Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 fire kullanan abiler bi bakın
alacağım arabayı kararlaştırdım 1.4 fire active bi ihtimal dynamic de olabilir bütçemde ufak bi problem oldu o yüzden t-jet ten ve starjet ten vazgeçtim 1.4 fire kullanan arkadaşlarım abilerim video paylaşım sitesinde 1.4 fire videosu yok 1 tane palio buldum pek sarmadı gibi geçen bakımsız bi corollaya bindim yokuşda 90 la giderken 5. vitesde gaza yüklendim gitmiyo resmen 1.4 fire da böyle bi durum yaşayabilirmiyim acaba ama corolla çok kötüydü ve bakımsızdı bunuda belirteyim bide aracınız 2. kaç yapıyo 3. de kaç yapıyo palio 2. de 80 yaptı ama kesiciye girmedi daha gider gibiydi 3.de 110 ama daha devir 5000 veya 5500 di bende video bulamadım en iyisi sizlere sormak şi
mdiden tşk ediyorum :)
Ziyaretçi047
04/03/2008, 20:34
performans arıyorsan hayal kırıklığına uğrarsın. gaza yüklenme muhabbetine bırak 5 i 4 de bile çekmeyebilir araba.
araç kilometrede 220 ykr yakıyor ... 14. fire activelerde konuşabileceğimiz husus bu :=) araç zaten 8v (valf bildiğim kadarı ile piston basına duşen benzin püskürten dalga ) filtre sesi vereceği kesin tartışılmaz, özellikle 2,5-3,5 devirler arasında, performansa gelince.. astra (eski kasa ) 1,6 100 bg ve otomatik, denedim bizzat 1 metre fark atıyor atmıyor astra...
8V demek 4 silindirde 8 valf yani silindir başına 1 emme 1 de egzoz subabı var demek. Valf benzin püskürtmez. Emme anında yakıt hava karışımının silindire ulaşması için emme subabı açılır, ateşlemeden sonra oluşan atık gazların tahliyesi için de egzoz subabı açılır. Silindir başına emme ve egzoz subablarının sayısı artırılarak, birim hacimde daha fazla yakıt hava karışımı yakılması ve bunun daha kolay yanık gaz olarak tahliyesi sağlanır. Böylece volumetric efficiency denilen hacimsel verimlilik artırılması hedeflenir. 16V yerine 8V kullanılması ile düşük ve orta devirlerde daha etkili tork bandı yakalanır fakat bu durumda da üst devirlerde hacimsel verimlilik yani güç düşer. Bu da ekonomi amaçlı motorda ulaşılması gereken noktadır aslında. Valla akşam yorgunluğu ile çok kısa bu kadar yazabildim.
1.4 Fire oldukça dayanıklı ve tüketim konusunda da cimri bir motor.Tabi gücü ise kısıtlı.Alt devirlerde yeterli çekişi veren 8v li bir motor.Corolla 1.6 ile kıyaslanmamalı.Kullananlar daha iyi bilir ama 2. viteste devir kesiciye kadar 90km/s lere kadar gelir...
Arkadaşlarda yazmış,şehiriçi kullanım için ideal bir motor tipi fire,performans beklememek gerekir..
tabiki ekonomi için olduğunu biliyorum onu yazmayı unutmuşum yorumlarınız için saolun zaten benzin parası benden çıkacak gibi durum onu gösteriyor o yüzden 1.4 fire alacam düşük devirde güç oluştuğu içinde işime yarayabilir araç artık bekleyecez tek çaremiz ehliyeti alıp hemen gidip alıcaz işte tekrar tşk ediyorum herkese
başka arkadaşlarımız yokmu 1.4 fire cı :D
quixotic2
05/03/2008, 19:27
vaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrr :D ben memnunum ama yokuşlarda performans bekleme. vallahi bazen inip itesim geliyor. :D bide sıfır alacaksan motorun açılana kadar bir benzin istasyonuna ortak olsan iyi edersin :D
vaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrr :D ben memnunum ama yokuşlarda performans bekleme. vallahi bazen inip itesim geliyor. :D bide sıfır alacaksan motorun açılana kadar bir benzin istasyonuna ortak olsan iyi edersin :D
tamam abla açma işi kolay bi alalımda bi :D
Bende 1.4 fire kullanıcısıyım ve asla tavsiye etmiyorum, bu araba gitmiyor arakdaş, o kadar kızgınım ki bu tofaşa, bak sinirlendim yine...
Bende 1.4 fire kullanıcısıyım ve asla tavsiye etmiyorum, bu araba gitmiyor arakdaş, o kadar kızgınım ki bu tofaşa, bak sinirlendim yine...
1 Ton luk araca konan 115nm/77bg gücündeki motordan fazla birşey beklememek gerekli.Bu motoru hangi marka araca koyarsanız koyun alacağınız performans bellidir.Bunda Fiat ın ya da Tofaş ın bir suçu yok.Keşke 95bg liğini seçseydiniz.Biraz daha iyidir 77bg likten...
Rampalarda bırak 77 HP olanını, 95 HP bile bayılıyor bazen. 95 HP motor, 8V olsaydı durum değişirdi ama.
vallah ben memnunum hem yakıtından hem çekişinden sonuçta ihtiyaca ve beklentiye göre seçim yaptım bir problemim yok özellikle yakıttan yana
arkadasım gecen gün caddedeyım gıdıyorum beyaz bır ferrarı son model kadranıma baktım 70 oda önümde gdıyor otobandayım sabıt hız 110 benı solluyan arabaları kgs den gecerken yıne yanımda gordum.bence pişman olmassın benım arabam1970 kmde 175km hızı gordum gecen gun besıktastayım bılırmısın her taraf rampa gayet rahat kullandım.mıllet bır aabadan ne ister bilmemkı sen kalkıp 200 beygır aracla tabı kıde kıyaslama ben bu araca gercekten asık oldum.borcum bıtsın jant cam fılmı yaptırıcam bır araba ancak bu kadar guzel olur daha nedıyım .hayırlısı ben renge zor karar verdım sonra grı aldım hem kullanışlı hem satarken favorı hayırlısı ıyı aksamlar
efekayhan
06/03/2008, 00:55
vaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrr :D ben memnunum ama yokuşlarda performans bekleme. vallahi bazen inip itesim geliyor. :D bide sıfır alacaksan motorun açılana kadar bir benzin istasyonuna ortak olsan iyi edersin :D
süper yazmışsınız elinize saglık aslı hanım
tempesty
06/03/2008, 01:02
Ben olduça fazla memnunum..Açık hava filtresi+kat iptali var+stepne veya gereksiz şeyler kullanmıyorum...Çok sakin kullanırım normalde ama kaşınan 1.6 100 hplikleri bile gıcık ettiğim olmuştur..
