ara hızlanmalar için idealler fakat 0-100 ölçümleri veya 0-400 yarışları için memnun etmeyebilir. 1.6 dan aşağısı bu işler için yetersiz. 1.6 dizel + modifikasyon ancak iş görür. Yine de benzin gibi çabuk hızlanma beklemek yanlış.

recep_1994_35
20/10/2008, 16:36
Fena değiller açıkcası ama çok atak birşey istiyorsan t-jet ler daha uygun olabilir.

Ya dogruyu söylemek gerekirse t-jet almak için gittim bende 2003 70 binde albea (1.2. 8v) war ama arabamın hiç bir bakımını kaçırmadım gözüm gibi bakıyorum gelip o arabaya 10.750 ytl vermeleri beni delirtti sonra tamam dedim girdim içeriye işte konuştuk fln bana t-jeti de pahalıya verdi. geri kalan starjet fln da hiç içime sinmiyor ama arabayı da degiştirmek istiyorum :S o yüzden şimdi 2.el gp lere yöneldim onlarda hep dizel :S o yüzden dizel fln diye kafam karışıyor ama ginede hiç içime sinmiyorlar :S ne yapcagımı şaşırdım :S

Ziyaretçi047
20/10/2008, 17:04
test sürüşü yapmanı öneririm

ERC
20/10/2008, 18:15
anil bey dizell le benzinli arasinda kaldiysaniz eger ben olsam terchimi benzinliden yana kullanirdim.litre fiyatlarida yukselince insanlar dizellere daha bi on yargili bakmaya basladi.dizelle vericegim fazladan parayla benzin koyarim.ayica performans icin benzinli araci secerim.

multijet
20/10/2008, 20:30
Ya dogruyu söylemek gerekirse t-jet almak için gittim bende 2003 70 binde albea (1.2. 8v) war ama arabamın hiç bir bakımını kaçırmadım gözüm gibi bakıyorum gelip o arabaya 10.750 ytl vermeleri beni delirtti sonra tamam dedim girdim içeriye işte konuştuk fln bana t-jeti de pahalıya verdi. geri kalan starjet fln da hiç içime sinmiyor ama arabayı da degiştirmek istiyorum :S o yüzden şimdi 2.el gp lere yöneldim onlarda hep dizel :S o yüzden dizel fln diye kafam karışıyor ama ginede hiç içime sinmiyorlar :S ne yapcagımı şaşırdım :S


Bende GP den önce 1.2lt. 16V HL albea vardı, GP ile albea arasında mukayese dahi edilemeyecek bir performans ve yol tutuş farkı var. Test sürüşü yaparsan ne dediğimi daha iyi anlayabilirsin... Hayırlısı olsun.

ozmet
20/10/2008, 21:00
iki motoruda kullanmış birisi olarak, 1.4 77 hp fire motordan oldukça atak olduğunu söyleyebilirim, ama arkadaşların söylediği gibi 1.3 motordan fazla birşey beklememek gerek
albea 1.2 8v motordan sonra güç ve hız açısından kesinlikle tatmin edici olacaktır.

krakercocuk
21/10/2008, 12:17
cihanın dediği gibi t-jet de bi test sürüsünü yapsan iyi olur

ORACLE
21/10/2008, 12:38
Bildiğiniz üzere benim araç 95 HP benzinli. Ağabeyimde de 2008 90 HP dizel var.
Ben dizeli uzun soluklu hiç kullanmamıştım ağabeyim alana kadar. Ağabeyimin arabada iyice test etme şansım oldu. Açıkçası benim benzinliden sonra hiç te öyle muhteşem çekiyo falan filan gibi değil olay.Şahsen ben hiç memnun kalmadım. Yok turbo devereye girecekmiş falanmış filanmış. Gazdan çektimi ayağınızı yığılıp kalıyor araç. 90 böyle ise 75 nasıl gelir bana bilemiyorum. Gaza basıyorum sanki gitmiyor araba. Kendine gelipte torku verene kadar bekle dursun. Kalkışta iyi olabilir ama (gerçi bunada çok katılamıyorum) araç sadece kalkış için kullanılmıyor. Tabi bunlar benim tecrübelerim. Ben arabayı kullanmayı beceremiyorda olabilirim.

gs007tr
21/10/2008, 13:15
walla bu arabamdan önce 1.6 polom vardı o arabamıda çok severdim 75 bg di tepe yukar 4. vitesde bayılırdı, 120 ile düz yolda gitmek için 3000 devir gerkiyordu ve şehir içinde 30-35 şehir dışında 20ykr yakardı ---puntomda 1.3 mtj şehir içi 17ykr yakıyor 120 ile girmek için 2500-2600 devir yetiyor ve yüklü 4vitesde tepe yukarı sollama dahi yapıyorum...

ERC
21/10/2008, 17:56
gokhan bey nasil oluyor bu 120 km hiza 2500 devir.fireler 120 de 4000 devir goruyor.

ORACLE
21/10/2008, 18:07
gokhan bey nasil oluyor bu 120 km hiza 2500 devir.fireler 120 de 4000 devir goruyor.
Onun aracı dizel abi normadir.

