PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : DPF ve Turbo Arızalarım ın Sonucu



Mert10
29/06/2017, 19:38
Herkese selam bu yazı" ben yandım siz yanmayin" demek icindir.
Dpf ariza isigim yanar vaziyette arabami satin almisim.exper ve arkadasim enjektor lambasi demisti cunku benimde bilmedigim bisey oldugu icin aslinda burdaki kabahatli benim bu elestirilere acigim:)
Neyse bir sure sonra arac cekisten dustu ve motor ariza lambasi yakti turbo devre disi kaldi.2 gun sonra kendiliginden cekisi yerine geldi ama ben tedirgin oldugum icin sanayinin yolunu tuttum.dpf tankinin sokulup temizlenmesinde karar kildik.
Dpf tanki boş cikti ne filtre ne katalizor hic biri yok boş teneke.
1400 liraya saglikli cikma dpf tanki aldim taktik.
Dpf isigi sonmedi ve fiat servisinden cikma baska ustaya goturduk.pc ye bagladi orjinal yazilim mi olan ama arac yazilim kabul etmedi.basinc sensor hatasi veriyor dedi ve daha onceden kendisine soyledigim intercooler kacagindan olabilecegini soyledi.intercoleri soktuk gercektende delik.yenisini 250 liraya satin aldim taktik arabanin cekisi ve gucu geri geldi ancak eski seviyede degil cunku dpf olmayan arac daha rahat salinim yaptigi icin bu bana eksik geliyormus dogali buymus.karsilastirma sonucunda 2500 devirde 110 yapan baska puntolar gorunce rahatladim.
Ancak dpf isigi hala yaniyor bana 3500 devirde 3 viteste 15 dakika kullanmami ve isigin sonecegini soyledi bayram dolayisiyla daha deneyemedim maalesef.
Ve sunu ogrendim dpf tankinda platin mevcutmus ve grami 100 lira falanmis.kotu niyetli ustalar arabayi siz basinda yokken bu tanki kesip icinden bunlari alip kapatiyormus.
Ustalik dahil 2500 lira masrafim oldu.cikacagi varmis parayla olan seyleri dert etmem ancak bu arabayi bana bu sekilde oldugunu bildigi halde satan galericiye ve neyin ne isik oldugunu bildigine inandigimiz expere selam olsun demekten baska carem kalmiyor.
Tavsiyem kimseye guvenmeyin araba konusunda ben tecrube ettim.

Ezeldenberi
29/06/2017, 19:46
Mert sana zahmet, DPF ışığını bi resim çekebilir misin.
Araç 3500dv ve üstünü rahat çevirebiliyor mu?

stonebridge
29/06/2017, 20:03
Teşekkürler gelmiş geçmiş olsun.

volkan1065
29/06/2017, 20:23
DPF bir önceki sahibi iptal ettirmiştir. Yazılım la ya iptal edildi yada edilmedi. Araca kessv2 yada ktag ile yazılım gerekebilir. Fiattan ayrılma üstada o yazılım olacağını sanmıyorum. Eğer ışık sorununuz çözülmez ise Sultanbeyli de Recep Koçak var. Ona araç yazılımı ni incelettirin

Mert10
30/06/2017, 00:08
Mert sana zahmet, DPF ışığını bi resim çekebilir misin.
Araç 3500dv ve üstünü rahat çevirebiliyor mu?
İlk firsatta fotosunu paylasirim zafer hocam.
Evet hocam gayet rahat ceviriyor ve yakitinda azalma var muhtemelen eskisi gibi cekisi kuvvetli olmadigi icin diye dusunuyorum.

Mert10
30/06/2017, 08:15
İlk firsatta fotosunu paylasirim zafer hocam.
Evet hocam gayet rahat ceviriyor ve yakitinda azalma var muhtemelen eskisi gibi cekisi kuvvetli olmadigi icin diye dusunuyorum.
Zafer hocam sönmeyen ışık bu :)https://uploads.-cdn.com/20170630/0a7ce659384995d52d42a802f6ea19c8.jpg

Ezeldenberi
30/06/2017, 08:47
Aslında bu türden fabrikasyon orjinalligini bozan yazılım firmalarının bir şekilde kapatılması lazım. Sizin yaşadığınız ilk değill, piyasada aynı şekilde gezen ve bir sonraki alıcasına sizin gibi masraf çıkartacak binlerce araç var. Malesef kimsede kul hakkı diye bi kavram kalmadığı için bu işlerinde sonu gelmeyecek.

