Orijinalini görmek için tıklayınız : Siz Olsaydiniz ?
Arkadaşlar,
Siz FIAT reklam,pazarlama,iş geliştirme sorumlularından biri olsaydınız..(Satış sonrası için )Müşterileriniz ve araçları için nasıl bir kampanya yapardınız ? Neyle memnun olacağınızı düşünerek ve bu yetkinin sizde olduğunu varsayarak yazar mısınız ? Kampanyanlarınız mantık çerçevesinde olup yapılabilirliği olan şeyler olursa sevinirim :) (Lütfen araba dağıtırdım bedava,bakımları ücretsiz yapardım vs gibi kampanyalar yapmayın :D )
UncLessman
20/06/2008, 18:01
Yeni bir araç satmak için mi,satılan araçtan sonra ki memnuniyeti sağlamak için mi?
Anlayamadım ksr bkma=)
özür dilerim düzelttim..Buradakilerin hemen hemen hepsi arac sahibi oldukları için satıs sonrası kampanyası üstüne yogunlasmak daha mantıklı ..
yaz ayları için belli bir yaşa kadar olan yada belli bir yaştan sonrası için olan araçlara klima bakımı olabilir.
yada isim yapmış bir araç temizlik firmasıyla anlasılarak servis ücretine göre dış yıkama iç dış yıkama ,pasta-cila,koltuk temizleme tarzı birşey de olabilir.
Öncelikle servise gelen her araca yönelik bir kampanya düşünürdüm ,öyle 2005 öncesi 1965 sonrası gibi bir ayrım yapmazdım vede kota koymazdım sadece bakımı düşük olandan büyük olana doğru hediyeyi belirlerdim ..
buda en düşük hediye radyo, mp3, dvd ,ve en yüksek miktarda bakım masrafı verene boya koruma, altın bakım, garanti uzatma falan filan ......
seni uyanık..sizin belki bedavadan kafa yormanız bir çok punto kullanıcı için yeni güzel bi kampanya ortaya cıkmasını sağlar..ayrıca farzedin ki çalısansınız dedim e bide farz edinki maaş alıyorsunuz :)
peki sen olsan ne yapardın nagihan?mesela yani:D:D:D
Herşeyden önce şu geçtiğimiz aylarda yaşanan ve yaşanması bir yana, telafi edilememesi durumunda kalınılan, pişkin cevaplarla geçiştirilmeye çalışılan, her büyük firmanın normalde "değişiklik yapma hakkımız saklıdır" prensibinin arkasına saklanmadan soruna çözüm üreteceği, Türkiye dışında da başka hiçbir ülkede FIAT' ın yediremeyeceği;
-Dynamic lerde 3 yerine 2 satır yol bilgisayarının verilmesi
-Direksiyon aydınlatmalarının kaldırılması
konularına çözüm getirilmesini isterdim. Kendimde hiçbir sorun yaşamadım. Fakat sorun yaşayan arkadaşların hislerini paylaşarak FIAT' dan bunu beklerdim.
soruyu önce ben sordum mızıkcılık olmasın :) ben ne yapardım bilmiyorum fikrim yok zaten sizden fikir calmak için actım bu forumu :P
park sensörü ve aksesuara yönelirdim ben..belli bakım ücretleri karsılıgına göre %50,%25 indirim yapardım..düzenli olarak servise gelen ya da sık gelen müşterilere kaskolarında uygun avantajlar sunardım..20.000 ,40.000 ana bakımında yağ,hava,polen filtrelerini ücretsiz verirdim..daha sayıyım mı bende kampanya cok :D
benim için önemli olan burdakilerin beklentileri..
tolgaank88
20/06/2008, 19:29
umarım sorunuzu dogru anlamışımdır :) şöyle başlayayım...
