Orijinalini görmek için tıklayınız : Dualogic sistem hakkında bilmek söylenebilecekler...
Merhaba Arkadaşlar;:toot0000:
Uzun süredir bu konu hakkında bir başlık açıp size dualogic sistemle geçen 2 ayımı ve 3500km yol deneyimimi anlatmak istiyordum. Konu hakkında açtığım bu başlık diğer arkadaşlara yardımcı olur umarım. Ben alırken pek fikir sahibi olamamıştı.
Dualogic Sistem; tek bir cümle ile anlatılmak istenirse "otomatikleştirilmiş manuel şanzıman" diye tanımlanabilir. Yani birisi sizin yerinize debriyaja basıp vites atıyor :) Ne rahatlık ama... Manuel vitesin size sağladığı tüm olanakları da sunuyor. Örn: Giderken boşa atmak. Otomatik viteste giderken çok kolay vites düşürmek ve kaldığınız yerden otomatik viteste devam etmek.
Sistemde 3 kullanım modu bulunuyor:
1. Otomatik vites Economik tuşu aktif: Bu modda vites 2000-2500 devir arasında değişiyor ve vites geçişleri çok çok yavaş gerçekleşiyor. Burdaki amaç olabildiğince yüksek vites düşük devirde arabayı kullanarak yakıt ekonomisi sağlamak. Ortalama yakıt yol bilgisayarında 5,7 lt civarı (genel yol kosulları). Vites küçültme konusunda çok bekliyor olabildiğince vites küçltmüyor. Sollamalarda ve şehirler arası gidiş geliş yollarda bu modu tavsiye etmem.
2. Otomatik vites Eco tuşu pasif: Bu modda vites gaza bastığınız oranda geç değişiyor. Çok daha performanslı araç kullanmanıza yardımcı oluyor. Burda güzel olan Araç hızı ve gaza basış oranınız arttıkça vitesi daha seri değiştiriyor. Yakıt tüketimi 6,5 ltleri buluyor. Vites düşürmek gerektiğinde size baya yardımcı oluyor. Sollamalarda iyi performans veriyor. Turbo devreye girdiğinde normal bir kullanım gerçekleşiyor.
3. Manuel modu: Aracınızı sizin istediğiniz viteste istediğiniz şekilde kullanmanızı sağlayan bu mod normal manuel sisteme çok yakın çalışıyor. Tek farkı vites geçişleri normal moddan daha sarsıcı ve geç olmasıdır. Manuel mod genelde yokusta kullanışlı oluyor.
Bu kadar genel bilgiden sonra size beğendiğim ve beğenmediğim yönlerini özetlemek istiyorum.
Beğendiklerim ve avantajlar: Eğer benim gibi aile sahibi ve sakin kullanımı seviyorsanız çok çok iyi bir sistem. Sol ayak ve sağ el boşta kalıyor. İster şehir içi ister şehir dışı yakıt manuelle aynı olması büyük avantaj. Çok yüksek performans olmasa da sizi yolun ortasında bırakmıyor :) Sollamalarda ve seri kullanımda eco tuşunu kapattığınızda rahatlıkla hızlanıyor ve yüksek hıza kolayca ulaşıyor.
Beğenmediklerim ve dezavantajlar: Malesef ne yaparsanız yapın yokuşlarda saçmalıyor. Ben genelde dik yokuşlarda manuele alıyorum. Dur kalklarda eco modunda hemen ikinci vitese geçiyor ve siz frene bastığınızda 1. vitese atarak aracı durduruyor ve bu iki durum bazen çakışınca araç sarsılıyor. Vites geçişleri genelde yavaş ama ben bunu şu şekilde minimuma indirdim. Araç vites atarken manuelde debriyaja bastığınızda nasıl ayağınızı gazdan anlık çekiyorsanız bunda da çekmeniz gerekiyor. Bu da hem öne kapaklanmaları önlüyor hemde daha seri vites geçişi sağlıyor. İnanın bana abimin Auris d-4d dizeli ile kıyaslanamıyacak şekilde iyi çalışıyor. :)Bence sistemin başka dezajavntajı yok.
Sonuç olarak ben memnunun. İstanbul gibi bir şehirde maruz kaldığımız trafiği ve sol ayağımızın felç olmasını düşünürsek bence hem az yakmak hem de bu şekilde bir araç kullanmak mükemmel. Çok yüksek performans bekleyen arkadaşların dualogic almamalarını tavsiye ediyorum. Aklıma gelen yeni birşey yada sorularınız olursa cevap foruma girdikçe yazarım.
Kazasız sürüşler. Lütfen emniyet kemerlerimizi takalım. Benim hayatımı kurtardı :)
ugurozer
12/03/2008, 16:11
arac giderken vitesi boşa alma şansınız yok. ayrıca bir ozellikde ben yazayım surucu kapısı acıldıgında arac dururken vitesde olsada kendini bosa alıyor. Ayagınızı aracın vitesi degistirmesini (motorun devri arabanın hızlanması ve yoldaki egime baglı olarak) uygun gordugunuz anda gazdan hafif cektiginizde araca vitesi yukselt sinyali vermis oluyorsunuz (gaz pedalından iyice cekmek degil hafif cekip geri basarak) arac vitesi yukseltiyor. Rampalarda eco modunda aracın afallama sebebi gaz pedalındaki dalgalanmanızdan kaynaklanıyor. yani %25 oranda basilmis bir pedalla rampaya girdiginizde arac dusuk devirde sabit hizda gidiyorsa gaz pedalına basma oranınız %60 ları gectiginde vitesi kucultuyor ve hızlanmaya baslıyor siz buna asiri tepki olarak gazdan ayagınızı cok fazla cektiginizde arac tekrar vitesi yukseltip sabit hızda ilerlemeye baslayabiliyor.
Benim sevmedigim bir ozellik ise aracin ısısının göz önünde bulundurulmamasıdir. Arac soguk iken sabit ivmeli hızlanmada eco modunda gereginden daha dusuk devirde vitesi yukseltiyor ve yukselttigi vitesde sabit hızda gitmeye baslıyor hatta bazen hızlanmayı bir yana koyun yavaslamaya basliyor ve ayagınız gaz pedalında sabit basilida olsa bile vitesi tekrar dusuruyor tekrar yukseltiyor yani aptallasıyor kendi kendine. Manuel kullanım gercekten hicbi ise yaramıyor sadece ozellik olsun diye koyulmus birsey diyebiliriz, hicbir zevki yok bence o uzun degisim aralıkları varken.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, otomatik vites opsiyonunu düşünen arkadaşlara oldukça yardımcı olacaktır.
Yalnız şahsi düşüncem; bana acayip karışık ve sanki hemen herşeyin sizin dışınızda geliştiği birşey gibi geldi. Yokuşta şöyle davranmalı, uzun yolda böyle gitmeli, şunu açmalı/kapamalı falan gibi şeylere gelemem açıkçası :D Tüm kontrolün elimde ve ayağımda olmasını tercih ederim.
efekayhan
12/03/2008, 17:41
volkan ve ugur arkadaşlar bilgiler için teşekkürler 16 mart buluşmasına katılıyormusunuz selamlar
Daha önceden Opel Corsa triptonic ve Honda Civic otomatik vites Marka ve model arabaları kullanma şansım oldu. Benim dikkat ettiğim o arabalarda kalkışlarda gaz vermesemde araba ayağımı frenden çektiğim anda bir haraket alıyordu. Ama bizim dualogic viteste bu şekilde değil. Gaza bastığımız anda araba harekete geçiyor. Buda benim düşüncem ve hiç sevmediğim bir olaya sebep oluyor, araba eğimli yollarda durma kalkma esnasında geri kaçırıyor. Ama herşeye rağmen aracımı seviyorum ve alıştıktan sonra hiç problem kalmayacağına eminim.
Bu durum normal çünkü sistem tamamen farklı.
Honda(CVT) Opel triptronic(eski tork konvertörlü sistem) olduğundan sürekli kavrama durumunundadır araç viteste olduğu sürece gitmek ister...
ugurozer
12/03/2008, 21:50
o araclarda sanziman tipi tamamen farklı:yag icinde her an yarım debriyajda bekleyen bir sistem gibidir onlar.(civicin 2007 oncesi bir modelini kullandiginizi varsayalım hemen kalkıyor dediginz icin) Honda dunyada en iyi otomatik sanzımanı yapan markalar arasındadır ama yinede o bile otomatik sanzımanda kendi manueline gore daha fazla yakar, bizim puntolarda ekonomi tamamen korunmus cunki bildigimiz depriyaj sistemi ve vitesi bizim yerimize bir robot yapıyor. Yavaslarken frene dokunup cektiginiz anda arabanın debryaja bastıgını hissedeceksiniz, (mesela bir rampayı cok dusuk hızda cikiyorsunuz frene dokundugunuz [sadece kucuk bir dokunus yapın ]anda araba debryaja basacak frene basmassanız depryaja basmıs olan araba geriye dogru kayacaktır. Frene tam basıp cektiginizde hill holder devreye girerek sizin yerinize frene basıyor olacaktır. Araba inanın tam bir bilgisayar sistemi ve bir robottan olusuyor, aslında cok eglenceli ancak bir sure bu sanzımana alışmayı gerektiriyor. (Ayrıca ben bir ozellik kesfettim sanzıman sistemine bağlı olan bilgisayar sizin hangi sertlikte veya yumusaklıkta arac kullandıgınızı ogreniyor ve buna gore yuksek veya dusuk devirlerde vites degistirme isi yapıyor)
Sonuç olarak:
"Kontrolun tamamen bende olması gerek" diyen arkadaşlar için (benim gibi düşünenler) kesinlikle tavsiye etmem, civcivx kesinlikle haklısın bu aracları biz kullanmıyoruz onlar bizi kullanıyor desek yalan olmaz.