Mert10
30/06/2017, 09:37
Haklisiniz zafer hocam maalesef ülkede duzgun insana rast gelmek cok zorlasti

Ezeldenberi
30/06/2017, 10:04
Mert, timbaz hocam diyor ki " mahkemeye versin, zaten son çıkan ikinci el oto kanunları tüketicinin yanında "
Biz ne kadar sineye çekersek bu işlerin sonu gelmeyecek. Hem sizin maddi ve manevi sorununuz çözülür hemde örnek olmuş olursunuz.

Yazılım yazılım diye formda gelinen son nokta, eğer çok sağlıklı olsaydı siz bu hale gelmezdiniz ve orjinal yazılıma dönmeye çalışan bir sürü arkadaş;

https://forum.grandepuntotr.com/chip-tuning/63466-ankara-orjinal-yazilim-nerede-yukletebilirim.html#post1013539

Mert10
30/06/2017, 10:26
Valla hocam mahkemeye vermeyi dusunuyorum hakem heyetleri ilgileniyormus ancak kanun ben arabayi aldiktan sonra cikti iyice arastirip takipcisi olucam ve burdan bilgilendirecegim insallah.

volkan1065
30/06/2017, 12:07
Mert, timbaz hocam diyor ki " mahkemeye versin, zaten son çıkan ikinci el oto kanunları tüketicinin yanında "
Biz ne kadar sineye çekersek bu işlerin sonu gelmeyecek. Hem sizin maddi ve manevi sorununuz çözülür hemde örnek olmuş olursunuz.

Yazılım yazılım diye formda gelinen son nokta, eğer çok sağlıklı olsaydı siz bu hale gelmezdiniz ve orjinal yazılıma dönmeye çalışan bir sürü arkadaş;

https://forum.grandepuntotr.com/chip-tuning/63466-ankara-orjinal-yazilim-nerede-yukletebilirim.html#post1013539

Zafer bey her yazılımlı araçları bir tutmayın. yazılım çok faydasıda var. Siz istemiyor olabilirsiniz o ayrı bir konu. O arkadaşın durumu çok farklı. Benim aracımdada yazılım vardı bir çok arkadaşımdada var. Bizler işi bilene yaptırdık herhangi bir sorunumuz yok. Piyasada ustayım diye geçinen olduğu gibi yazılımcıyım diye geçinende cok. Ayrıca araçtan kara tren gibi duman cıksın diyende çok. bunlar kişilerin kişisel tercihleridir. Araç alırken karşınıza herşey cıkabilir. Experlerde mesela kaporta hariç pek guvenmem. Gözümün önünde motor testinde arac 4000 devirden sonra kara tren gibi siyah duman atıyor experin dediği motor acılmamış ondan diyor. Halbuki aracın eksozdan cıkan duman ile birde iğrenç bir koku var. Motor bitik ama expere göre motor yuzde90 bunu ben anlıyorken onlar motora yuzde 90 veriyorlar. Alan kişide bilmiyorsa yanında anlayan yoksada geçmiş olsun.

İkinci elde kanun çıktı ama acıklarıda çok .


Bu arkadaşın işi de yazılımsal olmayabilir. Yüksek ihitmal yazılım olmadan DPF iptali yapıldı. DPF ile aynı anda yazılım lada iptal yapılsa zaten uyarının yanmaması gerekli. Yada yazılımda kapatma işlemini yaparken beceremedı. sensörde sorun olabilir yada DPF kalibrasyonu gerekiyor. FIAT tan ayrılma ustalarda çok bişi bilmiyorlar. İyi incelenmesi gereken bir sorun. Bu tip durumlarda aracı kulalnırken DPF sistemini ölçmek lazım. Alınacak veriler ile çözüm sağlanması gerekiyor.

Kadyr
30/06/2017, 12:14
Gecmis olsun. Bende yazilim var dpf yerinde oyuzden uyari vs yok. Siz saticiya durumu aktarin masraflari karsilayin yoksa araci geri alin almiyorsaniz expertiz merkezi ile sizi dava edecegim diyin. Biraz uzun surer ama her turlu kazanirsiniz. Tabi ispatlayici kanitlari saglam tutun

volkan1065
30/06/2017, 12:14
DPF fitresi değişimi yada müdahalede aşağıda resimde görüldüğü gibi işlemin yapılması gerekiyor. bunu fiattan ayrılma usta bilirmi yaptımı bunu öğrenmek lazım. öyle hadi tak 3 vitese 15 dk git demeyle olmuyor bu işler.