ERC
21/10/2008, 18:34
sanziman oranlari demek ki fire den degisikmis.

mustafaf
21/10/2008, 20:28
yok abı orda bı yanlıslık var.120 km. hızda 2500-2600 devır yanlıs bır ızlenım.o devırlerde maxımum 90-100km. hızlarına cıkabılırsınız 5. vıteste.tabı dıslılerle oynamadıysanız...

gs007tr
21/10/2008, 21:00
belki eski kasa olmasındandır güç ağırlık oranı ile ilgili

Muhendis06
21/10/2008, 21:16
walla bu arabamdan önce 1.6 polom vardı o arabamıda çok severdim 75 bg di tepe yukar 4. vitesde bayılırdı, 120 ile düz yolda gitmek için 3000 devir gerkiyordu ve şehir içinde 30-35 şehir dışında 20ykr yakardı ---puntomda 1.3 mtj şehir içi 17ykr yakıyor 120 ile girmek için 2500-2600 devir yetiyor ve yüklü 4vitesde tepe yukarı sollama dahi yapıyorum...

1.3 MJ 75 HP versiyon olan aracla 120 kmh hizda seyrederken motor devri 2800 rpm dolayinda oluyor.

gs007tr
21/10/2008, 21:18
eski arabamdan sonra emin olun sizden daha çok şaşırdım...performans açısından...

istugu
21/10/2008, 22:03
Ben gp den önce nissan almera 1,5 benzinli 98 beygir kullanıyordum. Evim tepe bir yerde yokuşta yüklü olunca bayılıyordu. Aynı yerleri şimdi gp ile çok rahat ve yüksek viteslerde çıkabiliyorum. Benim gördüğüm fark dizel araba özellikle yokuşlarda benzinli araçlara göre daha güçlü. Benzinlilerin avantajı ise dizele göre daha seriler. Ancak benim gp 1,3 90 hp 6 ileri süpper. Herkese tavsiye ederim. 120 km de 2500 devrin altında kalmak istiyorsanız ancak 6 ileri olması lazım.

Tugrul TUNCER
23/10/2008, 13:55
yok abı orda bı yanlıslık var.120 km. hızda 2500-2600 devır yanlıs bır ızlenım.o devırlerde maxımum 90-100km. hızlarına cıkabılırsınız 5. vıteste.tabı dıslılerle oynamadıysanız...
ben bu 5 viteste bu devirlerde 120 km yi gordum

mustafaf
23/10/2008, 14:09
ben bu 5 viteste bu devirlerde 120 km yi gordum


yalnız dıkkat ettıysenız sızın GP 90HP 6 vıtes.bız 5 vıtes ve 75HP olan versıyonlardan bahsedıyoruz.yada sız 5 vıteslı versıyonda mı gordunuz bu hızları???eger Grande Punto 5 vıtes 75HP versıyonda duz yolda 2500-2600 devır arasında 120 km. hıza ulastıgınız soyluyorsanız, o zaman bızım araclarda bır sorun var...

batuhann80
23/10/2008, 16:04
bana sorarsanız karsılastırmalar yanlıs gibi
daha dogrusu dizel turbo motorla,benzinli turbosuz motoru karsılastırmak bana hatalı gibi geldi..

zoomes
20/02/2013, 16:40
Honda ların V-tec motorları için bir tabir vardır hayat 8000 Rpm de başlar diye, dizellerdede hayat 3000 devirde biter. Tabi aracın motor hacmi turbosuna göre bu 3000 devirdeki hız arabadan arabaya değişir ama geneli 3000 devirde kesilir, özellikle yüksek viteslerde.

Ziyaretçi034
20/02/2013, 16:42
Honda ların V-tec motorları için bir tabir vardır hayat 8000 Rpm de başlar diye, dizellerdede hayat 3000 devirde biter. Tabi aracın motor hacmi turbosuna göre bu 3000 devirdeki hız arabadan arabaya değişir ama geneli 3000 devirde kesilir, özellikle yüksek viteslerde.

5 senelik hort :D

Kanber Tastan
20/02/2013, 16:58
Hort rekoru geldi sanırsam :D

aykut_1914
20/02/2013, 17:00
helal olsun

eexelanss
20/02/2013, 17:54
Aneemmm bende birsürü birşey yazmıştım hepsini sildim... :D
Gerçekten acaip horttt olmuş...

zoomes
20/02/2013, 18:36
Harbiden ha bakmadan yazmışım güzel hortlatmışım içimde mi kalmış ne, kendimi tebrik ettim valla :lamo0000:

cihankardes
20/02/2013, 18:40
Bismillahirrahmanirrahim :) arşivlik bir hort cidden.

ABNEW
20/02/2013, 19:07
Güncel bir konu olduğuna göre bence hortlatılmasında hiçbir sakınca yok :)

atila
20/02/2013, 22:24
Dizeller turbo ve gelişmiş yakıt besleme sistemleri sonucu ekonomikliklerinin yanında performansa da kavuşmuşlardır.Ancak 1250cc lik küçük bir makineden çok da fazla birşey beklememek gerekir.Zaten sınıf ortalamalarında hatta daha da iyi performansları var...

nerden nereye 1250cc lik dizelin 0 100 u 11 saniyeye indi.bes yil sonrada 10 saniyenin altini yazariz.bes yilda bir hortlatalim.kronoloji olsun.

byspayn
20/02/2013, 23:06
Dizel bence bizim Türk halkına fazla geldi. İnsanlar fiorinolarla falan olmadık araçlarla kapışmaya çalışıyorlar. :D

Avantaj olarak ekonomikler ve aynı hacimdeki benzinlilerden çok daha iyi yokuş tırmanıyorlar. Dezavantaj birden patlayıp birden sönüyorlar. Kapışmaya başlayıp zamanında vites geçişleri yapmadığınızda ya da turbolag a düştüğünüzde birilerinin sizi tokatlaması olası. 1.4 TDCi fiesta kullanmış biri olarak konuşuyorum :)

Meguiars
20/02/2013, 23:33
0-100 leri dizellerin her zaman aynı beygir ve hacimli motorlarda daha geridir...