Ancaaak, ooof ben herseyi artık dusunmek istemiyorum benim yerime araba yapsın ekonomik olsun ondan abartı performans ben beklemiyorumki zaten diyen arkadaşlar için kesinlikle biçilmiş kaftandır punto dualogic. İnanın bazen onca trafikde ve yorgunlukta ve dusunulen herseyin icinde arabayla ilgili hicbisey dusunmek istemiyor insan bu pahalılıkta gaza basınca şahlanmakmış falan neyime gerek diyorsunuz ya işte puntom iyiki dualogic sanzımansın diyorsunuz :))
Bu yazdıklarımdanda "bu araba demekki seri degil" gibi birseyi sakın cıkarmayın cunki eco modunda kullanılmadıgında inanın o seri olabilmek icin hangi vitesde kac bin devirde vites degistirmek gerekiyor cok iyi biliyor ;) manuel sanzıman kullanan heyecan yapan puntocuları ayıklayabileceginize emin olabilirsiniz ;)
bu sanzımanla ilgili birseyler katabildiysek ne mutlu bizlere arkadaşlar.
volkan ve ugur arkadaşlar bilgiler için teşekkürler 16 mart buluşmasına katılıyormusunuz selamlar
Buluşmaları pek takip edemiyorum ama yaza inşallah aranıza dönerim.
Bu durum normal çünkü sistem tamamen farklı.
Honda(CVT) Opel triptronic(eski tork konvertörlü sistem) olduğundan sürekli kavrama durumunundadır araç viteste olduğu sürece gitmek ister...
Bu sistemlerin hepsi birbirinden farklı prensiplere dayanarak çalışıyor. Aralarında yakıt ekonomisi sağlayan tek yöntem bizim dualogic tarzı sistemler.
blackmacig
13/03/2008, 02:17
otomatık vites almadığıma ınlerce kez pişmanım..
nedeni:arac 2500 devırde vıtes istiyor ama bu devırde de ben atmadığım için vites atarken cok teklıyor arctakı herkes benle birlikte vites atıyor anlıcanız vites küçültme zaten ona keza sıkısıp kalıyor arac...
peki bizim duologık viteste vites gecişleri nasıl cok hissediliyormu.yoksa
az da olsa bı sarsılma varmı
otomatık vites almadığıma ınlerce kez pişmanım..
nedeni:arac 2500 devırde vıtes istiyor ama bu devırde de ben atmadığım için vites atarken cok teklıyor arctakı herkes benle birlikte vites atıyor anlıcanız vites küçültme zaten ona keza sıkısıp kalıyor arac...
peki bizim duologık viteste vites gecişleri nasıl cok hissediliyormu.yoksa
az da olsa bı sarsılma varmı
Normal kullnımda sorunsuz çalışıyor. Sarsılma cok fazla yok. Bence tek sıkıntı dik yokuşlarda. Karlı havada kullandım sıkıntı olmadı.
Dualogic kullanan arkadaşlar için tercih olayı olmasına rağmen herşeyde olduğu gibi manuel şanzuman eniyisi,
Zorunlu kalmadıkça manuelden şaşmayın derim.
otomatık vites almadığıma ınlerce kez pişmanım..
nedeni:arac 2500 devırde vıtes istiyor ama bu devırde de ben atmadığım için vites atarken cok teklıyor arctakı herkes benle birlikte vites atıyor anlıcanız vites küçültme zaten ona keza sıkısıp kalıyor arac...
peki bizim duologık viteste vites gecişleri nasıl cok hissediliyormu.yoksa
az da olsa bı sarsılma varmı
ben pek fazla kullanmadım sadece test ettim
vites geçişlerini bende yapsam oda yapsa çok uzun sürüyodu bu durum beni çok rahatsız etti
vites değiştirirken yığılıp kalıyo ayrıca çok uzun sürüyo
dayımda easylogic vardı ona söyledim sana öyle gelmiştir filan demişti sonra gitti kendi test etti evet doğruymuş dedi...
yani sırf bu yüzden manuel alırdım...
ugurozer
13/03/2008, 11:38
otomatık vites almadığıma ınlerce kez pişmanım..
nedeni:arac 2500 devırde vıtes istiyor ama bu devırde de ben atmadığım için vites atarken cok teklıyor arctakı herkes benle birlikte vites atıyor anlıcanız vites küçültme zaten ona keza sıkısıp kalıyor arac...
peki bizim duologık viteste vites gecişleri nasıl cok hissediliyormu.yoksa
az da olsa bı sarsılma varmı
Sarsılma çok nadir oluyor, bizim gibi bazen oda hata yapabiliyor hassasiyette. Ancak geçişler açıkça hissedilebiliyor. Bazen yarım saniye bazen yaklaşık bir saniye sürebiliyor vites değiştirmesi (sizin gaz pedalına basma oranınıza gore) İlk zamanlar gecişlerde boş bulunuyorsunuz resmen kafanız one dogru dusuyor; çünki ayagınız gaz pedalında iken aracın hızlanmasını beklerken o -debriyaja basıyor gazı kesiyor vitesi degistiriyor gaz veriyor debriyajı birakıyor- butun bunlar olurken sizin ayaginiz aynı seviyede gazda duruyor gerçekten ilk zamanlar ürkütücü seviyede tuhafına gidiyor kullanıcının.
3 aydır duologic kullanıyorum. 2 defa dik yokuşta yaptığı iki atak :)) harici bi hatası olmadı. şanzımanı manuele hiç almadım. araçtan yüksek bir performans beklemiyorum ancak bu haliyle bile açık yolda denediğimde iyi tepkiler veriyor. uzun süre vites aralıkları beni çok düşündürmüştü ama şimdi farkediyorum ki ( evet, hakketen bazı şeyleri algılıyor mu ne!!) her durumda en uygununu ayarlamasını biliyor...
Aslında şunu söylemek lazım bu sistem öyle bir kalemde silinip atılabilecek bir sistem değil. Sonuçta şunu asla unutmayalım manuel şanzumanla aynı yakış değerlerine sahip bir otomatik araçtan bahsediyoruz. Bende 2001 3.20 steptronic var. Onda performans vites herşey mükemmel ama 100 kmde 12lt yakıyor. :) Bilmem ne demek istediğimi anlatabildim mi?
Ayrıca dün bendeki power boxı taktım arabaya, sonuç gayet güzel oldu. Yakıt 5.2lt ortalamaya düştü :) Performans arttı. Veee ilk denememde bugün eco modu kapalı arabayı sıkıştırdım 3. viteste değiştirmeden 140 vurdu ayağımı gazdan çekince algıladı ve hemen 4. vitese geçti. Bu da ihtiyaç duyulduğunda arabanın sizinle paralel hareket ettiğini gösteriyor. Asla sistemi kötüleyemem. Hele hele sol ayağım felç olmadan 100 kmde 5,5 lt dizel yakan ve kaçan bir sistemi asla. :)
1. yazılım nasıl araç kullandığınızı algılar vites geçişlerini buna göre yapar.
2. düşük viteslerde vites geçişleri bir daha fazla olmak üzere hissedilir.
3. aracınızda hillholder varsa rampada geri kaçma yapmadan 1.5 sn bekler.
4. vites değişiminde tüm otomatikleştirilmiş şanzımanlarda gaz kesme ve vites değiştirme süresi hissedilir. bu problemin teknik çözümü olarak çift kavrama teknolojisi geliştirilmiştir. Fiatta yeni modellerde bu teknolojiye geçeceğini duyurmuştur. örneğin bravolar için.
bir bonus bilgide benden belki bilmeyenler vardır. araç hareket halindeyken ayağınızı gazdan ve frenden çektiktiğinizde araç yavaşlar, yavaşlar ama durmaz en sonunda 10 km/sn sabit hıza kadar düşer hatta yokuş yukarı bile olsa bu şekilde hareketini siz pedallardan birine basana kadar sürdürür.
mimarchi
16/03/2008, 23:29
Merhabalar,
Bu dualogic sistemde yakıt tüketimi nasıl oluyor?İnternet sitesindeki değerlere bakınca gayet iyi ama bayii km.de 250-300 yakar demiştide...Kullananların tespiti nasıl merak ettim?
ugurozer
17/03/2008, 00:31
dizelde 170 kr civari. benzinlide tahminim yaklasik 250 kr olabilir (ortalama yakıt)
mimarchi
17/03/2008, 00:39
Dizel ve otomatik vites olunca fiyat uçar demişlerdi...Aracın gelme süresi uzadı...Siparişi değişitirsm mi acaba oluyorum :) Dizel eve otomatik vites...süper aslında...
mimarchi
17/03/2008, 00:40
Sizdeki dizel ve otomatik sanırım?
