fiotayfun
07/11/2018, 15:03
Fiat Punto, kendinen beklenmeyecek şekilde bir ters performans göstererek çarpışma testlerinde görülmemiş şekilde sınıfta kaldı. 2005 yılında 5 yıldız alarak sağlamlığını farklı açılardan kanıtlayan Punto, 2017 verilerine baktığımızda kötü sonuçlar getirdi. Aynı sınıfta yarıştığı rakipleri çizgisini bozmadan devam ederken Fiat tarafı için aynı şeyler söylenemiyor. Son olarak EuroNcap’ın Dacia Duster çarpışma testi oldukça iyi sonuçlar vermişti.
Çarpışma testlerinde belli marka modellerin ne yapacağı önceden kestirilebiliyor. Mesela bir Volvo S90’nın kaza testinde iç güdüsel olarak güzel puan alabilir deriz. Veya ters durumda Çinli bir otomobilin Ncap’tan 4 yıldız alması şaşırtabilir. Ancak Fiat gibi markanın çatısı altında üretilen bir modelin “YILDIZSIZ” testleri bitirmesi alışagelmiş bir durum değil.
Punto, %52 oranlı yaya koruması, %43 çoçuk koruması ve %51 yetişkin korumasında puan aldı. Ancak çağımız gereği araçlara verilen standart güvenlik paketlerinde direk olarak sınıfta kaldı. ABS, ESP, ASR, hava yastıkları vs. özelliklerin dışında otonom sürüş, kör nokta tespiti, çarpışma önleyici asistan gibi güvenlik paketleri artık testlerde esasa alınıyor. Keza Punto’da bunların olmaması doğal olarak “0” puan alarak geride kalmasına neden oluyor.
Bu konuda açıklama yapan ve durumu kabullenen Fiat yöneticisi Matthew Avery, “Punto tehlikeli bir otomobil değil lakin fiyatlarına göre güvenlik konusunda zayıf kalmakta.” şeklinde açıklamada bulundu. Açıkçası 12 yıl önce çıktığında sınıfının ilk 5 yıldızlı otomobili olmasından sonra yıldız alamaması abes bir durum oldu.
Kaynak: https://paratic.com/ (https://paratic.com/fiat-punto-euroncap-sifir-yildiz/)
Çarpışma testlerinde belli marka modellerin ne yapacağı önceden kestirilebiliyor. Mesela bir Volvo S90’nın kaza testinde iç güdüsel olarak güzel puan alabilir deriz. Veya ters durumda Çinli bir otomobilin Ncap’tan 4 yıldız alması şaşırtabilir. Ancak Fiat gibi markanın çatısı altında üretilen bir modelin “YILDIZSIZ” testleri bitirmesi alışagelmiş bir durum değil.
Punto, %52 oranlı yaya koruması, %43 çoçuk koruması ve %51 yetişkin korumasında puan aldı. Ancak çağımız gereği araçlara verilen standart güvenlik paketlerinde direk olarak sınıfta kaldı. ABS, ESP, ASR, hava yastıkları vs. özelliklerin dışında otonom sürüş, kör nokta tespiti, çarpışma önleyici asistan gibi güvenlik paketleri artık testlerde esasa alınıyor. Keza Punto’da bunların olmaması doğal olarak “0” puan alarak geride kalmasına neden oluyor.
Bu konuda açıklama yapan ve durumu kabullenen Fiat yöneticisi Matthew Avery, “Punto tehlikeli bir otomobil değil lakin fiyatlarına göre güvenlik konusunda zayıf kalmakta.” şeklinde açıklamada bulundu. Açıkçası 12 yıl önce çıktığında sınıfının ilk 5 yıldızlı otomobili olmasından sonra yıldız alamaması abes bir durum oldu.
Kaynak: https://paratic.com/ (https://paratic.com/fiat-punto-euroncap-sifir-yildiz/)