Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel / Benzin & LPG
Herkese iyi Ramazanlar.
2 ay önce 2006 Grande Punto 1.3 aracımı sattım. ( Profil Fotoğrafı )
Tekrar bir Punto almayı düşünüyorum. Kafamda bir kaç soru işareti var. Az çok Puntoları tanıyorum. Ama sizlerinde fikirlerinize ihtiyacım var.
Öncelikle şehir içi kullanıyorum ve iş yeri ev arası toplamda günde en fazla 30km ye yakın bir yol yapıyorum. Bundan önceki arabam dizeldi ve hiç bir sorun yaşamadım City direksiyon arızasının başka. Onunda ücretsiz olarak servisten değişim sağlandı.
Yaptığım km göz önünde bulundurarak sizce,
Tekrardan Punto Evo 1.3 dizel mı yoksa LPG takılmış Punto Evo 1.4 mu almalıyım. Tabi artık 2011 veya 2012 düşünüyorum.
Punto Evo 1.4 kullananlar bana gidişi çekişi veya herhangi avantaj ve dezavantajları yazarsa çok sevinirim.
Forumda okuduğum kadarıyla 1.4 motorlar LPG ürün uyumlu motorlarmış.
Herkese kazasız belasız sürüşler Dileklerimle..
volkan1065
07/06/2017, 22:52
Multijetten sonra 1.4 normal benzin Lpg seni güc ve atiklik bakımında kesmez. Ama ben sakin sakin gidip gelirim benim için ne kadar az yakıt tüketimi olursa o kadar iyi olur dersen lpg li araç alman tavsiye ederim.
LPG li araç alırken aracı experciden sonra direk birde lpg ciye götürüp baktır. Montaj bir sıkıntı olup olmadığını kontrol ettir. Bulabılırse lpg siz al lpg sını kendin taktır. Atikerden puntoda memnun olan çok mesela.
Ben ankaradan Hondayı alırken LPG sonradan takılmış Arkada silindir tank vardı. Dolum ucunu egsozun yanına konmuş. Bakır borunun etrafına sprila geçirmişler. Gaz valfini brc yerine atıker takmışlar. T birleştiriciler plastik ve su kaçırıyordu. Normalde fabrika BRC bayilerine montaj şeması gönderiyor ama benim araca LPG yi kasap takmış resmen. Dün aracı BRC servisine bıraktım tankı simite cevirtip gaz boruları ile tüm su boruları t ekleri falan hepsi değişti. Ekstradan 1000 TL masraf cıktı ama orjinal haline dönüştürdük. Şimdi içim rahat. İHer zaman derim LPG yi kendin taktıracaksın ama işte araç orjinal olunca lpg yi görmezden geldik.
Volkan hocam ev iş arası gidiyorum. Uzun yola çıkmam. 80 veya 90 km üzeri hızda gitmem sevmem de fazla hızı. Narin kullanırım sorun sıkıntı çıkarmasını yeter. En ufak seste kavaklıdere servisinde soluğu alırım. Pimpirikliyim biraz:-)
volkan1065
07/06/2017, 23:19
hocam dizelin yeri ayrı ama LPG de gerçekten tasarruf iyi ama dediğim gibi montajı iyi yapılmış olması şart yoksa lpg sorunları araba bile sattırıyor. Dediğim gibi lpg siz bulup kendiniz taktırırsanız guvenilir bir yere tadından yenmez. Birde bakımları multjete göre daha ucuz ve sorunsuz.
Bende 2007 1.3 75 multijeti satıp 2015 1.2 69 punto aldım. Multijetin tadını vermez ama daha ekonomik olsun dersen lpgli tavsiye ederim. Ben aracı sıfır aldığım için rodaj ın tamamlanması için ilk 10bin km benzinde kullandım sonrasında lpg dönüşümü yaptırdım. 21bin km oldu lpg takılalı çok şükür ufak bile olsa bir sorun çıkartmadı. Bende hergün 30-35 km civarı işe git gel için kullanıyorum.
Bende 2007 1.3 75 multijeti satıp 2015 1.2 69 punto aldım. Multijetin tadını vermez ama daha ekonomik olsun dersen lpgli tavsiye ederim. Ben aracı sıfır aldığım için rodaj ın tamamlanması için ilk 10bin km benzinde kullandım sonrasında lpg dönüşümü yaptırdım. 21bin km oldu lpg takılalı çok şükür ufak bile olsa bir sorun çıkartmadı. Bende hergün 30-35 km civarı işe git gel için kullanıyorum.
Selim hocam hangi marka taktirdin
Atiker in safe fast obd2 kitini taktırdım.
feyzullah
08/06/2017, 04:08
LPG'nin avantaj/dezavantajlı yanları:
Yakıt tüketim maliyetinin dizele göre daha az olması, kış aylarında çabucak ısınması ve kaloriferin içeriyi sıcacık yapması ve dizele nispetle daha sessiz çalışması ve konforlu olmasıdır. Güç istendeği takdirde bir vites aşağı düşmek ve deviri birazcık yükseltmek gerekebilir. Torku multijete göre zayıf olmakla birlikte, yeri geldiğinde biraz yüksek devir yakıt tüketimindeki artış dışında başka bir sıkıntı yapmaz.