Ben gayet memnunum. Hem şehir içi hem şehir dışı performansı gayet güzel. Ekonomik ve kullanıma göre seri bir motoru var. Rampada her araç zorlanır. Önemli olan rampayayı ne kadar verimli çıktığınızdır. Ben hiç vites düşürmeden 5. viteste rampa çıkıyorum. Bu da aracın ideal devir ve hızda bayılmadığını gösteriyor. Ayrıca bir depo benzinle 89km ortalama hızla (yol bilgisayarı verisidir) 892 km yol gittim. Daha ne yapsın Punto benim için.
Ben sonuna kadar tavsiye ederim. Çok sıkışırsanız da sıralı lpg taktırırsınız (bence gereksiz)gezmeye devam edersiniz. Hem dizelin bakım masrafından kurtulur, hem de arıza riskinizi en aza indirgersiniz.
Selamlar. Tüm üyelere sevgiler.
misafir3
06/03/2008, 09:50
vaybe 1,4 fire sevenlere bak harıka sımdıı daha cok sevesım gelıyoo aracımıı bole konusulunca guzel ıznelımler erıyo bızleree hepınızın yuregıen saglık..
yorumlarınız için saolun yani idare eder 1.4 fire beni :D
ahmettarim
06/03/2008, 16:51
Bende 2006 albea vardı 1.4 8 valf motordan çok memnun kaldım beni üzmedi 2 yıl bindim şimdi yine aynısı 1.4 8 valf grande punto ya yazıldım bekliyorum. arkadaşların dediği gibi ne beklediğinize bağlı, rampa işide bence devirli kullanmaya bağlı .
Bende 2006 albea vardı 1.4 8 valf motordan çok memnun kaldım beni üzmedi 2 yıl bindim şimdi yine aynısı 1.4 8 valf grande punto ya yazıldım bekliyorum. arkadaşların dediği gibi ne beklediğinize bağlı, rampa işide bence devirli kullanmaya bağlı .
haklısınız bu konuda devirsiz çıkınca benzinlilerin çoğu çıkmıyor rampada :)
Bende 1.4 fire kullanıcısıyım ve asla tavsiye etmiyorum, bu araba gitmiyor arakdaş, o kadar kızgınım ki bu tofaşa, bak sinirlendim yine...
ben aracımdan genel olarak memnunum, fakat ne hikmetse daha 140 ı geçemedim. aracım daha 4950 km de. gerçi çok zorlamadım. sanırım bir iki kere boş yolda denedim.
motor u açma konusunda, kimi gerekli kimi gereksiz diyor. ben daha denemedim. :noexpression:
yakıt konusunda ise bence benzinli bir araca göre gayet iyi.
genelde lamba 600 de yanıyor (şehir içi).
keşke depo biraz daha büyük olsaydı :icon_smile_8ball:
yol bilgisayarında yazan ise 6.5lt civarı
1.4 motor ve 77HP performans için üretilmemiş ona göre karar vermek gerekir diye düşünüyorum.
performans için T-Jet 120HP bence çok daha iyi seçim olacaktır.
keyifli sürüşler...
140 ı rahat gecersin ben lpg de 190 yaptım.. arkadaslar konu 1.4 oldugu için buraya yazıyorum yeni konu acmıyım dedim. simdi izim araba 1.4 77 beygir 1040 kilo
arkadasta 920 kio polo 1.6 75 beygir.. araba hafifi onu kullanınca doğal olarak hopluyoda ben sunu merak ettim beygir olarak hemen hemen aynı bu araclar ağırlık olarak aynı oldugunda 1.6 daha performanslı olur mukine bana olur gibi geliyoda. demek stedigim motor hacminin nsıl bir etkisi oluyor teknik olarak acıklayabilecek varmı
Mustafa hp/ağırlık oranı Polo nun daha iyi.Torku da yaklaşık 20nm kadar fazladır 1.4 Fire den.Bir de vites oranları kısa ise iki araç arasında fark olur...
saolun yorumlarınız için galiba bana yetecek gibi bir araç :) hatta artar bile zaten normalde bende sakin kullanırım :)
başka yorum yapmak isteyen varmı :D
Bazı arkadaşların yorumları insanı çıldırtıyor.77 hp araba alıp ondan sonra çılgın bir performans bekliyorlar.Biraz mantıklı düşünelim lütfen.Bu motor gayet ekonomik ve hoş bir performansa sahip.
karakayaaykut
12/03/2008, 03:09
İlk önce 77 hp 115nm tork bir araçtan performans beklenmeyeceğini arkadaşlarım belirtmişler. Bende aracımla bayır yukarı cıkarken zorlanıyorum fakat bu puntonun suçu değil bizlerin bütçesine göre verdiğimiz kararlardır..Bu sebeple bu aractan aşırı bir performans beklersen hayal kırıklığı yaşarsın..Amma velakin düz yolda çoğu araba eline su dökemez istediğin gibi oynarsın trafikte onuda söyleyeyim.Ben şahsen uzun yolda 5 kişi yaklaşık 525 kg la beraber düz yolda 180 nin üzerine biraz çıktım..Donanım olaraksa yetişebilirsen dynamic versiyonunu al derim ben active aldığıma biraz pişman oldum.
