PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 3 ustanın teşhis koyamadığı mavi duman sorunu hakkında



gPx
27/12/2022, 11:03
Merhabalar,

Aracım 1.3 m.jet punto euro 4.
Benim başımda da bir sorun mevcut. Aracım 3 hafta önce su borusu patlaması akabinde hararet seviyesini yükseltti. Şu an tamiri yapıldı, herhangi bir su eksiltme, yağa su veya suya yağ karıştırma mevcut değil. Aracımın rölantisinde dalgalanma, çekişinde gidişinde bir problem, genleşme kabında fokurdama veya sabah soğukta marş almama veya radyatörden sıcak üflememe gibi sorunları yok. Sanki hiç bir sorunu yok gibi ama ben bir sorunu olduğunu biliyorum :)

Sorunum şu şekilde; aracı ilk çalıştırdığımda motor soğumuşsa ve rölantideysem, burada henüz bir duman yok. Ancak yağ veya mazot kokusu var kokudan emin değilim. Akabinde gaza basıp çektiğim zaman aracım mavi duman atıyor. Bu sefer koku geniz yakan cinste kötü bir hâl alıyor. Gaza basınca veya rölantide duman yok. Sadece ayağımı gazdan çekinde duman geliyor. Motor ısındıktan sonra bu durumda kayboluyor hiç duman atmıyor. Koku ise yine hafif bir şekilde devam etmekte.

Önce hararet için tamirat yapan ustaya gittim. Normaldir araç kendini temizliyor falan dedi. Sonra enjektördür, işeme var gibi zaten dedi.
Akabinde pompacıya gittim, enjektör bakımı yaptı ve turbo hortumunda yırtık var diyip onu değiştirdi. Usta şu an duman yok gel al dedi ama duman devam ediyor :)
Sonra başka bir ustaya gittim. Yine pek ilgilenilmedi o da normal bunlarda olur zaten hava soğuk dedi (Mersinde yaşıyorum, soğuğu bile sıcaktır.)

Bir ekleme daha, su kaçağını tamir eden usta EGR'nin oradan orayla ilgili bir yer göstermişti. EGR yazılımsal iptaldi mekanik olarakda o taraflara müdahalede bulundu.

Turboda da hafif bir ıslık mevcut gibi. Turbo olsa, gazı bırakınca değil gaza basınca da duman görürdüm diye düşündüm ancak tabii ki bu konularda teknik bilgim ve deneyimim pek yok.
Başka bir şeyden şüphelenmeliyim yoksa artık motor içine derin bir dalış mı gerçekleştirmeliyiz bilemedim. Kaldı ki rektifiye gerekse bile işini böylesi özensiz yapan ustalarla tanıştıktan sonra ne yapacağım hakkında bir fikrim yok.

Artık orayı burayı kurcalatmadan ustaya gidip şunu bunu değiştirelim diyesim var. Bilgi birikiminize dayanarak sizlere danışmak istedim.

Teşekkür ederim.

43sbr
27/12/2022, 14:01
Öncelikle geçmiş. Turbonuzun çıkışında bulunan( yağlama )gaza bastığınızda basınçla şişen hortumu elinizle yoklayın yag sızıntısı varmı ,varsa turbo mailinden sızan yağ basınçla motor içlerine kadar gider bu mavi dumana sebep olabilir.

Nigthwish942
06/01/2023, 01:57
Sabahları atılan mavi duman özellikle ısınınca geçiyor sa genelde mjt lerde ısıtma bujilerinden kaynaklı olıyor silindir içi ilk soğuk marş da yeterli ısıya gelemediği için mazot yanmadan dışarı atılıyor ve rahatsız edici mavi beyaz gibi duman atıyor gaza basıp çektikten sonra atılan siyah dumanlarda genelde turbo göz kırpar ama ilk dediğin sabah mavi duman sorunu için ısıtma bujilerinizi gözden geçerim derim

Nigthwish942
06/01/2023, 02:02
2.olarak sabah atılan mavi dumanın sebebleri segman kaçırması veya sibob lastiklerindrn olabilir hareret geçirdi dediniz segmanlar aşınmış aradan yağ sızıdırıyor olabilir motor ısınınca haliyle genleşme sayesinde aradaki sızıntılar kapanıyor aynı şekilde sibob lastikleri de hareret sonucu zarar görmüş olabilir onlarda motor ısınınca genleşip dumanı keser benden tavsiye ucuzdan pahalıya kontrollerin yapılması siyah duman içinde turbodan bahsettim ama egr iptal yazısını okumamıştım egr sadece yazılım ile iptal edilip kör tapa yapılmadıysa yiny3 siyah duman atma olur.