Sizdeki dizel ve otomatik sanırım?
Benim araç dizel ve otomatik. Yol bilgisayarında yakıt değeri 6 lt falan yazıyor. Ben ölçümlerimde 5,7 lt hesapladım. Bu karısık yakıs değeri tabi ağır trafiğim yok.
Power boxı taktım su an yol bilgisayarı 5,2 ltye düştü.
İstersen bana pm den ulaşırsan İstanbulda aracım gel dene öyle karar ver. :)
perseus power box ne oluyor?bilgi verirmisin biraz nedir fiyatı nedir falan açıklarsan sevinirim yakıtı düşürmede bu kadar etkili oluyor mu?ayrıca benzinli araçlara da takılıyor mu?
perseus power box ne oluyor?bilgi verirmisin biraz nedir fiyatı nedir falan açıklarsan sevinirim yakıtı düşürmede bu kadar etkili oluyor mu?ayrıca benzinli araçlara da takılıyor mu?
Power Box dizel araçlara takılan turbo sistemle ilgili bir güçlendirici. Forumu "power box" yazıp aratırsan detaylı bilgi alabilirsin. Bu sistem %15 güç kazandırıyor ve %5 gibi yakıt tasarrufu sağlıyor. Ama sadece dizeller için geçerli. detay için pm atarsan daha fazla bilgi verebilirim.
ugurozer
18/03/2008, 16:29
turbo sistemle ilgili güçlendirici mi? turboya bir kutu ile mudahele soz konusu olabilir mi yaw olmaz bence ???? olsa olsa motorun ecu suna yakıt hava karısımı vs. vs.. gibi degisikliklere mudahele eden bir cihazdır diye tahmin ediyorum. Bu karısımlardan sonrada kara dumanı koyuverip egzostan asırı bir basınc alması ve bu basıncın turboyu daha yukzek devirlerde cevirmesine sebep olarak performans kazandırır dogrudur ancak turboyu elinize almayı ve hatta motordan bazı parcaları elinize almayı baştan kabul etmek gerek. Muhendisler neden ecu ları o powerbox degisim degerlerinde ayarlamamışlar koskoca fiat muhendisleri dahamı geri kalmış bu işten sizce??
ugurozer
18/03/2008, 16:35
mimarchi dualogic ile yazdıgım yukardaki yazıları oku ve sonra karar ver derim dizelde otomatik mi yoksa manuel mi die. Ben tekrar alsam aynı para dahi olsa manuelini alırdım ancak babam ve kardesime sorarsan dha pahalıda olsa yine bu sistemi alırlardı :) kisiden kisiye degisiklik gosteriyor yani. Vitesle debriyajla oynamasını seviyorsan performansdan odun vermem diyorsan hemen cay :)))
turbo sistemle ilgili güçlendirici mi? turboya bir kutu ile mudahele soz konusu olabilir mi yaw olmaz bence ???? olsa olsa motorun ecu suna yakıt hava karısımı vs. vs.. gibi degisikliklere mudahele eden bir cihazdır diye tahmin ediyorum. Bu karısımlardan sonrada kara dumanı koyuverip egzostan asırı bir basınc alması ve bu basıncın turboyu daha yukzek devirlerde cevirmesine sebep olarak performans kazandırır dogrudur ancak turboyu elinize almayı ve hatta motordan bazı parcaları elinize almayı baştan kabul etmek gerek. Muhendisler neden ecu ları o powerbox degisim degerlerinde ayarlamamışlar koskoca fiat muhendisleri dahamı geri kalmış bu işten sizce??
Zaten power box konusunda detaylar için forumu araştırmasını söylemiş ve sadece özetleyecek bir cümle olarak bu cümleyi kurmuştum. Şu varki benim arkadaşım dizel araçlar için test cihazı üretip ihrac ediyor ve bu boxı da o yaptı bana ve mevcut turbonun bar basıncının üstüne asla cıkartmıyor. Bunun yüzünden de turboya zarar vermiyor. Sadece daha verimli calışmasını sağlıyor. Uzun vadede en fazla katalizatöre zararlı olabilir o kadar. Neyse konumuz bu değil bunu daha önce başka topiclerde tartışmıştık bolbol.
Özetle ben sistemden oldukça mutluyum. Dualogic ve powerbox beni tatmin ediyor.
Dualogic şanzıman için ayrı +bir kullanma kılavuzu olan var mı ?
mimarchi
19/03/2008, 23:50
bende vitesle oynamak hiç ama hiç istemiyorum :)
bende vitesle oynamak hiç ama hiç istemiyorum :)
O zaman bu sistem sana uyar :)
karakayaaykut
20/03/2008, 20:51
selam mimarchi bende yaklaşık 1.5 seneden beri 1.4 fire dualogic kullanıyorum ve cok memnunum.arkadaşlar performanstan falan bahsetmişler fakat manuel vitesin performansı nedir ki yani otomatiğin olsun..Kullandığımız araçların hiçbirisi performans aracı değildir 180 yapmak 200 yapmak performans değildir..20 senelik eski arabalarda yapıyor 200ü..Diyeceğim o ki dualogic vites rahatlıktır ister otomatiğin rahatlığını yaşarsın istersen manuelin ''performansını'' :) Tabi bu olay tercih meselesidir herkese saygı duyuyorum..
birotteau
20/03/2008, 21:34
Dualogic şanzıman için ayrı +bir kullanma kılavuzu olan var mı ?
Merhaba,
Ben de var. Tofas Musteri Hizmetleri'ni arayip istediginizde ucretsiz olarak adresinize teslim ediyorlar.
Herkese selamlar
ahmet
Merhaba,
Ben de var. Tofas Musteri Hizmetleri'ni arayip istediginizde ucretsiz olarak adresinize teslim ediyorlar.
Herkese selamlar
ahmet
Walla o kitapçık olmasa daha iyi :) Direk ingilizceden çavirmişler düşük ve anlamsız cümlelerle dolu. :no000000: Olmamış yani...
merhaba arkadaşlar.
esasen beni yeni Bravo ile ilgileniyorum.nasip olursa askerlik dönüşü bir araç almayı düşünüyorum.eski aracım citroen C4 dizeldi.fakat şu anda Bravo 1.6 Multijet 120 Hp 300nm/tork luk bu motor gönlümü çaldı :). dualogic 120hp'ler temmuz da gelecek galiba..
bir arkadaş VW'nin kullandığı DSG şanzımanın yeni Bravolar da kullanılacağını söylemiş.doğru ama 2010 hazirandan sonra.. bu yaza gelecekler eski sistem.
sizce yeni Bravo daki dualogic tamamen aynımı olur? bir de citroenin MCP şanzımanında olduğu gibi direksiyonun her iki yanında manuel vites değiştirmeyi sağlayan kulakcıklar var mı?
merhaba arkadaşlar.
esasen beni yeni Bravo ile ilgileniyorum.nasip olursa askerlik dönüşü bir araç almayı düşünüyorum.eski aracım citroen C4 dizeldi.fakat şu anda Bravo 1.6 Multijet 120 Hp 300nm/tork luk bu motor gönlümü çaldı :). dualogic 120hp'ler temmuz da gelecek galiba..
bir arkadaş VW'nin kullandığı DSG şanzımanın yeni Bravolar da kullanılacağını söylemiş.doğru ama 2010 hazirandan sonra.. bu yaza gelecekler eski sistem.
sizce yeni Bravo daki dualogic tamamen aynımı olur? bir de citroenin MCP şanzımanında olduğu gibi direksiyonun her iki yanında manuel vites değiştirmeyi sağlayan kulakcıklar var mı?
Mert Fiat ın yeni çift kavramalı otomatik vitesi 2009 da kullanılmaya başlanacak.2010 a kalmaz bence.Şu anki otomatik viteste direksiyondan vites değişimi bildiğim kadarıyla olmayacak...
umarım sen haklısındır kardeşim. eğer öyleyse biraz bekler yeni şanzımanlısını alırım tabi..
çift kavramalı şanzıman gelince süper olucak :D
Ziyaretçi047
29/03/2008, 19:57
powerbox turboya felan etki etmez. common-rail yani yakıt basıncına etki eder. bu sayede isterseniz turbo devreye girmeden önceki devirleri de güçlendirebilirsiniz.
sofokles2000
14/06/2008, 21:20
Merhaba
Cvt şanzımanlı Jazz kullanıcısıyım. İlerde gp düşünüyorum.
