Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 77HP Dualogic Grande Punto ile rampa çıkamadım.



gokhantopuz
17/04/2008, 13:17
Merhaba ,

Yeni aldığım gp 1.4 77hp aracım ile dolapdere'den kurtuluşa çıkan rampada kaldım :) Devir saati biden düştü, araç gazı kesti, nerdeyse duracaktı araba.
1-2 dk sonra ancak toparladı.

Ben acemi şöförüm ama genede araba ile ilgili bir sorun olabilirmi ?

Yardımlarınız için teşekkürler.

anvil
17/04/2008, 14:20
hoşgeldiniz foruma. tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız seviniriz.

kaçıncı viteste çıkmaya çalıştınız?

gokhantopuz
17/04/2008, 14:51
Slm ,
Hoşbulduk.

2. Vitesde girdi yokuşa , kendisi otomatik olarak 1'e düşmesi gerekiyordu ama ben panikten düştümü düşmedimi göremedim.

Servisi telefonla aradım dik rampalarda aracı manuel'e alın dediler, sizcede mantıklı olan bumudur ?

şekerlioğlu
17/04/2008, 15:20
mantıklı olabilir.ama 77bg arabanınçıkamaması diye birşey olamaz.öyle olsa ben antalya dışına çıkamazdım(dağ belindeki dik virajlı yolu bilenler bilir)o yokuşda sadece çok keskin virajlarda önümde araba varsa mecburen yavaşlamanın haricinde vites 4'den aşağı düşmüyor.çoğu yerindede 5. vitesle çıkıyorum.

ufukbzk84
17/04/2008, 15:52
valla benzinlileri bilmiyorum ama dizel 75 hp bile bence çok iyi rampalarda yalova bursa yollarını bilen bilir o viraj lı ve dik rampalarda bile 5 vitesle çıkıyorum önüme araç filan denk gelmesse ee tabi yol tutuşuna ciddi anlamda güveniyorum...

mustafaf
17/04/2008, 15:57
valla benzinlileri bilmiyorum ama dizel 75 hp bile bence çok iyi rampalarda yalova bursa yollarını bilen bilir o viraj lı ve dik rampalarda bile 5 vitesle çıkıyorum önüme araç filan denk gelmesse ee tabi yol tutuşuna ciddi anlamda güveniyorum...


valla haklısın bende benzınlılerı bılmıyorum ama aynı sekılde bnmkıde rampalarda hıc sorun yaratmıyor.belkıde turbo olmasından kaynaklanıyordur tam bır bılgım yok ama ole tahmın edıyorum :agri:

Ziyaretçi047
17/04/2008, 16:16
Dualogic bazen vites küçültmede gecikiyor. Özellikle benzinli olduğu için biraz sorun yaşamanız doğal. Aracın yeni olması da biraz etkili. Siz dualogic vitesin çalışma mantığını ve kullanımını tam olarak çözene kadar yokuşu yavaş çıkmanız gerektiği durumlarda vitesi manual e alın ve kendiniz vitesi küçültün. İyi kullanımlar.

mimarchi
17/04/2008, 16:43
Bende aracımı geçen hafta pazartesi almıştım.Yokuşlarda gaza resmen sonuna kadar basmak zorunda kalıyorum...Bende acemiyim heralde bir yerde hata yapıyorum diye düşünüyorum her seferinde.... Dualogic vitesin dilini çözmek zaman alıcak sanırım...Gerçi araçta çözemediğim henüz çok şey var :)

c3s0
17/04/2008, 18:45
Dualogic araç yokuş görünce önce bir bocalıyor acaba ne yapsam die düşünür gibi. 2-3 sn bi düşündükten sonra :) vitesi değiştirip gitmeye başlıyor. İlerleyen zamanlarda dahada alışacaksınız arabanıza en azından ne yapacağını bileceksiniz.

OzzY
17/04/2008, 19:00
Slm ,
Hoşbulduk.