Örn: 1.4 100 ps atmoferik aracın 0-100 11 sn ise dizelin 13-14 den aşağı değil...

Kısaca dizel ataktır performanstır sözü şehir efsanesidir...

Dizel ekonomiktir... Kısa zamanda çok km yapanalar için...

biancoangelo
20/02/2013, 23:36
1. ve özellikle 2. vitesde sırtın koltuğa yapışacaktır. Ancak ben dizel alayım 1.3 olsun 180 km yere basa basa yapsın yok abi öyle bi makina. Tavsiye makina çok beğendim. İllede dizel alacam diyorsan hyundai accent era 130 hp lik makinalar var valla gaza dokundurmuyo.

Meguiars
21/02/2013, 00:16
1. ve özellikle 2. vitesde sırtın koltuğa yapışacaktır. Ancak ben dizel alayım 1.3 olsun 180 km yere basa basa yapsın yok abi öyle bi makina. Tavsiye makina çok beğendim. İllede dizel alacam diyorsan hyundai accent era 130 hp lik makinalar var valla gaza dokundurmuyo.

Hyundai motor konusunda zaten 10 numara işler yapıyor... 128 PS lik dizelleri çok çok iyi ama 1750 d.d kadar motor da tın yok... Buda malesef dizellerin negatif özelliği... Ama aynı özellikte turbolu benzinli daha performanslı oluyor...

firari83
21/02/2013, 00:41
1. ve özellikle 2. vitesde sırtın koltuğa yapışacaktır. Ancak ben dizel alayım 1.3 olsun 180 km yere basa basa yapsın yok abi öyle bi makina. Tavsiye makina çok beğendim. İllede dizel alacam diyorsan hyundai accent era 130 hp lik makinalar var valla gaza dokundurmuyo.

yanlışım yoksa blue yi kasttetin. ben kullanmadım ama araç 1100 kg ve 126 beygir 6 ileri güç isteyenler burdan yaksın... torkunu da 265 diye hatırlıyorum...
bravo daha ataktır ama sanırım....

dizel atak mıdır sorusunun cevabı ise APATAK

aykut_1914
21/02/2013, 01:04
yanlışım yoksa blue yi kasttetin. ben kullanmadım ama araç 1100 kg ve 126 beygir 6 ileri güç isteyenler burdan yaksın... torkunu da 265 diye hatırlıyorum...
bravo daha ataktır ama sanırım....

dizel atak mıdır sorusunun cevabı ise APATAK

blue diye kısıtlama yok hyundai nin CRDİ hepsinde aynı :)
Çılgın bir motor o ya, hiç şakaya gelmez. İsteyen bizim blue da denesin, bu büyük diyen era ile denesin :)

Bu arada kubilay abi 1. vites yorumuna hiç katılmıyorum istediğin kadar yüklen bizim 1.3 lük mjet 1.viteste gitmiyor o sadece bizim makineleri kaldırmaya yarıyor atıcan direk 2 ye :)

EvoKoray
21/02/2013, 01:10
benzinlide 1.4 77 hp ye örnek alırsak atmosferik olmasından dolayı seri hızlanmas ıiçin 5000-6000 devirlere çıkması lazım (1.4 dualogic fire kullandım) , 1.3 mjetler 1750-2500 devir arası 190 tork turbo sayesinde çok güzel ivmelendiriyor gaza bastığınızda daha güzel bi tepki alıyorsunuz 2 saniye içinde turbo dolar dolmaz yapıştırıyor koltuğa 2000-4000 devir aralığında gayet seri hızlanıyor kesinlikle fire a göre daha ATAK

biancoangelo
21/02/2013, 02:41
blue diye kısıtlama yok hyundai nin CRDİ hepsinde aynı :)
Çılgın bir motor o ya, hiç şakaya gelmez. İsteyen bizim blue da denesin, bu büyük diyen era ile denesin :)

Bu arada kubilay abi 1. vites yorumuna hiç katılmıyorum istediğin kadar yüklen bizim 1.3 lük mjet 1.viteste gitmiyor o sadece bizim makineleri kaldırmaya yarıyor atıcan direk 2 ye :)

doğrudur multide çok aşırı tecrübem olmadı :D 1. vitesde fena değil gibi geldi bana 77lik benzinliden sonra doğal karşıla :)

biancoangelo
21/02/2013, 02:44
Bu arada motora eyvallahda Hyundainin kasa çok cacık be abi en ufak taş atığında pas veriyo.... Arkadaş al sat yapıyo valla rutuş yapmaktan imanım gevredi diyo. Onun yalancısıyım. Ama bende gözümle gördüm elbette.

Meguiars
21/02/2013, 21:08
Bu arada motora eyvallahda Hyundainin kasa çok cacık be abi en ufak taş atığında pas veriyo.... Arkadaş al sat yapıyo valla rutuş yapmaktan imanım gevredi diyo. Onun yalancısıyım. Ama bende gözümle gördüm elbette.

Nasıl pas veriyor? Boya altından pas mı çıkıyor?

biancoangelo
21/02/2013, 21:15
Nasıl pas veriyor? Boya altından pas mı çıkıyor?

hayır boyanın kalktığı yerde 1 hafta sonra pas oluşumu başlıyor. Astar boyası çok zayıf....

