PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : T-Jet?



glitch
05/08/2008, 22:14
GP 1.4 T*Jet almış arkadaşlar ilk izlenimlerini paylaşırsa çok sevinirim. Her ne kadar aklımda otomatik bir otomobille yola çıksam da bu modelin verileri beni (İstanbul trafiğinde cinnet geçirme pahasına da olsa) düz vitese ikna edebilecek gibi.

Merak ettiğim konu otomobilin otoban karakteristiği, yol tutuşu ve yere basışı. 100 km'nin üzerinde segmentinin diğer üyeleri gibi yerden havalanıyor hissi mi veriyor, yoksa yola oturuyor mu? Hızı hissettiriyor mu yoksa güven mi veriyor? Öyle hız delisi falan değilim, ancak atak ve yola iyi basan bir otomobil istiyorum. (Mesela bugün Yaris denedim ve kesinlikle almamaya karar verdim ama otomatik Honda Jazz ya da 2. el Corolla HB hala seçenekler arasında).

Bir de TOFAS'ın muhteşem pazarlama dehasından olsa gerek bu modelin test aracını bulamıyorum (denesem ve beğensem anında alacağım halde). Elinde test aracı bulunan bir İstanbul bayisi bilen var mı?

Bu modelle ilgili 1. elden her türlü izleniminizi merakla bekliyorum.
Teşekkürler.

onddoner
05/08/2008, 22:38
dostum bence cok seri bir araç ama fazla yakıyor

ABNEW
05/08/2008, 23:11
Sanırım sadece Linea T-Jet test araçları var Tr de.Bu araçla deneme sürüşü yapabilirsiniz.En azından performans hakkında fikir sahibi olursunuz.

Gp T-Jet performans olarak 2000cc lik atmosferik motorlu araçlara yaklaşıyor.Son sürate kadar istekl ivmelenme kesintisiz devam ediyor.Ara hızlanmalar da gerçekten çok iyi.

Yol tutuş tüm Gp ların oldukça iyi.Sert amortisör ve geniş iz açıklığı GP yu yol tutuşta üst sıralara taşıyor.T-Jet sport la gelen 17'' lik jantlar ve spor amortisörle yol tutuş daha da iyileşiyor.Tabi buna parelel olarak konforda düşüş yaşanıyor.Bence yol tutuşu gerçekten B sınıfı içinde çok iyi Punto nun.

Tüketim konusu ise çok karışık:) Bazılarımıza göre çok yakıyor.
Ben 7000km boyunca 6.6lt/100km yi yakaladım normal trafik koşullarında ve şehir dışı sayılabilecek yollarda.Bence Gp nun tüm motorları kesinlikle sınıf standartlarının üstünde yakıt tüketmiyor.

Gp T-Jet Yarise göre yol tutuş konusunda daha iyi Corolla Hb ile de yaklaşık aynı değerdedir.Tabi performans olarak iki araca göre de açık ara önde:)

Ben tavsiye ederim...

ekorkut
06/08/2008, 10:32
Test aracı bulmanın imkanı ihtimali yok. Bayilerin bazılarında bu arabayı bilen satış temsilcileri bile yok ki sen anla. Eğer senin için ikinci el değeri önemliyse sakın yanaşma bu arabaya. Şu andaki GP satış rakamlarında %1 lik bir payı bile yok GP nin. Bunun dışında performans olarak tatmin edici denebilir, turbo lag siz alt devirlerde de çok güzel bir toparlanma, ivmelenme var. Ama üst devirlerde özellikle de 5500 den sonra araba gidiyor ama ivme düşüyor. Üst süratlere güzel tırmanıyor. Motor performansı hakkında fikir sahibi olmak istiyorsan, birçok bayide mevcut olan Linea T-JET i test edebilirsin. Hatta testten önce yol bilgisayarını sıfırla ki, nasıl kullanırsan arabanın ne düzeyde yakacağı konusunda bir fikrin olur. Tüketim dersen bizim aracımız açıkçası az yakıt tüketmiyor. Şehir içinde 10 litrenin altında değil ama 10 diyelim düz olarak. Daha yeni İzmire gittik, uzun yol ortalaması da motor açmak için biraz tempolu kullanımla 10 litrelere yaklaştı. Normal gidişlerde 6-7 arasında seyrediyor. Bir ara ben Clio RS kullanmıştım. Performansı bunun 2 katıydı ama tüketim 2 litre bir araba olmasına rağmen anca T-JET kadardı. Fakat şunu da çok rahat söyleyebilirim ki, bu fiyata bunun gibi bir araba da yok. Sport donanım alırsan, 17 jantlar, biraz yumuşak da olsa güzel olan spor koltuklar vs gibi güzel artıları var diğer GP lere göre. Fikir sahibi olman açısından söylüyorum, elinde T-JET kalmış ve satamamış bir bayiden alırsan güzel bir alışveriş yapabilirsin. Elinde olmayan bir bayiden sana pahalıya patlayacaktır. Biz 28.000 YTL ye aldık Sport donanımlı olanı aklında olsun.
Ayrıca bence kırmızı olanı daha çok yakışıyor eğer bulabiliyorsan. ))