2. Vitesde girdi yokuşa , kendisi otomatik olarak 1'e düşmesi gerekiyordu ama ben panikten düştümü düşmedimi göremedim.

Servisi telefonla aradım dik rampalarda aracı manuel'e alın dediler, sizcede mantıklı olan bumudur ?
evet servis haklı.
sıkışık trafikte ve dik rampalarda manuele almak mantıklı.

bu durumlarda dualogic bazen saçmalıyo.

spyofthegod
17/04/2008, 21:18
Hosgeldiniz aktif forumlar dilerim, dualogic viteste aracin yokuslarda zorlanmasi nedeni gaz pedalinin yanlis kullanimidir, ayaginizi surekli gaz pedalinda tutarsaniz vites gecislerinde arac bogulmus olabilir.

lifeforsea59
17/04/2008, 22:12
arkadasım bayır cıkarken vitesını manuele almanda ve eco modundan cıkarmanda fayda var.

karakayaaykut
17/04/2008, 23:42
Arkadaşım öncelikle gecmiş olsun acemilikte olur böyle şeyler. Ben 1.5 seneden beri 77 ps dualogic kullanıyorum bende senin gibi ilk başlarda sıkıntı cektim senin gibi bayırlarda bende kaldım fakat bu sirf Fiat ın dualogic vitesi ile alakalı değil tüm markaların yarı otomatik viteslerinde gecerli yani bayırlarda manuele alacaksın..Tabi aracın Honda Legend değilse, bu arabanın altında sensörler bulunmakta ve bayırı hissedip ona göre vitesi değiştirmekte..Neyse aracından memnun kalacaksın bu kesin bayırlarda manuele al gerisini düşünme bi zaman sonra aracın ve sen bir bütün olacaksınız ne zaman vites değiştirmek istediğini anlayacak araban buna emin ol...Kazasız belasız kullan

bahcelili_ali
18/04/2008, 00:22
keşke benim arabada Dualogic olsaydı bi rampada manuel kullanılması gerekio oda debriyaj gene yok gene yok her türlü iyi otomatik ben alırken yoktu:( bişey otomatiği varken düzüyle işkence çekiom walla 6 vites at at bitmio kamyon gibi

gp_tuning
18/04/2008, 02:17
bende de Dualogic war rampalara gelınce ayagınızı gazdan hafıfce kaldırıp tekrar basarsanız kendsı vıtes ı ayarlıyor hızlı gıdersenız bıle hızınıza gore vıtes ı deıstırıyor boyle durumlarda ayagınızı hafıfce gazdan kaldırdıktan sonra tekrar basarsanız vıtes ı kendısı ayarlar(ben oyle yapıyorum)

gokhantopuz
18/04/2008, 13:18
Yardımlar için çok teşekkürler. Kafamda netleştirdim olayı, ben arabayla ilgili bir sorun zannettim ama sorun arabayı tam tanımamamdaymış. En kısa zamanda aynı rampaya gidip inip inip çıkıcam, o günün intikamını alıcam :) rezil olmuştum walla !

ufukbzk84
18/04/2008, 13:26
ben ne olursa olsun manuel vitesten yanayım araba sana hakim olmasın sen arabaya hakim ol... o yüzden otomatik triptonik dual logic bana göre değil

alpy
18/04/2008, 17:54
senin dedigin yokustan bende cikiyorum hep ama manuel de
otomatıkte arac ne yapacagını karar veremıyor sacmalamaya baslıyo arkandakı adamda kornayı basıyor





Merhaba ,

Yeni aldığım gp 1.4 77hp aracım ile dolapdere'den kurtuluşa çıkan rampada kaldım :) Devir saati biden düştü, araç gazı kesti, nerdeyse duracaktı araba.
1-2 dk sonra ancak toparladı.

Ben acemi şöförüm ama genede araba ile ilgili bir sorun olabilirmi ?

Yardımlarınız için teşekkürler.

