PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sürücü tarafı su alıyor.



ayaman
03/05/2020, 14:47
Selamlar hayırlı ramazanlar arkadaşlar. Aracım 2007 model GP. Bugün aracı çalıştırdım elektrikli bel detekleyiciyi belime göre ayarlayın dedim baktım ki çalışmıyor, geçen gün emniyet kemer tokası da sıkıntı vardı onu tamir edeyim diye söketi koltuk altındaki söketleri söküp koltuğu komple sökmüştüm dedim belki sökerken dökerler yerine oturmamıştır bugün sürücü koltuğu altındaki kapağı açtım baktım ki koltuk altındaki söketlerin olduğu kısım su içinde paspaslar kuru olduğunda fark edemedim su arabanın tabanında birikmiş. haliyle söketler ıslanmış ve dolayısıyla sigorta atmıştır diye düşündüm. Söketleri kontrol edeyim dedim elektrik var mı diye söketlerde elektrik yok. Şimdi asıl soru
1- bu sürücü kısmındaki su nereden almıştır.
2- koltuk altındaki söketi besleyen sigorta nerde? Kendim kaputu açıp sigortaları kontrol ettim 4 tane 10 amperlik kırmızı renkli sigorta sağlam olmasına rağmen elektrik yok sigortaları yerinden söküp sigorta yuvalarına kontrol ettim sigorta yuvalarına da elektrik gelmiyor, bir diğer elektrik gelmeyen yer ise yeşil renkli 30 amperlik sigorta aynı şekilde o onu da söktüm yuvasını kontrol ettim oraya da elektrik gelmiyor.
3- söketler ıslandığı zaman sigortanın atması gerekmez mi? Neden sigorta sağlam ve sigorta yuvasına elektrik gelmez.
4- bu yaz Cam ızgara bakalitini söktüm boyadım ve tekrar taktım bunla ilgili de olabilir mi?
5- punto artık beni germeye başladı

Cleve
03/05/2020, 19:56
Izgara bakalitinden olacağını sanmıyorum ancak arain içine tabanda birikerek kadar su almasi cok olağanüstü. Acaba iceride şişe dusmus falan olabilir ortalığı sokmeden bu ihitmale bakmakta da fayda var çünkü benzeri başıma geldi bagajda devrilmiş şişeden ön tarafa kadar gelebiliyor su.

Tuncay Seferci
04/05/2020, 00:44
Zamanında w124 mercedesimde vardı bu sorun cam çıtaları heryeri aradım bulamadım, 3 ay sonra arka sol teker yuvasının üst kısmından girip yürüdüğünü keşfetmiştim her yerine bakın aracın