Yukarıda yazdığın arabalar arasında ciddi bir konsept farkı var yaa..Honda Jazz otomatik ne alaka T-JET ne alakaa??? Aklında Jazz da varsa, yeni kasaları yeni motorlarla gelmek üzere bayilere. Bir de onlara göz at. Özellikle otomatik dersen o sınıfta en iyi araç Jazz olacaktır.

glitch
06/08/2008, 12:57
Yakıt tüketimi konusunda verilen rakamlar arasında ciddi bir fark var, bunun kullanıma bağlı olduğunu sanıyorum. Her halukarda bir önceki otomobilimden sonra 10 lt bile çok makul (ben 15 lt /100km ortalamaya çok iyi diyordum şehir içinde, eski BMW 320'lerin benzini içmek gibi bir adetleri var) :))

Konsept farkına gelince, aslında o kadar da büyük değil, zira Jazz ve Punto, B segmenti araçlar - sadece Corolla bir üst segmentte. Ancak üçü de birbirine yakın fiyatlarda.

Ziyaretçi047
06/08/2008, 13:02
benim takıldığım noktra clio rs 2000 motorla çok üst bir performans sergilerken nasıl yakıt aynı olmuş. :S

ekorkut
06/08/2008, 13:33
benim takıldığım noktra clio rs 2000 motorla çok üst bir performans sergilerken nasıl yakıt aynı olmuş. :S

Valla RS o eski nesil 2,0 litre GTI devrinin en başarılı örneklerinden biriydi motor performansı olarak. 172 HP diye lanse edilip, dinamoda 160 civarı çıkarmasına karşın, hafif kasasının da etkisiyle 120-130 lara kadar 200 HP taklidi yapan bir alet. Colombo egzantrik uygulaması ile, Subaru WRX lerle bile roll yapabilen bir alet. Tüketimi de hafif kasasının (yanlis hatirlamiyorsam 1035 kg olması lazım ilk çıkan kasası) etkisiyle şehir içinde 9-9,5, uzun yolda da 5,5-7 arası geziyor.
Yurt dışından dönünce ankarada 28.000 km de bir alet vardı. Komple boyalı diye içime sinip almadım aleti 17.000 YTL ye. ne aletti yaa..Benden 2 gün sonra birisi aldı da her yerde absürd kadran videolarını çekti koydu da sonra çok üzüldüydüm.

ABNEW
06/08/2008, 14:49
Yakıt tüketimi konusunda verilen rakamlar arasında ciddi bir fark var, bunun kullanıma bağlı olduğunu sanıyorum. Her halukarda bir önceki otomobilimden sonra 10 lt bile çok makul (ben 15 lt /100km ortalamaya çok iyi diyordum şehir içinde, eski BMW 320'lerin benzini içmek gibi bir adetleri var) :))

Konsept farkına gelince, aslında o kadar da büyük değil, zira Jazz ve Punto, B segmenti araçlar - sadece Corolla bir üst segmentte. Ancak üçü de birbirine yakın fiyatlarda.

Haklısın kullanım tarzı çok etkili tüketimde.

Daha önce de çok defa belirtmiştim forumda.Mjtd 90bg ile 5.5lt/100km lik ortalamam t-jet ile 6.5 lere çıktı.

Performanslı kullanım çok etkiliyor.Örneğin 50km lik ortalamam 6.4lt/100km idi.Eskişehir yolunda iki ışık arası dip gaz giderek yaklaşık 1-2km boyunca ortalamamı 6.7lt lere çıkarttım.Yani 20-25lt/100km lere çıkmıştır tüketimim.Ancak buna t-jet 25lt/100km yakıyor denemez tabi:)

T-Jet 1.6 atmosferiklerden fazla kesinlikle yakmaz.Ancak performanslı kullanımla
tüketim artabilir.Zaten bu şekilde tüm araçlar fazla yakar.T-Jet in artısı fazla yakarak fazlaca performans sahibi de olmak:)

Ziyaretçi047
06/08/2008, 16:18
Şu t-jet i alıp bir süre kullanıp denemem lazım. Öyle bir rapor çıkartmak istiyorum :). Ama bravo 150hp hatta ve hatta tsi 170hp yi denemeyi daha çok isterdim.

ekorkut
06/08/2008, 17:10
Cihan git Linea T-JET i test et bir bayide. Performans olarak hemen hemen aynı araçlar. Çok yakın bir fikir verir diye düşünüyorum.