GP61
18/04/2008, 19:19
vites düşürmezse gaza daha fazla bas hemen vites küçültüp kendine geliyor araba.ben trabzondayım burada her yer dik rampa :D

kartalli2001
23/04/2008, 00:00
bugün 9 yıllık şöförlük tarihimde bir ilki gerçekleştirdim ve otomatik vites arabayı stop ettirdim. sebebi ise rampada klimanın açık olması. normalde rampalarda ayağımı gazdan hafif çeker arabanın vitesi ayarlamasını beklerdim (1 veya 2 sn) ama bu sefer araba 2. vitesteyken bir anda stop etti ve rampanın ortasında kaldık. allahtan kontağı tekrar çalıştırınca sorunsuz çalıştıda sürüne sürüne çıktık orayı. rampada rampa olsa içim yanmayacak.(istanbulu bilenler için;çubuklu hayal kahvesinin oradan sahil yoluna çıkarken) 90 beygir otomatik vites aracın klima açık diye bayılması yada stop edip resmen ölmesi moralimi çok bozdu. manuele dönmeden bu araç rampaları sorunsuz çıkamayacak sanırım:(((

gokhantopuz
23/04/2008, 01:00
Bu defa oldu , evet manuel'e almadan da çıkabildi yokuşu araba. Üşenmedim pangaltından döndüm, bidaa çıktım. Yokuşun dibinde gazı biraz fazla verdim sorun yaratmadı bu defa. Yardımlar için çok çok teşekkürler.

MethyLen
23/04/2008, 01:02
gazı baya düşürmüş olmalısın sanırım yada benzinliyle dizel arasında baya bir çekiş farkı var. yoksa ben girdiğim vitesle çıkıyorum.

Denizzz
23/04/2008, 12:21
arabayı manuele almaya gerek yok, auto konumdayken de vitesle oynayabiliyorsunuz...

quixotic2
23/04/2008, 12:40
benim 307 im triptonikti. ama bu yaşadığınız sorunların hiçbirini yaşamadım ben onda. acemiler için büyük kolaylık ama usta şöförler ve arabasıyla uğraşmayı sevenler için çok gereksiz bence. gp alırken eşim çok düşündü acaba otamatikmi alsak diye ama kesinlikle istemedim. bence en güzeli manuel. arabayı tamamen hissetmiş oluyorsun :)

ekorkut
23/04/2008, 21:16
Bizim bu 2000 devir altında ölü ötesi 90 lık dizellerin otomatikleri nasıl beceriyor yokus cikmayı merak ediyorum gerçekten. Özellikle dik yokuşta kaldırmalarda 2000 in altında kaldığı zaman tork konvertörü de yok ki yarım debriyaj gibi davransın kurtarsın. Eski şirketimde 5 Corsa Easytronic debriyaj yakmıştı. Çok dikkat etmek lazım. Gerekirse her duruşta el freni çekilmeli.

birotteau
23/04/2008, 22:41
bugün 9 yıllık şöförlük tarihimde bir ilki gerçekleştirdim ve otomatik vites arabayı stop ettirdim. sebebi ise rampada klimanın açık olması. normalde rampalarda ayağımı gazdan hafif çeker arabanın vitesi ayarlamasını beklerdim (1 veya 2 sn) ama bu sefer araba 2. vitesteyken bir anda stop etti ve rampanın ortasında kaldık. allahtan kontağı tekrar çalıştırınca sorunsuz çalıştıda sürüne sürüne çıktık orayı. rampada rampa olsa içim yanmayacak.(istanbulu bilenler için;çubuklu hayal kahvesinin oradan sahil yoluna çıkarken) 90 beygir otomatik vites aracın klima açık diye bayılması yada stop edip resmen ölmesi moralimi çok bozdu. manuele dönmeden bu araç rampaları sorunsuz çıkamayacak sanırım:(((

Merhaba Mehmet,

Stop etmesi bana cok garip geldi, yazilimla ilgili veya debriyaj ayari ile ilgili bir sorun olmasin. Ben de ilk baslarda geri vitese gecerken zaman zaman cirlama yapiyordu, debriyaj hizalamasi denen bir ayar yapildi ve su anda sorunsuz kullaniyorum. Benim de dualogic puntom ile zorlandigim yokuslar oldu, ama en sonunda kendini 1'e alip, yarim debriyaj yapip cikiyor makine. cok dik yokuslarda kalkarken el frenini mutlaka kullaniyorum, bende hill holder yok. Zaten biliyorsundur ama tekrarlayayim, ECO tusu kapali iken yokus cikmaya dikkat et.
Bu arada yetkili serviste servis danismani ile test surusune cikmistik, dik bir yokusta manuele aldim, bana bunu yapmana gerek yok, korkmadan gazi kökle gerisini o yapar demisti, ben bunu uyguluyorum.