ben olsam herşeyden önce servis kısmındaki personelin güleryüzlü,işini bilen,müşteriye yardımcı olan,insanlara geçiştirici cevaplar vermeyen insanlardan oluşmasını sağlardım...bu çoğu seviste bir sorun,bunu hallederek zaten musteri memnuniyetinde ve musteri sayısında belli artışı yakarlarsınız
2. etap ta ise belli bi ücretin üstünde yapılan harcamalarda (çok abartı değil mesela 80 ytl veya en dusuk bakım ucreti baz alınabilir) ufaktan başlıyarak belli hediyeler,promosyonlar verilebilir...(park sensoru,paspas,boya koruma vs)
3. etapta ise gelen her müşteriye parçası garantiden değişsin veya değişmesin,ister vida sıkıtırsın ister triger kayışı değiştirtsin,butun musterilere ufak kalem,masa saati vs (maliyeti dusuk olan;mesela bi kalem 50 ykr,bi masa saati ortalama 3 ytl,tabi üstünde servisin reklamı olmalı sizin açınızdan) verilebilir...
biraz maliyetli biş iş ama inanın bu insanlar üzerinde olumlu etkiler bırakabiliyor,ozellikle masa saati vs şeyler....
ama unutmadan tabi bu benim...ancak bunu bi gp kullanıcısı olarak değil her yaz tatilini ticaretin içinde geçiren birisi olarak soyluyorum...
ugurozer
20/06/2008, 20:52
Burada bilgili ve bilgilerini birbirleriyle paylasacak insanların sokakta anketorler tarafından cabuk cabuk doldurulan anketlerden cok daha verimli olcağını dusundugum icin nagihan hn. sizi kutlarım ve bende dusunduklerimi paylasmaktan zevk duyarım.
Ben tuketici olarak aracıma bakım yaptırmayı yetkili servisinde isterim, eger yetkili servis bana iscilik ve parca ucretlerinde indirim saglayacaksa ve/veya ara ara hediyeler verecekse ve bu kampanyaların bazılarını bana garanti edecekse ben aracımı devamlı olarak aynı servise getirebilirim. Bilmem anlatabildim mi? :)
Nagihan yoksa sen ajanmısın şakaşaka bana kalırsa modifiye parçalara yönelirdim.servisle piyasa arasında dünya kadar fiyat farkı var
İbrahimKC
20/06/2008, 21:25
Öncelikle bir yönetici olarak konu hakkındaki kişisel fikirlerimi soyleyeyim.
FİAT markasına güvenip satın alınmış bir aracın formunda, acaba sizler için ne yapabilirizde daha memnun olursunuz diye açılmış bir konunun hiç bir sakıncası yoktur. Kaldıki bence kesinlikle olmalı ve herkes fikrini söyleyip bir şekilde FİAT ın bunları akıl etmesini ve uygulamaya koymasını sağlamaya yardımcı olmalıyız.. Bu yüzden bu konu için Nagihan hanıma teşekkür ederim..
Gelelim benim fikrime, servislerde güler yüz olmazsa olmaz tabiki ama geriye kalan diğer fikirler, küçük yada büyük hediyeler verilmesi şeklinde. Burada açık açık rüşvet istiyoruz izlenimi ediniyorum ben :) Hediyemi ver servise geleyim, kim daha büyük hediye verirse ona giderim şeklinde bir yaklaşım var. Ama sanırım satış sonrası için müşteri memnuniyetinin tek yolu hediye ve indirim.. Başka bir çıkar yol kalmıyor bizleri mutlu etmek için.
Şöyle bir tespitte bulunabilirim. Forumun ilk açıldığı tarihlerde bazı üyelerimizin Fiat tarafından aranarak adres bilgilerinin alındığı ve çeşitli hediyeler gönderildiği konuşuldu. Hatta aranmayanlar, ki biride benim, Fiat müşteri hizmetlerini arayıp, yüzsüzlük yapıp, hediye istedik. bu birazda gıcıklığına yapılmış bir uygulamaydı. Niye bazıları aranıp bazıları aranmıyordu, neye göre müşteri seçiliyordu.. Kısaca bir kampanya, bir jest yapılırken kesinlikle herkesi kapsamalı bence..
Ayrıca, Her yıl başında bir takvim ve ajandanın herkese gönderilmesi bence hem reklam olarak hemde jest olarak çok güzel olur. Ben sene başında arayıp ajandamı istedim ve FİAT tarafındanda gönderildi mesela.
