BA123
14/09/2020, 09:15
Herkese merhaba arkadaşlar,
2013 model Punto Lounge 1.3 multijet 95 bg manuel vites bir aracım var, araç dijital klimalı.
Yaklaşık 3,5 ay önce bu aracı satın aldım.
Aldıktan sonra aracı uzun yolda kullanırken klimanın 30-40 dakika kadar normal çalışıp, fan hızı aynıyken, üflediği soğuk hava miktarının aniden düştüğünü fark ettim.
Memlekete varana kadar sıcaktan piştik tabii. Gidince bir ustaya gösterdim, polen filtre kapağının tırnağının kırık olduğunu ve filtrenin de kirlendiğini söyledi.
Polen filtresini değiştirdik ama çok bişey farketmedi, filtre kapağını memlekette bulamayınca çift taraflı bantla üst tarafını tutturduk. Sanki işe yarar gibi oldu ama sonra bişey değişmedi.
Bayramdan sonra İstanbul'a dönünce ilk iş filtre kapağını değiştirdim, ama yine sorun devam etti.
En son bir elektrikçiye gittim rezistör soketlerinden biri çok ısınıyor dedi, çıkmacıdan soket buldum ve değiştirdik.
Klimada ön cam-orta kısım-ayaklara üfleme yönlendirmesi dışında bir sorun kalmadı aslında. Ortaya ve ön cama üflemede sorun yoktu, sadece ayağa üfletmek için önce orta sonra ön cam sonra ayağa sırayla geçmek gerekiyordu.
Bir tek galiba psikolojik olarak az soğutuyor gibi bir algı oluştu bizde, o yüzden forumda gördüğüm reset işlemini yapayım dedim.
Keşke asla reset denemesi yapmasaydım, sonradan çok pişman oldum.
Çünkü, resetten sonra sürücü sıcaklık göstergesi yanıp sönmeye başladı ve bunu gideremedim.
Yetkili serviste kuzenim çalışıyor, oradaki elektrikçiye gösterdik, auto+mono reset yolu dışında başka tuşlara da basarak reset denediler, sonra bilgisayara bağladılar ama bu yanıp sönmeyi gideremediler.
Sonuç olarak, bizim araçlarda 2 tane yönlendirme motoru varmış ve bilgisayardaki hata koduna göre bunlardan biri ya da ikisi kısa devre yapıyormuş.
Bunun için de klima kazanı+2 tane yönlendirme motorunun değişmesi lazım dediler.
Bahsettikleri klima kazanı ve 2 tane yönlendirme motoru bütün olarak değişen set halinde parçalarmış.
Ön göğüs açılarak bu iş yapılıyormuş. Parçalar 4.500 TL + İşçilik + klima gazı ve antifriz derken bu iş beni aşıyor ve benim açımdan imkansız bir yere gidiyor maalesef.
Kredi vs binbir zorlukla alıp bir çok masraf edip aile olarak en az 5 sene kullanmayı istediğimiz aracımızdan soğuduk.
Klima için açılmış konulara zaman zaman yazdım ama cevap alamadım. Bazı üyelere özelden mesaj da gönderdim ama yine cevap veren olmadı.
Benzer bir sorun yaşamış ve çözüm bulmuş üyelerden ve bu işten anlayan hocalarımdan destek bekliyorum.
İyi günler.
2013 model Punto Lounge 1.3 multijet 95 bg manuel vites bir aracım var, araç dijital klimalı.
Yaklaşık 3,5 ay önce bu aracı satın aldım.
Aldıktan sonra aracı uzun yolda kullanırken klimanın 30-40 dakika kadar normal çalışıp, fan hızı aynıyken, üflediği soğuk hava miktarının aniden düştüğünü fark ettim.
Memlekete varana kadar sıcaktan piştik tabii. Gidince bir ustaya gösterdim, polen filtre kapağının tırnağının kırık olduğunu ve filtrenin de kirlendiğini söyledi.
Polen filtresini değiştirdik ama çok bişey farketmedi, filtre kapağını memlekette bulamayınca çift taraflı bantla üst tarafını tutturduk. Sanki işe yarar gibi oldu ama sonra bişey değişmedi.
Bayramdan sonra İstanbul'a dönünce ilk iş filtre kapağını değiştirdim, ama yine sorun devam etti.
En son bir elektrikçiye gittim rezistör soketlerinden biri çok ısınıyor dedi, çıkmacıdan soket buldum ve değiştirdik.
Klimada ön cam-orta kısım-ayaklara üfleme yönlendirmesi dışında bir sorun kalmadı aslında. Ortaya ve ön cama üflemede sorun yoktu, sadece ayağa üfletmek için önce orta sonra ön cam sonra ayağa sırayla geçmek gerekiyordu.
Bir tek galiba psikolojik olarak az soğutuyor gibi bir algı oluştu bizde, o yüzden forumda gördüğüm reset işlemini yapayım dedim.
Keşke asla reset denemesi yapmasaydım, sonradan çok pişman oldum.
Çünkü, resetten sonra sürücü sıcaklık göstergesi yanıp sönmeye başladı ve bunu gideremedim.
Yetkili serviste kuzenim çalışıyor, oradaki elektrikçiye gösterdik, auto+mono reset yolu dışında başka tuşlara da basarak reset denediler, sonra bilgisayara bağladılar ama bu yanıp sönmeyi gideremediler.
Sonuç olarak, bizim araçlarda 2 tane yönlendirme motoru varmış ve bilgisayardaki hata koduna göre bunlardan biri ya da ikisi kısa devre yapıyormuş.
Bunun için de klima kazanı+2 tane yönlendirme motorunun değişmesi lazım dediler.
Bahsettikleri klima kazanı ve 2 tane yönlendirme motoru bütün olarak değişen set halinde parçalarmış.
Ön göğüs açılarak bu iş yapılıyormuş. Parçalar 4.500 TL + İşçilik + klima gazı ve antifriz derken bu iş beni aşıyor ve benim açımdan imkansız bir yere gidiyor maalesef.
Kredi vs binbir zorlukla alıp bir çok masraf edip aile olarak en az 5 sene kullanmayı istediğimiz aracımızdan soğuduk.
Klima için açılmış konulara zaman zaman yazdım ama cevap alamadım. Bazı üyelere özelden mesaj da gönderdim ama yine cevap veren olmadı.
Benzer bir sorun yaşamış ve çözüm bulmuş üyelerden ve bu işten anlayan hocalarımdan destek bekliyorum.
İyi günler.