Duologic vitesten memnun musunuz? Eksi yönleri nelerdir? Çok sarsıntılı mı vites geçişleri?
Ayrıntılı cevaplarınız için şimdiden tşk. ederim.
ugurozer
14/06/2008, 21:44
her ikisinide kullanmış birisi olarak cvt ve dualogic araba ve at kadar farklı diyebilirim, denemeden kesinlikle almayın. Alışmak gerek yapabilirseniz cok zevk alabilirsiniz cunki dualogicde insanın istedigi o motorun devirlenme ve sonra debriyaja basması ve dusuk devirden tekrar baslaması var jazz da boyle bir olay yok ancak muazzam calisma sistemi ve teknoloji hakim yani cok buyuk husrana ugrayıp pismanda olabilirsiniz aa bu cok zevkliymis iyiki almısım da diyebilirsiniz ap ayrı sistemler. Puntonun yakıt degerlerini tutturmakta pek kolay degil oda bilginize.
yazı yazmış oldugunuz bu formu iyice okursanız biz artılarınıda eksilerinide yazdık zaten.
sofokles2000
16/06/2008, 01:01
her ikisinide kullanmış birisi olarak cvt ve dualogic araba ve at kadar farklı diyebilirim, denemeden kesinlikle almayın. Alışmak gerek yapabilirseniz cok zevk alabilirsiniz cunki dualogicde insanın istedigi o motorun devirlenme ve sonra debriyaja basması ve dusuk devirden tekrar baslaması var jazz da boyle bir olay yok ancak muazzam calisma sistemi ve teknoloji hakim yani cok buyuk husrana ugrayıp pismanda olabilirsiniz aa bu cok zevkliymis iyiki almısım da diyebilirsiniz ap ayrı sistemler. Puntonun yakıt degerlerini tutturmakta pek kolay degil oda bilginize.
yazı yazmış oldugunuz bu formu iyice okursanız biz artılarınıda eksilerinide yazdık zaten.
:) Forumu okumaya devam ediyorum. Bazı sorunlardan bahsedilmiş duologic ile ilgili. cvt de de kick down yapabiliyorsunuz ama değiniz gibi hızlandıkça vites büyütürken düşük devirden başlaması diye bişey yok. En kısa zamanda bir test sürüşü yapmak istiyorum. Diğer bi konu ise geri kaçırma. CVT de nispeten daha az. Ama duologicte hill holdersız modellerde daha fazla heralde değil mi? Düz yolda ya da az meyilli yerlerde ayağınızı frenden çekince araç ileri doğru hareket ediyor mu duologicte?
hillholder olmayanlarda geriye kaçma mevcut. bildiğim kadarıyla fren bırakıldığında ileri gitmiyor. ancak benim anlamadığım otomatik vites bir aracın zaten kayma gibi sıkıntısı olmaz daha doğrusu freni bıraktıktan sonra gaza basana kadar ne kadar kayabilirki :)
ugurozer
16/06/2008, 01:55
dulogic sistemi surekli bir kavrama sisteminden ap ayrı bir sistemdir. Frenden ayagınızı cektiginizde robot o anda debriyaja basıyordur. yani ileri gitme istegi ve cvt de oldugu gibi bu ileri gitme isteginin rampalarda kaymayı onlemesi gibi bir sistem soz konusu degildir. Punto larda hill holder denen sistem ayagınızı frenden cektiginizde rampalarda robot sizin yerinize frene birkac saniye basılı tutar (ayagınızı gaza getirip basmanız icin) bu sistem olmadıgı andan tam bir kabus olur dik rampalarda yaklaşmış araca carpma riski cok yuksek. Hill holder rampa ters yone ise bazen calismiyor yani one egimli bir yerde aracınızı duvara yakın (onden) park ettiyseniz el frenini kullanıp geri kalkmazsanız aracınız duvara patlatabilir :)) cvt sanzımana sahip aracınızı neden satmayı dusunuyorsunuz kaca satyorsunuz punto ile takas dusunur musunuz? :)))
sofokles2000
17/06/2008, 00:06
dulogic sistemi surekli bir kavrama sisteminden ap ayrı bir sistemdir. Frenden ayagınızı cektiginizde robot o anda debriyaja basıyordur. yani ileri gitme istegi ve cvt de oldugu gibi bu ileri gitme isteginin rampalarda kaymayı onlemesi gibi bir sistem soz konusu degildir. Punto larda hill holder denen sistem ayagınızı frenden cektiginizde rampalarda robot sizin yerinize frene birkac saniye basılı tutar (ayagınızı gaza getirip basmanız icin) bu sistem olmadıgı andan tam bir kabus olur dik rampalarda yaklaşmış araca carpma riski cok yuksek. Hill holder rampa ters yone ise bazen calismiyor yani one egimli bir yerde aracınızı duvara yakın (onden) park ettiyseniz el frenini kullanıp geri kalkmazsanız aracınız duvara patlatabilir :)) cvt sanzımana sahip aracınızı neden satmayı dusunuyorsunuz kaca satyorsunuz punto ile takas dusunur musunuz? :)))
Jazzımdan memnunum :) Yeni kasa jazzı bekliyorum. yeni kasa jazz ve GP arasında tercih yapacağım.
CVT düz yolda freni bırakınca ileri gidiyor. Hafif meyilde de ileri gidiyor geri kaçırmıyor. Normal meyilde çok ama çok az geri kaçırıyor. Dik rampada geri kaçırıyor. CVT nin en keyifli yanlarından biri ise direksiyonun yanlarındaki kulakçılardan da vites değiştirebilmesi F1 gibi.
Duologic bu durumlarda nasıl davranıyor?
Tam vites değiştireceğini anladığınızda ayağınızı hafif gazdan çektiğinizde daha az sarsıntılı bir vites geçişi mi oluyor dulogicte?
Gaza iyice bastığınızda vites geçişleri daha mı sarsıntılı?
Duologic'in karakterististiği opeldeki easytronic'e benziyor mu?
vites geçişleri easytronic e göre daha yavaş
onun haricinde bi fark hissetmedim
dualogicde insanın istedigi o motorun devirlenme ve sonra debriyaja basması ve dusuk devirden tekrar baslaması var
bu olay nasıl oluyo anlamadım ben düşük devirden tekrar nasıl başlıyo
ugurozer
17/06/2008, 10:48
cvt sanzımanda otomatik modda kullandıgınızda alistigimiz vites degistirme sesleri yoktur. Gaz pedalına basma siddetiniz-aracın megili-agirligi gibi etmenlere gore motorun en yuksek hp ve torku arasında bir deger secilir motor devri neredeyse orda sabitlenir aracın hızlanması motorun devri sabit iken kasnak sisteminin artırımı ile gerceklesir, yani devirlenme sesi ve motor devri bittiginde bir yuksek vitese alıp tekrardan devirlenme sesi duyamazsınız cvt sanzımanda. Ama dualogic bildigimiz vtesli araba gibidir sadece debriyaja sizin yerinize bir robot basıyor vitesleri o degistiriyor. Cvt den dualogic e gectiginizde arac vites degistirdigi anda kafanız cama dogru yaklasacak alışana kadar :)
Jazzımdan memnunum :) Yeni kasa jazzı bekliyorum. yeni kasa jazz ve GP arasında tercih yapacağım.
CVT düz yolda freni bırakınca ileri gidiyor. Hafif meyilde de ileri gidiyor geri kaçırmıyor. Normal meyilde çok ama çok az geri kaçırıyor. Dik rampada geri kaçırıyor. CVT nin en keyifli yanlarından biri ise direksiyonun yanlarındaki kulakçılardan da vites değiştirebilmesi F1 gibi.
Duologic bu durumlarda nasıl davranıyor?
Tam vites değiştireceğini anladığınızda ayağınızı hafif gazdan çektiğinizde daha az sarsıntılı bir vites geçişi mi oluyor dulogicte?
Gaza iyice bastığınızda vites geçişleri daha mı sarsıntılı?
Duologic'in karakterististiği opeldeki easytronic'e benziyor mu?