Meguiars
21/02/2013, 21:18
hayır boyanın kalktığı yerde 1 hafta sonra pas oluşumu başlıyor. Astar boyası çok zayıf....

sanırım tanık oldunuz ki bu kadar iddaalı yazmışsınız...

akca37
21/02/2013, 21:37
Arkadaşlar ekran çıktısını resmedemedim, wordden print scroll yaptım buyrun

Meguiars
21/02/2013, 21:39
Arkadaşlar ekran çıktısını resmedemedim, wordden print scroll yaptım buyrun

benzinli olanların 0-100 leri daha kısa sürede...

biancoangelo
21/02/2013, 21:40
Arkadaşlar ekran çıktısını resmedemedim, wordden print scroll yaptım buyrun

Vay vay akçaların Emrullah abimizde burdaymış. Sevgiler dizel performansını en iyi resmedecek adam gelmiş :D

akca37
21/02/2013, 21:51
Vay vay akçaların Emrullah abimizde burdaymış. Sevgiler dizel performansını en iyi resmedecek adam gelmiş :D

Teşekkürler kardeşim birkaç gündür Kastamonu Karabük otobüs firması zannetmeye başladım, üç gündür gidip geliyorum sonuncu gidişim Kastamonu dan hareket saati 09:40 Karabüke iniş saati üniversitenin kampüsünün fakülte binası önü 10:15 , aradaki km ortalama 110 km Saygılarımla...

biancoangelo
21/02/2013, 21:56
Teşekkürler kardeşim birkaç gündür Kastamonu Karabük otobüs firması zannetmeye başladım, üç gündür gidip geliyorum sonuncu gidişim Kastamonu dan hareket saati 09:40 Karabüke iniş saati üniversitenin kampüsünün fakülte binası önü 10:15 , aradaki km ortalama 110 km Saygılarımla...

İşte sorun bu adama dizel hakkında herşeyi ; dizel üstadı abimiz... Övgü için söylemiyorum. Arabasıyla bu kadar samimi olan biri daha tanımıyorum. Arabasınada kendine 41 kere Maşallah.

akca37
21/02/2013, 22:07
İşte sorun bu adama dizel hakkında herşeyi ; dizel üstadı abimiz... Övgü için söylemiyorum. Arabasıyla bu kadar samimi olan biri daha tanımıyorum. Arabasınada kendine 41 kere Maşallah.

Sağolasın kardeşim, öncelikle sen ve tüm forum üyelerine de maşallah, ikinci olarak önceki dizel manuel evomdan dolayı 6000 kusur km, bunda ise 58250 km den dolayı tecrübeyle sabit senin araçta ise yaklaşık 15.000 km ile sabit tecrübem var başka da yok ama senin aracı kullanmadım ama 1.4 fire olan aracım herşeyiyle bambaşkaydı performans görsellik (egzotik kırmızı) müzik kalitesi trim aksamlarındaki sessizlik vb

biancoangelo
21/02/2013, 22:10
Sağolasın kardeşim, öncelikle sen ve tüm forum üyelerine de maşallah, ikinci olarak önceki dizel manuel evomdan dolayı 6000 kusur km, bunda ise 58250 km den dolayı tecrübeyle sabit senin araçta ise yaklaşık 15.000 km ile sabit tecrübem var başka da yok ama senin aracı kullanmadım ama 1.4 fire olan aracım herşeyiyle bambaşkaydı performans görsellik (egzotik kırmızı) müzik kalitesi trim aksamlarındaki sessizlik vb

Abi araba senin.... bi kez değişmiştik diye hatırlıyorum. Hafta sonu yanındayım. :D

CoachK
21/02/2013, 23:18
Atak olan dizeller değil sahipleri :))) ilk başlarda bende turbonun çok keyifli bir hızlanma aracı olacağını düşünüyordum, ama 2.000 dd civarı kendini hissettiren o güç 3.500 de kaybolduktan sonra bi kaç ay içinde heyecanını kaybediyorsun. Diğer dizeller nasıl bilimiyorum ama bazen 1.800 civarı özellikle de 3.viteste bi aralık var yakalayınca devir 4.000 e çıkana kadar araba uzuyor. Düz yolda buna çok uğraştım, yazın otobanda 10 kere denedim. Bazen yakalıyorum gerçekten bunu bir motorcu olarak söylüyorum: Uzuyorum.... Ama genelde 2000-3000 canlı kullanım takılıyoruz.....

Ziyaretci035
21/02/2013, 23:23
Bu arada motora eyvallahda Hyundainin kasa çok cacık be abi en ufak taş atığında pas veriyo.... Arkadaş al sat yapıyo valla rutuş yapmaktan imanım gevredi diyo. Onun yalancısıyım. Ama bende gözümle gördüm elbette.


Şirket aracım Getz. En ufak çizik, taş vuruğunun sonucu kasada pas. Vallahi uğraşılmaz.

EvoKoray
22/02/2013, 01:08
benzinli olanların 0-100 leri daha kısa sürede...