Herkese selamlar
ahmet

Alp
24/04/2008, 14:18
Dualogic'e çok güvenmemek lazım en iyisi manuel vites

grande26
25/04/2008, 22:37
Eşimin 307 tiptroniğinde böyle bir sorunla hiç karşılaşmadık

MethyLen
27/04/2008, 03:42
gazı köklersen gp de de karşılaşmazsın.

drsinan
27/04/2008, 15:23
ben vitesli araçta ilk kullanmaya başladığımda ayn sorunla karşılastım.benim sorunum benzinli araç kullanmaktayken dizel arac kullanmaya baslamakla alakalıymış sanırsam.bunu sonradan farkettim.ama kullandıkça gaz pedalını ayarlamaya alışıyosun.suan oyle bi problem kalmadı.

PredatoR
27/04/2008, 22:19
Merhaba ,

Yeni aldığım gp 1.4 77hp aracım ile dolapdere'den kurtuluşa çıkan rampada kaldım :) Devir saati biden düştü, araç gazı kesti, nerdeyse duracaktı araba.
1-2 dk sonra ancak toparladı.

Ben acemi şöförüm ama genede araba ile ilgili bir sorun olabilirmi ?

Yardımlarınız için teşekkürler.

doğaldır. 90 beygirde çıkmıyor. hele ECO'da kullanıyorsan hapı yuttun.

özellikle dizel dualogic, motor sogukken çok istop ediyor.

PERSEUS
28/04/2008, 00:24
Bende aracımı geçen hafta pazartesi almıştım.Yokuşlarda gaza resmen sonuna kadar basmak zorunda kalıyorum...Bende acemiyim heralde bir yerde hata yapıyorum diye düşünüyorum her seferinde.... Dualogic vitesin dilini çözmek zaman alıcak sanırım...Gerçi araçta çözemediğim henüz çok şey var :)


Dualogic sistem hakkında daha önce açılan konuları incelemeni tavsiye ederim. Yokuş konusunda sana 1-2 tavsiyem olabilir. Bu bayılmanın sebebi araç vites büyütürken sen gaza basmaya devam ettiğin için araç alamayacağı kadar gazda oluyor ve saçmalıyor. Gazı yemediği içinde bekliyor ve vites küçültme seçeneğini kullanıyor. Eco tuşu aktif olduğunda vitesi en geç zamanda değiştirmeye programlı olduğundan çok bekliyor.
1. birinci viteste giderken vites atmadan gaza daha fazla bas, araç vites değişmeden daha yüksek devire gelir. tam vites atarken ayağını hafif gazdan çek (aynı mauel vites gibi) ve yavaş yavaş bas.
2. Yokusu görünce manuele al.

Şuna emin ol yanlış zamanda vites değiştirirsen manuellerde aynı duruma düşer.

PERSEUS
28/04/2008, 00:26
doğaldır. 90 beygirde çıkmıyor. hele ECO'da kullanıyorsan hapı yuttun.

özellikle dizel dualogic, motor sogukken çok istop ediyor.


Benim araçta koca kış stop etme olayı olmadı. Merak ettim hangi koşullarda stop ediyor.

utktoti
04/05/2008, 15:33
arkadaşlar bende gp 1,4 77hp dualogic benzinli almayı düşünüyorum,yada 1,3 yaris mmt kara veremiyorum.yarı otomatik vitesli arabalardaki vites sorunları beni korkutuyor tabiki şehir içinde kullanacağım.cok fazla hız yapmam.işin en kötü yanı test edecek dualogic benzinli araba bulamıyorsun bayiilerde.

trocky
22/05/2008, 01:29
daha once aynı motor ve beygır gucunde palio kullanıyordum ama gp nın 1.4. 77 beygır fıre actıve modelının sanırım kasa agırlıgından dolayı palıo kadar ıyı gaz yememesı benı üzdü acıkcası..su anda gp dan inip palio ya bindiğim zaman çekiş farklılığını rahatça görebiliyorum ama konfor ve sürüş rahatlığı bakımından gp bence çok çok daha üstün :-)