Dualogicde direksiyondan gecis yok olsada sacma olurdu jazz gibi dokundugun an hersey olup bitmiyor, ancak vitesden manuele alıp asagı yukarı dokunmalarla manuel kullanabiliyorsun fakat cok kullanıssız oluyor. duz vitesi seri kullanan bir kisi ne kadar cabuk vites degistirirse ve ne kadar sarsıntısız gecirebilirse dualogicde hersey bundan ibaret baska birsey bekleme. Sarsıntı konusunda yalnız puntolarımız hic fena degil yani cok nadiren sarsıntı oluyor tam gaz hızlanmalarda cabuk degisimlerde dahi ben genelde sarsıntı hissetmiyorum aynı benim gibi degistiriyor :)
sofokles2000
18/06/2008, 00:39
cvt sanzımanda otomatik modda kullandıgınızda alistigimiz vites degistirme sesleri yoktur. Gaz pedalına basma siddetiniz-aracın megili-agirligi gibi etmenlere gore motorun en yuksek hp ve torku arasında bir deger secilir motor devri neredeyse orda sabitlenir aracın hızlanması motorun devri sabit iken kasnak sisteminin artırımı ile gerceklesir, yani devirlenme sesi ve motor devri bittiginde bir yuksek vitese alıp tekrardan devirlenme sesi duyamazsınız cvt sanzımanda. Ama dualogic bildigimiz vtesli araba gibidir sadece debriyaja sizin yerinize bir robot basıyor vitesleri o degistiriyor. Cvt den dualogic e gectiginizde arac vites degistirdigi anda kafanız cama dogru yaklasacak alışana kadar :)
Dualogicde direksiyondan gecis yok olsada sacma olurdu jazz gibi dokundugun an hersey olup bitmiyor, ancak vitesden manuele alıp asagı yukarı dokunmalarla manuel kullanabiliyorsun fakat cok kullanıssız oluyor. duz vitesi seri kullanan bir kisi ne kadar cabuk vites degistirirse ve ne kadar sarsıntısız gecirebilirse dualogicde hersey bundan ibaret baska birsey bekleme. Sarsıntı konusunda yalnız puntolarımız hic fena degil yani cok nadiren sarsıntı oluyor tam gaz hızlanmalarda cabuk degisimlerde dahi ben genelde sarsıntı hissetmiyorum aynı benim gibi degistiriyor :)
Çift kavramalı debriyaj gelene kadar beklicen o zaman sanırım :) ya da duologic'in biraz daha gelişmesini beklicem. Easytronic kullanmıştım zaten. Bu arada CVT'ye çok hakimsiniz sanırım kullandınız? CVT çok kullanışlı ve çok konforlu.
ugurozer
18/06/2008, 01:16
Çift kavramalı debriyaj gelene kadar beklicen o zaman sanırım :) ya da duologic'in biraz daha gelişmesini beklicem. Easytronic kullanmıştım zaten. Bu arada CVT'ye çok hakimsiniz sanırım kullandınız? CVT çok kullanışlı ve çok konforlu.
evet biliyorum. Puntomu aldıktan sonra bir arkadaşımın aracını kullandım kullanmaz olaydım :)) herneyse ama o zamanlar mazot benzine gore ucuzdu o yuzden mantıklıydı buna ragmen jazz ve punto arası kararsız kalıp punto almam.
sofokles2000
19/06/2008, 22:23
evet biliyorum. Puntomu aldıktan sonra bir arkadaşımın aracını kullandım kullanmaz olaydım :)) herneyse ama o zamanlar mazot benzine gore ucuzdu o yuzden mantıklıydı buna ragmen jazz ve punto arası kararsız kalıp punto almam.
şimdi olsa ne alırdınız? Grande Punto mu jazz mı?
ugurozer
19/06/2008, 22:27
bu mazot fiyatları ve cvt sanzımanın o çalışma sisteminin beni buyulemesi yuzunden jazz.
arkadaslar bizde 1.4 77hp otomatik gp almayı düşünüyoruz..otomatik almamızdaki en buyuk sebeplerden birisi yokusta geri kaymaması ama soylenenlere gore geri kayıyor..en baz donanımını almak istediğimizden yokuş kalkış destek sistemide yok bildiğim kadarıyla..fiyat olarakta 26.000ytl verdiler..
Merhaba, grande punto 2 lerde active de olsa otomatik araçlarda yokuş destek sistemi hillholder gelmeye başladı diye biliyorum.
birotteau
09/09/2008, 17:25
arkadaslar bizde 1.4 77hp otomatik gp almayı düşünüyoruz..otomatik almamızdaki en buyuk sebeplerden birisi yokusta geri kaymaması ama soylenenlere gore geri kayıyor..en baz donanımını almak istediğimizden yokuş kalkış destek sistemide yok bildiğim kadarıyla..fiyat olarakta 26.000ytl verdiler..
Engin Bey'in soyledigi gibi active de olsa dualogic paketinin icerisinde artik hillholder var.
evet arkadaslar sordum var dediler..otomatiklerde esp asr msr hba hillholder standartmış.gordugum kadarıyla sizde bu aracın kullanıcılarındansınız sizce mantıklı bir seçim midir.?
sofokles2000
09/09/2008, 22:54
Merhaba,
GP2'de duologic vites geliştirildi mi acaba (yazılımsal ya da donanımsal olarak) ? GP1 deki dulologiclerde yüksek kilometreli olanlarda sorun çıkıyor mu acaba?
ugurozer
09/09/2008, 23:32
gp2 ne yaa ole bişemi çıktı?? :)))
birotteau
10/09/2008, 20:55
evet arkadaslar sordum var dediler..otomatiklerde esp asr msr hba hillholder standartmış.gordugum kadarıyla sizde bu aracın kullanıcılarındansınız sizce mantıklı bir seçim midir.?
Merhaba,
Ben de cok arastirip almistim, tasarim, fiyat ve donanim olarak bana en uygun gelen GP olmustu. Ben geri vitese gecerken zorlanmasi haricinde bir sorun yasamadim, bu sorunu da sagolsun Fiat servisleri cozmek icin ugrastilar, ama 2 ayda bir tekrarliyor. Bunun haricinde memnunum, ozellikle de yakiti beni memnun ediyor. Benim aracimda hillholder yok, hic ihtiyacim olmadi, esim ilk baslarda yokusta tedirgin oluyordu, ama o da su an rahatlikla kullaniyor.
Kisitli bir butceniz var ise GP uygun bir tercih olabilir, ama size onerim, hangi araci alirsaniz alin, mutlaka bir test surusu yapiniz.
ugurozer
10/09/2008, 23:46
kimse kusura bakmasın ama ben sevdigim hiçbir insana artık gp tavsiye etmiyorum, yeni arabanın bu kadar sorunu olamaz yaa bu araba 300binde degil daha 30 bin olmadı yasadıgım sorunlar kitap olur. Az oncede manuel kullanıyorum 2 den 3 e atıyorum araba debryaja basıyor yine 2 ye alıyor 3 kez aynı seyi yaptı ust uste yavasladım oyle 3 e aldı. allah korusun ben bu sekilde onemli bir sollamaya cikmis olsaydım ne olacaktı??
tolgaaaaa
11/09/2008, 09:09
çift kavramalı debriyaj ne dir ne işe yarar. otomtik en alt donanımlı punto almayı düşünüyorum. bu debriyaj olayının yenisini beklemekmi lazım acaba. bayi kasko dahil 26850 fiyat veriyo. daha uygun fiyat alan varmı.
ugurozer
11/09/2008, 10:50
tahminim vites geçişlerindede ayrı bir kavrama sistemi ile ivmelenmeye ara vermeyen geçişleride dolayısı ile hissettirmeyen ve daha çabuk hızlanmayı saglayan bir sistem olmalı..
tolgaaaaa
11/09/2008, 11:45
peki bu sistem ne zaman gelecek bi bi,lginiz varmı
çift kavramalı debriyaj ne dir ne işe yarar. otomtik en alt donanımlı punto almayı düşünüyorum. bu debriyaj olayının yenisini beklemekmi lazım acaba. bayi kasko dahil 26850 fiyat veriyo. daha uygun fiyat alan varmı.
arkadasım bende 1.4 77hp otomatik en alt donanımına bakıyorum bana 26.000ytl dediler kasko hariç..
tahminim vites geçişlerindede ayrı bir kavrama sistemi ile ivmelenmeye ara vermeyen geçişleride dolayısı ile hissettirmeyen ve daha çabuk hızlanmayı saglayan bir sistem olmalı..
bildiğim kadarıyla,
1 3 5 için
2 4 6 için farklı kavrama var, 1. viteste giderken 2. vites hazırda oluyo ve değişim "gerçekten" çok kısa sürede gerçekleşiyo. vites değişimlerinde yığılmada ortadan kalkmış oluyo.
bildiğim kadarıyla,
1 3 5 için
2 4 6 için farklı kavrama var, 1. viteste giderken 2. vites hazırda oluyo ve değişim "gerçekten" çok kısa sürede gerçekleşiyo. vites değişimlerinde yığılmada ortadan kalkmış oluyo.
vw nin dsg sanzumanı gibi yani.?
dsg de var da dualogicte var mı bilmiyorum...
dsg de bunu büyük yenilik die tanıtmışlardı...
sofokles2000
13/09/2008, 01:13
Bravo'da çift kavrama kullanılmayacak mıydı?
mimarchi
14/09/2008, 13:46
dualogic viteste yakıttannasıl memnun olabiliyorsunuz anlamıyorum valla :)
Bir kere izmite gidip geldim.Gitmeden fulleyip gittim,dönüştede aynı şekilde fulleyince 283 kuruş yakmış oldu...Şehirler arasında bu deger birde...