1.3 75 hp Multijet Punto EVO 1.3 Mjet 0-100 - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=i4zWyQSQCxI)
bu benim çekmiş olduğum video araçta hiçbir oynama yok (0-100 13 saniye)

1.4 77 hp Fire 0-100 Punto evo 1.4 Fire - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=UCr_uOwD3Gc)
buda başka birinin (0-100 15 saniye)

---------------------------------------------------------------------

1.3 95 hp Multijet Punto evo 1.3 multijet 95 hp 0-120 km/h acceralation in tur - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=lg_hm2UWSSU)
(0-100 11 saniye)

1.4 105 hp Multiair https://www.youtube.com/watch?v=iddV3jwhk9w
(0-100 11 saniye)

Sanırım açıklayıcı olmuştur Fabrika verilerine aldanmayın , benim arabanın fabrika verileri doğru olsaydı bu araba şehir içi 6.5 değil 4.5 litre yakardı :D

aykut_1914
22/02/2013, 01:49
doğrudur multide çok aşırı tecrübem olmadı :D 1. vitesde fena değil gibi geldi bana 77lik benzinliden sonra doğal karşıla :)

2000 devri bile görmeden 2 ye atıyorum öyle bayık bir başlangıç :D

biancoangelo
22/02/2013, 03:05
2000 devri bile görmeden 2 ye atıyorum öyle bayık bir başlangıç :D

Sen ustası olmuşsundur elbette gerçi 1. viteste çok fazla yüklenmenin mantığı yok araç fazla yakacaktır. Devrini bulur bulmaz salla 2 ye doğrudur.

blackhawk
22/02/2013, 17:04
2000-4000 devir bandında dizel oldukça başarı,sollama yaparke aynı viteste gaza yükenmek yetiyor.Fire kullanırken hele 1-2 kişi daha varsa araçta sollarken ecel teri döküyordum.

Misafir046
22/02/2013, 17:09
Bu konu hakkında cevap verebilirim sanırım.

Bende bundan once yine sıfır aldıgım 2011 model 75b evo dinamik benzinli vardı.
Şimdi ise 2012 model 75b 1.3 lounge yeni punto var.

Her hali ile dizel aracım bir önceki aracımı ezer gecer...KEndi araclarımdan kıyaslıyorum dahası yok.

biancoangelo
23/02/2013, 20:02
Bu konu hakkında cevap verebilirim sanırım.

Bende bundan once yine sıfır aldıgım 2011 model 75b evo dinamik benzinli vardı.
Şimdi ise 2012 model 75b 1.3 lounge yeni punto var.

Her hali ile dizel aracım bir önceki aracımı ezer gecer...KEndi araclarımdan kıyaslıyorum dahası yok.

düzeltme yapmak istedim. Bi önceki aracınız 77 hp olmalı. İki aracında farklı özellikleri motor ikisindede küçük ezip geçeceğini düşünmüyorum. Son hız da benzinli biraz daha uzar emin olun. 195 km görmüş biri olarak yazıyorum. 75 hp dizelle çok zor.

Misafir046
24/02/2013, 15:40
Arkadasim benim dizel aracimin daha atak oldugunu dusunuyorum onceki aracima gore...sprun ne ki anlamadim??? Bu kendi gorusum..

Gayette dizeller daha seri...son hiz degil onemli olan seriligi...benzinde cevre yolunda ayni yokusu150 cikamayan aracimdan sinra 1.3 dizekde 170 rahat goruyorum...dizel uzar gider onceki aracima gore

Saygilarimla BBYILDIZ

biancoangelo
24/02/2013, 19:08
Arkadasim benim dizel aracimin daha atak oldugunu dusunuyorum onceki aracima gore...sprun ne ki anlamadim??? Bu kendi gorusum..

Gayette dizeller daha seri...son hiz degil onemli olan seriligi...benzinde cevre yolunda ayni yokusu150 cikamayan aracimdan sinra 1.3 dizekde 170 rahat goruyorum...dizel uzar gider onceki aracima gore

Saygilarimla BBYILDIZ

75 puntoyla 170 km hızla çık. Sana HELAL... Arkadaş ben 95 likle 130u zor gördüm. Lütfen biraz destekli yazalım. Senın o dediğin yokuş değil eğimdir. Yokuş görmek istiyosan gel karadenize senın 75 lik nası Allahından buluyo göstereyim sana. Anahtarına iddiaya giriyorum senle.... Hele izmirde bana yokuş deme. Bu yaz izmirdeydim. Balıkesir felan yokuş ama sizin memlekette nadir yokuş var. Bi önceki punton 77 hp idi... Ezergeçer kelimesi ağır olur haaa aracın 95 lik olsa 90 lık olsa lafım yok. Yada t-jet asla lafım yok ama 75 likle bu kadar iddialı yazmanada gerek yok.

blackpunt006
24/02/2013, 19:29
75 puntoyla 170 km hızla çık. Sana HELAL... Arkadaş ben 95 likle 130u zor gördüm. Lütfen biraz destekli yazalım. Senın o dediğin yokuş değil eğimdir. Yokuş görmek istiyosan gel karadenize senın 75 lik nası Allahından buluyo göstereyim sana. Anahtarına iddiaya giriyorum senle.... Hele izmirde bana yokuş deme. Bu yaz izmirdeydim. Balıkesir felan yokuş ama sizin memlekette nadir yokuş var. Bi önceki punton 77 hp idi... Ezergeçer kelimesi ağır olur haaa aracın 95 lik olsa 90 lık olsa lafım yok. Yada t-jet asla lafım yok ama 75 likle bu kadar iddialı yazmanada gerek yok.
95'likle 130u zor görmek nasıl bişey ben onu anlayamadım?

biancoangelo
24/02/2013, 19:36
95'likle 130u zor görmek nasıl bişey ben onu anlayamadım?

Rampada arkadaşım düz yolda elbette uzuyo gidiyo.Mesajımı tam okumadınız heralde.

blackpunt006
24/02/2013, 19:48
Rampada arkadaşım düz yolda elbette uzuyo gidiyo.Mesajımı tam okumadınız heralde.

devirli girerseniz rampada rahat görüyo 130-140ı

Meguiars
24/02/2013, 20:05
Bu konu hakkında cevap verebilirim sanırım.