Ama ne alırsan al gp den pişman olmayacağın kesin..
karakayaaykut
12/03/2008, 03:10
İlk önce 77 hp 115nm tork bir araçtan performans beklenmeyeceğini arkadaşlarım belirtmişler. Bende aracımla bayır yukarı cıkarken zorlanıyorum fakat bu puntonun suçu değil bizlerin bütçesine göre verdiğimiz kararlardır..Bu sebeple bu aractan aşırı bir performans beklersen hayal kırıklığı yaşarsın..Amma velakin düz yolda çoğu araba eline su dökemez istediğin gibi oynarsın trafikte onuda söyleyeyim.Ben şahsen uzun yolda 5 kişi yaklaşık 525 kg la beraber düz yolda 180 nin üzerine biraz çıktım..Donanım olaraksa yetişebilirsen dynamic versiyonunu al derim ben active aldığıma biraz pişman oldum.
Ama ne alırsan al gp den pişman olmayacağın kesin..Şimdiden keyifli sürüşler.
yerliplaka34
12/03/2008, 03:14
arkadaşlar bende 77 hp kullanıcısı olarak öncelik bu motoru seçmemin en büyük nedeni yakıt tasarrufu.. aslında normalin kullanım değerlerinin üstüne çıkınca (basınca) diğer motorlarla aynı yaktığını gördüm yani bu tip motorda gaz pedalına fazla yüklenmemek lazım. bende birkeresinde 4 kişi bebek te bi yokuş çıkıyordum 3 viteste yokuş yukarı bi viraja girdim ve 2. vitese düştüm inanın araba traktör oldu arkamdada bi jip sellektörü çaktı tabi. hemen 1, vitese düşüp devirlenmesini sağladım ve tekrar 2. vitese attım ve jipten uzaklaşıp düze vardım :) demem o ki yokuşun dikliğine göre vitesi baştan ayarlarsanız banamısın demiyo :) bende aşşağı eğimli bi yolda 195km gördüm düz yolda 170km geçerdi ama yol bitti basamadım.. :) mustafa beyin lpg cümlesi gördüm memnun olup olmadığınızı merak ediyorum aklımdan bile geçmez lpg ama nasıl performansı etkiliyormu birşeyler kattığını söylerler hep ama ben inanmıyorum??
walla çok haklısınız bende başka araçlara baktım hatta 1.2 80 hp olanlara falanda gp den 3 hp fazla ama genede gp nin torku daha yüksek ve o tür araçlara nal toplatacağına eminim yorumlarınız için saolun bu arada aykut abi dynamic almaya çalışıcam ama active de çoğu rakip araçlardan daha çok donanım var :) actvie yeterli gibi ama dediğin gibi yetişebilirsem dynamic almaya çalışacam
karakayaaykut
12/03/2008, 14:26
sen dediğim gibi dynamic al pişman olmazsın aradaki farka değer bence..gövde rengi kapı kolları ve aynalar,buğu çözücülü aynalar,tek dokunuşla kapanan ön camlar,elektrikli arka camlar,asimetrik katlanan koltuklar,çift bölgeli oto klima(dijital göstergeli),perde hava yastıkları ve en önemlisi bence mp3 calar...Mali durumunu bilemem ama bu özellikler 1500 TL den fazla eder bunuda unutma
sen dediğim gibi dynamic al pişman olmazsın aradaki farka değer bence..gövde rengi kapı kolları ve aynalar,buğu çözücülü aynalar,tek dokunuşla kapanan ön camlar,elektrikli arka camlar,asimetrik katlanan koltuklar,çift bölgeli oto klima(dijital göstergeli),perde hava yastıkları ve en önemlisi bence mp3 calar...Mali durumunu bilemem ama bu özellikler 1500 TL den fazla eder bunuda unutma
abi çok haklı bi laf söyledin ama dynamicte konfor paket almadan elektrikli arka cam varmı ki benim bildiğim yok
dynamicte arkacam otomatik yok. paketle oluyo mu bilmiyorum ama.
ben de memnumdum 1.4 fire motorumdan da kar lastiklerini takınca öldü araba ya. ara caddelerde hissedilmio da büyük çevre yollarına çıkınca sinir edio araba neyse bahar gelio kurtulacam onlardan da :)
bide bizim fireların şanzumanı çekiş şanzumanı sanırım çünkü araç 2. 3. viteste çok rahat kalkıyo. ben ilk aldığım da arabayı yanlışlıkla 3te kaldırıodum hatta. yokuşta bile 2yle çok rahat kaldırıorum. Yokuşta pek gitmeyen bi arabanın 2de 3de kalkması çok garip gelio bana. Balatanın çok sevmediği bi hareket ama oluyo işte :)
ben 4tede kaldırdım :D
5tede uğraştım ama olmadı :D
Ziyaretçi047
13/03/2008, 00:30
dizelim torkunu yerim. 5 de bile kaldırrım gık demez :D
Konu amacindan sapiyor, birazdan herzamanki gibi dizel-benzin yaristirmasina donecek yine.
sonuçta bu araç 1.2 corsa danda daha kötü değil ya benim kuzende vardı 1.4 fire ondan çok çok iyidir kesinlikle :D
hepinize tşk ederim yorumlarınız için
Baştan hevesini kırmak istemem ama bir önceki kasa corsa 1.2 16V Corsalar bizim 1.4 firelerden daha seri gidiyor...
Eski Corsa birkaç bg ve yaklaşık 100kg lık ağırlık avantajıyla GP Fire lerden bir miktar daha seri olabilir tabi.Ancak arada önemli bir performans farkı da olmaz...
yok bu yeni kasaydı :D
şöyle bi sorum daha olacaktı emotion modelinde 15 jant orjinal üstünde varmı bide bi sitede eski tarihli gp fiyatlarını görmüştüm 1.4 starjet emotion 33.000 ytl di şimdikiler indirimli fiyatmı geri artma ihtimali varmı yoksa böylemi fiyatlar zaten :D
walla çok haklısınız bende başka araçlara baktım hatta 1.2 80 hp olanlara falanda gp den 3 hp fazla ama genede gp nin torku daha yüksek ve o tür araçlara nal toplatacağına eminim yorumlarınız için saolun bu arada aykut abi dynamic almaya çalışıcam ama active de çoğu rakip araçlardan daha çok donanım var :) actvie yeterli gibi ama dediğin gibi yetişebilirsem dynamic almaya çalışacam
Yanlışınız var torku yuksek dedıgın 1.2lerde 114nm 1.4de 115nm.