Mert10
30/06/2017, 13:07
DPF fitresi değişimi yada müdahalede aşağıda resimde görüldüğü gibi işlemin yapılması gerekiyor. bunu fiattan ayrılma usta bilirmi yaptımı bunu öğrenmek lazım. öyle hadi tak 3 vitese 15 dk git demeyle olmuyor bu işler.
Bu işlemleri yapti volkan hocam ama bu fotodaki gorsel degildi delphi orjinal sürüm ile denedi.rejenerasyon tamamli yazisini aliyoruz ancak ışik sönmemekte israrli.

volkan1065
30/06/2017, 13:16
Bu işlemleri yapti volkan hocam ama bu fotodaki gorsel degildi delphi orjinal sürüm ile denedi.rejenerasyon tamamli yazisini aliyoruz ancak ışik sönmemekte israrli.

Rejenerasyon tamamlamak ayrı sıfırlamak ayrı. Delphideki işlem nedir bilmiyorum ama dediğim gibi araca bilgisayar ile baglanıp detaylı bakmak lazım. Eğer yolunuz düşerse Bursaya CANOTO recep babacan var besyol balıklı tarafında kendisine uğrayın. Bursadaki Çoğu puntoya o bakar. Ayrıca diğer türlü yazılımla alakalı bir sorun varsa yine sponsor bir yazılımcı arkadaş var onada yönlendirir. Ayrıca orda Puntonun dilinden anlayan bir çok arkadaşım var. hepsi punto üzerine prof sayılırlar. Facebookta punto bursa gurubu var oraya üye olup gerekli yönlendirmeyide yaparlar. Ayrıca balıkesirden bir çok arkadaşımızda var.

Ezeldenberi
30/06/2017, 14:23
Mert beyin ve diğer formda bu sorunları yaşayan arkadaşların durumu , Şuan için sadece buz dağının görünen kısmı. Aynı durumda olan binlerce araç bir süre sonra başkalarının elinde patlayacak. Yazık günah değilmi halen bu olayı meşrulaştırma çabasını anlayamıyorum. Günahı vebali herkesin boynuna.

volkan1065
30/06/2017, 14:39
Mert beyin ve diğer formda bu sorunları yaşayan arkadaşların durumu , Şuan için sadece buz dağının görünen kısmı. Aynı durumda olan binlerce araç bir süre sonra başkalarının elinde patlayacak. Yazık günah değilmi halen bu olayı meşrulaştırma çabasını anlayamıyorum. Günahı vebali herkesin boynuna.
Niye patlasın soft yazılımı yaptıranlar zaten akıllı uslu kullananlar. Hard yazılımlı araç zaten uzaktan bakınca bile belli oluyor. o tür araçlarıda alan kişiler zaten onun için alıyorlar.

Mert beyin durumu çok farklı bence. İlk olarak aracın çekiş düşüklüğünü DPF ye bağlıyorlar ama sorun ıntercolordaki delikten. Mert beye 1400 TL DPF yi kitledi. tabi burda kendisnin isteği doğrultusunda yapılmış. Ardından sorun düzelmedi intercolordaki delik işin içine girdi. DPF yi yerine taktı sonra al 3 vitese bas gaza arıza ışığı soner dedi. 2500 TL yi cebe attı. Sonuç nedir. Yine sönmedi arıza ışığı. Usta cebine attığı paraya baktı. Bunlar yapılasıya kadar DPF boş olarak intercolor tamiri ardından da DPF ışığı sorunu halledilse mert bey sürekli DPF temzliği sorununundan da kurtulmuş olacaktı. Günümüzde bir çok kişi DPF den şikayetçi.

her yerde radar 70 geçemiyorsun sonra aracı devirli kullanıp DPF temziliğiyle uğraşacaksın. hadi araç bunu kendi beceremedi sonra DPF temizliği yapan yere git 300-400 TL de ona ver. İptali daha iyi benim görüşüm. Ama tabii bunu bilen bir ustanın yapması lazım.

