ahmeetarsln
05/08/2020, 19:31
Arkadaşlar merhaba,
Geçtiğimiz ay 2013 model 1.4 benzinli 77 HP Punto araç satın aldım. Araçta atiker marka tüp takılı. Aracı alırken araçta "start&stop devre dışı" hatası vardı aynı zamanda ekspertizde 1.silindirde tekleme olduğu söylendi. Bu arızaları bilerek aracı satın aldım. Araçta hiçbir sorun yokken yola çıktıktan 3-5 km sonra "start&stop devre dışı" yazısı çıkıyor motor arıza ışığı ve ünlem işareti yanıyor. OBD cihazına bağlayınca P0301 hatası veriyor (silindir 1'de tekleme). Aracı stop edip arızayı siliyorum. Tekrar yola çıkınca hata kodu vermiyor ancak "start&stop devre dışı" hatasını verdikten sonra yeniden p0301 kodunu alıyorum. Şu ana kadar ateşleme bobini, buji takımı, buji kabloları ve akü değişti ancak arıza devam ediyor. Aracın gidişinde hiçbir sorun titreme vs tekleme belirtisi yok. Benzinde ya da LPG'de denedim fark yok. İki arızanın bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Buna benzer bir sorun yaşayan var mı ? Teşekkürler.
Geçtiğimiz ay 2013 model 1.4 benzinli 77 HP Punto araç satın aldım. Araçta atiker marka tüp takılı. Aracı alırken araçta "start&stop devre dışı" hatası vardı aynı zamanda ekspertizde 1.silindirde tekleme olduğu söylendi. Bu arızaları bilerek aracı satın aldım. Araçta hiçbir sorun yokken yola çıktıktan 3-5 km sonra "start&stop devre dışı" yazısı çıkıyor motor arıza ışığı ve ünlem işareti yanıyor. OBD cihazına bağlayınca P0301 hatası veriyor (silindir 1'de tekleme). Aracı stop edip arızayı siliyorum. Tekrar yola çıkınca hata kodu vermiyor ancak "start&stop devre dışı" hatasını verdikten sonra yeniden p0301 kodunu alıyorum. Şu ana kadar ateşleme bobini, buji takımı, buji kabloları ve akü değişti ancak arıza devam ediyor. Aracın gidişinde hiçbir sorun titreme vs tekleme belirtisi yok. Benzinde ya da LPG'de denedim fark yok. İki arızanın bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Buna benzer bir sorun yaşayan var mı ? Teşekkürler.