Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2012 GRANDE PUNTO 160.000 BAKIM



fevcix
19/06/2018, 00:20
İNŞALLAH BAYRAM SONRASI BİRAZDA ARACIMA VAKİT AYIRACAĞIM 2.5 YILDIR SEVEREK BİNDİĞİM ARACIMA AĞIR BAKIM YAPTIRMAK İSTİYORUM 160.000'DE NELER YAPTIRMALIYIM ORTALAMA MALİYET NE OLUR FİKİRLERİNİZİ ALALIM

fotobelit
19/06/2018, 10:02
Klasik bakımlarına ek olarak..Baskı balata,frenler kontrol edilmeli,zincir seti Daha önce değişmediyse mutlaka değişmeli..Gibi...Maliyeti zincir veya baskı eklenirse fark oluacağından net bir şey diyemem...1000 lira altıda olabilir 2000 lirayıda bulabilir..

edll
19/06/2018, 13:40
gece yazdım ancak ya yükleme olmadı yada başka bişey oldu anlamadım.
forumdan bir arkadaşımız madde madde yapılması gerekenleri yazmıştı bende lazım olur diye not etmiştim.

1. Yağ ve tüm filtrelerin değişimi. Yağ olarak son zamanlarda motul önriyor arkadaşlar. siz kitapçıkta yazan değerleri karşılayan bir yağ kullanın yağ önemlidir.

2. Fren sisteminin kontrolü. Balatalar bitmiş ise değiştirilmesi diskler de aşınma yada yol yaptıysa torna yaptırılması yada değişimi. Arka kampanaların sökülerek temızlenmesi gergi ayarının yapılması.

3. Belli aralıklarla MAP - EGR -Hava debimetresi temziliği.

4. Soğutma suyunu en fazla 2 yıl kullanın. Sonrasında mutlaka değişimini sağlayın.

5. Aracın Enjektörleri 150000 Km kullanıldı ise mutlaka sökülüp kalibre edilmesi gerekir işeme falan varsa onarılması.

6. Motor üstündeki mazot pompasında kacak varmı kontrolü varsa Bosch servisinde ornik değilşimi.

7. Baskı balata seti kontrolü - Vites tellerinin yağlanması ve gerekiyorsa şanzıman yağının değişimi.

8. V kayışının en fazla 50000 Km kullanılması gerekir.

9. Triger seti zincirlilierde 150000 km den sonra mutlaka değiştirilmeli ses yaparsa daha öncesindede değişim sağlanmalı. Triger değişiminde Yağ sotucusu ile devirdaimde değişmesi gerekiyor.

10. Klima sistemine bakılmalı gaz eksiği varsa basılmalı kompreösürün yağı kontrol edilmeli.

11. Rot balans ayarı ve ön takımın kontrolü. On takımda bozuk olan parçalar karşılıklı ise mutlaka ikisininde değiştirilmesi. Örnek sol rot başı arızalı ise sağ ile beraber değiştirin.

12. Ön takım tamirinde bir kaç konuya değineceğim. Örnek amortisörlerinin arızalı ise amortisör takozları ile beraber değiştirin. Salıncaklarda arıza var ise Rot başlıkları ile beraber değiştirin. Z rotlar ı çift halinde değiştirin.

13. Lastik diş oranları ve lastiğin üretim tarihi ile çatlaklıklarını yanak aşınmalarını her zaman kontrol edin.

14. Elektirik aksamının kontrolü patlak ampul yada izolesi açılan kabloların izolesinin tekrardan yapılması. Akünün kontrolü. Akü çok zayıf olursa ABS-CİTY -Hava yastığı gibi ikazları yakabiliyor. Ayrıca bittiği zamanda yolun ortasında kalırsınız. Akü oalrakta Yerlide İNCİ yabancı olarak kesinlikle VARTA alın. Mutlu falan alıyım demeyin mutsuz olursunuz.

volkan1065
19/06/2018, 14:05
gece yazdım ancak ya yükleme olmadı yada başka bişey oldu anlamadım.
forumdan bir arkadaşımız madde madde yapılması gerekenleri yazmıştı bende lazım olur diye not etmiştim.

1. Yağ ve tüm filtrelerin değişimi. Yağ olarak son zamanlarda motul önriyor arkadaşlar. siz kitapçıkta yazan değerleri karşılayan bir yağ kullanın yağ önemlidir.

2. Fren sisteminin kontrolü. Balatalar bitmiş ise değiştirilmesi diskler de aşınma yada yol yaptıysa torna yaptırılması yada değişimi. Arka kampanaların sökülerek temızlenmesi gergi ayarının yapılması.