Tabiki bizler tarafından kampanyanın ayrıntılarının çizilmesi beklenemez ama bu konuda beyin fırtınası yaparak belkide daha iyi bir satış sonrası hizmet anlayışı geliştirebiliriz.
yıllık bakım,periyodik bakım,parça değişim bakım fiyatlarının net rakamlarla belli olmasını sağlardım.periyodik bakımları her servste farklı ve onun dışında parça değişimleri standartlar bağlanmalı ( mesela fren balatası değişimi belli bir kalınlığın altına düşüldüğünde yapılmalı ( o an servisin yoğunluk durumuna ve servisin kapanış saatine bağlı olmamalı )).kısacası herşey açık ve net olmalı ( daha önce bakımlar için her servis farklı fiyat verdi ).
Ziyaretçi047
20/06/2008, 22:09
Anlaşılan nagehan a müdürü böyle bir iş verdi.
anlaşılan Nagehan A Müdürü Böyle Bir Iş Verdi.
:) +1000000000000
bu bir görüş alışverişinden çok profesyonel bir ticari yaklaşıma benziyor.
FEMOLİ kardeş nghn kullanıcısının fiat taki pozisyonu ne ? call center agent mı ? arge de mi çalışıyor ?
kendi pozisyonunu önce açıklasın. samimi olsun ve yardım alsın. ona özelden uzman görüşlerimizi iletelim... para da almayız...
fiat genel müdürlüğü demişsin , adamlar zaten ayda 1 arayıp görüşlerimizi alıyor. burda bu geyiklere gerek yok...
geyik yani , samimi bulmuyorum.... laf kalabalığı.... ( nghn kullanıcısının yazdıklarını kastediyorum)
Ziyaretçi047
20/06/2008, 23:37
çok mu açıksözlüyüm nedir :)
Yönetim üyesi olarak cevap vereyim tartışmaya...
Benim açımdan konunun hiç bir sakıncası yok aksine çok güzel bir konu. Eğer bizim burda paylaştıklarımız Fiata iletilip değerlendirilcekse ne mutlu bize!
Ziyaretçi047
21/06/2008, 01:56
Tabi açıksözlülüğümün yanı sıra hiçbir şey yanlış anlaşılmasın. Ozana da katılıyorum. Çok doğru.
acilen orjinal aksesuar ve park sensörü kampanyası bekliyorum.
öncelikle yapılan her yorum için hepinize teşekkür ediyorum.
Amacım burda sizleri kullanmak değil sizin beni kullanıp fikirlerinizin fiat yetkililerine ulaşmasını sağlamaktı..Benim fikir çalmak gibi bir niyetim asla olmaz kendi işimde fikir ve projelerimi en iyi şekilde her zaman sunacak yetkinlikteyim.Bana kimse (müdür vs.) iş vermedi.
Öyle bir yargılamışsınız ki sanki sizlerin kötülüğüne bişe yapmak istemişim gibi..Herkes Fiat çalısanı olup olmadığımı yargılamaya basladı..öyleyim ya da değilim burada olmama engel mi teşkil edecek bu durum ? Belki yaptığım işi söylememem gerekiyor.inanın bunu size hissettirmesem kimse bilmezdi bile..ama sizler için bişeler yapmak istedim nacizane hepsi bu.Ve şunu da bilin ki geyik diye adlandırdığınız sohbetime geyik olsaydı ayıracak zamanım hiç yoktu.Burayı çok ciddiye alıp samimi ortamını sevdiğim için zamanımı ayırdım burada.
Bunlara cevap vermek beni okuduğum cümlelerden daha çok üzüyor aslında ama bilmenizi istedim hepinize iyi niyetle yaklaştığımı (hiç birinizi dolar işareti olarak görmüyorum !)
Herşeye rağmen tüm FIAT kullanıcısı şahısları çok seviyor ve çok değer veriyorum..Bu işimin gerektirdiği bir sevgi değil insanlığımın gerektirdiği bir sevgidir..
Hepinize sonsuz saygılarımı sunuyorum..Dilerim herşey sizin istediğiniz gibi olur.
Yazık diyorum başka bişi demiyorum nagihan konumu itibari ile çalıştığı yeri bize söylemedi bu doğru ama söylemesinin kendisi için sakıncaları var bu kadar üstüne gitmek bence anlamsız ..Neyse uzatmanın anlamı kalmadı artık ne nagihan var nede bu konunun aslı ....
