VGV
22/02/2008, 14:12
Arkadaşlar merhaba bugün Sabah Gazetesinde okuduğum bir haberi sizlerlede paylaşmak ve konuyla ilgili daha detaylı bilgisi bulunan arkadaşlardan bilgi edinmwek istedim. Konu 1.3 multijet motor üretiminde kaynaklanan bir arızadan dolayı tofaşın üretime 2 gün ara vermesiyle ilgili. Haberi aşağıda okuyabilirsiniz.
"Salı günü üretime 2 gün ara veren TOFAŞ'ta problemin karakış olduğu düşünüldü. Fakat, durdurmanın sebebinin 'malzeme tedariki' yerine, 1.3 lt.'lik multijet motor üretiminden kaynaklanan bir arıza olduğu öğrenildi..
TOFAŞ'ın Bursa'daki fabrikasında üretime verdiği molanın nedeni anlaşıldı. Malzeme tedarikinden olduğu açıklanan duraksamanın asıl nedeninin yurtdışından ithal edilen 1.3 litrelik multijet dizel motorlarda oluşan parça arızası olduğu anlaşıldı. Doblo, Fiorino, Albea, Linea ve Palio yani Tofaş'ın ürettiği 5 ayrı modelde de bu motor kullanılırken İtalyan Fiat hiçbir otomobilini geri çağırmayı düşünmediğini açıkladı. İtalyan Fiat ve Koç Holding ortaklığı Türk Otomobil Fabrikası AŞ (TOFAŞ) tarafından İMKB'ye yapılan 19 Şubat tarihli borsa açıklamasında, üretimin iki gün süreyle durduğu belirtilerek, "Fabrikamız, malzeme tedarikinde meydana gelen aksaklık sebebi ile 18.02.2008 ve 19.02.2008 tarihleri arasında 2 gün süreyle üretim yapamayacaktır. Bu dönemde ihracat siparişlerine ilişkin CKD, komponent üretimi, kalıp yapımı ve bakım atölyeleri görevlerini sürdürecektir. Üretim durması, yıllık üretim planımızda herhangi bir değişikliğe sebebiyet vermeyecektir" denilmişti.
BEŞ FABRİKA DURDU
Tofaş'ın Polonya'da üretilen 1.3 litrelik multijet dizel motorun tedariğinde sorun yaşadığı ortaya çıktı. Reuters'ın da Fiat'ın İtalya'daki merkezine dayandırarak verdiği habere göre, dışardan tedarik edilen bir parçada meydana gelen sorun nedeniyle 1.3 lt. multijet motor üretimini durduruldu. Polonya'daki Bielsko Biala fabrikasında motor üretiminin durdurulması üzerine Tofaş'ın Bursa'daki fabrikası da dahil olmak üzere bu motorları kullanarak üretim yapan Mirafiori, Melfi, Temisi Imerese ve Tchyc fabrikalarında üretime ara verildi. Fiat tarafından yapılan açıklamada, 1.3 litre multijet motor üretimine ne zaman devam edeceği belirtilmezken üretimi geçici olarak durdurma kararının şubat ayı satış adetlerini etkileyebileceğini kaydedildi. Uluslararası basında yer alan haberlere göre parça problemi rutin kalite kontrolü sırasında geçtiğimiz pazartesi günü belirlendi. Problem belirlendikten sonra bantlardan inen otomobillerin henüz satışa sunulmadığını düşünen Fiat yetkilileri, şimdilik hiçbir aracın geri çağrılmayacağını kaydetti"
Öncelikli sorum bu bahsedilen motor 1.3 90hp grande puntolarda kullanılan motorla aynımı? Bendeki buda :cool0000:
Diğer merak ettiğim konu sorunun gerçekten ne olduğu ve hangi problemlere sebep olabileceği?
"Salı günü üretime 2 gün ara veren TOFAŞ'ta problemin karakış olduğu düşünüldü. Fakat, durdurmanın sebebinin 'malzeme tedariki' yerine, 1.3 lt.'lik multijet motor üretiminden kaynaklanan bir arıza olduğu öğrenildi..
TOFAŞ'ın Bursa'daki fabrikasında üretime verdiği molanın nedeni anlaşıldı. Malzeme tedarikinden olduğu açıklanan duraksamanın asıl nedeninin yurtdışından ithal edilen 1.3 litrelik multijet dizel motorlarda oluşan parça arızası olduğu anlaşıldı. Doblo, Fiorino, Albea, Linea ve Palio yani Tofaş'ın ürettiği 5 ayrı modelde de bu motor kullanılırken İtalyan Fiat hiçbir otomobilini geri çağırmayı düşünmediğini açıkladı. İtalyan Fiat ve Koç Holding ortaklığı Türk Otomobil Fabrikası AŞ (TOFAŞ) tarafından İMKB'ye yapılan 19 Şubat tarihli borsa açıklamasında, üretimin iki gün süreyle durduğu belirtilerek, "Fabrikamız, malzeme tedarikinde meydana gelen aksaklık sebebi ile 18.02.2008 ve 19.02.2008 tarihleri arasında 2 gün süreyle üretim yapamayacaktır. Bu dönemde ihracat siparişlerine ilişkin CKD, komponent üretimi, kalıp yapımı ve bakım atölyeleri görevlerini sürdürecektir. Üretim durması, yıllık üretim planımızda herhangi bir değişikliğe sebebiyet vermeyecektir" denilmişti.
BEŞ FABRİKA DURDU
Tofaş'ın Polonya'da üretilen 1.3 litrelik multijet dizel motorun tedariğinde sorun yaşadığı ortaya çıktı. Reuters'ın da Fiat'ın İtalya'daki merkezine dayandırarak verdiği habere göre, dışardan tedarik edilen bir parçada meydana gelen sorun nedeniyle 1.3 lt. multijet motor üretimini durduruldu. Polonya'daki Bielsko Biala fabrikasında motor üretiminin durdurulması üzerine Tofaş'ın Bursa'daki fabrikası da dahil olmak üzere bu motorları kullanarak üretim yapan Mirafiori, Melfi, Temisi Imerese ve Tchyc fabrikalarında üretime ara verildi. Fiat tarafından yapılan açıklamada, 1.3 litre multijet motor üretimine ne zaman devam edeceği belirtilmezken üretimi geçici olarak durdurma kararının şubat ayı satış adetlerini etkileyebileceğini kaydedildi. Uluslararası basında yer alan haberlere göre parça problemi rutin kalite kontrolü sırasında geçtiğimiz pazartesi günü belirlendi. Problem belirlendikten sonra bantlardan inen otomobillerin henüz satışa sunulmadığını düşünen Fiat yetkilileri, şimdilik hiçbir aracın geri çağrılmayacağını kaydetti"
Öncelikli sorum bu bahsedilen motor 1.3 90hp grande puntolarda kullanılan motorla aynımı? Bendeki buda :cool0000:
Diğer merak ettiğim konu sorunun gerçekten ne olduğu ve hangi problemlere sebep olabileceği?