3. Belli aralıklarla MAP - EGR -Hava debimetresi temziliği.

4. Soğutma suyunu en fazla 2 yıl kullanın. Sonrasında mutlaka değişimini sağlayın.

5. Aracın Enjektörleri 150000 Km kullanıldı ise mutlaka sökülüp kalibre edilmesi gerekir işeme falan varsa onarılması.

6. Motor üstündeki mazot pompasında kacak varmı kontrolü varsa Bosch servisinde ornik değilşimi.

7. Baskı balata seti kontrolü - Vites tellerinin yağlanması ve gerekiyorsa şanzıman yağının değişimi.

8. V kayışının en fazla 50000 Km kullanılması gerekir.

9. Triger seti zincirlilierde 150000 km den sonra mutlaka değiştirilmeli ses yaparsa daha öncesindede değişim sağlanmalı. Triger değişiminde Yağ sotucusu ile devirdaimde değişmesi gerekiyor.

10. Klima sistemine bakılmalı gaz eksiği varsa basılmalı kompreösürün yağı kontrol edilmeli.

11. Rot balans ayarı ve ön takımın kontrolü. On takımda bozuk olan parçalar karşılıklı ise mutlaka ikisininde değiştirilmesi. Örnek sol rot başı arızalı ise sağ ile beraber değiştirin.

12. Ön takım tamirinde bir kaç konuya değineceğim. Örnek amortisörlerinin arızalı ise amortisör takozları ile beraber değiştirin. Salıncaklarda arıza var ise Rot başlıkları ile beraber değiştirin. Z rotlar ı çift halinde değiştirin.

13. Lastik diş oranları ve lastiğin üretim tarihi ile çatlaklıklarını yanak aşınmalarını her zaman kontrol edin.

14. Elektirik aksamının kontrolü patlak ampul yada izolesi açılan kabloların izolesinin tekrardan yapılması. Akünün kontrolü. Akü çok zayıf olursa ABS-CİTY -Hava yastığı gibi ikazları yakabiliyor. Ayrıca bittiği zamanda yolun ortasında kalırsınız. Akü oalrakta Yerlide İNCİ yabancı olarak kesinlikle VARTA alın. Mutlu falan alıyım demeyin mutsuz olursunuz.

Çok tanıdık geldi :)

edll
19/06/2018, 14:53
Çok tanıdık geldi :)

kim yazdı valla hatırlayamadım. senmiydin yoksa :)

feyzullah
19/06/2018, 15:07
14. Elektirik aksamının kontrolü patlak ampul yada izolesi açılan kabloların izolesinin tekrardan yapılması. Akünün kontrolü. Akü çok zayıf olursa ABS-CİTY -Hava yastığı gibi ikazları yakabiliyor. Ayrıca bittiği zamanda yolun ortasında kalırsınız. Akü oalrakta Yerlide İNCİ yabancı olarak kesinlikle VARTA alın. Mutlu falan alıyım demeyin mutsuz olursunuz.
Mutlu akü konusunda pek çok yerde olumsuz yorum görüyorum ancak şükür benim 4 yıla yaklaştı herhangi bir problemim olmadı mutlu aküyle.

edll
19/06/2018, 15:35
Mutlu akü konusunda pek çok yerde olumsuz yorum görüyorum ancak şükür benim 4 yıla yaklaştı herhangi bir problemim olmadı mutlu aküyle.

akülerde sanırım elektronik cihazlar gibi şans işi. birde tabiki nasıl kullandığınıza doğru orantılı olabilir. mesela saatlerce aküden teyp çalmayı sevenlerle buna dikkat edip çok fazla aküye yüklenmeyenlerin durumunun farklı olabileceği gibi. bende geçen sene varta aldım. yaklaşın 20 gün öncesinde 4 gün kullanmadığımda akü boşalmıştı, nedenini anlayamadım. aktarmayla çalıştırdım, çok şükür başka bir sıkıntı yaşamadım.

volkan1065
19/06/2018, 15:57
Mutlu akü konusunda pek çok yerde olumsuz yorum görüyorum ancak şükür benim 4 yıla yaklaştı herhangi bir problemim olmadı mutlu aküyle.

Bundan 3-4 yıl önce Piyasaya sürdüğü arızalı akülerde sorumluluğu kabul etmedi. Garantiye giden akülere hiç bir işlem yapılmadan geri gönderdi. Hem müşterilerini hemde bayilerini mağdur etti. Şu ara gerekli düzeltmeyi yapmış memnun olanlar çok ama ben bir kere bu mutlu adından soğudum. Artık hiç kimseye tavsiye etmiyorum etmemde.

feyzullah
19/06/2018, 16:12
Bundan 3-4 yıl önce Piyasaya sürdüğü arızalı akülerde sorumluluğu kabul etmedi. Garantiye giden akülere hiç bir işlem yapılmadan geri gönderdi. Hem müşterilerini hemde bayilerini mağdur etti. Şu ara gerekli düzeltmeyi yapmış memnun olanlar çok ama ben bir kere bu mutlu adından soğudum. Artık hiç kimseye tavsiye etmiyorum etmemde.