ayaman
08/05/2020, 09:56
Evet arkadaşlar günlerdir sürücü tarafının su almasıyla uğraşıp durdum ve sonunda sızıntının kaynağını buldum. Başlıkta da belirttiğim gibi sürücü tarafı kaplamanın altı su doluyordu geçen sürücü koltuğunu söktüğüm zaman fark ettim yazın ise aracın içi küf kokuyordu sebebi ise sürücü tarafının su almasıymış; fakat o kadar ince su alıyormuş ki döşemenin üst tarafı ıslanmayınca fark etmemişim. Şimdi nasıl bulduğuma ve sorunun kaynağına gelelim. Sürücü koltuğunu söktüm, döşemenin bir kısmını kalorifer peteğin koruyan terimleri , sol taraftaki tabandaki terim vs. Ne varsa söktüm ön camdan hortumla suyu 15 dakika boyunca su tuttum içerden gözledim en ufak bir şey yoktu el feneriyle pedallerin oraya baktım sonra gözüme pedallerin en sol üstte yer alan plastik kapağa gözüm çarptı oraya dokundum hafif bir ıslaklık olduğunu fark ettim plastiği yerinden söktüm plastiği söktüğümde plastiğin tam olarak oturmadığını da fark ettim ve deliğe elimi soktum ıslaklık var. Sonra o delikten bir miktar bez soktum yine dıştan su tuttum bir iki dakika su döktüm sonra bezi çıkarttım sırılsıklam olmuştu ve suyun kaynağını bulmuş oldum o plastiği de güzelce yerine oturttum. Şimdi yapmam gereken iki şey var: birincisi sileceklerin olduğu plastiğin altında iki tane su gideri var bu giderler tamamen mühendislik hatasıyla dolu sebebi ise arabayı karşınıza aldığında sol taraftaki giderin suyu olduğu gibi motorun iç kısmına ve direkt şarj dinamosuna akmakta. Yine aracı karşınıza aldığınızda sağ taraftaki giderin suyu arabanın tabanına akıyor ki o da aracın tabanın iç kısmına ( yani iki sac arası) birikip bir şekilde araçtan atılıyor fakat tabandaki sacın arası sürekli ıslandığında korozyona uğruyor bu da sacın ömrünü kısaltıyor ve aracın sacını siz hiç görmeden çürütüyor. Aynı zamanda sürücü kısmındaki yani bahsini ettiğim plastiğin kapattığı o delik de kablo vs. Bir sürü ıvır zıvır var onların da anasını ağlatıyor. Şimdi ben bu giderlere kalın bir hortum uzatarak yere direkt vereceğim. O su olduğu gibi motorun arka tarafına da akıyor. Size tavsiyem su giderlerine ek hortum yapıp suyun motora temas etmeden direkt yere verin. Siz de o plastiğin olduğu kısmı kontrol edin o noktadan şase arasına su veriyor mu? Veriyorsa kapak tam kapalı olduğundan aracınızın su almıyor dur ; fakat giderler bir şekilde oraya su veriyor dur sizinki de aracın iki sacı arasından bir yerden su veriyordur dediğim gibi aracınıza ciddi zararlar veriyor.

Cleve
08/05/2020, 11:29
Evet arkadaşlar günlerdir sürücü tarafının su almasıyla uğraşıp durdum ve sonunda sızıntının kaynağını buldum. Başlıkta da belirttiğim gibi sürücü tarafı kaplamanın altı su doluyordu geçen sürücü koltuğunu söktüğüm zaman fark ettim yazın ise aracın içi küf kokuyordu sebebi ise sürücü tarafının su almasıymış; fakat o kadar ince su alıyormuş ki döşemenin üst tarafı ıslanmayınca fark etmemişim. Şimdi nasıl bulduğuma ve sorunun kaynağına gelelim. Sürücü koltuğunu söktüm, döşemenin bir kısmını kalorifer peteğin koruyan terimleri , sol taraftaki tabandaki terim vs. Ne varsa söktüm ön camdan hortumla suyu 15 dakika boyunca su tuttum içerden gözledim en ufak bir şey yoktu el feneriyle pedallerin oraya baktım sonra gözüme pedallerin en sol üstte yer alan plastik kapağa gözüm çarptı oraya dokundum hafif bir ıslaklık olduğunu fark ettim plastiği yerinden söktüm plastiği söktüğümde plastiğin tam olarak oturmadığını da fark ettim ve deliğe elimi soktum ıslaklık var. Sonra o delikten bir miktar bez soktum yine dıştan su tuttum bir iki dakika su döktüm sonra bezi çıkarttım sırılsıklam olmuştu ve suyun kaynağını bulmuş oldum o plastiği de güzelce yerine oturttum. Şimdi yapmam gereken iki şey var: birincisi sileceklerin olduğu plastiğin altında iki tane su gideri var bu giderler tamamen mühendislik hatasıyla dolu sebebi ise arabayı karşınıza aldığında sol taraftaki giderin suyu olduğu gibi motorun iç kısmına ve direkt şarj dinamosuna akmakta. Yine aracı karşınıza aldığınızda sağ taraftaki giderin suyu arabanın tabanına akıyor ki o da aracın tabanın iç kısmına ( yani iki sac arası) birikip bir şekilde araçtan atılıyor fakat tabandaki sacın arası sürekli ıslandığında korozyona uğruyor bu da sacın ömrünü kısaltıyor ve aracın sacını siz hiç görmeden çürütüyor. Aynı zamanda sürücü kısmındaki yani bahsini ettiğim plastiğin kapattığı o delik de kablo vs. Bir sürü ıvır zıvır var onların da anasını ağlatıyor. Şimdi ben bu giderlere kalın bir hortum uzatarak yere direkt vereceğim. O su olduğu gibi motorun arka tarafına da akıyor. Size tavsiyem su giderlerine ek hortum yapıp suyun motora temas etmeden direkt yere verin. Siz de o plastiğin olduğu kısmı kontrol edin o noktadan şase arasına su veriyor mu? Veriyorsa kapak tam kapalı olduğundan aracınızın su almıyor dur ; fakat giderler bir şekilde oraya su veriyor dur sizinki de aracın iki sacı arasından bir yerden su veriyordur dediğim gibi aracınıza ciddi zararlar veriyor.