4yıldır palio 1.216v kullanıyorum.1.4 fire nal toplatamaz.bu motor bıraz daha ekonomıktır fiat bu motoru üretim malıyetı acısından cıkardı.
Yanılgıya düşmeyin ayrıca 1.2 yıllık vergısı 1.4 gore cok daha azdır.
Keşke FİAT 1.2 yeni bir motor çıkarabilse.16v bır teknelojı varken 8v biraz çağ dışı kalıyor
Aracın performansından şikayetçi olan arkadaşlara vitesi kullanmalarını öneririm.Deneme amaçlı 3.vites roll-on la ne 3. ne 4. ne 5. viteste kesiciye girmeden(ki kesici olduğundan da şüpheliyim :D ) 5. viteste 5900 yada 6000 devir civarı(3 ve 4 te de 6000'e kadar çıkarak), araçta 4 kişi ile 190 kilometreyi(göstergede, gerçekte ne kadar sapması vardır bilmiyorum) hiç zorlanmadan gördüm. Aracınız max hp'sini 6000 devirde veriyor arkadaşlar.Gaza basarken çekinmenize gerek yok zaten devir saati 7000.Ki ben bunu yaptığımda araç daha 500km de falandı. Bir arkadaş 4000küsür kilometre yapıp 140'ı geçemediğini yazmış. 5.vitese kadar 2.500 devirde vites atıp sonra da 200km/h' ı görmeye çalışmayın.Rodaj yaparken aman motor elimde kalmasın diye çok fazla kasmanın da bi alemi yok.İlk 700-800 kilometrede özellikle aracımı minimum 4000 devir civarı tutabilmek için düşük viteste kullandım. Ayrıca herkes her rampayı 5.viteste çıkacak die bir kaide yok. 4. viteste de 150-160'a rahat çıkıyor o araba. Rampayı 4'te 140 la çıksanız 5'te 120 ile çıktığınızdan daha mı performanssız çıkmış olacaksınız?
Sonuç olarak eğer 1.4 fire sahibiysek performans istediğimizde ya vites kullanacağız yada genel kullanım alışkanlıklarımızda vites kullanmak zor geliyorsa bir sonraki araçımızda opsiyon paketlerinden otomatik vitesi de işaretleyeceğiz.Yani alırken ne aldığımızı ve ne almak istediğimizi iyi değerlendirmemiz lazım.Ben 1.4 fire secerken performanstan vaz geçtiğimi bilerek aldım.Ama vazgeçtiğim sadece 14.fire ile starjet arasındaki farktı, kalanına hepimiz hala sahibiz. Neyse çok uzattım; aracınızla barışık, hayırlı kilometreler dilerim hepinize.
Ziyaretçi047
19/03/2008, 02:14
arkadaşım güzel yazmışsın fakat hemen bir düzeltme yapim. devirsiz hızlanmak son hızı etkilemez :)
5km+ uzunluktaki düzlüklerde etkilemediğini söyleyebiliriz belki evet =) Bir ara devir karşılaştırmalı vites-sürat testlerini buraya eklerim.
IMPERATORE
19/03/2008, 03:01
ya hacı rodaj modaj demişsin, bana arabayı alınca kimse bişi demedi, ben arabayı c.tesi öğlen aldım, c.çtesi gecesi nargile içtik 100 km olmuştu, sonra ıslatalım dedik boluya kavaltıya gittik aç gibi, halbuki dürümcüden çıkmıştık. Sırf araba kullanmak maksat,
ben yeni meni demedim verdim ayarı ya, düz yolda 180 rahat 10 dakka felan gitti, hafif eğimli yolda zorla da olsa 190 ı gördüm bile, sonuçta araç 24 saat içinde 700 km olmuştu:D:D
dün sordum satan çocuğa bişi olmaz, eskidendi o motor açmalar felan dedi hatta, bilmiyorum iyi mi ettim kötü mü , sizin fikriniz nedir, ama araba 1.3 e göre gayet iyi, arabamı seviyorum daha 3 gün olmasına rağmen:D
gp46 kardeş, sende bence dizel al active al, zaten bi mp3 var en çok ihtiyaç dinamikte, ancak benzinli alıp gaz takarım dersen daha hesaplı haliyle, ancak ben girmedim garanti sorunları ve lpgli araçların dışlanması gibi sebeplerden
Aracın performansından şikayetçi olan arkadaşlara vitesi kullanmalarını öneririm.Deneme amaçlı 3.vites roll-on la ne 3. ne 4. ne 5. viteste kesiciye girmeden(ki kesici olduğundan da şüpheliyim :D ) 5. viteste 5900 yada 6000 devir civarı(3 ve 4 te de 6000'e kadar çıkarak), araçta 4 kişi ile 190 kilometreyi(göstergede, gerçekte ne kadar sapması vardır bilmiyorum) hiç zorlanmadan gördüm. Aracınız max hp'sini 6000 devirde veriyor arkadaşlar.Gaza basarken çekinmenize gerek yok zaten devir saati 7000.Ki ben bunu yaptığımda araç daha 500km de falandı. Bir arkadaş 4000küsür kilometre yapıp 140'ı geçemediğini yazmış. 5.vitese kadar 2.500 devirde vites atıp sonra da 200km/h' ı görmeye çalışmayın.Rodaj yaparken aman motor elimde kalmasın diye çok fazla kasmanın da bi alemi yok.İlk 700-800 kilometrede özellikle aracımı minimum 4000 devir civarı tutabilmek için düşük viteste kullandım. Ayrıca herkes her rampayı 5.viteste çıkacak die bir kaide yok. 4. viteste de 150-160'a rahat çıkıyor o araba. Rampayı 4'te 140 la çıksanız 5'te 120 ile çıktığınızdan daha mı performanssız çıkmış olacaksınız?
