PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiat ve Renault Birleşme Kararı Aldı



Haberci
27/05/2019, 18:40
ABD merkezli yayın kuruluşu Bloomberg sitesindeki bir haberde Fiat Chrysler ile Renault ile birleşme kararı alındığını duyurdu. Birleşmenin gerekçesi olarak dünyanın üçüncü en büyük motorlu araç şirketi haline getirecek birleşmenin, sektörün içinde bulunduğu sıkıntılar nedeniyle, çaresizlikten doğan bir birleşme olduğu kaydedildi.

https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/14AE8/production/_107121748_6ab02261-5aff-43ab-9ac6-de2f23dd2788.jpg

Son olarak Fransa'da en büyük hissesi devlete ait otomotiv şirketi Renault ile İtalyan-Amerikalı rakibi Fiat Chrysler arasındaki birleşme pazarlığına hükümetten yeşil ışık gelmesiyle anlaşmaya iyice yaklaşılmıştı. Dünyanın en büyük otomotiv şirketleri sıralamasında ilk iki sırada şu anda Volkswagen ile Toyota var. Fiat ve Renault birleşmesi gerçekleşirse şirket yılda 9 milyona yakın araç üretme kapasitesiyle dünyanın üçüncü en büyük üreticisi haline gelecek. Renault'un stratejik müttefiki Nissan ile birlikte düşünülürse o zaman grup dünyanın açık ara farkla en büyük üreticisi haline gelmiş oluyor.

Neden çaresizler?

Chris Bryant imzasıyla yayımlanan Bloomberg'deki yorumda öncelikle Fiat'ın da Renault'un da zarar etmediği ya da batma tehlikesiyle yüzyüze olmadığı hatırlatılarak "Peki o zaman neden böyle bir adım atıyorlar?" sorusunun yanıtı aranıyor.

Her şeyden önce iki şirketin de sektörün karşı karşıya bulunduğu bir gerçek nedeniyle zorlandığı kaydediliyor: O da otomobil satışlarının dünya çapında yavaşlıyor olması.

Buna elektrikle çalışan araç geliştirmek için gereken yatırımlar ve giderek sıkılaşan karbon salınımı hedeflerine uymanın maliyeti eklendiğinde sektörün sıkıntıları iyice ortaya çıkıyor.

Teklifi getiren Fiat olduğundan, bu sıkıntılarla başetmenin yolunu dev boyutlarda büyüme olarak gördüğü anlaşılıyor. Fakat Bloomberg yazarı Bryant soruyor: Acaba büyüme gerçekten bu sorunları çözebilir mi?

Elektrikli otomobilde Renault öncü
Fiat'ın mali kaynaklarının kısıtlılığı nedeniyle elektrikli araç geliştirme alanında iddiası olmadığı, ancak Renault'un özellikle Avrupa'da çok talebi olan bu alanda öncü bir firma olduğu verilerle sabit.

Fiat ise Jeep ve Ram gibi çok tutulan markaları sayesinde ABD piyasasında popüler ve çok kârlı olan kamyon ve SUV araçlar kategorisinde başarılı bir isim.

Fiat birleşmenin yılda 5 milyar euro civarında bir toplam tasarruf sağlayabileceğini düşünüyor. Fakat Bloomberg yazarına göre bu tutar gerçekçi olmayabilir. Fiat maliyet düşürmenin en hızlı ama en de acı reçetesi olan fabrika kapatma yoluna gitmeyeceğini açıkladı. Onun yerine ortak hammadde alımları, ortak platformlar ve araştırma geliştirme faaliyetlerinden tasarruf edileceğini söylüyorlar. Bloomberg'e göre bu yolla sağlanabilecek olan tasarrufun 3,5 milyar euro civarında kalması daha muhtemel.

Bunların ötesinde iki şirketin birleşme sonrasında dünya piyasalarında hisselerinin değerleneceğini de umdukları not edilmiş.

Buna karşılık iki şirketin birleşmesinin bazı riskleri de olduğuna dikkat çekiliyor.

Bunlardan biri, şirketin yönetiminin çok daha karmaşıklaşması ve yönetimsel risklerin artması.

Bir başka soru ise birleşmenin nasıl bir güç dengesi içinde gerçekleşeceği. Kim küçük kim büyük olacak sorusunun cevabını şu anda iki şirket de eşit ortaklar formülüyle yanıtlıyor.

Fakat Bloomberg yazarı bunun kağıt üzerinde mümkün olduğunu ancak eşit ortaklı birleşmelerin nadiren başarılı olduğunu yazmış. Örneğin Fiat'ın Chrysler'le birleşmesinin başarılı ama daha önce Daimler'in Chrysler ile birleşme denemesinin bir felaket olduğunu söylüyor.


Fransa'da en büyük hissesi devlete ait otomotiv şirketi Renault ile İtalyan-Amerikalı rakibi Fiat Chrysler arasındaki birleşme pazarlığına hükümetten yeşil ışık geldi.

Renault'un büyük ortağı Fransa hükümetinin bir sözcüsü bugün toplanacak olan şirket yönetim kurulu ile muhtemel birleşme anlaşmasının koşullarını görüşeceklerini söyledi.

Fiat Chrysler şirketi ise eşit ortaklık şeklinde planlanan birleşme ile dünyanın üçüncü en büyük otomotiv imalatçısının oluşacağına ve yılda 9 milyona yakın araç üretilebileceğine dikkat çekti.

Dünyanın en büyük otomotiv şirketleri sıralamasında ilk iki sırada Volkswagen ile Toyota var.

Fabrika kapanır mı?
Fiat Chrysler birleşme sonucu hiç bir fabrikanın kapanmayacağını söylüyorsa da, bu sektörü iyi bilen bazı uzmanlar Fiat'ın İtalya'daki fabrikalarının kapasitelerinin çok altında çalıştığını, dolayısıyla bu vaadin gerçekçi olmadığını ifade ediyorlar.

Kaynak: https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-05-27/fiat-renault-merger-is-born-of-desperation?srnd=premium-middle-east

antipersonel
30/05/2019, 13:06
Önceki aracım 2013 clio 4 1.2 joy modeliydi. Şaunda fiat 1.4 fire 77 hp kullanıcısıyım. Renault ile Fiat arasında dağlar kadar fark var. İç dizayn, malzeme, ses sistemi yalıtım. Her konuda Fiat öndedir. Bir Wv olmayabilir ama Fiat gerçekten bana göre, benim daha doğrusu ihtiyaçlarıma yönelik renaulttu yanına bile sokmaz.

alierkan
31/05/2019, 10:10
Böyle büyük üreticiler bile birleşerek yatırım yapıyor artık, bizim yerli otomobil projesi gerçekleşse bile zarar ediyor diye sonu Anadol gibi olabilir.