Kesinlikle katılıyorum su gideri konusunda arac tam bir facia , sürücü taraaki bütün kablolara dediğiniz gibi su aliyor bende bunu yakin zamanda fark ettim buraya alta bi kapak ve guzel bi gider yapmak lazim., Bundan dolayı benim aracın motorl kabin arasindaki yalitim mahvolmuş.

ayaman
08/05/2020, 11:51
Kesinlikle katılıyorum su gideri konusunda arac tam bir facia , sürücü taraaki bütün kablolara dediğiniz gibi su aliyor bende bunu yakin zamanda fark ettim buraya alta bi kapak ve guzel bi gider yapmak lazim., Bundan dolayı benim aracın motorl kabin arasindaki yalitim mahvolmuş.

Yolcu tarafındaki kısıma herhangi bir hortumla ek yapıldığında olay çözülür ve yolcu tarafındaki kaputu açınca direkt görünüyor ve ek yapılması çok kolay; fakat sürücü tarafındakine nasıl ulaşmamız gerekiyor. Daha önce yapan var mı? Silecekleri söküp plastiği söktüm baktım bir türlü tahliye hortumunu ve deliği bulamadım. En tehlikeli olan sürücü tarafındaki tahliye hortumundan çıkan suyun bir kısmı aracın Tabanındaki iki sacın arasına giriyor ve suyun gittiği kısımda ise aracın elektrik ana hatları geçiyor ve çok tehlikeli.

Cleve
08/05/2020, 13:04
Yolcu tarafındaki kısıma herhangi bir hortumla ek yapıldığında olay çözülür ve yolcu tarafındaki kaputu açınca direkt görünüyor ve ek yapılması çok kolay; fakat sürücü tarafındakine nasıl ulaşmamız gerekiyor. Daha önce yapan var mı? Silecekleri söküp plastiği söktüm baktım bir türlü tahliye hortumunu ve deliği bulamadım. En tehlikeli olan sürücü tarafındaki tahliye hortumundan çıkan suyun bir kısmı aracın Tabanındaki iki sacın arasına giriyor ve suyun gittiği kısımda ise aracın elektrik ana hatları geçiyor ve çok tehlikeli.

Diger konuya da yazdim fren hidrolik borularını üzerinde kalıyor.

ayaman
08/05/2020, 13:10
Diger konuya da yazdim fren hidrolik borularını üzerinde kalıyor.

Peki nasıl ulaşılabilir? Bir fikrin var mı?

ayaman
10/05/2020, 21:08
Diger konuya da yazdim fren hidrolik borularını üzerinde kalıyor.