Ezeldenberi
30/06/2017, 14:51
Volkan bey, bu yazılım işiyle direk firma sahibi olsa bu kadar savunmazdı. Açıkçası sizden, bizim gibi son kullanıcılar için daha mantıklı yorumlar yapmanızı beklerdim. Sonuçta hepimiz aile aracı olarak kullanıyoruz. Sizin de belirttiginiz gibi yasal hız sınırlarında 77bp&190 tork herkese yeterde artar bile. Bu durumu yaşayan arkadaşlar adına gerçekten üzülüyorum. Ve artık noktayı koyuyorum size bol beygirli yazılımlı araçlar dilerim.

timbaz
30/06/2017, 15:04
Mert beyin ve diğer formda bu sorunları yaşayan arkadaşların durumu , Şuan için sadece buz dağının görünen kısmı. Aynı durumda olan binlerce araç bir süre sonra başkalarının elinde patlayacak. Yazık günah değilmi halen bu olayı meşrulaştırma çabasını anlayamıyorum. Günahı vebali herkesin boynuna.
Her seyi bos verin, yetkili servis, servis, usta, kullanici marifetiyle bilincli bilincsiz yazilimli olmayanlaron ciddi bir kismi ongorulen kullanim omrunden cok daha once patliyor..
2. Elde cogu tek sahibinde uzun km kullanilmiyor ki.. 150bin kmyekadar kac el degistiriyor..
Eee km si var yasi var normal kabul ediliyor..
yazilimlisi mi patlamayacak...
Isin olumsuz yonlerinin bilincinde olup paylasan da azdir.. yerin kulagi vardir, duyulur muyulur aracin degeri duser diye kimisi de sorunlarini , uygulamalarini pek paylasmak istemez... Arac servis bakimli orjinal, boyle bilinmesi kafidir kimisi icin..
Sanki kagit uzerinde dynoda expertizde motoru sanzimani acip parcalar uzerinde asinma testi ile rapor hazirliyorlar..
can guvenligi de isin icinde olsa , mesela ucak motoru.. gerek calisanlar gerek se yapilan calisma incelemer testler raporlar sanirim bu kadar basit olmazdi..

volkan1065
30/06/2017, 15:23
Volkan bey, bu yazılım işiyle direk firma sahibi olsa bu kadar savunmazdı. Açıkçası sizden, bizim gibi son kullanıcılar için daha mantıklı yorumlar yapmanızı beklerdim. Sonuçta hepimiz aile aracı olarak kullanıyoruz. Sizin de belirttiginiz gibi yasal hız sınırlarında 77bp&190 tork herkese yeterde artar bile. Bu durumu yaşayan arkadaşlar adına gerçekten üzülüyorum. Ve artık noktayı koyuyorum size bol beygirli yazılımlı araçlar dilerim.

Zafer bey bilmiyorsunuz kendi görüşünüze göre kendinize göre yorumluyorsunuz. Mantık olarak merak etmeyin kimseye hard yazılım tavsiye etmiyorum ve hard yazılımı savunmuyorum. Soft yazılımın hiç bir zararı yok soft yazılımlı bir çok araç var. yazılmda limitler aşılmadıkça sıkıntı olmaz. ne zaman hard yazılıma acık hava filtresine turbo değişikliğine gidilirse o zaman sorunlar başlar. Ama zaten bu işleri yapanlar araçları aile aracı için değil başka amaçlar için kullanıyorlar. ben hard yazılım savunmuyorum. Mademki kendiniz kullanmıyorsunuz soft yazılım olayında kesin konuşmayın bence.

MKavruk
30/06/2017, 23:12
herkese merhaba, başlık sahibinin başı yanmışken bu tarz güncellemelere güvenli diyip geçemeyiz gibi geldi. Riskleri var diye çöpe atmak da olmaz, başta araba kullanmamamız lazım:) Yürüyen aksama ve yazılımsal ayarlamalara cehilce bir çekinceyle uzak durmayı tercih eden birisi olarak olumsuz kısımlarını zamanında araştırmıştım, aşağıda bir kuple bilgi bulabilirsiniz.

Chip Tuningte Başa Gelebilecekler... Aman Dikkat.. | SCW - Seat World - Seat, Seat Forum Türkiye (https://www.seatclubworld.com/konu/chip-tuningte-basa-gelebilecekler-aman-dikkat.6271/)