Sonuç olarak eğer 1.4 fire sahibiysek performans istediğimizde ya vites kullanacağız yada genel kullanım alışkanlıklarımızda vites kullanmak zor geliyorsa bir sonraki araçımızda opsiyon paketlerinden otomatik vitesi de işaretleyeceğiz.Yani alırken ne aldığımızı ve ne almak istediğimizi iyi değerlendirmemiz lazım.Ben 1.4 fire secerken performanstan vaz geçtiğimi bilerek aldım.Ama vazgeçtiğim sadece 14.fire ile starjet arasındaki farktı, kalanına hepimiz hala sahibiz. Neyse çok uzattım; aracınızla barışık, hayırlı kilometreler dilerim hepinize.
Aracın performansından şikayetçi olan arkadaşlara vitesi kullanmalarını öneririm.Deneme amaçlı 3.vites roll-on la ne 3. ne 4. ne 5. viteste kesiciye girmeden(ki kesici olduğundan da şüpheliyim :D ) 5. viteste 5900 yada 6000 devir civarı(3 ve 4 te de 6000'e kadar çıkarak), araçta 4 kişi ile 190 kilometreyi(göstergede, gerçekte ne kadar sapması vardır bilmiyorum) hiç zorlanmadan gördüm. Aracınız max hp'sini 6000 devirde veriyor arkadaşlar.Gaza basarken çekinmenize gerek yok zaten devir saati 7000.Ki ben bunu yaptığımda araç daha 500km de falandı. Bir arkadaş 4000küsür kilometre yapıp 140'ı geçemediğini yazmış. 5.vitese kadar 2.500 devirde vites atıp sonra da 200km/h' ı görmeye çalışmayın.Rodaj yaparken aman motor elimde kalmasın diye çok fazla kasmanın da bi alemi yok.İlk 700-800 kilometrede özellikle aracımı minimum 4000 devir civarı tutabilmek için düşük viteste kullandım. Ayrıca herkes her rampayı 5.viteste çıkacak die bir kaide yok. 4. viteste de 150-160'a rahat çıkıyor o araba. Rampayı 4'te 140 la çıksanız 5'te 120 ile çıktığınızdan daha mı performanssız çıkmış olacaksınız?
Sonuç olarak eğer 1.4 fire sahibiysek performans istediğimizde ya vites kullanacağız yada genel kullanım alışkanlıklarımızda vites kullanmak zor geliyorsa bir sonraki araçımızda opsiyon paketlerinden otomatik vitesi de işaretleyeceğiz.Yani alırken ne aldığımızı ve ne almak istediğimizi iyi değerlendirmemiz lazım.Ben 1.4 fire secerken performanstan vaz geçtiğimi bilerek aldım.Ama vazgeçtiğim sadece 14.fire ile starjet arasındaki farktı, kalanına hepimiz hala sahibiz. Neyse çok uzattım; aracınızla barışık, hayırlı kilometreler dilerim hepinize.
abi kitap gibi yazmışsın helal olsun +1000 bu arada imparatore abi dizel çok pahalı oluyo zaten fazla gezmiyorumda ben benzinli ideal :D
Aracın performansından şikayetçi olan arkadaşlara vitesi kullanmalarını öneririm.Deneme amaçlı 3.vites roll-on la ne 3. ne 4. ne 5. viteste kesiciye girmeden(ki kesici olduğundan da şüpheliyim :D ) 5. viteste 5900 yada 6000 devir civarı(3 ve 4 te de 6000'e kadar çıkarak), araçta 4 kişi ile 190 kilometreyi(göstergede, gerçekte ne kadar sapması vardır bilmiyorum) hiç zorlanmadan gördüm. Aracınız max hp'sini 6000 devirde veriyor arkadaşlar.Gaza basarken çekinmenize gerek yok zaten devir saati 7000.Ki ben bunu yaptığımda araç daha 500km de falandı. Bir arkadaş 4000küsür kilometre yapıp 140'ı geçemediğini yazmış. 5.vitese kadar 2.500 devirde vites atıp sonra da 200km/h' ı görmeye çalışmayın.Rodaj yaparken aman motor elimde kalmasın diye çok fazla kasmanın da bi alemi yok.İlk 700-800 kilometrede özellikle aracımı minimum 4000 devir civarı tutabilmek için düşük viteste kullandım. Ayrıca herkes her rampayı 5.viteste çıkacak die bir kaide yok. 4. viteste de 150-160'a rahat çıkıyor o araba. Rampayı 4'te 140 la çıksanız 5'te 120 ile çıktığınızdan daha mı performanssız çıkmış olacaksınız?
Gökhan a katılıyorum, benzinli araçları performanslı kullanmak için üst devirler zorlanmalı kesinlikle.2000-3000d/d da vites değiştirerek performans elde edilemiyor benzinlilerde.Bu arada devir kesici 6500d/d da...
alacağım arabayı kararlaştırdım 1.4 fire active bi ihtimal dynamic de olabilir bütçemde ufak bi problem oldu o yüzden t-jet ten ve starjet ten vazgeçtim 1.4 fire kullanan arkadaşlarım abilerim video paylaşım sitesinde 1.4 fire videosu yok 1 tane palio buldum pek sarmadı gibi geçen bakımsız bi corollaya bindim yokuşda 90 la giderken 5. vitesde gaza yüklendim gitmiyo resmen 1.4 fire da böyle bi durum yaşayabilirmiyim acaba ama corolla çok kötüydü ve bakımsızdı bunuda belirteyim bide aracınız 2. kaç yapıyo 3. de kaç yapıyo palio 2. de 80 yaptı ama kesiciye girmedi daha gider gibiydi 3.de 110 ama daha devir 5000 veya 5500 di bende video bulamadım en iyisi sizlere sormak şi
mdiden tşk ediyorum :)
ben çok merak ediyorum.1. viteste 150 yapsa ne olur 2 de 150 yapsa ne olur.saçma sapan konular bunlar.önemli olan tork ve yakıt tüketimidir.