Teşekkür ederim arkadaşlar....
evet nagihanın fiat çalışanı olduğunu ortaya çıkardık.ne mutlu bize!!!!şimdi bakalım başka çalışanlarda varmı?fiat çalışanı avına çıkalım.onlarıda bulalım ve böyle forumdan uzaklaştıralım.mazaallah belki bize yararları dokunur.belki fiatla yada servisle ilgili bi sıkıntımız olur elinden geleni yapmaya çalışır.
gerçekten yazık ya.böyle davranan arkadaşlar sadece kendilerinin değil bizim de bütçemizle oynuyorlar!!!!!!
erdiyilmaz
21/06/2008, 12:29
GrandePuntoTR'ye yakışmayan mesajLar yazıLmış çiziLmiş. konuyLa iLgiLeniyorsanız mesaj gönderin, yoksa sırf mesaj göndermek uğruna yaptığınız yorumLarınız, Lütfen kendinize kaLsın.
c_a_m_b_a_z senin de ip adresin istanbuL görünüyor ancak ankaradan oLdugun yazıyor, sende soyadını adını kimLigini gizLemişsin, iğneyi başkasına batırırken, çuvaLdızı kendimize batıraLım. gereksiz konu dışı mesaj göndererek, ortamı germeye çaLışmayaLım. biLgi sahibi oLmak güzeLdir, o biLgiyi gerekLi yerLerde kuLLanmak daha da güzeLdir.
burası her ne kadar özgür bir ortam oLsa da, kimsenin kimseye Laf sokma, rencide etme, küçük düşürmeye çaLışma hakkı yoktur. kişiseL - ikiLi probLemLerin çözüm yeri de burası degiLdir.
https://forum.grandepuntotr.com/images/icons/icon14.gif konu dışı mesaj gönderimLeri sorgusuz - suaLsiz siLinecektir.
GrandePuntoTR Yönetim
gogigogi
21/06/2008, 18:54
bence öncelikle yapılan kampanyalar amacına ulaşmıyor 250 ytlyi geçenlere park sensörü hediye kampanyası vardı yararlanan oldumu bilmiyorum 380 ytl bakım faturasına servis park sensörü vermedi(vermek istemedi) indirim yaptım o gider cart olur curt olur.vs.vs .....
arkdaşım c-max titanyum aldı ilk bakımda park sensörü taktılar hemde sormadan işin aslı çoğumuz servisten muzdaribiz bir kaçı hariç...
dün takas için gp sahibiyle konuştum fiattan kurtulmaya uğraşıyorum başka marka olsa olurdu dedi bravo ile takas bile istemdi adam servisten illallah etmiş herhalde ya bodrum ya muğla,
mazot pompası 80 ytl idi 40 ytl ye düştü nasıl oldu anlamadım ve özel servislerde bulunaamıyor.....
neyse şimdilik bu kadar.......
seni uyanık..sizin belki bedavadan kafa yormanız bir çok punto kullanıcı için yeni güzel bi kampanya ortaya cıkmasını sağlar..ayrıca farzedin ki çalısansınız dedim e bide farz edinki maaş alıyorsunuz :)
istediğimiz servise gidebilme imkanı sağlanmadan fiat servislerinden hiç bir beklenti tatmin etmiyeceğini dşünerek öncelikle her fiat kullanıcısına bu özgürlüğü tanırdım sonra kampanyalar zaten kendiliğinden oluşacaktır... REKABET
KaMiKaZe
21/06/2008, 22:57
istediğiniz servise gitmenizi engelleyen nedir ?
tolgaank88
21/06/2008, 23:17
istediğimiz servise gidebilme imkanı sağlanmadan fiat servislerinden hiç bir beklenti tatmin etmiyeceğini dşünerek öncelikle her fiat kullanıcısına bu özgürlüğü tanırdım sonra kampanyalar zaten kendiliğinden oluşacaktır... REKABET
yetkili servislerden istediğinize gidebilirsiniz,bunu hiç kimse engelleyemez ki zaten,ama özel servisleri kastediyorsanız bırakın fiat ı,bu özgürluğü tanıyacak hiçbir marka,hiçbir araç üreticisi yoktur...