Unutmayın; yazılımın alternatifi yok (yani yazılımsızlık para etmiyor) dolayısıyla birisi bu konuda olumsuz bir görüş veriyorsa (denemiş birisi olarak ama) kar amacı gümediği sanki aşikar. Ama yazılım müdahalesi, 500-1500 arası paraların rahatlıkla gezebildiği bir arenada fazlasıyla duygusal olabiliyor. Eminim bu işte ustalaşmışların elinde araçtan keyif aldıracak bir uygulamadır lakin araç ömrünü yemediğin iddia etmek mühendisliği radyo tamirciliği sanmak olur. Milyar dolarlık cirosu olan aracın asıl üreticisi, rekabetin gırla gittiği otomobil sektöründe afedersiniz ama araç sattıracak bir özelliği koymayacak kadar salak değil. Tek bir örnek vereyim en sevdiğim(!) firmadan: vw salak mı a1 ile passata aynı torku dayatıyor (250nm), çünkü 7 ileri dsg şanzıman üstünü kaldırmıyor:) bu nedenle en çok sorun yaşayan vw grubu araçları sciroccolar. nedeni: chiptuning:) 10 yıldan fazla 300.000kmden fazla araba kullandım, benim istatistiğimi tek başına bir servis 1 ayda oluşturuyordur, tek bir arabanın argesinde (hatta bazen turbo gibi parçalarda tek bir parça için) tüm hayatımdaki kmden daha fazla yol yapılıyor. Şimdi; bu şartlarda benim ahkam kesmem biraz garip olmaz mı:)) chiptuning tam bir "hızlı yaşa genç öl" durumudur. 10.000-100.000km aralığında genelde araç değiştiren bizler için olumsuz etkisini çoğumuz görmeyiz, ama bizden sonraki arkadaşlarımız bazı yan etkileriyle karşılaşmaktalar bu kaçınılmaz. Tekrar yazıyorum, üretici salak mı bu özelliği koymayacak? Araçlar kendi mallarımız, herkesin kendi tercihi ve zevkidir, lakin fikir beyanlarımızı karşılıklı aşağılarsak arpa boyu yol alamayız. Cümlelerimizin özünün "bence" olması gerekiyor, "budur" değil.

Acizane bir yaklaşımımı paylaşmak isterim. "bence" araba A'dan B'ye konforlu, güvenli ve ucuz gitmek olmalı. Forumdaki arabalarımız 40.000₺ bandını zor görürken, uçan kuşa lpg takmaya çalışırken açık konuşalım "ucuz" gitmek bizler için bir tık önde olabiliyor. aracınız kaç yaktı gibi konulara bakın, ilk çağlardan beri yazı bulursunuz:) Chiptuning'e bu açıdan bakarsanız kendini ne zaman amorti edecek bakabilirsiniz, bana zamanında mantıklı gelmemişti (1.6 turbo dizel focus, 1.4 turbo benzin astra), belki değişmiştir. Konu performanssa, rica ediyorum 1.3 motorlarımız var, güvercin kalbi kadar turboyla nereye gidiyoruz, bir ışıktan diğerine:) 220km/s yapan bir bmw'nin arkasına takılın, hafiflemek için koltukları sökmek istiyorsunuz yolda, 210km/s yaparken:) (focusla maceramdır, hüsranla bitti:)) o zaman anlarsınız, konu chip tuning değil, arabanın birebir kendisi. Verimli ve güvenilir çalışma aralığı çok yüksek olmayan araçlara sahibiz (en kaliteli araçları fiat yapıyor diyemeyiz sanırım:)) bazılarımız aracına kıyamıyor, bazılarımız eksikliklerini kapatmadan duramıyor, bunu kabullenelim.

Ve son olarak (gene parmak ishali oldum farkındayım:)) bizler tarafından üretilmeyen arabalarımıza bizler tarafından üretilmeyen chip tuning için bizleri üzmeyelim. Sağlıcakla..

punto1414
01/07/2017, 09:20
kullanan arkadaşlar en doğrusunu söyleyecektir, + ları - leri neler ?? uzun süreli kullanan arkadaşlarımızın tespiti önemli bence

Kadyr
01/07/2017, 09:57
Merhaba
Bazi kisilere ne soylerseniz soyleyin herzaman chiptuning zararli gelecektir onlarin fikri pek degismez. Ancak kararsiz olanlarin fikri degisir. Orada megachips adi gecmis konu zaten eski. Ben o yillardada o firmayi duymustum o kisi ile 10 dakkalik muhabbetimde oldu ama gozum kesmedigi icin ona yaptirmadim. Ki ozamanlar bir cok boyle ismi verilerek konu acilmisti. Boyle araba kirdi soyle araba kirdi kimi ise memnundu.
Dumana gelince fazla duman bana gorede iyi degil. Kore gruplarinda turbo kirma meshurdu ama caddy icin 1.9 tdi o motorda ilk defa duydum. Cunku bende passat 1.9 tdi 130 dan 170 e cikti hemde neredeyse sifir dumanli ve 50 bine yakin km bindim sorunsuz. Arac 150 binde idi sattigimda. Benden sonraki 2.satici Arabayi alanla bile konusmustum sorun yoktu. Neyse yapilan yer onemli diyorum herzamanki gibi. Paraya kiymaniz gerekiyor. Bu forumda ara sira tavsiye edilen bi yazilimci var onun bile baskasindan dosya istedigini gordum bence cok tavsiye etmeyin is yapmadiginiz kisiyi. Konusmayla muhabbetle yapariz ederiz demeyle olmuyor bu isler.