Arakadaşlar biz arda ile erdiyi bilgilendirme amacıyla bayağı bi konuştuk bir yere varamadık bu motordan bir şey beklememek lazım araç ise konfor ve ekonomi yönünden bayağı iyi form üyelerinin mübarek mevlid kandilini kutluyorum
eet walla herkes bişeyler yazmaya çalıştı araç çok konforlu ve active de olan donanımlar çoğu modelin full unde ancak var koltukları falan çok rahat 1.4 fire motorda çok az yakıyo performansıda bana yeter tşk ederim hepinize
Arakadaşlar biz arda ile erdiyi bilgilendirme amacıyla bayağı bi konuştuk bir yere varamadık bu motordan bir şey beklememek lazım araç ise konfor ve ekonomi yönünden bayağı iyi form üyelerinin mübarek mevlid kandilini kutluyorum
Alicim, bakıyorum lafın arasında yine birşeyler eklemişsin:):):)
1.4 Fire 77bg tabiki performans yönünden iyi değil ama önceden de dediğim gibi bu versiyonun üretim amacı uzun ömür, ekonomi ve makul bir performans.Gerçekten ekonomik bir motor.Dolayısıyla gerekenleri kullanıcılarına veriyor...
Eternalsun
25/09/2015, 14:56
1.4 fire active 2009 model 36bin kmde 28bin tl fiyat isteniyor 700tl hasar kaydi var, ne diyorsunuz?
adrentos
25/09/2015, 15:31
1.4 fire active 2009 model 36bin kmde 28bin tl fiyat isteniyor 700tl hasar kaydi var, ne diyorsunuz?
30 bine 50 60 binde multijet bulunabilir 1.4 sehir disi zayif kaliyor bayirlarda filan bayiliyor cok ayrica vergi dilimi bir alt dilim ve yakit ekonomiside artilari olur
Eternalsun
25/09/2015, 16:22
30 bine 50 60 binde multijet bulunabilir 1.4 sehir disi zayif kaliyor bayirlarda filan bayiliyor cok ayrica vergi dilimi bir alt dilim ve yakit ekonomiside artilari olur
Araci tamamen sehir ici kullanacagim 30binlere cikarsam yaris'e yonelebilirim... cok kararsiz durumdayim.
serkandikici
25/09/2015, 16:53
Hız tutkun yoksa gayet yeterli ve ekonomik bir motor temizse eğer kafanı karıştırma hiç al geç kardeşim ;) 120km/h hıza kadar gayet yeterli üstünde de 160a kadar çıkarsın yeter fazla zorlamaya gerek yok.. Bu benim 2. Fire motorum bi daha olsa yine alırım :) Öte yandan paran varsa biraz daha dizel yönel elbet yakıt tüketimi ve turbo faktörü etkileyecektir seni..
Eternalsun
25/09/2015, 17:02
Hız tutkun yoksa gayet yeterli ve ekonomik bir motor temizse eğer kafanı karıştırma hiç al geç kardeşim ;) 120km/h hıza kadar gayet yeterli üstünde de 160a kadar çıkarsın yeter fazla zorlamaya gerek yok.. Bu benim 2. Fire motorum bi daha olsa yine alırım :) Öte yandan paran varsa biraz daha dizel yönel elbet yakıt tüketimi ve turbo faktörü etkileyecektir seni..
Cevabiniz icin cok tesekkurler ilk aracim olacagi icin cok yukselmekte istemiyorum açıkçası beni sehir icinde getirip gotursun yeter izmirdeyim haftada 2 bilemedin 3 gun kullanacagim hiz tutkumda yok... kronik sorunlari vs var mi cok masraf çıkarırmi emin degilim..
serkandikici
25/09/2015, 17:05
Cevabiniz icin cok tesekkurler ilk aracim olacagi icin cok yukselmekte istemiyorum açıkçası beni sehir icinde getirip gotursun yeter izmirdeyim haftada 2 bilemedin 3 gun kullanacagim hiz tutkumda yok... kronik sorunlari vs var mi cok masraf çıkarırmi emin degilim..
Ben de izmirdeyim kardeşim kronik sorunlar forumda aratırsanız görürsün ufak tefek var ama yıl arttıkça sorunlar da azalıyor yani 2009 sonrası artık yok denecek kadar az bazı sorunlar. Amortisör takozu tıkırtı burcu z rotlari airbag şişmesi city arızası kapı gergileri hepsi kronik sorunlar ama dedigim gibi giderek azalıyor. İzmir içerisinde trafik yoğunluğu nispeten az olduğu için üzmez seni :)
Eternalsun
25/09/2015, 17:50
Ben de izmirdeyim kardeşim kronik sorunlar forumda aratırsanız görürsün ufak tefek var ama yıl arttıkça sorunlar da azalıyor yani 2009 sonrası artık yok denecek kadar az bazı sorunlar. Amortisör takozu tıkırtı burcu z rotlari airbag şişmesi city arızası kapı gergileri hepsi kronik sorunlar ama dedigim gibi giderek azalıyor. İzmir içerisinde trafik yoğunluğu nispeten az olduğu için üzmez seni :)
Serkan bey o zaman eyvah mi demeliyim? Cunku benim baktigim arac 2009 :(
Izmirde yapacagim tek sey karsiyakadaki otobandan çıkıp forum bornovaya cikmak.
Ya da forum bornovadan bucaya gitmek.
Keyfi olarak en fazla urla cesme yeni foca eski foca veya marmaris :) bunlarda yazin gidilecek yerler :)
28bini 27500e indirebilirsem al gec der misiniz.
serkandikici
25/09/2015, 19:20
Serkan bey o zaman eyvah mi demeliyim? Cunku benim baktigim arac 2009 :(
Izmirde yapacagim tek sey karsiyakadaki otobandan çıkıp forum bornovaya cikmak.