Bunu bilmiyordum ben. Kurumsal kimliği olan üreticilerin yaptığı işin arkasında durması gerekiyor. Ben sorun yaşamadım ancak bu bilgiyi yeni akü alırken göz önünde bulunduracağım.

arenas
19/06/2018, 21:45
Mutlu akü konusunda pek çok yerde olumsuz yorum görüyorum ancak şükür benim 4 yıla yaklaştı herhangi bir problemim olmadı mutlu aküyle.

Forumda daha önce de başına gelen arkadaşlar gibi,benim Puntonun aküsü de (magneti marelli)maalesef hiç bir belirti vermeden bitti.Sanki 3 yıllık programlanmış gibi[emoji35]


kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

feyzullah
19/06/2018, 22:35
Forumda daha önce de başına gelen arkadaşlar gibi,benim Puntonun aküsü de (magneti marelli)maalesef hiç bir belirti vermeden bitti.Sanki 3 yıllık programlanmış gibi[emoji35]


kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Benim önceki akü de aynı sizin dediğiniz şekilde bitti. Bundan dolayı kışa girerken artık risk almaya değmeyeceğini düşünüyorum değişirim gider. Bir yerlerde kalıp perişan olmaktansa değişmek en iyisi. Sonuna kadar beklesem en fazla bir yıl dayanır hiç gerek yok. Bidaha akü aldığımda arabayı 4-5 yıl daha kullanabilirmiyim orası ayrı konu.

arenas
19/06/2018, 23:00
Maalesef,akünün şakası yok.Magnetti marelli ,fiat servisin önünde bitince inci aküye razı olduk.O da 3 yılını doldurunca risk almayıp, bu sefer 60A Varta aldım.Bakalım artık 9. Yılı görür müyüm puntoyla Allah bilir


kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

fevcix
24/06/2018, 02:02
ARKADAŞLAR HERKESE TEŞEKKÜR EDİYORUM TÜM GENEL BAKIMLAR YAPILDI MOTUL 5W-30 XCLEAN FE YAĞ KOYDUM ARACIMA MAP SENSÖRÜNÜ KENDİM TEMİZLEDİM BAYAĞI KURUM VARDI USTAMIN EKSİK GÖRDÜĞÜ YERLERİ DEĞİŞTİRDİM
MONROE AMORTİSÖR ÖN ARKA TAKIM - MAGNET MARELLİ BALATA - BOSCH DİSK - MGA ÖN AMORTİSÖR TAKOZU - EURO 5 TAKVİYELİ OPAR BASKI BALATA (ARACIM EURO 4) TOPLAM PARÇA FİYATI 1100 tl
İŞCİLİK 450

fevcix
24/06/2018, 02:06
AYRICA AKÜ KUTUP BAŞI - VİTES TELİ BAŞI VE VİTES TOPUZUNUN OYNAR KISMI GÜZELCE YAĞLANDI TİTREME SORUNUM ORTADAN KALKTI ARACIN İVMELENMESİ ARTTI ESKİ BALATA BAYAĞI KAÇIRIYORMUŞ VİTES GEÇİŞLERİ DÜZELDİ CIRTLAMA SORUNU ORTADAN KALKTI MOTOR KULAĞINI DEĞİŞTİR DİYENLER VARDI KULAKLARIM SAĞLAM CIKTI ALT ŞANZUMAN KULAĞINI YAN SANAYİ TAKTIRMIŞTIM ONU MERAK EDİYORDUM SAĞLAM CIKTI ŞİMDİ SIRA LASTİK SEÇİMİNDE LASTİK TAVSİYELERİNİZİ BEKLİYORUM BÜTCEYİ DÜŞÜK VE ORTA HALLİ TUTACAĞIM ŞU AN ÜZERİNDEKİ LASTİKLER MİCHELİN ENERGY SAVER PLUS 195.60.15 BEN ORJİNAL EBATI 185.65.15 ALACAĞIM AKLIMDAKİ LASTİK PETLAS İMPERİUM VAR NASILDIR ACABA

mtlplt04
24/06/2018, 15:06
titreme olayını hangi işlemden sonra kesildiğini yada azaldığını söylermisiniz ? benim de motor kulaklarım sağlam ama titreme fazla gibi geliyor