Bende bundan once yine sıfır aldıgım 2011 model 75b evo dinamik benzinli vardı.
Şimdi ise 2012 model 75b 1.3 lounge yeni punto var.

Her hali ile dizel aracım bir önceki aracımı ezer gecer...KEndi araclarımdan kıyaslıyorum dahası yok.

Benzinli evolar 75 BG değildir... 1.4 Fire motor 77 BG dir...

recepagdas
24/02/2013, 20:41
kardeş 2008 1.4 benzinli ve kendi aracım olan 1.3 m.jet dizel 2008 için sana fikrimi söyleyeyim. dizel olan araç gerçekten atak. yani bak ufak bir fark yok. ciddi hissettiriyor gerçekten. çünkü torku yani araba için şöyle söyleyeyim itme kuvveti fazla. ayrıca bu ataklığına rağmende küçük devirlerde daha yüksek hıza ulaşıyor 120 ye gelmek için vites geçişlerini kullanımına göre 2100 2500 devirler fazlasıyla yeterli oluyor bu da sana düşük yakıt tüketimi olarak dönüyor.
ama benzinlinin de şöyle bir artısı var. toplam hız... dizellerartık 120-140 dan sonra o atikliğini kaybediyor ve basman gerekiyor. ben aracımda 190 ı gördürebildim. ama benzinli biraz daha uzun sürede de olsa 210 gördü ve yol olsa sanki biraz daha giderdi yani. zaten max 120 den fazla ne yapacaksın ki 1 senede kaç kere 200 basarsın bi araçla. ne kadar güvendesin o hızlarda. yani dizel hertürlü daha işe yarar bir motor tipi ekonomik atik. 180 den sonrada varsın gitmesin aracım derim ben. ama tabi benzinlide de daha uzun bir ömür vaat ediyor dizellerde bilirsinki yüksek kilometreli araca girmek istemezler. multijetler çoğu piyasada iyi bilinen dizellerden de daha uzun ömürlü ve daha kalitelidir. tercih senin yine göreceli meseleler bunlar kullanıma bağlı şeyler

Meguiars
24/02/2013, 20:44
kardeş 2008 1.4 benzinli ve kendi aracım olan 1.3 m.jet dizel 2008 için sana fikrimi söyleyeyim. dizel olan araç gerçekten atak. yani bak ufak bir fark yok. ciddi hissettiriyor gerçekten. çünkü torku yani araba için şöyle söyleyeyim itme kuvveti fazla. ayrıca bu ataklığına rağmende küçük devirlerde daha yüksek hıza ulaşıyor 120 ye gelmek için vites geçişlerini kullanımına göre 2100 2500 devirler fazlasıyla yeterli oluyor bu da sana düşük yakıt tüketimi olarak dönüyor.
ama benzinlinin de şöyle bir artısı var. toplam hız... dizellerartık 120-140 dan sonra o atikliğini kaybediyor ve basman gerekiyor. ben aracımda 190 ı gördürebildim. ama benzinli biraz daha uzun sürede de olsa 210 gördü ve yol olsa sanki biraz daha giderdi yani. zaten max 120 den fazla ne yapacaksın ki 1 senede kaç kere 200 basarsın bi araçla. ne kadar güvendesin o hızlarda. yani dizel hertürlü daha işe yarar bir motor tipi ekonomik atik. 180 den sonrada varsın gitmesin aracım derim ben. ama tabi benzinlide de daha uzun bir ömür vaat ediyor dizellerde bilirsinki yüksek kilometreli araca girmek istemezler. multijetler çoğu piyasada iyi bilinen dizellerden de daha uzun ömürlü ve daha kalitelidir. tercih senin yine göreceli meseleler bunlar kullanıma bağlı şeyler

Biraz daha giderdi derken 220-230 falandır heralde...

Bir gün forumdaşlardan birisi kucağına motoru alırsa hiç şaşırmam :D :D :D

Misafir046
24/02/2013, 20:58
Ozet asagida alintida

Misafir046
24/02/2013, 21:00
Benzinli evolar 75 BG değildir... 1.4 Fire motor 77 BG dir...

Ya çok önemli değil beygir sayısı..Ben araç profesoru değilim hocam...Ben iki aracımın arasında ki performansı karsılastırdım...Onemli olan bana göre o...

Benim dusuncem sonucta..

biancoangelo
24/02/2013, 21:05
Arkadasım senin bir derdin mi var ?

Neyin iddasındasın ?

Anlama kıtlıgınmı var ? Yoksa ciddi anlamda egonmu darmadagın ?

İzmirin yokusundan sanane eğiminden sanane ? Sana adres vermek mi zorundayım ?

Hayatım boyunca hiç yalan söylemedim.Söyleme gereğide hiç hissetmedim.Zaten aracımın hiç bir zaman hız konusunda da laf etedim.

Beni yalanclıkla suclamak ne sana düşer nede kapasitene yeter...

Önceki aracımın 77 beygir olması , şimdikinin 75 beygir olması senin sorunun değil.Verdiğim cevaplarda senin muhattabın değil.Dikkat ettiğim kadarı ile forumda özellikle dizellere karsı bir onyargın var sanırım.

Neyin ezikliği bu anlamadım...1 yıl arayla 2 sıfır arac almısım.Biri benzinli diğeri Dizel.

