Orijinalini görmek için tıklayınız : Dualogic robot yağı. Yardım...
Herkese merhaba. Aracım 2012 punto 1,3 multijet otomatik 95 beygir. Bugün aracın 120000 bakımını yaptım. Kullandığım ürünler görseldeki ürünlerdir.
Yalnız dualogic robot yağında kafama takılan bir durum var. Kitapçıkta önerilen ürün tutela cs speed.
Ben önerilen yağ ile aynı değerlere sahip motul multi hf yağı kullandım. Ancak kafama takılan durum ise; robot haznesinden boşalttığım yağ şeffafa yakın bir yağdı. Motu multi hf marka yağ ise yeşil renkli bir yağ. Şimdilik bir sıkıntı yok ama bir problem olur mu acaba.
Bence yeşil renk olması daha iyi. Bir kaçak vb. durumda daha kolay tespit edilebilir. Hatta ben de aynı araç sahibi olarak Motul tercih etmeyi düşünüyorum. En azından farklı bir seçeneğimiz olmuş oluyor.
Teknik olarak da karşıladığı için sorun olmayacağını düşünüyorum.
Motor yağını ilk kez mi kullanacaksınız? Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Sonraki bakımda bende yağ seçenekleri arasına ekleyebilirim gibi.
belki psikolojiktir ama hani derler ya arabanın gidişi değişti :) biraz öyle sanki. hem şanzıman hem robot mekanizması hem de motor yağlarını boşalttığımda 3 yağın durumu da çok kötüydü. ama şimdi vites geçişleri sanki daha da bir rahat gibi. motorun çalışma sesi de sanki bir tık azaldı gibi. ama dediğim gibi psikolojik de olabilir.
artık devir ekonomi devri, fiyat performans ürünü hangisi ise onu tercih ediyorum.
motor yağı (fiat 9.55535-S1)
bunu karşılayan yağlar
selenia petronas pure energy 5w30
lukoil genesis armortech ft-5w30
Castrol Magnatec Stop Start 5W - 30 S1
opar olio s1-5w30
shell helix ultra pro-L 5w-30 C2
motul 8100 x-clean efe 5w-30
şanzıman (fiat 9.55550-mz6)
petronas tutela transmission gearforce
opar olio sfe 75w
motul multi dctf
liqui moly top tec mtf 5100
Robot (fiat 9.55550-sa1)
petronas tutela cs speed
opar olio t-speed
motul multi hf
elf speedmatic
RAVENOL Gearbox Hydraulic Actuator Fluid GHA-F
bakım zamanı bu ürünlerden hangisini indirimde uygun fiyata bulursam alır geçerim..
Bende robot ve şanzıman yağını değiştireyim diyorum ama robota elletmesem mi diyorum. Malûm ustacıklar beceremez falan [emoji4]
Vallahi benim araçta, özellikle dualogic robot ile ilgili hiçbir problem yoktu. Kitapçık robot yağının 120000 km de değişmesini tavsiye ettiği için değiştirdim. Robot yağ haznesine ulaşmak için aküyü ve akü tablasını sökmek gerekiyor. Haznenin boşaltma bağlantısından yağı boşaltıyoruz. Bu esnada bir kaç kez şoför kapısını açıp kapatıyoruz ki sistemdeki yağ da boşalsın. Haznenin üstünden de yağı dolduruyoruz.
Robot haznesi de bu. Pislikten dolayı siyah gözükse de kap normalde beyaz plastik bu arada :)
Hiroliği de değiştirseydiniz. O daha önemli bence. Eksilme olasılığı daha yüksek.
Hidrolik dediğiniz hangisi oluyor tam olarak.
Üstünde Dot4 yazan siyah kapak.
Üstünde dot 4 yazan yeri bosch dot 4 yağ ile değiştirdim. Ama orası siyah değil, sarı kapak.
Resimdeki siyah kapaktan bahsediyorum. Sol taraftaki kırmızıyla işaretlediğiniz bölümdeki siyah kapak.
Kitapçıkta esas değişmeli diye belirtilen hidrolik bu.
servise gitmeyip bakımı kendi başımıza yapalım dedik ama sanırım bir şeyleri eksik yaptık...
şimdi ben sarı kapaklı olan yerdeki DOT 4 sıvıyı değiştirdim.
siz uyarınca bu saatte arabanın başına inip siyah kapakta yazana baktım :) ve evet orada da DOT 4 yazıyor.
şimdi asıl mesele kafam biraz karıştı.
sarı kapak fren hidroliği....
en kısa zamanda bu siyah kapaktaki sıvıyı da DOT 4 ile dğiştireceğim ancak bu siyah kapaktaki yağ nerenin yağı tam olarak bilmiyorum.
bilgilendirebilirseniz sevinirim.
