Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Start&Stop ve Tekleme Sorunu



ahmeetarsln
05/08/2020, 19:31
Arkadaşlar merhaba,
Geçtiğimiz ay 2013 model 1.4 benzinli 77 HP Punto araç satın aldım. Araçta atiker marka tüp takılı. Aracı alırken araçta "start&stop devre dışı" hatası vardı aynı zamanda ekspertizde 1.silindirde tekleme olduğu söylendi. Bu arızaları bilerek aracı satın aldım. Araçta hiçbir sorun yokken yola çıktıktan 3-5 km sonra "start&stop devre dışı" yazısı çıkıyor motor arıza ışığı ve ünlem işareti yanıyor. OBD cihazına bağlayınca P0301 hatası veriyor (silindir 1'de tekleme). Aracı stop edip arızayı siliyorum. Tekrar yola çıkınca hata kodu vermiyor ancak "start&stop devre dışı" hatasını verdikten sonra yeniden p0301 kodunu alıyorum. Şu ana kadar ateşleme bobini, buji takımı, buji kabloları ve akü değişti ancak arıza devam ediyor. Aracın gidişinde hiçbir sorun titreme vs tekleme belirtisi yok. Benzinde ya da LPG'de denedim fark yok. İki arızanın bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Buna benzer bir sorun yaşayan var mı ? Teşekkürler.

feyzullah
06/08/2020, 07:33
LPG enjektörü arızalı olabilir mi? Ateşleme sistemini gözden geçirmiş siniz geriye enjektör kalıyor.

ahmeetarsln
06/08/2020, 13:14
Ben de enjeksiyon sisteminden şüpheleniyorum ama lpg enjektöründe problem olduğunu sanmıyorum çünkü aynısını benzinde de yapıyor. Enjeksiyon sistemini de kontrol ettirecem düzelme olursa yazarım forumda bir çözüm bulunsun.

ahmeetarsln
18/08/2020, 16:02
Sorun çözüldü önceki sahibi arabayı satmadan önce trigger kayışı değiştirmiş. Değişim sırasında krang kasnağına zarar verilmiş bugün gittiğim özel serviste kasnağın yalpalayarak döndüğünü fark etti usta. Krang kasnağı değişti şu an araç ne start-stop devre dışı hatası veriyor ne de silindirde tekleme hatası veriyor.