ugurozer
14/09/2008, 17:15
kullanıma bagli birsey o, dualogic sanzımandan en memnun olmayan nefret eden kişi benimdir belki bu sitede ancak o konuda hakkını yemeyelim tuketim sarfiyatı yok hatta hangi sartlarda hangi devirde kullanılması gerektigini gayet iyi ayarladıgı için 100 kullanıcının 90 ından daha bile az yakıyordur duz sanzımana gore. Zaten fabrika verileride daha dusuktu diye hatırlıyorum. Bildigimiz baskı balata sistemi bu sistem.
vw nin dsg sanzumanı gibi yani.?
aynen öyle ancak fiatta şuanda böyle bi sistem yok(Türkiye'de)
sofokles2000
14/09/2008, 18:38
GP'ye çift kavrama gelirse (Bravo'ya geleceği söyleniyor Brovaya gelirse GP'ye de gelmesi muhtemeldir), işte o zaman CVT Jazzımı sattıktan sonra yeni kasa Jazz (Kasımda gelecek olan yeni kasa jazzda ishift şanzıman bulunuyor ve ishift, günümüzdeki civic HB'lerde de hali hazırda kullanılıyor) almak yerine GP'yi ciddi ciddi düşünürüm.
ugurozer
14/09/2008, 23:44
çift kavramayı bırak 4 lu kavrama yapsa fiat, hondanın cvt sanzımanının ellerine su dokemez i-shift de bunun daha ilerisi sanırım :) punto istiosanız baska bahane bulun bence :)
sofokles2000
17/09/2008, 01:24
çift kavramayı bırak 4 lu kavrama yapsa fiat, hondanın cvt sanzımanının ellerine su dokemez i-shift de bunun daha ilerisi sanırım :) punto istiosanız baska bahane bulun bence :)
Maalesef ishift cvtnin daha ilerisi değil. Ishift yarı otomatik bir şanzıman (duologic, easytronic, MMT gibi). O yüzden eski jazzını satıp yeni jazz almak isteyenler büyük bir ikilem içerisinde. CVT Jazzların sırf bu nedenden değerleri bile artabilir.
ugurozer
17/09/2008, 10:10
i shift in yarı otomatik bir sanzıman oldugunu biliyorum ben test etmedim ancak bu sanzıman honda tarafından kullanılıyorsa ustelik civic sprot da dahi kullanılıyorsa bizim puntolardaki gibi gecikmeli çalıştıgına ihtimal dahi vermiyorum, performans olarak asla geriye donmez japonlar, aynı performansı daha dusuk tuketimle kazanmış olmalılar bu sanzımanla.
birotteau
17/09/2008, 10:21
i shift in yarı otomatik bir sanzıman oldugunu biliyorum ben test etmedim ancak bu sanzıman honda tarafından kullanılıyorsa ustelik civic sprot da dahi kullanılıyorsa bizim puntolardaki gibi gecikmeli çalıştıgına ihtimal dahi vermiyorum, performans olarak asla geriye donmez japonlar, aynı performansı daha dusuk tuketimle kazanmış olmalılar bu sanzımanla.
Merhaba,
Herseyin sebebi emisyon degerleri. Sadece bunu dusurmeye oynuyorlar, artik cogu firma performansi ikinci plana atmaya basladi. Bu arada ishift ile ilgili yabanci sitelerde de pek olumlu yorumlar yok, ozellikle civic hatcback'in harcandigi gorusunde insanlar.
tolgaaaaa
17/09/2008, 16:35
istanbulda anaadolu yakasında dualogic şanzumanı test etmek istiyorum bi çok bayii telfonla arradıııııım ama bayilerde test aracı yok neden acaba . güvenmiolamı arabalarıına sizlerin bildiği bi otomatik bi test aracı varmı buradaki bayilerde
sofokles2000
18/09/2008, 20:53
istanbulda anaadolu yakasında dualogic şanzumanı test etmek istiyorum bi çok bayii telfonla arradıııııım ama bayilerde test aracı yok neden acaba . güvenmiolamı arabalarıına sizlerin bildiği bi otomatik bi test aracı varmı buradaki bayilerde
Duologic test edilmeden alınmaz tabi...
Bu arada ben de ishift hakkında olumlu yorumlara rastlayamıyorum maalesef.
wintermute
18/09/2008, 23:00
bu dualogic sistemi merak ediodum we test te edememiştim çok aydınlatıcı olmuş teşekkürler...
tolgaaaaa
27/09/2008, 11:01
arkadaşlar otomatik punto düşünüorum. istanbuldaki bailerde dizel otmatik var oda tek bi yerde . neyse onu test ettik ama benim amacım benzinlii test etmek.
isteğime gelince biraz tuhaf bi istek ama bu geldi akima ne yapayim bu araçtan elinde olup bana test için müsade edebilecek bi arkadaş varmi burlarda.
şöle bi 10 km yol gitsek yeter.karşiliğinda üzerime düşeni yerine getirmeye raziyim.ilgilenenler mesaj atsınlar detayları konuşalım
ben istanbul ümraniyedeyim. istanbulun heyerine gitmee raziyim
seyyahseyyah
07/04/2010, 00:09
Sizlerde takdir edersiniz ki, dualogic kullanan herkes öyle yada böyle, şurası olmamış,burası idare eder gibi cümleler kullanmış.
Ben dualogic ve DSG kullandım.DSG otomatikse dualogic ne,dualogic otomatikse DSG ne, o kadar fark ediyor derim.(DSG 4500tl bu arada)
Ben performansın, sollama esnasında hayat kurtarması gerektiği kanaatindeyim.Dualogic adamı öldürür arkadaşlar.Tavsiye etmem.(en azından uzun yolda bol araç sollayacaksanız).
FIAT her şeyi halletmiş ama, otomatik, alfadaki Q-tronik olmalı. Dualogic hayal kırıklığı olur derim.:agri:
lionT-JET
07/04/2010, 00:13
dualogıc,easytronıc,ı-shıft vs yarı otomatık sanzımanmı tovbeee..bu tıp sanzımanlı arabalar kapıya bıle konulmaz.bu benım gorusum herkesın gorusunede saygı duyarım ama bu sanzıman benım basımı yakacaktı...sanzıman tam otomatık olmalı..
nerhal61
07/04/2010, 10:51
Dualogic evo kullanıyorum. DSG de kullandım şu 6 ileri olanlarından. Ben tam tersi görüşteyim arkadaşlarla...6 ileri vw şanzımanında araba sürekli vites arttırıyor ve rampalarda bayılıyor, ister istemez manuele alıyorsunuz. üstelik gaza basışınızı puntodaki gibi algılamıyor. İlla da vites arttırıyor. Bnun için tamamen gazı köklemeniz lazım ki vitesi normale getirsin.Ama dualogic vites cok performanslı ve yeterli...Öyle sollamalarda risk yaratırmış falan hikaye!..
farukileri
07/04/2010, 12:54
Dualogic vitesi kendi arabamda değil,ama annemin 2006 model Panda'sında kullanıyorum.Üç defa uzun yol yaptım o araçla(Denizli-İzmir-Denizli ve Denizli-Ankara arasında).Rampalarda biraz sorun olsa da(vites değişiminden ötürü arabanın bayılması olayı,ki Panda'ların 1.2 motor olduğunu ve beygir gücü olarak da düşük seviyede olduğunu düşünürsek eğer) genel anlamda çok rahat bir kullanım sunuyor.Ankara trafiğine birkaç defa yakalandım,hatta bilenler varsa Kızılay trafiğine bile girdim araçla.İnanılmaz rahattım Dualogic viteste.Otomatik araç düşüneceklerin kesinlikle aklının bir köşesinde bulunsun derim.
Normal yolda giderken boşa alınamıyor diye bir mesaj okumuştum,ben normal yolda giderken boşa çok rahat alıyordum,sadece çok dik yokuşlarda ve yüksek hızlarda boşa geçmiyor vites,bilgisayar uyarı veriyor hemen.
ferhatgs
07/04/2010, 19:57
Sizlerde takdir edersiniz ki, dualogic kullanan herkes öyle yada böyle, şurası olmamış,burası idare eder gibi cümleler kullanmış.
Ben dualogic ve DSG kullandım.DSG otomatikse dualogic ne,dualogic otomatikse DSG ne, o kadar fark ediyor derim.(DSG 4500tl bu arada)
Ben performansın, sollama esnasında hayat kurtarması gerektiği kanaatindeyim.Dualogic adamı öldürür arkadaşlar.Tavsiye etmem.(en azından uzun yolda bol araç sollayacaksanız).
FIAT her şeyi halletmiş ama, otomatik, alfadaki Q-tronik olmalı. Dualogic hayal kırıklığı olur derim.:agri:
adamı öldürürmüş...güldürmeyin ya...
ugurozer
07/04/2010, 20:17
sollamadan önce otomatik modda dahi olsanız vitese bir yada duruma göre aşağı doğru iki kez dokunursanız, bir sure seri fırlama yapabilmeniz için düşük vitesde yuksek devirle seyreder... beyinli adamı öldürmez...
ferhatgs
07/04/2010, 21:17
....... beyinli adamı öldürmez...