Dizel'in avantaj/dezavantajlı yanları:
Benzinliye göre torkun yüksek olmasından kaynaklanan performansı. Kışın geç ısınması ve bundan dolayı kaloriferin geç çalışması. Yine kış aylarında geç ısınmaya bağlı olarak yakıt tüketiminde hatırı sayılır bir artış olur.
ethemyigit
08/06/2017, 14:10
bence aynısından 1.3 multijetten devm et :) ankarada nede olsa dizel de lpg de ucuz
en azından dizelin huyunu suyunu da ogrenmıssındır lpg komplike kalır multijetten sonrada araba zevk vermez
Acayip kararsiz kaldim. Nefret ediyorum su huyumdan
volkan1065
08/06/2017, 23:33
Yakıt tasarrufu bakım masrafı tasarrufu dersen LPG. Yok ben performanslı araç istiyorum dersen dizel. Geriye kalan seçenekler zaten Active dynamic paket seçimi hepsinde var.
Ezeldenberi
08/06/2017, 23:58
Acayip kararsiz kaldim. Nefret ediyorum su huyumdan
Emrah,düşünürsen benzinli ford focus 2008-2009 kasa olarak çok beğendiğim araç. Bakım motor durumu nasıldır tam detay bilgim yok ama. İstersen bi araştır.
tasarruf için lpg. bir sonraki aracım inşallah lpgli olacak. dizelde yok kurum bağlamış yok orayı temizleteyim yok bilmem ne derdi düzgün lpg de yok. ayrıca dizelin mazot filtresi pahalı.yalnız güç için lpg de 1.6 dan aşağısı da pek kurtarmıyor malesef
Emrah,düşünürsen benzinli ford focus 2008-2009 kasa olarak çok beğendiğim araç. Bakım motor durumu nasıldır tam detay bilgim yok ama. İstersen bi araştır.
Zafer abi Punto Evo alacağım ama benzinli mi dizel mı ona karar veremedim
Ezeldenberi
09/06/2017, 23:10
En kötü karar, kararsizliktan iyidir. Dizelin iyi kötü huyunu suyunu biliyorsun. Artı eksileri anlatmaya gerek yok. Benim için en güzel artısı vergi avantajı. Düşük km bulursan sorunsuz binersin. Ben alacak olsam 1.4 77 bg araca birde tüp takıp binmezdim. Zaten teknoloji olarak çok eski bi motor. Multiar' lere baktın mı? Formda LPG de li multiair paylasimlari var.
1.6 132 bg toyota olsa LPG de takılsa güç kaybı hissetmeden binilir.
Hangi aracı tercih edersen et mutlaka serviste km kontrolü yaptır.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-sahibinden-satilik-447996289/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-fiat-punto-mair-lounge-s-s-1.4-motor-16-walf-105-beygir-6-vites-448383591/detay
halilimo
10/06/2017, 00:28
Lpg olacaksa 1.4 tjet bravo alirdim dusunmeden 1.4 fire punto dizelden sonra asla cekilmez.
bikaç kez kullanma fırsatım oldu fire motoru beğenmedim ayrıca lpg den yılmış biri olarak şahsi fikrim ben lpg li bi aracı alıp kapıma koymam (bu benim fikrim) tabi lpg sistemli aracı olup memnun olan arkadaşlarda var ama arızadan yana çok çektim tamircilerde çok uğraştım düzen tutturamadım baktım olacak gibi değil sattım kurtuldum çok şükür 2 yıldır dizel kullanıyorum hiç olmadığım kadar memnunum düşük kilometreli hırpalanmamış multijet motor ömrü ve sağlamlık olarak adamı mezara kadar götürür
haa bu arada bakım maliyeti olarak eski gazlı aracıma göre kıyas yapıyorum 2 yıl periyodunda dizelin mazot filtresi biraz pahalı (sanırım yaklaşık 100tl civarı olmalı) onuda zaten iki yılda bi değiştiriyorum ek bi maliyet sadece o oldu onun dışında bi sorun yaşamadım turbo egr gibi şeylerle hiç uğraşmadım masraf açmadı bana
aynen sinan kardeşime katılıyorum. imkan varsa dizel alınmalı. yanlız şöyle bir durumda var. sizden başka o direksiyona arabayı hor kullandığını bildiğiniz birini asla oturtmayın. bende 3 üncü yılındayım dizel aracın. kendi bakımımı kendim yapıyorum ve ahım şahım bir arıza görmedim çok şükür. oysaki 23000 km deyken aldığım lpg li temradan ne çekmiştim :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.