Ziyaretçi047
06/08/2008, 21:17
Linea t-jet i test ettim. İnan ben çok ahım şahım bir performans hissetmedim. Tek hissettiğim aracın 3. viteste güzel ivmelenmesi ve yüksek devirlere çıkmasıydı ama düzgün bir atmosferik motorda da aynı tepkiyi alabiliyorsun. Yani 1.6 motor gibi iş yapıyordu. Fakat tork olayı ve koltuğa yapıştırması benim arabadan iyi değildi...

Korhan
07/08/2008, 11:48
Cihan ben arasıra 1.6 atmosferik motorlu yeni araçları kullanıyorum. T-Jet bariz daha iyi. Bir de yeni arabalarda yakıt tüketimi esas alınarak alt devirleri cansız ayarlıyolar. Linea turbo ile alt devirlerde çok daha iyi sonuç veriyor. Senin arac chipliydi galiba tork haliyle daha iyidir. Ama ben bu saatten sonra asla atmosferik bir araç almam. kaç cc olursa olsun.

ekorkut
07/08/2008, 12:01
Artık o kadar da değil yani 1.6 ile kıyaslanacak bir hali de yok T-JET in. Ama performans olarak bir önceki jenerasyon 2.0 litre arabaların altında, 1,6 litrelerin üstünde diyelim. Geçenlerde 1.16 BMW ile denedik, bariz rahat rahat geriye doğru gidiyordu 1.16. Cihanın arabayı gerçekten çok merak ettim, T-JET' ten iyiyim dediğine göre.

Ziyaretçi047
07/08/2008, 15:13
Ben de merak ettim :)

ABNEW
07/08/2008, 20:49
Turbo dizel kullananlar T-Jet testlerinde fazla performans hissedemeyebilirler bu normal.Zaten torklar yaklaşık aynı.Ancak devirlenme ve üst devirlere çıkma çabukluğu olarak benzinli turbonun bariz üstünlüğü var.

Piyasadaki 1.6 125bg lik atmosferik benzinliler bana kesinlikle gitmiyor gibi geliyor...

Ziyaretçi047
07/08/2008, 21:43
valla diyorum ya linea da ben hiçbişe hissetmedim. tek hissettiğim araç bi türlü vites istemedi. o da dizelle 4000 5000 lere max. çıkabilmekten bana öyle gelmiştir diyorum.

ED 088
07/08/2008, 23:13
2. vites 110'lara çıkınca vites aramıyor insan...

Ziyaretçi047
07/08/2008, 23:56
110 a çıktı mı 2. vites. şanzuman oranı ilginç ...

Korhan
08/08/2008, 00:07
110 a çıktı mı 2. vites. şanzuman oranı ilginç ...

:D

110 olmasa da 100 de anlaşalım. Kalkarken de 2 ile rahatlıkla kalkar. Şehiriçi tek vites yani :D

ED 088
08/08/2008, 00:15
Pardon, öncesinde açıklamam gerekirdi, benim araca ''all car racing'' yazılım yükledik, o yüzden verdiğim değer orjinal t-jet değeri değil. Fakat böylesine seri bir hızlanmayı daha önce hiç yaşamamıştım, onu söyleyebilirim size !!!

Ziyaretçi047
08/08/2008, 01:09
senle kapışamazsam gözüm açık gidecek :D

ABNEW
08/08/2008, 01:55
2. vites 110'lara çıkınca vites aramıyor insan...


Pardon, öncesinde açıklamam gerekirdi, benim araca ''all car racing'' yazılım yükledik, o yüzden verdiğim değer orjinal t-jet değeri değil. Fakat böylesine seri bir hızlanmayı daha önce hiç yaşamamıştım, onu söyleyebilirim size !!!

Zafer chip ile limitör devri yükseldi sanırım.Yoksa vites ve/veya son dişli ile oynamadan 2. vitesle 110km/s e çıkmak imkansız...

Ziyaretçi047
08/08/2008, 02:11
kesici yükselmiştir...