Sonunda sürücü tarafındaki su tahliyesine ek hortum yaptım. Yapmak istersen bana özelden ulaşabilirsiniz.

ayaman
03/07/2020, 01:16
Evet arkadaşlar günlerdir sürücü tarafının su almasıyla uğraşıp durdum ve sonunda sızıntının kaynağını buldum. Başlıkta da belirttiğim gibi sürücü tarafı kaplamanın altı su doluyordu geçen sürücü koltuğunu söktüğüm zaman fark ettim yazın ise aracın içi küf kokuyordu sebebi ise sürücü tarafının su almasıymış; fakat o kadar ince su alıyormuş ki döşemenin üst tarafı ıslanmayınca fark etmemişim. Şimdi nasıl bulduğuma ve sorunun kaynağına gelelim. Sürücü koltuğunu söktüm, döşemenin bir kısmını kalorifer peteğin koruyan terimleri , sol taraftaki tabandaki terim vs. Ne varsa söktüm ön camdan hortumla suyu 15 dakika boyunca su tuttum içerden gözledim en ufak bir şey yoktu el feneriyle pedallerin oraya baktım sonra gözüme pedallerin en sol üstte yer alan plastik kapağa gözüm çarptı oraya dokundum hafif bir ıslaklık olduğunu fark ettim plastiği yerinden söktüm plastiği söktüğümde plastiğin tam olarak oturmadığını da fark ettim ve deliğe elimi soktum ıslaklık var. Sonra o delikten bir miktar bez soktum yine dıştan su tuttum bir iki dakika su döktüm sonra bezi çıkarttım sırılsıklam olmuştu ve suyun kaynağını bulmuş oldum o plastiği de güzelce yerine oturttum. Şimdi yapmam gereken iki şey var: birincisi sileceklerin olduğu plastiğin altında iki tane su gideri var bu giderler tamamen mühendislik hatasıyla dolu sebebi ise arabayı karşınıza aldığında sol taraftaki giderin suyu olduğu gibi motorun iç kısmına ve direkt şarj dinamosuna akmakta. Yine aracı karşınıza aldığınızda sağ taraftaki giderin suyu arabanın tabanına akıyor ki o da aracın tabanın iç kısmına ( yani iki sac arası) birikip bir şekilde araçtan atılıyor fakat tabandaki sacın arası sürekli ıslandığında korozyona uğruyor bu da sacın ömrünü kısaltıyor ve aracın sacını siz hiç görmeden çürütüyor. Aynı zamanda sürücü kısmındaki yani bahsini ettiğim plastiğin kapattığı o delik de kablo vs. Bir sürü ıvır zıvır var onların da anasını ağlatıyor. Şimdi ben bu giderlere kalın bir hortum uzatarak yere direkt vereceğim. O su olduğu gibi motorun arka tarafına da akıyor. Size tavsiyem su giderlerine ek hortum yapıp suyun motora temas etmeden direkt yere verin. Siz de o plastiğin olduğu kısmı kontrol edin o noktadan şase arasına su veriyor mu? Veriyorsa kapak tam kapalı olduğundan aracınızın su almıyor dur ; fakat giderler bir şekilde oraya su veriyor dur sizinki de aracın iki sacı arasından bir yerden su veriyordur dediğim gibi aracınıza ciddi zararlar veriyor.
Selamlar arkadaşlar, bir ilginç çözüm olacak ama yine de bunu buraya iliştireyim de belki bir müslüman kardeşimin işine yarar. Benim arka sol kapı özellikle kış aylarında kilitlendiğinde dıştan açılmıyordu içerden bir kez açıldığında düzenliyordu fakat kilitleyip tekrar açtığımda yine dıştan açılmıyordu sebebi ise giderlerden aracın içteki sac arasına su girerken yukarıda bahsettiğim Kısımların ıslanıp orda kabloya şase gibi bir şey yaptırmasından kaynaklı kapı açılmıyormuş. O giderlere güzel bir şekilde hortum yapıp direkt yere kadar uzattığım için şu an ıslanmadığından kapılar ok gibi açılıp kapanıyor. Daha önce kapı kilidini değişmiştim meğer eski kapı kilidimde düzgünmüş.