İlk aracımı forumdan arkadasıma sattım gitim bir sure sonra dizel aldım...Aynı yolları kullanıyorum.Evimin saglam bir yokusu var onu cıkıyorum.İki araba arasında ki kullanmamda EZER GECER bir önceki aracımı...

Ne muhattabım sensin ? Nede sana yazdım ?

Dediğim gibi ezikliği bırak işine bak...Bundan sonra vereceğin cevaplar seni sallar.Kaale alacagım biri değilsin.

Herkesin arabası kendine guzeldir...Kimsenin arabasına ne laf ederim nede çok önemserim...

Sıkıntılısın dostum.... Üzgünüm... nasıl bi atmosferde yaşadığını mesajınla güzel bi şekilde özetlemişsin. Teşekkürler. Ah bu anahtar korkusu.... :D

Misafir046
24/02/2013, 21:09
Birsey degil...iyi forumlar...

Saygilarimla BBYILDIZ

SteinGP
24/02/2013, 21:12
Sevgili arkadaşlar;

Son zamanlarda forumda artan gerginlik bu şekilde devam ederse bu tarz durumlara sebebiyet veren üyelerimiz bu işten zararlı çıkacaktır bilginize...

Misafir046
24/02/2013, 21:15
Sevgili arkadaşlar;

Son zamanlarda forumda artan gerginlik bu şekilde devam ederse bu tarz durumlara sebebiyet veren üyelerimiz bu işten zararlı çıkacaktır bilginize...

Sorun değil can...Ceza verebilirsin bana...Söylediklerim ceza gerktiriyor...Ama hayatımda hiç yalan söylemedim...Kimsede bana bunu itham etme hakkında sahip değil...

Ziyaretci040
24/02/2013, 21:15
İşin içine hız girince ; değişiyoruz arkadaşlar kendinize gelin. Gider-gitmez vs. Hayır gitmediğini varsaysak karşındaki üyenin yalancı olduğunu da söyledin. Ne mantıkla bunu yapıyorsun ? Başın arşa mı değecek ? Onuda geçtim bu neyin kafasıdır söyleyin bizde içelim ?

Sınırları bilmekte fayda var diye düşünüyorum.Adamın sorduğu ufak bi sorunun karşılığı bile bulunamadan bu tarz olaylar yüzünden konuda kilitleniyor :) Bunu sadece bu konu için söylemiyorum yanlış anlaşılmasın.

Kendi görüşüm olarakta konuya cevap olarak evet dizeller benzinli araçlardan daha iyi ivmelenmeye sahiptir. Ama karşılaştırdığınız araçların motor ve bg. gücüne bağlı olarak değişkenlik gösterir. Yani 2000 cc bi benzinli araç ile 1600 cc dizel bir araç kıyaslanmaz. Davul bile dengi dengine.

SteinGP
24/02/2013, 21:23
Bu aralar bu tarz tartışmalar yüzünden bir çok konu kilitlendi. Bütün tartışmalarda sudan sebeplerden dolayı çıkıyor. Lütfen arkadaşlar biraz hoşgörü ve saygı :)

Scottie
24/02/2013, 22:37
Arkadaşlar gerçekten bu tartışmalar kabak tadı verdi artık... yok bu araç 200 basmaz yok basar.... lütfen ikili diyaloglara girmeden, medeni kurallar çerçevesinde tartışalım...

Ziyaretci037
24/02/2013, 22:43
Gene bu konu yuzunden forumdan atilan arkadas gene gelmis burda ayni sekilde devam ediyosun anlasilan gene kovulmadan akillanmicaksin..

Htc Hd 2 ile 'tan gonderiyorum..

Meguiars
24/02/2013, 23:09
Aynı motor hacmindeki yada aynı beygir gibi özellikleri referans alındığında dizel-benzinli motorların 0-100 km leri o aracın performansını gösterir...

0-100 1.4 77 Fire 13.2
0-100 1.3 75 Mjet 13.6

0-100 1.4 105 Multiair 10.8 sn
0-100 1.3 95 Multijet 11.7 sn

Bence bu açıdan bakmak daha verimli olur...Şahsi fikrimdir...

Yokuş yukarı çıkarken turbolu araç uygun devirde daha verimli olabilir... Neticede diğeri atmosferik benzinlidir... Ancak illa bir karşılaştırma gerekiyorsa aynı hacimli ikiside turbo özellikli motorları kıyaslamak gerekir... Bana göre yine benzinli olan daha atak olacaktır....

SteinGP
24/02/2013, 23:51
Aynı motor hacmindeki yada aynı beygir gibi özellikleri referans alındığında dizel-benzinli motorların 0-100 km leri o aracın performansını gösterir...

0-100 1.4 77 Fire 13.2
0-100 1.3 75 Mjet 13.6

0-100 1.4 105 Multiair 10.8 sn
0-100 1.3 95 Multijet 11.7 sn

Bence bu açıdan bakmak daha verimli olur...Şahsi fikrimdir...

Yokuş yukarı çıkarken turbolu araç uygun devirde daha verimli olabilir... Neticede diğeri atmosferik benzinlidir... Ancak illa bir karşılaştırma gerekiyorsa aynı hacimli ikiside turbo özellikli motorları kıyaslamak gerekir... Bana göre yine benzinli olan daha atak olacaktır....

Sizin i20 benzinli miydi Selim bey?