FoR_ReaL
21/06/2008, 23:53
Konuya dönelim bence.. Bende özel bir firmada Müşteri hizmetleri takım lideri olarak çalışıyorum yaşadığım örneklerden yola çıkarak öneri yapmak gerekirse;
Müşteri önce her istediğinin yapılması ister ki bu gayet normal ama genelde firmaların çalışanlarına verdiği yetkiler vardır ve ona göre hareket ederler. Eski müşteriler her zaman kendilerine öncelik tanınmasını ve indirim yapılmasını bekler. Aracı alana kadar kral sonra piyon olmak kimseyi sevindirmez. Burdan yola çıkarak Turkcell' de ve bazı hava yollarında müşteriler için uygulanan CRM taktikleri vardır. Mesele ben işim nedeni ile şirket hattı kullanıyorum ve Turkcell' de benimle ilgilenen özel bir birim var hatta hiç beklemiyorum. Örnek olarak geçenlerde cep telefonumu modem haline getirip laptopımla internete girmem gerekti ama ayarlarını yapamadım çağrı merkezini aradıp bana 3 saat içinde bu işden anlayan bir uzman yolladilar ve 5 dakikada bütün ayarlar yaptı bende işimi hallettim.
Ben fiat müşteri hizmetlerinden ya servislerden bu tarz bir ilgi beklerim active aracıma sis farı bağlatmak istedim ve 3 servisde bana ayrı fiyat verdi hatta ikisi garanti bozulur dedi 1 bozulmaz dedi bende malesef yaptıramadım. Aracımı yıl sonu aldığım için 3 ay beklememek için sadece istediğim rengi bulduğum yerden aracımı aldım. Şimdi aracı üst modellerde olan aksesuarları almak istiyorum ama bu olmuyor sonuçta parası ile bunu yapmak istiyorum.
sonuçta müşteriye özel olduğunu hissettiren kampanyalar olması yeterli spor paketini bana serviste yaptırma şansı verseniz ben bunu seve seve yaparım sonuçta bakım yaptır park sensorünü kap tarzı şeyler beni hiç cezbetmiyor
istediğiniz servise gitmenizi engelleyen nedir ?
özel servisleri kastediyorum...
buna hiç bir firma izin vermiyor (garanti süresince)
özel servisleri kastediyorum...
buna hiç bir firma izin vermiyor (garanti süresince)
Özel servisler 2 tip yetkili ve normal olarak...
Yetkili özel servislere gidebilirsiniz bi sorun yok. ancak garanti süresinde yetkisi olmayan herhangibi bir servise gidememek son derece normal bence...
tolgaank88
22/06/2008, 11:52
Özel servisler 2 tip yetkili ve normal olarak...
Yetkili özel servislere gidebilirsiniz bi sorun yok. ancak garanti süresinde yetkisi olmayan herhangibi bir servise gidememek son derece normal bence...
+2416 :)
zaten garanti süresince,özel servislere gittiğinizde garantinin bozulmayacağı hiçbirşey yok dunyada...
Bölmek gibi olmasın ama bunları düşünmeden önce tüm FIAT yetkili servislerine disiplin konusunda bir el atmasını önerirdim :) Böylece arka kapılardan şikayetçi birine ustanın yanıtı:
"Sen kapıyı açmayı bilmiyorsun,"
ya da tavanda oluşan lekere:
"tavana su dökülmüştür"
olmazdı. Bu tarz yanıtlar olduğu sürece, istediği kampanyayı yapsın, gereksiz bence :)
Bölmek gibi olmasın ama bunları düşünmeden önce tüm FIAT yetkili servislerine disiplin konusunda bir el atmasını önerirdim :) Böylece arka kapılardan şikayetçi birine ustanın yanıtı:
"Sen kapıyı açmayı bilmiyorsun,"
ya da tavanda oluşan lekere:
"tavana su dökülmüştür"
olmazdı. Bu tarz yanıtlar olduğu sürece, istediği kampanyayı yapsın, gereksiz bence :)
Merhaba ,
Forumda Türkeyi'nin dört bir yanından punto kullanıcıları var ve her şehirde yine grande punto sahipleri kendi kendilerine çeşitli etkinlikler yapıyor...Bence fiat bayileri bir araya gelerek mesela sadece grande punto sahiplerine özel ücretsiz aktiviteler yapabilir...Piknik , yaz konserleri , yemek , kokteyl ...vs...yani g.punto kullanıcılarını her ilde ki bayiler bir araya getirebilir.Üstelik böylece biz g.punto kullanıcıları memnuniyetlerimizi ve memnuniyetsizliklerimizi birinci ağızdan belkide direk muhatap olacağımız kişilere iletebiliriz.