MKavruk
01/07/2017, 12:24
Merhaba
Bazi kisilere ne soylerseniz soyleyin herzaman chiptuning zararli gelecektir onlarin fikri pek degismez. Ancak kararsiz olanlarin fikri degisir. Orada megachips adi gecmis konu zaten eski. Ben o yillardada o firmayi duymustum o kisi ile 10 dakkalik muhabbetimde oldu ama gozum kesmedigi icin ona yaptirmadim. Ki ozamanlar bir cok boyle ismi verilerek konu acilmisti. Boyle araba kirdi soyle araba kirdi kimi ise memnundu.
Dumana gelince fazla duman bana gorede iyi degil. Kore gruplarinda turbo kirma meshurdu ama caddy icin 1.9 tdi o motorda ilk defa duydum. Cunku bende passat 1.9 tdi 130 dan 170 e cikti hemde neredeyse sifir dumanli ve 50 bine yakin km bindim sorunsuz. Arac 150 binde idi sattigimda. Benden sonraki 2.satici Arabayi alanla bile konusmustum sorun yoktu. Neyse yapilan yer onemli diyorum herzamanki gibi. Paraya kiymaniz gerekiyor. Bu forumda ara sira tavsiye edilen bi yazilimci var onun bile baskasindan dosya istedigini gordum bence cok tavsiye etmeyin is yapmadiginiz kisiyi. Konusmayla muhabbetle yapariz ederiz demeyle olmuyor bu isler.

Teşekkürler Kadir Hocam, hem bilgi hem deneyim önemlidir. Tüm yazılanlardan anladığım lpg taktırmak gibi bir durum. Riskleri var, orjinal değil, para sebebiyle atlayanı çok, vergilerden güvercin kalpli araçlarımızdan bir nebze tatmin uğruna iyi paralar döküyoruz. Avrupa, insanı önemsediği için euro5'i getirdi (en azından beyanı bu, ve haklılığı tüm sağlık araştırmalarında ortaya çıktı, uluslararası medyayı takip etme imkanınız varsa bir bakın derim, bizim medya cacık olmuş içinden bu haberleri bulamiyorsunuz..), umrumuzda olmazsa çevremizdekileri ve kendimizi bir kuple daha zehirlemek uğruna (ingiltere astım vakalarını araştırın derim, olayın kanser yönüne girmiyorum bile..) sanki spor araba biniyoruz hissi alıyoruz. Eyvallah, siyah duman mangal keyfine karşılık gelmiyorsa ciddi ciddi hava kirleten bir durum, şehir içinde hoş bir durum olmuyor bu. (yalnızca empati, 2-3snlik bir tepki zevki alacağım diye ailenizin yanından geçerken gazı köklesem..) Avrupa'da şehiriçinde emisyon vergisi var kirletilen havanın yarattığı olumsuzluk için, sanki bizim yaklaşımlar tersine gibi.

Tüm yan etkileriyle birlikte bize "satılan" teknolojileri düşünmeden kullanıyoruz gibi geldi.

NOT: Yukarıda aktarmaya çalıştıklarım "bence"dir. Dizelin sağlık sorunları "budur", yazılım uygulamasından bağımsız olarak bu vesileyle aktarmak istedim.

Kadyr
01/07/2017, 13:05
Zaten dizelin omru bitiyor biliyorsunuz emisyondan dolayi. Bu emisyondan dolayi motor gucleri bir nebze kisiliyor bence tabi. Avrupada emisyona gore vergi oldugu icin. Audi 1.8 tfsi 125 bg birde 1.8 tfsi ayni motor 160 lik vardi mesela. Bildigim kadariyla cogu sey ayni. Yazilim kotu degil yanlis ellerde kotu. Sonucta avrupada da yazilim yapan firmalar var. zaten bu isin kaynagi orasi. Dosyalar onlardan geliyor. Yazilim yapilinca aracin kendi yazilimida guncelleniyor. Yazilim firmadinda diger ozellikler duzgun yuklu degilse tabi aracin gucu artinca baska ozelligi bozulabilir. Ben 10 sene icinde 5 araca yazilim yaptirdim