:thumbs_up2:
dualogic viteste yakıttannasıl memnun olabiliyorsunuz anlamıyorum valla :)
Bir kere izmite gidip geldim.Gitmeden fulleyip gittim,dönüştede aynı şekilde fulleyince 283 kuruş yakmış oldu...Şehirler arasında bu deger birde...
Ben memnunum. Şehiriçi ECO kapalı olmasına rağmen sakin kullanım ile 7 lt / 100 km ye düştüm.
Şehirlerarasında ben de daha fazla yakıyorum, 8.5 - 9 lt / 100 km yi buluyor, çünkü 85-90 km hız ile gitmeye dayanamıyorum. Bence şehirlerarasında bu kadar yakmasının sebebi Dualogic değil, motorun 1.4 olması ve ivmelenmelerde daha çok benzin harcaması.
Dualogic vitesten de memnunum. Otomatikte bile olsa manuel gibi kullanabilme imkanı güzel. Çok rahat.
ECO mod gerçekten de yakıt tasarrufu sağlıyor, ECO açık olursa 6.8 e kadar düşüyorum şehiriçi, ama çok yoğun trafikte sürekli vites değiştirdiği için önünüzdeki araç ile aradaki mesafe açılıyor, kapatmak için daha çok gaza basıyorsunuz ve ivmelenme için daha çok benzin harcamaya başlıyor.
Memnun olmadığım tek nokta vites değiştirme süresinin 2-3 saniye sürmesi. Bu gecikme ile birlikte 1.4 Fire motorun biraz zayıf kalması, sollamalarda riski arttırıyor. Gaza yüklendiğinizde araba önce vites küçültüyor, sonra çok da tatmin edici olmayan bir atağa geçiyor. Bu nedenle çift şerit değilse mümkün olduğu kadar risk almamaya çalışıyorum. Ve genellikle de, otomatikde bile olsam eğer ani bir sollama yapacaksam gaza yüklendiğimde vitesin kendi kendine düşmesini beklemek yerine, ayağımı gazdan çekip vitesi el ile küçültüp, vites değişimi için 1 saniye kadar bekledikten sonra gaza yükleniyorum, daha iyi sonuç veriyor.
Bence dualogic in bir avantajı da, debriyaj sistemini otomatik olarak kontrol ettiği için ortalama bir sürücüye göre daha az hata yapması, bu nedenle baskı balata ömrünün daha uzun olmasını bekliyorum.
Dualogic biraz da tercih meselesi, eğer aracınız ile uzun mesafe şehirlerarası yol gidecekseniz Dualogic + 1.4 Fire motor çok uygun değil.
Ama ağırlıklı olarak şehiriçinde kullanıyorsanız (ki benim kullanımım o şekilde) Dualogic + Fire 1.4 güzel, ben memnunum.
GP COSKUN
08/04/2010, 18:27
duallogic kullanmayı tam anlamıyla öğrenirsen öldürmez
ama sen sollamaya çıkıp vites koluna dokunmamakta ısrar edersen
tabiki ölürsün komutu vites koluna dokunup vereceksin
sıkıştık arkadaşım şöle bir iki küçül bir fırlada millet punto görsün diyeceksin ayağını gaza kapayacaksın bak bakalım makasta kalıyormu
duallogic kullanmayı tam anlamıyla öğrenirsen öldürmez
ama sen sollamaya çıkıp vites koluna dokunmamakta ısrar edersen
tabiki ölürsün komutu vites koluna dokunup vereceksin
sıkıştık arkadaşım şöle bir iki küçül bir fırlada millet punto görsün diyeceksin ayağını gaza kapayacaksın bak bakalım makasta kalıyormu
:thumbs_up2: aynen katılıyorum ayrıca sollama yaparken siz gaza basın biraz araba deviri yükseltip vitesi düşürüyor ve böylece araba sollama yapmak için kanat çırpıyor sal benide uçim senin için birazcik tanımak lazım dualogic vitesi çok büyük rahatlık ben hiç sollama yaparken öyle tehlike geçirmedim
lionT-JET
09/04/2010, 01:58
benım eskı puntoyla kac kez yolda kaldım hatırlamıyorum 100-200 kere desem az bıle.solllama yaparken,bogaz koprusunde,ısıklarda,sol serıtte her yerde benı rezıl ettı ve tehlıkeye attı.punto dısında corsa,yarıs,colt kullandım hıc memnun kalmadım.vw dsg yı,tam otomatık sanzımanı begenmeyenler kesınlıkle bır daha dusunsunler.ayrıca robot bır arızalandıgında tamıratından anlayan yok.yetkılı servıs dısında yaptırmak ıcın usta varmı?o da yok!ama otomatık sanzımana 2000 tl harcanır en kotu ıhtımalle adam olur.benım eskı arabanın robotundan suphelendıler 3500tl+kdv robot ama tekrar arıza yaparsa +masraf daha..bana gore dualogıc vıteslı arabaya ancak garantı kapsamındaysa bınılır..
seyyahseyyah
05/05/2010, 19:08
otomatik güzel şey.(kusursuz çalışırsa tabii)
PredatoR
05/05/2010, 19:24
Dualogic 1.4 77 beygir ili 6.9 şehir içi değerlerim. Ben 4-5 senedir kullanıyorum bu şanzımanı. hep G.P'de hem evo'da. Eco modu gerçekten biraz riskli. aslında şanzımandan değil motorun güçsüzlüğünden kaynaklanıyor biraz. hele eco'da kullandık mı vites direkman yükseliyor, elimiz viteste değilse araba yığılıp kalıyor. Ama yine de fiyat performans ve rahatlığı tartışılmaz. Fiat yeni şanzıman çıkaraktı 2009'da, DSG gibi sıralı şanzıman ama bu yatırım olumlu sonuç vermedi sanırım...
asukasan
05/07/2013, 23:16
arkadaşlar duologic şanzımanda kullanma kılavuzunu okumama rağmen kafam biraz karıştı. birkaç konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
Duologic in ömrünü uzatmak için
1- Aracı park edip stop etmeden önce vites konumu nerede olmalı ?
2- Aracı çalıştırmadan önce vites hangi konumda olmalı ?
3- Uzun süreli duraklamalarda vitesi N konumuna almak faydalı mıdır ?
dincsoy16
06/07/2013, 00:14
Dünyada kullandığımız herşey otomatikleşiyorken neden hala manuel vites diye tutturuyorsunuz arkadaşlar.elle çamaşır yıkamak mı kolay ve rahat yoksa makinaylamı? Cevabı bu kadar basit :)
Değerli bi abimin arabasının tamponundada yazdığı gibi
''NO DEBRiYAJ''
celenlee
06/07/2013, 00:19
1. Sorunun cevabı tamamen güvenlik sebebiyle, yokuş yukarı 1de, yokuş aşağı R'de stop etmek gerekir.
2. Sen konumunu ne yaparsan yap, robot önce boşa atıyor, daha sonra marş basıyor ;)
3. Bu sorunun cevabı henüz netleşmedi. Araç frendeyken, dualogic'in ne yaptığını tam bilen yok. Ama uzun süreli duraklamalarda en güzel stop etmek.
asukasan
06/07/2013, 00:36
1. Sorunun cevabı tamamen güvenlik sebebiyle, yokuş yukarı 1de, yokuş aşağı R'de stop etmek gerekir.
2. Sen konumunu ne yaparsan yap, robot önce boşa atıyor, daha sonra marş basıyor ;)
3. Bu sorunun cevabı henüz netleşmedi. Araç frendeyken, dualogic'in ne yaptığını tam bilen yok. Ama uzun süreli duraklamalarda en güzel stop etmek.
cevabın için teşekkür ederim. uzun duraklamalarda start stop kullanmak daha mantıklı ancak start stop da bazen kafasına çalışıyor gibime geldi. sürekli devrede olmasına rağmen bazen durduğumda ve ayağım devamlı frende olmasına rağmen start stop devre dışı uyarısı veriyor ve stop etmiyor aracı
Start-stop birçok şeye bakarak çalışıyor. Motorun ısısından akünün şarj durumuna kadar bir sürü veri işleniyor. Dolayısı ile her durduğunuzda motoru durduracak diye bir kayıt yok.
motor delisi
07/07/2013, 14:14
Valla ben hata yaparak aldım keşek manuel alsaydım diyorum şuanda :) dualogıcı tek cumle ile anlatmak...." ADAMI ARABADAN SOĞUTUR " olur bence :)))
Yagmuradam
07/07/2013, 14:32
Dualogic e alışmak biraz vakit alıyor ama sonrasında gayet keyifli. Tam otomatik gibi fazla yakmıyor ama konfor biraz zayıf. Performans iyi, manuel gibi.
arkadaşlar duologic şanzımanda kullanma kılavuzunu okumama rağmen kafam biraz karıştı. birkaç konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
Duologic in ömrünü uzatmak için
1- Aracı park edip stop etmeden önce vites konumu nerede olmalı ?
2- Aracı çalıştırmadan önce vites hangi konumda olmalı ?