iyi çalışmalar
arkadaşlar neden bu sizlerin servislerden sıkıntısı anlamış değilim konuya yeni dahil oldum sıkıntıyı çözmüş değilim ama,benim kocaelide yakın dostum tofaş yetkili özel servisi yani garanti kapsamındaki araçlara bakıyorlar.bana özel bir durum yok her müşteriye aynı davranıyorlar.ben bir kocaeli toplantısı organizasyonu ditye bağırıyorum 2 haftadır bana sponsor olmayı kabul ettiler buyrun gelin sorunlarınızı birinci ağızdan yüzyüze dinlesinler.ben herşeyi ile servislerden bakımlşardan ve GRANDE PUNTO dan memnunum.
@hsnln; keşke her servis sizin şehrinizdeki gibi olsun :) Sözümüz zaten FİAT 'ın bildirdiği ve eğittiği şekilde hizmet vermeyenler servisler için :) Ne mutlu ki, kaliteli bir servisten hizmet alıyor ve bu tarz sıkıntılar yaşamıyormuşsunuz. Ancak yukarıda bahsettiğim tarzda bir muhabbet yaşamış olsaydınız, sanırım servisten memnun kalmazdınız :)
mustafaf
24/06/2008, 12:07
zaten araclarımızı aldıktan sonra %100 muhattap oldugumuz kısıler servıstekı calısanlar.bu yuzden bence oncelıklı olarak servıs elemanlarının bır egıtımden gecmesı gerekıyor.mersındekı servıslerden bır sıkayet duymadım sımdıye kadar ama, yukarda bıkac arkadas yazmıs servıstekı ustaların sacmalarını.buna benzer olaylar ınsanları FIAT servıslerınden ve FIAT markasından uzaklastırır.goz boyamak ıcın yapılan hedıyelerden zıyade bence servıs memnunıyetı yaratmak verecegınız en ıyı hedıyeden daha ıyı gelecektır ınsanlara.cunku, bnm arabama park sensoru taksanız gecıcı bır sure heyecan ve sevınc yaratacaktır mutlaka ama, bır sure sonra belkıde hıc onemı kalmayacak.ancak servıs konusunda bole bır durum yok.eger bır musterı donupte "aracın garantısı bıttıgı ıcın artık yetkılı servıse degılde dısardakı kendı ustama goturuyorum" dıyorsa bence oncelıkle servıslere bı el atmak gereklı dıye dusunuyorum...
alicanveliy
15/08/2008, 19:40
Şu sıfır araç alırken 500ytl ye yapılan full kaskoyu, sonradan da sunmuş olsalar tam süper olacak sanki.
Muhendis06
15/08/2008, 20:00
Acikcasi ben hicbir hediye veya promosyon uygulamasi yapilmasini istemem. Zaten her hediye veya promosyonun bedeli genellikle fatura tutarina bindirilmis bir kandirmacadan baska bir sey degildir. 2 alana 1 bedava kampanyasinda siz zaten 3 urunun de bedelini hayli hayli odersiniz. Bu tip basit pazarlama kandirmacalarindan ziyade, durust ve guvenilir hizmet veren, musteriyi yolunacak kaz yerine koymayip uzun vadeli bir yatirim araci olarak algilayabilen, servis hizmetine konu sarf malzemelerini sarf etmedigi halde fatura etmeyen, teknik birikim acisindan nitelikli elemanlara sahip bir servis hizmeti verilmesi tum markalar icin esas olmalidir. Ancak, konunun ulkemiz sartlarinda denetlenebilir bir mekanizmasi bulunmadigi gibi, meydan bos da birakildigi icin ideal servis hizmetlerine kavusabilmek sanki bir hayal gibi gorunmektedir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.