ABNEW
25/02/2013, 00:03
Dizeller kesinlikle atak değil :) Dizeli dizel yapan -günümüzdeki haliyle- turbo beslemesi, yüksek basınçlı pompa ve enjeksiyon sistemleridir.Bunlar olmadan dizelin atak olarak adlandırılması imkansız.Şimdi dizel motor bu sayede atmosferik benzinlilere kafa tutuyorsa bu zaten benzinli motorun ataklığıdır :)

Aynı hacimde ve araçta birisi turbo benzinli diğeri turbo dizel olarak karşılaştırma yaparsak tüketim dışında hiçbir disiplinde dizel benzinliye yetişemez,

Fabrika verilerine bakmak bence en doğrusu.Bir de benzinli (atmosferik) motorları turbo dizellerle karşılaştırken ikisinin de maksimum verimle kullanılması gerektiğini unutmamak lazım.Yani benzinlide dizel gibi vites değiştirerek ilerlemek zaten performansın ortadan kaybolması demek...

halils2
25/02/2013, 00:06
eşit şartlar ele alındığında benzinli araç her zaman performanslıdır. en basit örneği süper spor otomobillere bakın hepsi benzinli eğer aynı şartlarda dizel performanslı olsaydı dizel motor kullanılırdı. 2007 yılında 2006 model berlingo ve c2 şirket aracı reno 19 1.6rt m vardı3 araç da birbirinden farklı ama kullandığım yol aynıydı .berlingo 1.9 53hp düz dizel, c2 1.4 70hp turbo dizel reno 19 80hp falandı tam teknik veri hatırlamıyorum. berlingo silindir hacmi yüksek olmasına rağmen turbo olmadığı için performansı çok düşük yakıtı ortalama 10lt olan bir araç dik yokuş aşağı 169 dedi 170 demedi öyle hantal bir araç berlingo 1.9, c2 ise 1.4 70 hp olmasına rağmen bu araçların içerisinde en performanslısı ve ekonomiğidir 189km/h son süret gördüm reno 19 lpg de 180 anca görüyordu ama lpg den önce 205km/h çevre yolunda gördüm. bunu niçin böyle anlattım arkadaşın da dediği gibi aynı silindir hacimli aynı şartlardaki araçları test edip karşılaştırmak gerek. bu gün 1.3mjet in turbosunu sökün punto 1.2 69 hp lik aracı bile geçemezsiniz. bırakın ona buna kafa tutmayı fireden performanslı olmasını. ha diğer türlü de 1.3 mjet e karşılık 1.4 fire turbo takın ne rampada ne kalkışta kafa tutamazsınız kaldı ki 8V, mjet 16V şartlar eşitlensin derseniz 1.4 tjete 1.3mjet ne kadar kafa tutabilir şeçim sizin. yanlış anlamayın ben mjet motor kötü demiyorum kafamdaki seçenekler arasında kendisi ama şartlar eşitse yakıtı göz ardı ediyorsak her zaman benzinli derim. tabi günümüz şartları buna müsaade etmiyor o ayrı. saygılar arkadaşlar.

halils2
25/02/2013, 00:10
Dizeller kesinlikle atak değil :) Dizeli dizel yapan -günümüzdeki haliyle- turbo beslemesi, yüksek basınçlı pompa ve enjeksiyon sistemleridir.Bunlar olmadan dizelin atak olarak adlandırılması imkansız.Şimdi dizel motor bu sayede atmosferik benzinlilere kafa tutuyorsa bu zaten benzinli motorun ataklığıdır :)

Aynı hacimde ve araçta birisi turbo benzinli diğeri turbo benzinli olarak karşılaştırma yaparsak tüketim dışında hiçbir disiplinde dizel benzinliye yetişemez,

Fabrika verilerine bakmak bence en doğrusu.Bir de benzinli (atmosferik) motorları turbo dizellerle karşılaştırken ikisinin de maksimum verimle kullanılması gerektiğini unutmamak lazım.Yani benzinlide dizel gibi vites değiştirerek ilerlemek zaten performansın ortadan kaybolması demek...

yanlış anlaşılmasın abi gözden kaçmıştır die işaretledim. benden önce göndermişsin :D düşüncelerine katılıyorum abim.

biancoangelo
25/02/2013, 00:29
Aynı motor hacmindeki yada aynı beygir gibi özellikleri referans alındığında dizel-benzinli motorların 0-100 km leri o aracın performansını gösterir...

0-100 1.4 77 Fire 13.2
0-100 1.3 75 Mjet 13.6

0-100 1.4 105 Multiair 10.8 sn
0-100 1.3 95 Multijet 11.7 sn

Bence bu açıdan bakmak daha verimli olur...Şahsi fikrimdir...

Yokuş yukarı çıkarken turbolu araç uygun devirde daha verimli olabilir... Neticede diğeri atmosferik benzinlidir... Ancak illa bir karşılaştırma gerekiyorsa aynı hacimli ikiside turbo özellikli motorları kıyaslamak gerekir... Bana göre yine benzinli olan daha atak olacaktır....

Aynen süper iştee benim aklımdan geçeni yapmışsın helal. :clapping:

ABNEW
25/02/2013, 01:02
yanlış anlaşılmasın abi gözden kaçmıştır die işaretledim. benden önce göndermişsin :D düşüncelerine katılıyorum abim.

Sağol Halil :) Turbo benzinli benim için önemli demek ki :)

halils2
25/02/2013, 02:35
Sağol Halil :) Turbo benzinli benim için önemli demek ki :)
sorma abi turbo benzinli benim için de çok önemli oldu bu aralar :) yolda önüne gelen tokatlıyor firele beni deli oluyorum. tjet emotion linea mı alsam ne :)