"Debriyaj aktüatörü hidrolik sistemi"
Dizel otomatiklerde var. Fiat sitesinden dualogic kullanım kılavuzunu inceleyin isterseniz.
Robot yağı ile ilgili değişim dememiş ama hidrolik için değişim zamanı verilmiş.
Yalnız bu yağ ve hidrolik değişimlerinden sonra yazılım ile hava alma ve kalibrasyon yapmak gerekiyor sanırım. Kendim daha deneyimlemediğim için tam bilgim yok maalesef.
Hidrolik sıvının değişimini yapabildiniz mi?
Bosch dot4 yağ aldım. Bugün elime ulaştı. Henüz yapmadım.
Yalnız biraz araştırdım.
Minimum seviyesine düşürmeden değiştirilirse hava alma ve kalibrasyon gibi işlemlere gerek kalmıyormuş sanırsam. Yarın bir ustaya soracağım. Ona göre paylaşırım son durumu
Vallahi bir kaç ustaya sordum. Debriyaj hidroliğinin tamamının değişmesi için makineye bağlanıp havasının alınması lazım. Ben de bugün şırınga ile sadece haznede görünen kadar sıvıyı çekip yeni dot4 koydum. İçindeki sıvı bayağı siyahlamıştı. Bu işlemi 6-7 kere yaparsam sanırsam debriyaj hidroliği değişimi işlemi tamam olur.
Makine ile fren hidroliği değişimi yapan fiat alfa servislerine sormak lazım. Mantığı fren hidroliği ile aynı. Diğer konudaki videoyu inceleyebildiniz mi? Orada şırınga ile çektiriyordu. Tabi orada tamamen sökmüşler her şeyi.
bu konuda bayağı bir video izledim. opel sayfalarında da var ilgili videolar. malum opelin bazı modellerinde aynı motor aynı robot olanları var. bu videoların tamamından çıkarttığım sonuç sistemdeki sıvının tamamen değişmesi için makine ile müdahale şart. sistemdeki havanın alınması vb. için. ama dediğim gibi şırınga ile sadece haznedeki yağı çekerseniz bir problem olmuyor anladığım kadarıyla. ama sistemdeki sıvının da tamamı yenilenmemiş oluyor haliyle. onun için bu işlemi ara ara ekrar ederek sistemdeki sıvıyı peyderpeyi yenilemek de bir çözüm gibi... tercih sizin.
Ben dün sordum beyinci gelip sıvıyı boşaltıp havasını alıyormuş.
böyle bir işlem yaptım ama takdir sizin tabiki...
https://www.youtube.com/watch?v=pIZN4OafaZs
Elinize sağlık. Kendi imkanlarımızla en fazla bu şekilde yapabiliriz.
fiat-dualogic-m20-training-manual.pdf
Bu döküman bizim robotun ilk versiyonlarına ait ama temelde her şey aynı. Gerekli prosedürler çizimli olarak anlatılmış. Elinizde AlfaOBD ya da Multiecuscan varsa yapılacak birkaç şey var gibi.
Multiecuscan var ama obd2 bağlantı cihazı yok elimde...
Böyle idare edeceğiz artık.
Bende yakın zamanda yapmayı düşünüyorum. Sizden çıkan sıvının rengini gördükten sonra aslında geciktirmeden yapmak lazım.
Benzer bir durum benimde bir pc bulmam gerekli.
atlatma78
10/06/2023, 15:24
Selamlar.Konuyu biraz hortlatacak gibiyim fakat aklıma takılan soru şu şekilde. Ben 1.4 77hp benzinli 5 ileri dualogic kullanıyorum. Motul Multı HF yağ alıp robot hidroliğini değiştirmek istedim.
Deponun bağlandığı motorun atlındaki metal borunun rekorunu açıp kontak açarak yedek depoyu komple boşalttım. hatta yetinmedim depoya temzi yağ koyup tekrar boşalttırdım. Şimdi merak ettiğim konu şu. Yağı komple boşalttıktan sonra
yeni yağı min/max çizgisine kadar doldurdum fakat ilk kontak açmada yağ seviyesi eski yerine tekrar düştü. Min yazan yerden aşağı yukarı 2 parmak aşağıda şu anda yağ seviyesi.
Sormak istediğim şu tekrar min çizgisinin üstüne kadar dolum yapmam lazımmı?
ecaliskan
12/06/2023, 08:55
Selam usta aynı şekilde yapmıştı daha sonra robot yağ çektiğinde yağ azalmıştı tekrar min. üzerine kadar yağ koymuştu ama sonradan robot 1-2 gün yağ boşalttı sonra normale döndü fazla gelmiş olabilir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.