Ya da forum bornovadan bucaya gitmek.
Keyfi olarak en fazla urla cesme yeni foca eski foca veya marmaris :) bunlarda yazin gidilecek yerler :)
28bini 27500e indirebilirsem al gec der misiniz.
Ben kesinlikle tavsiye ederim. Yani bütçeniz doğrultusunda alınabilecek en iyi alternatiflerden biri. Ben kullanıyorum keyifle tavsiye de ederim :) Su an piyasanın üzerinde bir rakam ile ben de punto evo satıyorum kendi aracım kazası boyasız. Bence aracın fiyatını temizliği ve sorunsuz oluşu belirler acelesi yoksa keyfi ise satılır satılmaz ayrı konu :)
serkandikici
25/09/2015, 19:21
Serkan bey o zaman eyvah mi demeliyim? Cunku benim baktigim arac 2009 :(
Izmirde yapacagim tek sey karsiyakadaki otobandan çıkıp forum bornovaya cikmak.
Ya da forum bornovadan bucaya gitmek.
Keyfi olarak en fazla urla cesme yeni foca eski foca veya marmaris :) bunlarda yazin gidilecek yerler :)
28bini 27500e indirebilirsem al gec der misiniz.
Bu arada 2009 sıkıntılı bir model değil genelde 2006 2007dee city vb sorunlar boy gösterdi ama istisnalar kaideyi bozmaz o yüzden yaniltmayayim :)
samirr86
25/09/2015, 23:31
Hiçbir araç ile kıyaslama yapmak istemiyorum.Çok seri bir araç olmadığı aşikar.Ancak 2-3 kişi kullanımlarda araç şehir içi gerçekten yeterli. 4. ve 5. kişiler binince hantallaşıyor. Araç ile 5 kişi +full bagaj bulgaristana gittim. 1700 km dağ bayır dolaştım. Bölünmüş yollarda 110-120 gittim. Araç tık demedi ve üzmedi . Herşeyden öte 5.4 lt/100 km benzin yaktı. Araçlarımızın kymetini bilelim.Temennim herkesin kullandığı araçların yorumunu yapmasıdır.Teknik veriler elbette önemlidir ama önce araca binin kullanın.
Linea 1.4 fire ile..
32117Mersin-antalya-dalaman-antalya-eskisehir-istanbul-edirne-bulgaristan-romanya-kiev
Yaklasik 3600km, cogu cc ve klima ile...
Birazi sehir ici, 6 saati istanbul kopru, cikis vs.. 5 tane gumrukte kuyruk vs...
Istanbulda 28km de yaklasik 6litre tuketti ))) 1800km sonrasi ortalama 5.6 yi gosterdi bir ara ama yolculugun son kismi iyi gitti...
Son 1200 romanya ukraynada...
taylantay
27/09/2015, 13:31
sehır ıcı kullanacaksan fıre motor cok ıyı .kesınlıkle onerırım.uzun yolda 110 dan sonra yakıt artmaya baslıyor.
taylantay
27/09/2015, 14:00
bayramda kardesımın1.2 85 bg benzınlı corsa ıle 1000 km yol yaptım.arac yukluyken baya uzuyor.sehır ıcındede cok fazla yakıyor.sehır ıcı normal trafıkte 8 lıtre cıvarında gezıyor.uzun yolda 6 lıtra yaktı ortalama.dıyecegım su .1.4 fıre motor daha ıyı corsa 1.2 den.8 hp daha dusuk olsa bıle.
aydinhakan
27/09/2015, 14:16
Dostum benim ilk aracim fire motorlu dinamic evoydu ve araci aldığım da 31bindeydi ve hiç LPG takilmamisti. Aracı benzinlu kullaniyordum. Motoru o derece temizdi yani.ama yinede çok hantaldı dar yollarda araba sollamaya korkuyordum karşıdan biri gelicek te kendi seridime girene kadar carpacagim diye. Neyse zamanla bu duruma alismistim ama Bi gece ışıklarda bir apaci tofasi beni rahatça tokatladi. O gün arabamdan resmen nefret ettim ve 15 gün içinde sattim. Şimdi 16 valfli turbo dizel easy puntom var.( eski aracima gore daha boş donanim) Aracımi degistirdigime bir kez bile pişman olmadım.öyle bir gidiyor ki bizim muglada Akyaka rampası var tam 10-15km filan dik yokus.Arac 100-110 la 4-5 tırmanıyor. Nerdeyse tüm araçları sollmaktan Sol şerit tamamen benim oluyor. kisacasi Punto alacaksan butceni zorlayarak bos donanımlı da olsa dizel almaya çalış. Valla parana yazık o kadar para verip tofastan tokat yemeyi ben hazmedemedim.
imkan varsa 1.3 dizel punto yeni çıkanların easyler galiba sis farı vs ufak defek özellikleri var yeterli olur ancak fiyat noktasında 35 den aşağı zor lakin fire bir dolu puntoyu 32 filan alırsın boşunuda 29 filan. ben 20 bin km dir fire dolu bir punto kullanıyorum düz yolda şehir içide filan iyi ancak geçit vs gibi uzun rampalarda öncesinden +20km hız eklemek gerekiyor yani 110 ile gidiyorsan 130 a çıkıp dip gaz tırmanman gerekiyor yada takacaksın 3 e yardır ama yakıt noktasında lpg ile mükemmel oluyor 16-18 kuruşlar civarında yakıyor
Aracın performansından şikayetçi olan arkadaşlara vitesi kullanmalarını öneririm.Deneme amaçlı 3.vites roll-on la ne 3. ne 4. ne 5. viteste kesiciye girmeden(ki kesici olduğundan da şüpheliyim :D ) 5. viteste 5900 yada 6000 devir civarı(3 ve 4 te de 6000'e kadar çıkarak), araçta 4 kişi ile 190 kilometreyi(göstergede, gerçekte ne kadar sapması vardır bilmiyorum) hiç zorlanmadan gördüm. Aracınız max hp'sini 6000 devirde veriyor arkadaşlar.Gaza basarken çekinmenize gerek yok zaten devir saati 7000.Ki ben bunu yaptığımda araç daha 500km de falandı. Bir arkadaş 4000küsür kilometre yapıp 140'ı geçemediğini yazmış. 5.vitese kadar 2.500 devirde vites atıp sonra da 200km/h' ı görmeye çalışmayın.Rodaj yaparken aman motor elimde kalmasın diye çok fazla kasmanın da bi alemi yok.İlk 700-800 kilometrede özellikle aracımı minimum 4000 devir civarı tutabilmek için düşük viteste kullandım. Ayrıca herkes her rampayı 5.viteste çıkacak die bir kaide yok. 4. viteste de 150-160'a rahat çıkıyor o araba. Rampayı 4'te 140 la çıksanız 5'te 120 ile çıktığınızdan daha mı performanssız çıkmış olacaksınız?