3- Uzun süreli duraklamalarda vitesi N konumuna almak faydalı mıdır ?
3 nolu soruya cevap: 5 dk viteste hareketsiz beklersen ikaz düdüğü ile uyarıyor dualogic(start-stop olmayan model)...o yüzden trafikte çok bekleyeceksen boşa al...debriyaj sistemi ısınmasın.
1 no lu sorunun cevabı vites kolu ortada olacak. Ancak yokuş aşağı park durumlarında geri vitese aldıktan sonra stop etmeniz gerekli.
2 no lu soruya gelince, onda da vites yine normal orta konumda olacak şekilde çalıştıracaksınız. Zaten çalıştırırken araç kendisini boşa alıyor ve ilk komutu sizin vermenizi istiyor.
Calistirmadan once N konumuna alinmali. Viteste calistirirsaniz kendisi N'ye aliyor.
Araci viteste birakmanizda fayda var, hafif meyilde el freni cekili degilse arac kayar.
Valla ben hata yaparak aldım keşek manuel alsaydım diyorum şuanda :) dualogıcı tek cumle ile anlatmak...." ADAMI ARABADAN SOĞUTUR " olur bence :)))
Size pek katılamayacağım. Bravo larda direksiyondan kumanda sistemi mevcut ve bana göre dsg sisteminden daha iyi çalışıyor. Her an kumanda edebiliyorsunuz. Bu size ekstradan serilik katıyor ve kullanım kolaylığı sağlıyor. Eksik yanları illaki var ama f/p açısından karşılaştırılırsa parasının hakkını fazlasıyla veriyor.
mavilerrr
07/07/2013, 17:49
Ben DSG şanzıman kullanmadım fakat benzer olan EDC şanzıman kullandım, bana göre dualogic verdiğiniz parayı fazlasıyla hakediyor. bana göre tek sıkıntı 1. vitesten 2. vitese geçerken biraz ağır kalıyor, diğer vites geçişlerinde yeterli. 10.000 km oldu dualogic ile, uzun yol da yaptım, hiç öyle tehlikeli bir durumla karşılaşmadım eco modda olsanız bile gazı köklediğinizde araba yay gibi fırlıyor, sollamalarda yine de rahat edemiyorsanız manual kullanırsınız ki normal modda hiç gerek yok, bazı durumlarda 2 vites birden küçültebiliyor gazı köklediğinizde. ilave olarak tam otomatikte yanından geçemeyeceğiniz bir yakıt ekonomisi var, şehir içinde 21-23 kuruş arası yakıyor benim araç.. son depomda Ankara şehir içi trafiğinde 705 km olmuştu ve ışık hala yanmamıştı, yaz aylarında rahat 800 km gidersiniz 45 litre ile.. sonuç olarak aracımdan oldukça memnunum, verdiğiniz parayı fazlasıyla hakediyor bana göre..
blackpunt006
07/07/2013, 19:04
şehir içinde yokuşlu yerlerde eco moddaysa yığılıyor mecburen vitese müdahale etmek gerekiyor. düzlükse ecoya al rahatına bak :)
Calistirmadan once N konumuna alinmali. Viteste calistirirsaniz kendisi N'ye aliyor.
Araci viteste birakmanizda fayda var, hafif meyilde el freni cekili degilse arac kayar.
Kitapçığına bakarsanız vites kolunun ortada normal pozisyonda durması gerekli diyor.
srkaradag
07/07/2013, 23:22
40000 i devirdik dualogic candır
Dualogic kullanım kılavuzunda diyor ki;
"Motor, vitese takılı ya da boştayken çalıştırılabilir. Bir vitese takılı iken daima önce fren pedalına basınız. Motoru çalıştırmadan önce vitesi vitesi N konumuna almanız tavsiye edilir."
Ben de boşa alarak çalıştırıyorum. Zaten her halükarda boşa atıyor araç, dolayısıyla her halükarda vites koluyla oynamak gerekiyor.
Uzun süreli beklemelerde ise boşa almakta fayda var, kitapçıkta da böyle yazıyor. Zaten epeyce uzun süre bekleyince araç otomatik olaran boşa atıyor. Demek ki ayak frende beklerken aslında debriyaj+fren yapıyor araç. Ben her ışıkta olmasa da uzun süreli ışıklarda boşa atıyorum mutlaka.
asukasan
08/07/2013, 10:34
yaklaşık 3 gündür duologic kullanıyorum, daha önce dsg kullanmıştım, 1' den 2. vitese atıştaki ufak yığılma haricinde bir sıkıntısı yok, oldukça keyifli. Öyle arabadan soğutacak bir durumu yok.
motor delisi
08/07/2013, 10:53
Size pek katılamayacağım. Bravo larda direksiyondan kumanda sistemi mevcut ve bana göre dsg sisteminden daha iyi çalışıyor. Her an kumanda edebiliyorsunuz. Bu size ekstradan serilik katıyor ve kullanım kolaylığı sağlıyor. Eksik yanları illaki var ama f/p açısından karşılaştırılırsa parasının hakkını fazlasıyla veriyor.
dsg çift bizimkiler tek kavramalı misal siz rampa çıkın devir uzar sonrasında düzlüğe gelin o devir hala uzat vites atmaz. atsada çok fazla uzatır ve orda yakıt sarfiyatı oldukça yüksek olur. Bide arada bi kalkarken çok titretiyor. ben hiç memnun değilim. Kia kullandım otomatik mükemmeldi mesela.
Ben 6 aydır Dualogic kullanıyorum. Aracı almadan evvel birkaç kez test etme şansım olmuştu, o yüzden ne ile karşılaşacağımı biliyordum. Genel olarak çok memnunum.
Bu vitesi tercih edeceklere nacizane tavsiyem; almadan evvel test etsinler. Çok yokuşlu, çok yoğun trafikli bir yerde yaşıyorlarsa -bence- almasınlar. Bu vites kutusu daha çok sakin kullanımda, aşırı yoğun olmayan trafikte ve çok dik iniş/çıkışları olmayan yerlerde keyif veriyor. Yoksa sık sık manuel müdahale etmeniz gerekebiliyor.
celenlee
09/07/2013, 09:25
Kitapçığına bakarsanız vites kolunun ortada normal pozisyonda durması gerekli diyor.
Vitesi ortada bırakmak, aracı viteste bırakmış olmak oluyor ;) Yani yukarda arkadaşın dediği de sizin dediğiniz de aynı şey.
celenlee
09/07/2013, 09:31
dsg çift bizimkiler tek kavramalı misal siz rampa çıkın devir uzar sonrasında düzlüğe gelin o devir hala uzat vites atmaz. atsada çok fazla uzatır ve orda yakıt sarfiyatı oldukça yüksek olur. Bide arada bi kalkarken çok titretiyor. ben hiç memnun değilim. Kia kullandım otomatik mükemmeldi mesela.
Kalkarken titreme olayı yanık balatalı araçlarda balata soğukken, ya da balatası incelen araçlarda balata sıcakken olur genelde, hiç zorladınız mı yokuşta vs de?
Normal şartlarda benim araç titretmiyor kalkışlarda.
motor delisi
09/07/2013, 13:21
Kalkarken titreme olayı yanık balatalı araçlarda balata soğukken, ya da balatası incelen araçlarda balata sıcakken olur genelde, hiç zorladınız mı yokuşta vs de?
Normal şartlarda benim araç titretmiyor kalkışlarda.
aracım daha 2012 ve 16000 bin de ilk aldığım günden beri titreme var rampada rampa inerken çıkarken düz yolda kapalı trafikte habire vurduruyo arkadan
celenlee
09/07/2013, 13:33
aracım daha 2012 ve 16000 bin de ilk aldığım günden beri titreme var rampada rampa inerken çıkarken düz yolda kapalı trafikte habire vurduruyo arkadan
Benim baskı balata bitik o yüzden bu problemler var (Sabah balata ısınana kadar ve balata çok ısınınca, arada hiç bir problem yok) ama araç bakarken vitesi problemsiz 1-2 araca bindim, kalkışlarda vites geçişlerinde titreme problemi hiç yoktu.
Km fazla ilerlemeden Baskı balata sıkıntılarını garantiden yaptırabilirsiniz, belirli km'den sonra yapmıyorlar ama.
motor delisi
09/07/2013, 13:37
Benim baskı balata bitik o yüzden bu problemler var (Sabah balata ısınana kadar ve balata çok ısınınca, arada hiç bir problem yok) ama araç bakarken vitesi problemsiz 1-2 araca bindim, kalkışlarda vites geçişlerinde titreme problemi hiç yoktu.
Km fazla ilerlemeden Baskı balata sıkıntılarını garantiden yaptırabilirsiniz, belirli km'den sonra yapmıyorlar ama.
defalarca gittim yaptık ettik abi vs vs diyolar bişeyi becerebildikleri yok kapımda üretim hatasaı boşluk var 70 le bile rüzgar sesi alıyor deli gibi bunu dahi düzeltmiyorlar 7 kez gittim 3 ayrı servise
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.