Sonuç olarak eğer 1.4 fire sahibiysek performans istediğimizde ya vites kullanacağız yada genel kullanım alışkanlıklarımızda vites kullanmak zor geliyorsa bir sonraki araçımızda opsiyon paketlerinden otomatik vitesi de işaretleyeceğiz.Yani alırken ne aldığımızı ve ne almak istediğimizi iyi değerlendirmemiz lazım.Ben 1.4 fire secerken performanstan vaz geçtiğimi bilerek aldım.Ama vazgeçtiğim sadece 14.fire ile starjet arasındaki farktı, kalanına hepimiz hala sahibiz. Neyse çok uzattım; aracınızla barışık, hayırlı kilometreler dilerim hepinize.
bn sürekli 3000 devirde kullanıyorum çok mu düşük acaba? 3000 devirin üstüne çıkınca motor cok bagırıyo gıbıme gelıyo zorlamak ıstemıyorum?
neden üretimi durdu puntonun anlayamıyorum
ben de çook memnunum, j kasa astramı satıp bunu aldım, o hantal ve büyük kasadan sonra daha keyifli biniyorum buna
şehir içinde punto 1 numara!
Dostum benim ilk aracim fire motorlu dinamic evoydu ve araci aldığım da 31bindeydi ve hiç LPG takilmamisti. Aracı benzinlu kullaniyordum. Motoru o derece temizdi yani.ama yinede çok hantaldı dar yollarda araba sollamaya korkuyordum karşıdan biri gelicek te kendi seridime girene kadar carpacagim diye. Neyse zamanla bu duruma alismistim ama Bi gece ışıklarda bir apaci tofasi beni rahatça tokatladi. O gün arabamdan resmen nefret ettim ve 15 gün içinde sattim. Şimdi 16 valfli turbo dizel easy puntom var.( eski aracima gore daha boş donanim) Aracımi degistirdigime bir kez bile pişman olmadım.öyle bir gidiyor ki bizim muglada Akyaka rampası var tam 10-15km filan dik yokus.Arac 100-110 la 4-5 tırmanıyor. Nerdeyse tüm araçları sollmaktan Sol şerit tamamen benim oluyor. kisacasi Punto alacaksan butceni zorlayarak bos donanımlı da olsa dizel almaya çalış. Valla parana yazık o kadar para verip tofastan tokat yemeyi ben hazmedemedim.
hakkaten şahinden tokat yemekte kötü
feyzullah
12/12/2015, 15:25
Boşverelim tokatlamayı tokatlanmayı devir ekonomi devri. Lpg ile fire mükemmel uyumlu.
fluminense
12/12/2015, 23:34
77 bg lik fire motor şehir içi max 2500 devire kadar çok tatlı kullanılıyor,vitesler kısa ve kısa sürede 50-60 km/h hıza ulaşır.Uzun yolda rampa yoksa yine sıkıntı yok ama rampayı uzaktan görünce tedbir olarak devri 3500-4000 aralığında tutmak şartıyla 4'e atıyorum.Bayılmadan rampayı çıkıyor.Zamanla hayvanı optimum verimle kullanıyorsunuz.Ha bir de az yakar,az kaçar..
feyzullah
13/12/2015, 00:02
77 bg lik fire motor şehir içi max 2500 devire kadar çok tatlı kullanılıyor,vitesler kısa ve kısa sürede 50-60 km/h hıza ulaşır.Uzun yolda rampa yoksa yine sıkıntı yok ama rampayı uzaktan görünce tedbir olarak devri 3500-4000 aralığında tutmak şartıyla 4'e atıyorum.Bayılmadan rampayı çıkıyor.Zamanla hayvanı optimum verimle kullanıyorsunuz.Ha bir de az yakar,az kaçar..
Cruise Control donanımı eklendikten sonra rapmalarda artık çok sorun değil. Devri 3500 civarına sabitleyip 5. vitesle hiçbir sorun yaşamadan Bolu dağını aşmıştım ben bu yaz. Üstelik klima açık bagaj da fulldü. Az yakar az kaçar kısmına aynen katılıyorum. Çok kaçmaya başladığında yakıt tüketimi yerine yakıt içimine geçiyor. :)
Merhaba arkadaşlar. 2009 model 1.4 fire motor dynamic gp nin devir saatinde motorun nispeten yüksek devirde çalıştığını belirten kırmızı bölge/tehlike bölgesi neden yok? Bu kırmızı bölge kaç devirden itibaren başlar? Bilgisi olan paylaşabilirse sevinirim. iyi akşamlar.
feyzullah
17/12/2015, 00:02
Merhaba arkadaşlar. 2009 model 1.4 fire motor dynamic gp nin devir saatinde motorun nispeten yüksek devirde çalıştığını belirten kırmızı bölge/tehlike bölgesi neden yok? Bu kırmızı bölge kaç devirden itibaren başlar? Bilgisi olan paylaşabilirse sevinirim. iyi akşamlar.
5000-5500 devirde kırmızıya dayanırdı ibre eğer o bölge olsaydı.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.